Jump to content
Cinthia

Broedkipjes en wachtbankje maart / april 2014

Recommended Posts

Hallo Ditte,

Wat ontzettend k*t zeg... Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Neem de tijd om de opties nog te bekijken, wie weet nog een IVF?

Sterkte!

Lovey

ik wil me ook graag aansluiten in het wachtbankje.

gister terug plaatsing gehad van 2 embryo's en omdat dit mijn laatste poging is heel erg spannend.

ik heb er lichte overstimulatie bij vocht in de buikwand etc dus nu maar rustig afwachten, en omdat ik echt rust moet houden moet dat ook nog thuis gebeuren .......

test datum 2 april pffff wat nog een eind weg.

liefs peetje

Mijn eerste ego is

Volgende week dinsdag morgen .

Kijk er al naar uit hoe het er uit ziet met de eitjes

En me ongi gevoel en zo is gelukkig weg !

Nu richten op de rest heb nog maar 2 pogingen .

En dan is het einde . Hoop op een goede uit slag over een paar weken .

Gr christel

Nogmaals heel veel succes Peetje, denk goed om jezelf.Lekker filmpjes kijken en boek/tijdschrift lezen. Je red het wel en komt de tijd wel door, maar niet gaan piekeren hoor.

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Vandaag echo gehad. Hopelijk volgende week tp. Spannend!

We hebben voor de zekerheid ook alvast een afspraak gemaakt in Gent, mocht ICSI 3 er van komen. Ze gaan direct mijn lief testen en dan de resultaten met ons bespreken. Voelt goed dat ze direct aanpakken.

Spannend Marijke!! ik hoop voor jullie dat Gent niet nodig is en dat deze dan lekker blijft plakken.

@ Peetje, Welkom!! Jeetje de laatste poging. Spannend hoor. Hoop voor jullie dat je 2 april een positieve test in handen hebt.

Hier gaat nog steeds alles goed. Mijn werk zorgt voor de nodige afleiding en ben ook lekker aan het haken. Mutserdemuts!! Over 10 dagen de eerste echo. Ik kan de klok wel vooruit duwen, zo lang duurt het nog voor mijn gevoel. Inmiddels ben ik wel minder bang geworden en krijg ik ook wat positiviteit terug. tZal wel goedzitten, toch?

Ik vind het toch raar, dat er na een ICSI behandeling (met een 8 cellig embryo) er toch een lege vruchtzak gevonden kan worden. Ze plaatsen toch iets terug met inhoud, of ben ik nou gewoon echt hartstikke blond?? Heb daar nog geen informatie over kunnen vinden.

Oke de onzekerheid blijft, hoe positief ik me ook probeer in te stellen hahaha.

Hey mamalou,

Knap dat je minder bang bent. Ik zelf voel sinds eergisteren af en toe iets fladderen. Maar dat maakt me niet minder bang.

Vrijdag a.s. De 13 weken echo. Morgen ben ik 12wkn. Gaat wel heel hard maar ik leg wel een beetje van echo naar echo moet ik heel eerlijk zeggen. Ik neem niks meer voor lief. Eerst zien dan geloven. Wel pas Ik echt niet meer in mijn eigen broeken. De rand van de knoop doet mij te veel pijn in mijn buik. Dus heb ik 1st 1 broek gekocht, en gisteren er nog 2 bij. Zo lastig 1. Vooral omdat ik ook op tijd wil wassen maar dan geen andere had.

Dames op het wachtbankje veel succes nogmaals.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Hi mamalou,

Een lege vruchtzak betekent dat de embryo zich wel ingenesteld heeft, maar zich niet verder ontwikkeld heeft. omdat er blijkbaar afwijkingen waren bij de embryo, besluit je lichaam de embryo af te stoten, wat een miskraam is.

Veel succes in deze hele spannende weken tot je eerste echo! Als je een menstruatie achting gevoel hebt, zit het meestal nu wel goed! ;) als je meer wilt weten over de symptomen, kijk dan onder het kopje zwanger november-december 2013. Jill en ik hebben daar uitvoerig over geschreven! ;)

Ik duim voor je!

Conny

Ik loop al een poosje rond met iets en ik ga hier mijn hart even luchten... Wat ik denk dat dit 1 van de weinige plaatsen is waar er mensen zijn die zich in kunnen leven.

