Jump to content
Cinthia

Broedkipjes en wachtbankje maart / april 2014

Recommended Posts

Gisteren naar het ziekenhuis geweest alles was oké ga van daag beginnen met gonal te spuiten .

Iemand ervaring er mee ?

Het is iets nieuwes zeiden ze op het zieken huis .

Maar misschien dat iemand het al kent . En gebruikt .

En volgen de week moet ik weer terug

Liefs Christel

Volgens mij gebruiken de meeste Gonal-F. Tenminste dat werd ons verteld in het ziekenhuis. Ja, ik heb hier dus ervaring mee. Ik vond het de fijnste spuit van alle spuiten die ik tot nu toe heb mogen zetten. Maar smaken verschillen  ;)

Het is een pen die je zelf instelt op het aantal eenheden die je voorgeschreven krijgt. Je zet er zelf een klein naaldje op en drukt op de knop tot ie niet verder kan. Goed kijken of de teller weer op 0 staat en je kan hem weer verwijderen. De naald draai je er weer af en gooi je weg. de spuit kan je een aantal keer gebruiken (dat ligt aan de hoeveelheid die erin zit en die je moet spuiten). Ik zelf kon 3 dagen met een spuit doen. Voordeel is dat deze het langst houdbaar blijft in de koelkast maar zodra je hem gaat gebruiken mag hij 5 dagen buiten de koelkast. Ik deed hem dus gewoon in mijn tas zodat ik hem altijd bij me had. De bijwerkingen had ik niet maar zijn ook minimaal.

Als ik het goed begrijp, krijg jij dus ook het korte schema? beginnen met Gonal-F en 5 dagen later de Cetrotide erbij? Die Cetrotide is trouwens een stuk heftiger, krijg je jeuk van en blauwe plekken (ik althans). Die voel je ook wel een aantal dagen. Wij noemde hem de IKEA prik vanwege de vele onderdelen. hihihi

Oke ik dwaal af..

Heb ik je vraag zo beantwoord?? ;D

@ Han, krijg je nu ook nog een baarmoeder foto? Ik had eerst die Hysteroscopie gehad en daarna nog een foto, bij mij was er overigens wel een afwijking

Ik heb 8 april een gesprek in het Radboud... Kijken wat ze daar zeggen, of ik de onderzoeken opnieuw moet doen of dat ze zo uitsluitsel kunnen geven... Hoop dat ze wat aan mijn tussenschotje kunnen doen

groetjes Lovey

Guest tanja1969

hahaha mamalou, moest zo om jouw omschrijving lachen maar je hebt wel gelijk

@ christel, ik heb ook altijd gonal-f gespoten en heb ook andere gebruikt maar vond gonal-f altijd

de prettigste.

de bijwerkingen waren minimaal en de naaldjes zijn zo dun dat je die vrijwel niet voelt

en de pen is idd enorm handig in gebruik, je stelt hem 1x in en nagelang de hoeveelheid in de pen

kan je spuiten, ik kon er idd ook altijd 3,5x mee doen

enne zo nieuw is gonal-f niet, want wij waren in 2007 hier al mee bezig.

succes christel!

liefs Tanja

Ook ik vond gonal f de meest Fijne.

Deca wordt je vreselijk moe van een zware hoofdpijn.

Han balen eigenlijk dat er niks gevonden is.

Wat gaan ze nu doen?

Liefs pitbull_Lady :love2:

he meiden,

Hier weer wat bekomen van de hysteroscopie beetje nog een zeurend buikpijn gevoel.

Ze hebben tijdens de hysteroscopie ook foto s gemaakt.ik krijg niet meer een aparte foto ervan omdat er niks was te zien.

Jaa pitbull aan de ene kant fijn dat er niks raars is gevonden aan de andere kant idd wat nu...de arts kwam na de tijd nog even bij me een praatje te maken en zij eigenlijk dat ik gewoon door moet gaan met de cryos die we hadden..Ik gaf toen aan van mischien ligt het dan toch aan de embryos hij zij daar is weinig aan te doen..ik zij asstting hachting of hoe je het ook schrijft :o hij zij daar is eigenlijks niks van bewezen ::) :-\

Nu maar wachten op mijn ongesteldheid en de twee cryo s hier maar opmaken tsjaa hij zal er maar tussen zitten...

liefs han

hey dames,

hoelang moesten jullie altijd wachten voor een test?

