Jump to content
Cinthia

Broedkipjes en wachtbankje maart / april 2014

Recommended Posts

waarom mag je geen sushi???

Ik heb het in de tussentijd al 3x gegeten, alleen geen carpaccio en geen rauwe tonijn verder mag je alles hoor....

Of heb jij het idee dat er meer is wat je niet mag???

Ik mis alleen mn filet american :( en mn rosbief, want daar heb ik dus wel regelmatig trek in.

Liefs van mij  :love2:

Nou ja de meeste sushi die ik lekker vind bevat rauwe vis. Dus dat valt dan toch wel af natuurlijk.

En ik moet zeggen dat ik normaal al vrij streng ben qua eten, weinig tot geen E-nummers en kleuratoffen enzo. Maar ik eet/drink wel vrij veel zoetstoffen en cola light. Dus dat zou ik aanpassen.  En verder idd geen rauw vlees, rauwe of gerookte vis, bepaalde kazen...  Het gebruikelijke dus.

Hoi hope/fear,

Ik let ook altijd op mijn eten na de terugplaatsing, drank laat ik al tijdens het spuiten staan.

Van zwangere vriendinnen hoor ik regelmatig dat je ook voorzichtig moet zijn met voorverpakte vis. Daar zit ook een stofje in dat schadelijk zou kunnen zijn.

Ik probeer altijd heel snel van de kattenbak af te komen, haha. Is niet bepaald mijn favoriete klusje. Gelukkig is er nu geen discussie hier over wie de kattenbak doet! En ik hoop de komende 8 maand ook niet!  :P

Liefs Ditte

Ik ben ook al begonnen, de dag voor de punctie. Nog even lekker een Italiaanse bol carpaccio achterover geschoven en daarna mezelf helemaal knockie gegeten in het plaatselijke sushirestaurant. Drank doe ik vanaf begin februari niet meer. Ben begonnen met prikken op de 18e. Dus ruim vier weken voor de punctie.

Van het weekend had ik op de planning om te kaasfonduen, en dan kom je er na 10 happen achter dat daar alcohol inzit. Hmm niet zo best dus maar ja 'normale vrouwen' weten niet eens dat ze zwanger zijn en schuiven nog liters naar binnen. Wij hebben het voordeel dat we tenminste iets weten en ons daarop kunnen aanpassen.

Foliumzuur slik ik al vanaf begin december omdat we toen begonnen met de eerste poging (deze werd wegens overstimulatie gestaakt) en ben toen maar gewoon door gegaan met slikken, er zitten er meer dan genoeg in een potje.

Hoi,

Van een vriendin, die gynaecoloog is, hoorde ik ooit dat alcohol pas schadelijk is als er een bloedband is. Dat is meestal dus pas enige tijd nadat je een test hebt gedaan. Al is het in onze gevallen natuurlijk zo bijzonder om zwanger te zijn dat je het wel uit je hoofd laat om te drinken (althans dat geldt voor mij!).

In kaasfondue zit inderdaad vaak alcohol, maar dat verdampt wanneer je de fonduevlaat koken, dan smaakt het er nog wel naar maar is het wel veilig om te eten!

Hoe is t met iedereen verder?

Liefs, Ditte

Goed om te horen dat er meer zijn die lekker overdreven vroeg alvast stoppen met met van alles :D

Mamalou: Balen is dat als je denkt goed bezig te zijn en het dan toch binnenkrijgt. En inderdaad is het grote deels verdampt en sowieso nog geen probleem maar ik kan me voorstellen dat je dan toch baalt

Ditte: Inderdaad, het is allemaal zo bijzonder en moeilijk dat je dat soort dingen met liefde laat zitten. Alleen al het idee dat je goed bezig bent :)

Folium zuur zie ik een beetje tegenop om het te halen. Ik word altijd zo ontzettend jong geschat (en dus raar aangekeken bij dat soort dingen). Vorig jaar kreeg ik geen paracetamol mee omdat ze dacht dat ik nog geen 16 was... Ik wist niet eens dat daar een minimum leeftijd voor was. Haha

Dus ik denk dat ik manlief even heeel lief aankijk.

Verder gaat het goed hier. Morgen naar de Dr en dan horen we ook wanneer er een TP komt. SPANNEND!

En met jou? Goeie afleiding aan het zoeken?