Ik heb altijd graag jong moeder willen worden. Absoluut voor mijn 24ste. Deels omdat ik gewoon graag een jonge hippe moeder wil zijn (zover ik ooit hip ben :P maar je snapt hem vast) maar ook vooral omdat ik chronisch ziek ben en naarmate ik ouder word achteruit zal gaan.

Nu was het me al een poos duidelijk dat ik voor mijn 24ste niet zou halen. Sterker nog tot 27 november had ik helemaal geen opties meer en dacht ik dat ik nooit een kindje zou krijgen...

Maar nu dat we zo ontzettend goed bezig zijn is de hoop er toch ingeslopen dat dan weliswaar geen moeder zou zijn voor m'n 24ste maar dat ik misschien wel zwanger zou zijn op mijn verjaardag in mei. En met elke afspraak die niet het resultaat geeft waar de artsen en ik op gehoopt hadden, word die hoop (nog) onrealistischer. En dat doet pijn.

Ik kan me voorstellen dat dit misschien heel erg aanstellerig lijkt voor de vrouwen die tegen een 'echte leeftijdsgrens" aanlopen, maar met mijn lichaam kun je die 24 rustig omdraaien naar een 42... Ik hoop dat ik niemand kwets of beledig. Vandaar even deze bonus verklaring... :)

xx

Hope

Hoi hope / fear,

Klinkt totaal niet aanstellerig hoor! Heel begrijpelijker. Dat is gewoon iets wat je altijd in je hoofd hebt gehad en natuurlijk ook gewoon dacht dat dat ook ging gebeuren. Zelf dacht ik ook altijd dat ik op mijn 25e mama zou zijn van 2 kindjes. Ben inmiddels 30 en mama van 1 zoontje van 4 jaar. Na mijn 25e ging ik denken dat ik voor mijn 30 wel mama zou zijn van 2 kindjes maar helaas! Iedereen denkt op dit gebied wel zo denk ik omdat je niet verwacht dat er "iets mis is" met jezelf of je partner.

Ik heb nu voor mijzelf besloten dat ik met ons kinderwens doorga tot mijn 35e en het daarna op ga geven omdat het echt mijn leven beheerst. Maar ja......waarschijnlijk denk ik op mijn 35e weer anders  ;)

Liefs Cindy

Dank je wel Cindy :)

Voor mij wel een klein verschil. Ik heb altijd geweten dat ik ziek was en vanaf het moment waarop ik bewust besloot dat ik graag kids wilde wist ik dat ik het niet biologisch zou willen. Dus ik heb altijd geweten dat het moeilijk zou worden..

Dat wist ik niet hope / fear! Had wel gelezen dat je ziek was maar wist niet dat je al van tevoren wist dat je niet zelf de zwangerschap zou doen.

Maar ik begrijp je gevoel wel hoor  ;)

knuffel

HOI MEIDEN! HIER WEER EEN AANGEPASTE LIJST. VOLGENS MIJ KLOPT HIJ ZO MAAR MOCHT IK IEMAND VERGETEN ZIJN DAN HOOR IK DAT GRAAG!

BROEDKIPJES

* Marijke

* Christel

* Hope / fear

WACHTBANKJE

* Peetje 02-04-2014 testdatum

HELAAS!    :sueno:

* Ditte

* Daphne

* Cindy

* Maria

* Han87

* Marcella

* Lizzy

* Lievie

* Jeanine

ZWANGER!    :sm54:

* Mamalou

* Pitbull-lady

Hi hope/fear,

Iedereen heeft een bepaald verwachtingspatroon. Ik hoopte rond mijn dertigste moeder te worden. Het is 35 geworden.

Bij jou ligt het anders. Ik denk dat bij jou je verwachtingspatroon nog belangrijker en dringender is. Je hebt zelfs al geaccepteerd dat je geen biologisch kind zal krijgen. Petje af! Dat is een flinke stap. Alleen het jezelf onder druk zetten met zo'n deadline werkt helaas averechts....je kan niet alles sturen, dus zul je moeten proberen het los te laten, dan is de kans alleen maar groter dat het sneller zal gebeuren! Natuurlijk moet je gewoon blijven proberen, maar ook blijven leven en leuke dingen blijven doen!

Veel succes!!

Conny

Hoi dames,

Ik ben ook een tijd afwezig geweest ivm de wachtmaand na de 1e mislukte IVF poging.

Vandaag ongesteld geworden en in deze maand terugplaatsing van een cryo.

Zo spannend weer.