Ik heb een punctie gehad op 16 maart, dan gaan ze gelijk beginnen met bevruchten 2 dagen later een terug plaatsing gehad op di 18 maart.

Maar ik moet wachten tot wo 2 april met een test doen.

maar kan nu al haast niet meer wachten slaap slecht en onrustig kan niet meer tegen de onzekerheid en wil ook weer voorruit kunnen kijken.

Nu is het ook zo dat ik rust moet houden door overstimulatie ja en dan gaat er nog meer knagen......

ik heb een test gekocht waarop staat dat je die 4 dagen voor je verwachte menstruatie zou kunnen doen, maar twijfel wel steeds heel erg een volle week wachten duurt nog zooooo lang nl.

hoe gaan jullie daarmee om?

liefs peetje :love2:

@ han87": Wat fijn dat het toch is meegevallen! Ik was toen zelf erg opgelucht dat ze niks gevonden hadden.  Na onze eerste poging was ik zo boos en zei tegen haar "waarom lukt het nou niet! ze doen in het ziekenhuis alles! ze maken zelfs de embryo voor je!!! Het hoeft alleen maar te blijven plakken!!" Waarop mijn moeder als antwoord gaf. Ook al ziet alles er in je baarmoeder goed uit, kinderen krijgen blijft toch altijd een wonder. En daar moet ik haar gelijk in geven. Dat laatste stukje (het innestelen) dat moet de natuur zelf doen.

@ Pitbull: Mag ik vragen welk soort reuma je hebt?

Liefs Cindy

Peetje: Ik werd heel onrustig van het eerder testen. Ik bleef toch twijfel houden tot de echte testdag. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of het veel zin heeft om eerder te testen. Dat weet misschien iemand anders wel?

Cindy: Ik ben het helemaal met jou en je moeder eens. Dat laatste stukje is het moeilijkst van allemaal, omdat je daar geen controle over hebt.

Groetjes,

Susan

@ peetje: het heeft weinig zin om eerder te testen. de test kan al vals positief zijn en dan komt de klap wellicht nog harder aan in het ergste geval. Zelf heb ik op aanraden van het ziekenhuis 40 uur te vroeg getest. Ze gaven mij aan dat de test vanaf 46 uur voor de betreffende datum redelijk betrouwbaar is. Ze hebben mij namelijk eerder laten testen. Ik had veel klachten die wezen op overstimulatie maar die ook gerelateerd konden zijn aan een zwangerschap. Toen ik een uur later positief testte, wist het ziekenhuis genoeg. Ik hoefde niet langs te komen voor onderzoek. De klachten die ik had kwamen door de zwangerschap en had dus geen overstimulatie.

Ons ziekenhuis raad echt aan om te wachten. Als je eerder de test gaat doen en deze is positief en je gaat het ziekenhuis bellen, is de kans groot dat ze zeggen: Leuk voor je, maar dit is te vroeg.

Weg blijheid..

Maar het kan ook goed uitpakken, begrijp me niet verkeerd!! Doe wat jou het beste lijkt maar vraag je wel af:

Straks is de test negatief, jij bent in zak en as en denkt wellicht... Had ik maar even gewacht, nu weet ik nog niks.. Het kan dan namelijk nog bijdraaien.

Straks is de test positief, je bent blij en gaat er vanuit dat je zwanger bent. Op de echte testdag, test je nog een keer  en test je ineens negatief. Hoe ga je daarmee om?

Maar ja, het hele leven bestaat uit: Wat als??

Succes met je keuze  :love2:

Guest tanja1969

hey peetje

in ons ziekenhuis testen ze dmv bloedtest op dag 8 en dag 12 na de tp

op dag 8 kunnen ze al zien of er hcg in het bloed ziten hoe hoog deze op die dag is,

maar dit zullen ze niet zeggen , op dag 12 na de tp is DE bloedtest, en ze vergelijken

het hcg van dag 8 en dag 12 en dan mag je smiddags bellen voor de uitslag

in principe kan je een test doen 10a11 dagen na de tp want dat staat gelijk aan de punctie

of een natuurlijke eisprong, dit is dus ongeveer 14 dagen erna, sommige ziekenhuizen houden

het ruim en daar mag je pas testen 14 of 18 dagen na de punctie

de 3 keren dat wij zelf positief getest hadden , deden we zelf op dag 10a11 na de tp, dus eigenlijk