Hope/Fear: Kan je het niet bij de Apotheek halen? Zelf heb ik het bij de Etos gehaald, lekker goedkoop. Foliumzuur is toch geen medicijn, dus waarom zouden ze jou niet meegeven?

Hier gaat alles lekker z'n gangetje, al begin ik hem nu wel lichtelijk te knijpen. Voel allemaal rare dingen in mijn buik en droom er elke nacht van. Nog twee daagjes en dan is het zover. Zelfs mijn man is nu wel klaar met al dat wachten en vroeg vanmorgen of het echt niet eerder mocht. Fijn, dan ben ik dus niet de enige die het geduld begint te verliezen haha.

Inmiddels tel ik geen dagen meer, maar uren. Nog 43 uur dus. Ik houd hoop maar durf dat niet teveel te doen. Er is ten alle tijden een 'Stel dat'..

Ditte: Hoe voel je je?? Begin je al een beetje de zenuwen te krijgen?? Moet wel vaak aan je denken hoor!! ;D

SPANNEND!!!

Ik kan me voorstellen dat je nu niet de enige bent die ECHT geen geduld meer heeft. En ze geven me het wel mee, maar ik krijg dan altijd van die rare blikken. Kocht een keer een zwangerschaps test zegt die mevrouw achter de kassa "och meisje toch, wat vervelend... Het zal toch niet zo zijn he".  :o Blijkt dat ze me op 16 had geschat... En opzicht is dat niet erg en moet ik er gewoon boven staan maar het is allemaal toch wel gevoelig. Dus als ik het kan vermijden, why not :)

Whahaha Ik ken het gevoel. Ik heb zelf een heel jong zusje (15 jaar verschil) en toen ik met haar door de winkelstraten liep werd ik ook altijd nagefluisterd. Tot we een keer bij de slager stonden de de beste man vroeg of mijn zusje soms een plakje worst wilde hebben. Ik zei tegen m'n zusje: En wat zeg je dan?? (dank je wel) waarop de slager zei: Ja je moet wel luisteren naar je moeder hè!!

Mijn zusje (3 jaar geloof ik, op dat moment) keek die man met opgetrokken wenkbrauwen aan, handen gingen in d'r zij en ze riep: Ehh dat is niet m'n moeder hoor maar mijn grote zus!! Het enige wat ik kon zeggen was: Ja L. bijt maar van je af, is ie nu helemaal gek geworden hè?? De slager kreeg een rood hoofd en bood z'n excuses aan. Ach op dat moment kon ik er wel weer om lachen, helemaal na die verontwaardigde blik van zusjelief.

Hahaha! Dan ben je er vaak ook meteen vanaf :)

Vandaag naar de Dr. geweest. Viel me flink tegen... BMS was bij lange na niet dik genoeg. Tijdens de echo zal ik op scherm ineens een heel groot rondje. Dr zag het ook. Oh zegt ze 'Daar zit wel een flinke cyste. Even meten.' Bleek ruim 3.5 cm. Maak maakte volgens haar absoluut niets uit.

Toen ik vroeg naar assistent hatching vertelde ze dat ze dat onzin vind, dat het bij mij zeker niet nodig is en pas na een keer of 5 als er dan nog geen zwangerschap is kijkt ze daarnaar.

Ben geloof ik 8 minuten binnen geweest. Niet bepaald tevreden.

Dus nu van drie pilletjes naar vier pilletjes en volgende week terug komen. Gelukkig dan een andere arts dus dan heb ik meteen een second opinion en kan ik nogmaals vragen over AH.

Best een beetje teleurgesteld...

Heh wat vervelend, al die onzekerheid..

Hier vandaag het ziekenhuis weer gebeld. Tijdens mijn werk schoot mijn broek open en die wilde niet meer dicht.ik schrok en dacht gelijk aan overstimulatie en heb dus gebeld. De arts gaf aan dat ik vanmiddag een test moest doen. Dus ik naar huis, knikkende knieën en enigszins blij dat de onzekerheid na vanmiddag ten einde kwam.