Ik had de wachtmaand toch echt nodig. De bijwerkingen in deze maand waren heftiger dan tijdens de IVF.

Heel moe en een kort lontje.

Op welk bankje ik nu hoor weet ik niet :)

Succes allemaal en hopelijk in deze wachtbank meer positief nieuws :)

Guest tanja1969

nee hoor hoop/fear,

das helemaal niet aanstellerig of wat dan ook

ik zelf had ook altijd de hoop voor mijn 22e mijn eerste te hebben, mijn oma en mijn moeder waren zelf ook beide 20 toen ze zwanger waren (mijn oma van mijn moeder en mijn moeder van mij) dus ik dacht en wilde ook altijd heel jong kinderen hebben.

maar bij ons bleek het al gauw moeilijk te worden, uiteindelijk is Maarten geboren toen ik 26 was, hebben hier bijna 3 jaar voor gedokterd en bij Joris was ik al 32, want ook hier lukte het niet snel, zit tussen de jongens bijna 5 jaar

samen met Koen wilde ik ook nog graag een kleintje van ons samen maar helaas zat het er voor ons niet in, na 4 jaar behandelen 3x zwanger , 8 pogingen hebben we hier al nu dik 2 jaar geleden het achter ons gelaten

maar jij bent nog jong en ik hoop echt voor je dat het gaat lukken, geef de moed nog niet op!!!!

maar idd wat Conny al zegt, je kan in dit traject jezelf geen "deadlines" opleggen want je lichaam werkt op zijn eigen manier, maar desondanks duim ik dat je toch gauw zwanger raakt!!!

liefs Tanja

Nou Hope/Fear,

Ik heb altijd voor mijn 25ste graag twee kindjes willen hebben, toen dat niet lukte heb ik mijn grens bijgesteld naar 30, toen dat ook niet mocht lukken en ik al vele mk's gehad had, hoopte ik nog maar 1 ding, dat was dat ik ooit moeder mocht worden van een eigen kindje.

Dus je kunt je voorstellen, dat nu wij 10 jaar verder zijn ik wel heel blij ben.

Hoop dan ook dat alles goed mag gaan.

Mijn lichaam heeft ook al erg veel klappen gehad. Ik ben op mijn 22ste verlamt geweest, dus ik weet hoe groot wonders kunnen zijn.

Of het reëel is dat je het perse voor je 24ste wilt?

Tja, ik denk dat je op welke leeftijd dan ook blij mag zijn dat je ooit je geluk mag krijgen. (er zijn er immers genoeg die met niks genoegen moeten nemen, en dat is keihard)

En of het dan wel of niet goed voelt om het op latere leeftijd te krijgen?

Tja, ik zou zeggen wees blij met wat je wel hebt en probeer blij te zijn met wat je zo mogelijk nog krijgt. Ongeacht je leeftijd of je gezondheid.

Als het niet meer lukt, voor je 24ste en je daardoor minder hip bent jammer dan, als je je kind maar een goeie toekomst kunt bieden.

Zo heb ik zelf ook altijd gedacht, je moet wel, je hebt helaas geen keus.

Liefs Pitbull_Lady :love2:

@Hope: Ik sluit me helemaal aan bij alle bovenstaande reacties. Het komt vast allemaal goed. en zolang je druk op jezelf legt wordt het alleen maar moeilijker te accepteren als die doelstelling niet behaald wordt.

@Maria: Heel veel succes en mijn duimen gaan weer voor je draaien!!

@Conny, bedankt, ik heb eens gelezen en ik heb wel veel kwaaltjes die jullie destijds ook hadden. Onzuivere huid, gevoelige borsten (zeker een maatje meer), broeken die nu al niet meer dicht willen, steken in  mijn buik, moe moe ennuh moe en vergeet de vreetbuien niet!!

Nog een weekje wachten. Er zijn er nu 2 om, dus deze kan er ook nog wel bij!! Gelukkig de tweede echo 'maar' 10 dagen later.

@ mamalou zo fijn dat het gelukt is en zwanger wauw. Maar nu nog steeds wachten is niet leuk, duim ook voor jou.

Iedereen heeft wel een leef tijds grens

Die hadt ik ook dacht ook met me 28  ste moeder te zijn . :'(

Onder tussen dat ik dit schrijf dwarrelen de tranen over me wangen .

De hormonen hebben de over hand .