1a 2 dagen voor de eigenlijke bloedtest die toen ook positief was.

de overige keren dat wij op deze dagen zelf thuis negatief testten was de bloedtest in het ziekenhuis

ook negatief.

kortom in principe kan je dus idd gerust zelf testen 10a11 dagen na je tp en als je test dan positief is

zal de test op je testdatum vast ook positief zijn.

advies is neem de kruitvat test, die waar er 2 inzitten voor 5 euro, die komen nog altijd als beste uit

de testen.

deze hebben we zelf ook altijd gebruikt

succes meid!!!

liefs Tanja

EIN-DE-LIJK was vandaag de dag van de eerste echo. Amper geslapen. 600 echo's meegemaakt vannacht en allemaal even verschrikkelijk.

Ze hadden me opgedragen om vanmorgen 3 glazen water naar binnen te werken. Na 1 glas hield ik het voor gezien, werd er misselijk van. Dat halve ziekenhuis heeft mij van onder mee mogen maken, een verloskundige meer of minder maakt mij nu ook niet meer uit!!

En toen was de echo, en daar was Uk!! 8 mm groot en 6 weken en 6 dagen oud. het hartje klopte snel en regelmatig, precies zoals het moest zijn (als ik die mevrouw moet geloven, ik ga er maar vanuit  ;D)

Omdat wij meedoen aan een studie- onderzoek in het ziekenhuis, hebben we aanstaande maandag weer een echo (in totaal krijgen we er 3, elke 2 weken t/m week 12). Vervolgens nog eentje op de 10de bij de IVF poli en dan de 15de weer bij de VK. Wat een feest!!

Ik ben helemaal gelukkig en er valt een hele last van mijn schouders af!!

Liefs Mamalou :love2:

Gefeliciteerd. Mamalou

Ik mag woensdag midag weer terug voor de ego

En ik hoop dat ze me al kunnen vertellen wanneer ik de puchtie krijg .

Kan ik me daar al op voor berijden .

Aan gezien ik de laaste keer de hand van me man zo wat fijn kneep van de pijn

Hoop ik deze. Rit minder pijn tehebben .

Maar daar ga ik niet van uit

Liefs. Christel

Peetje, vandaag was toch jou testdag? Of had je al eerder getest. Ik ben erg benieuwd naar de uitslag!!

Fingers crossed!!

Liefs Mamalou :love2:

Hoi allemaal

Ben vandaag terug geweest .

En heb 13 eitjes de grooste was 19

Vrijdag terug en maandag krijg ik de puchie .

En nu me werk nog in lichten  daar ben ik nog het bangste voor .

En die persoon die ik nodig heb is er in de middag nooit .

Heb wel al een mail gestuurd dat ik maandag naar het zieken huis moet .

De rest krijg ze wel per telefoon te horen .

Morgen meer info

Liefs Christel

Hoi allemaal,

Mamalou: wat fijn dat je echo goed was! Dan kun je opeens zien dat je toch echt-echt-echt zwanger bent! Heerlijk dat je  nu elke twee weken even mag kijken hoe het met jullie wondertje gaat!

Wat betreft ons traject: ik ben even een tijdje niet (echt) op het forum geweest, had even pauze en afstand nodig, om de tegenslag te verwerken. We hebben besloten dat dit, voor nu, onze laatste poging is en dat we ons gaan bezinnen op alternatieve manieren om onze wens in vervulling te laten gaan.

Lichamelijk heb ik ook steeds meer last van de behandelingen gekregen. Na de laatste punctie heb ik nog 3 weken echt pijn in mijn buik gehad, ter hoogte van mijn eierstokken. Uiteindelijk ben ik ermee naar de huisarts gegaan omdat ik niet helemaal vertrouwde. Die heeft eerst bloedonderzoek laten doen omdat het leek alsof ik een ontsteking aan mijn eierstok had, nou dat had ik gelukkig niet.