De eerste test gedaan. Hier kwam voor mijn gevoel niet snel genoeg een streepje waarna ik de tweede pakte. De tweede gedaan, en toen werd bij de eerste test een licht streepje zichtbaar. En bij de tweede ook, maar echt heeeeeeel licht. Ik was er niet gerust op en heb het ziekenhuis weer gebeld. Deze gaf aan een clearblue test te doen, gewoon een digitale, geen gezeik. Even niks drinken en wachten en weer testen. Rond kwart over vier de test gedaan.

Pitbull, schuif eens een beetje op.. Ik ben dik zwanger!! Helemaal beduusd maar na drie positieve testen begin ik het langzaam te geloven.

Morgen voor de zekerheid nog maar eentje doen en dan het ziekenhuis bellen.

Liefs een voorzichtig blije Mamalou :love2:

Guest tanja1969

jaaaaaaaaaaaaaaa mamalou gefeliciteerd!!

zie je duimen draaien heeft geholpen, kom pitbulletje maak eens ruimte voor haar

op naar de 1e echo met kloppend  :love2:

kom op meiden, volg mamalou maar, dat bankje moet nu toch eindelijk eens voller

liefs Tanja

Gefeliciteerd mamalou

Hier vandaag begonnen met de pil moet ik tot 31 maart slikken dan beginnen met spuiten

Dus heb als alles goed gaat in april mijn 2de punctie en  terugplaatsing

Hallo Dames,

Even 2 weken weg geweest en jeetje wat een verhalen allemaal weer was zeker enige tijd bezig om alles even terug te lezen.  Helaas veeeeeeeeeeeeeeeelste veel negatieve berichten wat mij ook niet positief stemt. GRRR. Maar toen ineens mamalou gefeliciteerd zeg.... Eindelijk iemand bij pitbull lady op het bankje.... en wat tanja ook al zegt hopelijk wij allemaal ook eens. Hoe meer hoe beter.

In april zal ik weer gaan starten dus nu nog ff lekker rustig aan, genieten van andere dingen en afvallen. Ik moet zeggen dat 2 maanden rust wel erg lang is hahahaha ik wil weer starten lol. Maar tis niet erg om flinke tijd tussen de pogingen in te hebben denk ik.  Gewoon omdat het een rot proces is en tevens geestelijke belasting op de max is.

Dames met negatieve test, heel veel sterkte aankomende tijd. Dames op wachtbankje mijn gedachten gaan uit na jullie  en mamalou en pitbull lady nogmaals gefeliciteerd :D:D:D

XX

Ha mamalou!! Wat een positief nieuws!! Van harte!!

Hier nog geen nieuws! Ben wel ontzettend zenuwachtig, want tot nu toe ging het hier ergens mis. Maar ik blijf stiekem wel het gevoel houden dat het nu allemaal goed gaat! Ben zo nu en dan even flink misselijk en heb nog steeds zere borsten. Wel wat minder pijnlijk dan in het weekend. Maar toen vielen ze er ook haast af voor mijn gevoel. Ze zijn wel flink gegroeid ook.

En ik mag van mezelf elke 2 uur naar de wc, niet elke 10 minuten, haha!

Nog 2 dagen door en vrijdag mag ik testen!

Liefs Ditte

Heel veel succes en sterkte Ditte. Ik hoop dat ook jij erbij komt.

Xxx

Lievie fijn dat je volgende maand weer start meid. Leef met je mee. X

Legs pitbull_Lady :love2:

Heerlijk lievie dat je weer kan beginnen.

Ditte ik duim met je mee, nog eventjes!! spannend!!

Hier inmiddels een echoafspraak gemaakt in het ziekenhuis. Deze is pas 10april. Ik ga morgen de verloskundige bellen hier in de buurt want die doen het een week eerder.

Inmiddels voel ik hele rare steken in mijn onderbuik en soms ook lager, in de schaamstreek. Een beetje menstruatiepijn achtig. Is dat normaal, of voel ik nu dingen die er niet zijn??

Liefs Mamalou

Guest tanja1969

hey mamalou

dat duurt nog ff zeg, poehee, hopelijk kan je eerder bij de verloskundige

die steekjes en krampjes kunnen zijn omdat je baarmoeder van vorm gaat veranderen,

die maakt zich klaar om te groeien enzomeer, hoef je je niet druk om te maken

succes meid! 

liefs Tanja

Of je darmen....

Ik heb Tot vorige week pijn in mijn buik gehad.

Was toen 9wkn.