Maar ook 28 is me niet gelukt word er donderdag 33

En hier in de omgeven zijn ze zwanger of net bevallen .

En dat doet toch pijn moet ik zeggen  :'(

Morgen krijg ik de eerste ego en dan hoop ik te horen wanneer ik puchtie krijg .

En hopen dat het deze rit wel goed gaat .

Ik hoop dat het voor iedereen goed gaat die nu bezig is .

En dat we binnen kort op het zwangere bankje mogen aan sluiten .

Liefs Christel

@ Connie Dank je wel!! Tja Nut heeft het niet. Alleen helaas nog niet het uit knopje gevonden  ;)

@pitbul lady, Voelt een beetje... betuttelend. Zo van tja blij zijn als het je ooit lukt, ongeacht. Je bent 24 niet zo zeuren. Maar voor mij is 24 Echt net als 42 voor een ander. Het is een harde grens die er aankomt. Niet enkel een denkbeeld dat ik wenste.

Kan aan mij liggen, en als dat niet de bedoeling was dan bied ik mijn excuses aan.

Ik besef me heel goed dat het niet reëel is, ik bedoel 23 en 11 maanden of 24 maakt geen enkel verschil. En rationeel besef ik me dat ook echt heel erg goed. Jammer genoeg is het weinig rationeel aan (deze) gevoelens. En natuurlijk zou ik dankbaar zijn. Maar voor mij komt er een harde grens aan. Een grens die ik niet in goeie geweten KAN overschrijden.

@ Christel Lastig he... het aller moeilijkste vind ik het als mensen zwanger zijn die het bijna als een nagedachten doen. Zo van oh ja... dat hoort er ook nog bij.

Vandaag weer bij geertgen geweest. Van de 4 mm die ik nodig had had ik er tromgeroffel....... 0.3  >:(

Dat betekend dus dat ik het nu moet laten afbreken en dan opnieuw moet beginnen. Snik...

Hoi hope/ fear

Wat je zegt dat klopt ja .

Maar voor ons is het toch heel anders .

Voor iemand die op een normale weg zwanger kan worden .

Die denken heel nuchter . Denk ik

Wij moeten meer na denken en met dingen rekening houden als we in zo project stapen .

Voor al met het werk ! ! ! !

Want ik heb al gelezen van verschillende dat het niet altijd vleke loos loop op het werk en geen begrip is

En dat vind ik heel er als baas zijnde . Die hebben misschien kinderen dus die moet niet na denken . En in planen

Ik probeer alles na werk tijd te doen .

Als de puchtie in aan tocht komt . Bij mij dan zal ik wel een gesprek aan gaan op het werk .

Het is een vrouwe die ik heb als baas dus misschien heeft ze begrip en begrijp ze het .

Ik werk er pas 6 weken dus het kan alle kanten op gaan !

Liefs Christel

Hope/fear,

Als het voor jou als betuttelend voeld dan zal het zo zijn.

Maar in deze situatie heb je weinig keuzes.

Helaas.

Ongeacht of je iets graag zou willen omdat het medisch gezien Beter zou zijn.

Ik gun het je van harte hoor.

Maar ik weet gewoon na 9.5 jaar dat het helaas niet zo werkt.

Ook ik heb allerlei kwalen waar ik nooit vanaf zal komen. Was zeer zeker makkelijker geweest om jonger moeder te worden omdat mijn lichaam toen Veel meer aan kon.

Maar de werkelijkheid is helaas anders. Mijn lichaam hield geen zwangerschap vast.

Dat wil niet zeggen dat jou lichaam het zelfde reageert op dingen als mijn lichaam.

Maar helaas Het kan ook volledig tegen zitten.

Mijn reumatoloog zei vorig jaar nog, pas je op dat je niet eerder in een rolstoel zit. Dat is keihard!

Maar mijn wens blijft Hoe dan ook. Zolang een zwangerschap mogelijk blijft vecht je Door.

Maar dat is mijn idee hierin.

En ja dat kan voor Jou heel anders zijn  ;)

Maar nogmaals ik begrijp je heel goed en gun het je van harte.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Hallo meiden,

Vandaag de hysterocopie gehad en het is me echt reuze meegevallen!! ze hebben niks gevonden alles zag er uit zoals het moet!!

Gelukkig!!! Maarja waar kan het em dan aan liggen.. pfff

zal nu even een beetje bijkomen..want ben toch best wel en beetje me van vandaag..

liefs han