Gisteren heb ik vervolgens nog een echo gehad; daar moest ik dus nog 2 weken op wachten. Op zich waren er op de echo geen grote afwijkingen te zien. Behalve dan een poeltje water van 1,7cm achter mijn baarmoeder en een cyste van 2,5cm op mijn rechter eierstok.  :o

Volgens de laborante was dat niet heel abnormaal na een ICSI-poging en deden ze er niks aan als hij onder de 3 cm was. Ok, conclusie: er is wel iets gevonden maar daar doen ze niks aan. Tegelijkertijd heb ik daarmee het idee dat die cyste veel groter is geweest, waardoor ik 2 weken geleden nog zoveel pijn had.

Die pijn is nu overigens een stuk minder, maar mijn buik blijft nog steeds een beetje gevoelig.

Zo, dat was mijn update.

De komende tijd zal ik weer wat actiever meelezen en -schrijven!

Liefs, Ditte

@Christel Succes met vertellen! Hopelijk reageren ze op je werk een beetje normaal.

@Ditte Een poeltje water en een cyste??? Yikes. Dat klinkt niet fijn. Heb je dat gekregen door de punctie?? Succes de komende tijd met nadenken over hoe nu verder. Zijn donoren nog een optie voor jullie? Of denken jullie eerder in de richting van adoptie of pleegzorg?

Ik zit ondertussen te wachten tot ik mag testen. Woensdag kan dat als het goed is. Pfffffff. I hate waiting!!

x

Heyy!

ik dacht wat is het forum stil, maar nu blijkt dat ik gewoon geen mailtjes meer kreeg. Oeps...

Ik ben ongesteld. EINDELIJK. Ik dacht echt dat het er nooit meer van zou komen. Volgens mij de aller eerste keer in mijn leven dat ik blij ben met m'n menstruatie. En dan nu anderhalve week wachten en dan weer voor een echo.

Het breekt echt op, elke keer het wachten, de spanning, anderhalf uur heen rijden 10 minuten binnen, slecht nieuws en weer anderhalf uur naar huis. En dan herhalen.

Ik hoop dat het deze keer anders gaat. Fingers crossed :)

Hier even een update

Op het werk is het mee gevallen ze reageerde vrij goed

En dan krijg je tussen neus en lippen even nog te horen dat een van mijn cliënte een hart aanval heeft gehad.

Het komt gelukkig weer goed met haar .

Dinsdag ochtend heb ik de puchtie om half tien

Vandaag had ik 14 eitjes maar een was al zo groot dat die afval

Maar ik met er van uit gaan dat ik dinsdag 10 stuks heb .

Of ze ook alle maal weg gehaald kunnen worden dat wisten ze niet .

Fijn weekeinde  iedereen

Gr Christel

Hoi meiden,

Ik ben een tijdje weg geweest, even gedachten op iets anders na de wachtmaand

Afgelopen zaterdag gespoten (haha om 22:00 uur op de wc tijdens een feestje, wat een gedoe). As Vrijdagochtend bellen naar het ziekenhuis of onze embryo goed ontdooid is en dan dezelfde dag (hopelijk) de terugplaatsing... eindelijk.

Na de goeie berichten van Mamaloe en Pitbull blijf ik hopen op ons wondertje.

@christel heel veel succes morgen. Heftig van je cliente

@hope/fear ik snap je gevoel helemaal. Ik was ook voor het eerst blij met menstr na de wachtmaand :)

Maria, spannend!! Duimen dat de ontdooiing goed gaat!!

Het wachten is nu toch echt spannend aan het worden. Ik weet eigenlijk niet eens precies wanneer ik mag testen. Ik heb niet afgelopen vrijdag, maar de vrijdag daarvoor (28 maart) de terugplaatsing gehad. Misschien dat ik morgen een poging ga wagen. So far so good...

Marijke dank je. Dat klinkt super, alles gaat ok, top. Duim voor je. Ik was tijdens de IVF al 9 dgn na de terugplaatsing ongesteld. Morgen zit jij op dag 11. Ben benieuwd.

Grtjs

Maria

STOM ONEERLIJK NIET LEUK!!!

Vanochtend een test gedaan : negatief. Zo ontzettend balen dat het weer niet gelukt is!!! Ziekenhuis zegt dat ik nog twee dagen bolletjes moet doen en donderdag nog een keer moet testen voor de zekerheid. Wel ervan uitgaan dat het niet gelukt is.

Zo ontzettend naar en verdrietig. Wanneer zit het eindelijk eens mee?!