Nu alweer bijna 11. Ik loop gelijk met de wkn wat inhoud dat ik in wk40 ben uitgerekend. Best vreemd  ;)

Btw, het heeft niet veel zin om eerder naar de verloskundige te gaan, vaak kunnen ze op de 6 weken nog geen hartje zien kloppen. Dan wordt je nog veel nerveuzer...maar goed ik zei ook niet voor niks dat de 3 weken na de test nog slopender waren ;)

Veel succes met deze zware weken en sterkte.

Ik mag de 28ste weer terug komen voor een nieuwe echo, waarschijnlijk de eerste uitwendige echo. Weer een mijlpaal erbij. Ik ben dan al bijna 13 wkn. Ineens gaat het snel :)

Zit dan ook wel aardig op mn roze wolk tegen die tijd, de kans dat het dan nog fout zal gaan is niet zo heel erg groot, dus langzaamaan begin ik het toch te geloven ;)

Liefs Pitbull_Lady :love2:

@mamalou: nog steeds zenuwslopend he? Ik kan me zo goed voorstellen dat je het nog niet goed kunt geloven! Ik blijf voor je duimen dat alles goed blijft gaan en je zo tegen november een gezond kindje ter wereld mag brengen!

@pitbull: wat wordt he echt nu! Ik ben zó blij dat het tot nu toe allemaal goed gaat en hoop ook dat het zo blijft gaan, je zou bijna denken: wat kan er nog mis gaan... Maar waarschijnlijk is dat juist wat zo angstig kan maken!

Hoe gaat het ondertussen met mij? Tja, ik word langzamerhand weer een beetje paranoide (of eigenlijk heel erg)! Aan de ene kant heb ik echt wel een goed gevoel en zijn er signalen die me hoopvol stemmen, aan de andere kant durf ik niet op die signalen te vetrouwen.

Na 3,5jaar proberen en 2 jaar mmm heb ik ook niet veel vertrouwen meer over. Maar ik ben er echt van overtuigd dat hoe positiever ik denk, hoe groter de kans is dat ik zwanger ben, en belangrijker nog: BLIJF!!!!

Goed, nog ongeveer 48 uur!

Ik weet niet hoe het bij de meiden ging die zwanger zijn of zijn geweest, maar ik kan me moeilijk voorstellen hoe het is om een positieve test te hebben. Maar dat beeld en dat gevoel probeer ik nu maar steeds voor ogen te houden!

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Ditte

Hoi Ditte,

wat spannend! Het ziet er positief uit! Was je eerder niet eerder ongi? Ik weet het niet zo goed meer.. Heeft de arts nog iets speciaals gedaan met je eicellen? Hij dacht dat het ook hieraan lag toch dat de vorige keer niet goed ging? Misschien een tip voor mij om aan te kaarten maandag in Gent..

Succes nog even.

groetjes Patricia

Ik moet zeggen dat ik gemerkt heb dat ik hoewel ik echt enorm blij ben voor mamalou, ben ik stiekem ook heel erg blij ben voor mezelf dat mamalou zwanger is. Het geeft hoop!

Ik heb echt het gevoel van Oh het kan dus echt! Vrouwen die van hun eerste IVF poging zwanger worden zijn toch geen sprookje  :P

Nu ditte nog 'even'. En dan gaan we dat bankje met zn allen echt helemaal volladen :D

(Ik ben hard op het 'gewoon positief' zijn pad. Ben flink teleurgesteld dat er zo weinig gebeurd is in mijn lichaam en dat het flink is opgeschoven allemaal...)

Nou dames in ging er eerlijk is eerlijk vanuit dat het niets zout worden. Was druk bezig een sportschool uit te zoeken, wat ik eindelijk die hormoonkilo's kon gaan killen.

Toen ik de test mocht doen was ik heel cynisch. Dus toen manlief het zo graag wilde doen vond ik het prima. Ben er zelfs bij weggelopen. Dat hij binnen 20 seconde heen en weer begon te rennen en tot 2x toe de test condoleerden daar begreep ik geen bal van. Ik kon immers nooit zwanger zijn aldus mij belevenis.

Heb 1.5wk pijn in mijn buik gehad. Na de test nog 7 weken. Laatste dagen gaat het beter. Maar mijn darmen zijn nog steeds lastig, helaas...Hopen dat dat snel goed komt