Jump to content
Cinthia

Broedkipjes en wachtbankje maart / april 2014

Recommended Posts

Marcella en Maria van harte!! Wat ontzettend fijn dat er weer zwangeren gespot worden!! :baby5:

Christel wat ontzettend rot voor je dat het niet gelukt is. Hoop dat je je gauw weer wat beter voelt voor een nieuwe poging. Het zal een keer lukken!! xx

marielle1980: Nog twee daagjes, is het nog een beetje uit te houden voor je meid??

Hallo dames,

Ik ben alvast een nieuwe topic begonnen (zie broedkipjes en wachtbankje mei/juni 2014). Nieuwe ronden, nieuwe kansen!

Veel liefs,

Susan

Hallo Hope/fear,

Ja, dat klopt. Om de 2 maanden word er iedere keer een nieuwe topic geopend, zodat het totaal aantal reacties een beetje overzichtelijk blijven. Is ook makkelijker met eventueel terug zoeken. Deze topic houd dan inderdaad op.

Veel liefs,

Susan

Hoi  meiden

Vandaag een week geleden dat ik het slechte nieuwes te horen heb gekregen .

Ik voel me niet echt lekker het is of er een stuk uit je leven is gepakt .

En dan geboren er hier in de straat nog eens drie baby's leuk voor hun maar voor mij een steek in me lijf .

Want die droom zal bij mij nooit uit komen !

Het komt wel goed zeggen vrienden dan en Fam.

Nou ze weten niet hoe ik me voel !

Het komt niet goed want onze kinderen wens zal nooit uit komen ! !!!!

Sorry dames ik moest dit even kwijd

Ik zal geregeld nog wel mee lezen .

Maar zal zelf niet meer veel schrijven .

Ik wens iedereen het aller beste en die zwanger zijn een mooije zwangerschap  en een goede bevalling en dat alles goed mag gaan . En voor de geene die nog in de wacht weken zitten hou jullie goed .

Veel liefs Christel

Hoi Christel,

Wat spijt het me voor je! Echt flink k.t! :'(

Weet dat we aan je denken!

Veel liefs,

Susan

Hoi Christel,

Ook vanaf deze kant wensen wij je heel veel sterkte

Veel liefs Marcella (M1978)

Hey Christel,

ik vind het zo ontzettend naar voor je! Ik snap precies hoe je je voelt. En wat doet het een pijn hè, letterlijk, om overal die irritante ooievaar te zien hangen.

Wat ik alleen niet zo goed meer weet.. Je schrijft dat jullie droom op een kindje nooit uit zal komen, maar je was toch niet aan poging drie al? Of help mij herinneren en wat ben ik vergeten dat jullie stoppen.

Sterkte

Groetjes Patricia

Nee dat klopt dit was poging 2

Maar ze geven het maar heel weinig kans dat poging 3 wel ga lukken .

En dan moet je voor je Zelf een keuze maken die niet makkelijk is .

Ik weet dat er bij zijn van doe het gewoon misschien lukt het toch .

En dan weer die Allende mee maken nee .

Hoe graag we ook een kind willen maar de pijn lichamelijk die heb gehad wil ik niet nog eens mee maken

Dan is bevallen volgens mij minder pijnlijk .

Ik heb echt twee weken vreeslijke pijn gehad van de overstumelatie .

En dat is geen pretje je kan dan echt niks .

En dan krijg je menstruatie die twee keer zo veel pijn doe

En ja over zie je de ooievaar  hoera een meisje  snik snik snik .

Liefs Christel

Ohh vandaar,

jeetje wat een onwijs dapper besluit zeg. Ik vind het heel knap dat je er zelf een punt achter kunt zetten.

Ik ga maar door en door. Alhoewel de arts zei dat een poging 5 mocht maar de kans zeeeeerr klein was dus eigenlijk weggegooid geld en daar gaan we dus niet voor.  Nu nog steeds is dubio wel of niet een eiceldonor.

Heel veel sterkte en wie weet als alles wat gezakt is toch voor die 3e poging ::)

Alles beter als geen kindje lijkt mij toch?

Als eiceldonatie een optie is zou ik hem met twee handen aangrijpen als ik jullie beide was ;)

Mijn mening ;)

Hey Pitbull,

ik heb idd alles over voor een kindje! Maar elke keer 7000 euro neerleggen en ongeveer 3procent kans op een kindje... Dat is gewoon heel erg veel geld voor heel weinig slagingskans. Als het goedkoper was of gratis ::) dan had ik zeker door blijven gaan. Ik vond het weinig pijn doen allemaal en de laatste keer dat het wel zeer deed, ach, voor een goed doel.

Bij ons is het meer het geld. Helaas hebben ook wij geen geldboom in de tuin.

En ik heb al een "eigen" kindje. Dat maakt het voor MIJ lastiger om wel of niet door te gaan voor een eiceldonatie. Ik bedoel ik heb er al eentje en nog wel helemaal gezond. Welke mzzlkont heeft dat nou!

Dan zou hij dus een halfbroertje of zusje krijgen. Ga je dit vertellen. Vanuit het buitenland is het anoniem. Komt het kind er nooit achter wie zijn "moeder"is. Je leest toch wel verhalen dat dit weer lastig kan zijn. En we zijn met zijn drieën ook heel gelukkig en dat gemis om nog een kindje dat slijt hopelijk ooit..

wil ik in Gent voor een donor gaan moet ik een eigen donor meenemen die wat in de donorbank daar doet en ik krijg er dan iets uit. Ze doen alleen van familie terugplaatsten en die heb ik niet. Ook heb ik tot op heden geen vriendin of iemand anders kunnen vinden die het zou willen doen en geschikt is voor de strenge eisen. Hier in Nederland moet je ook een eigen donor meebrengen en ze raden vrienden ook hier af. Heb nu wel info ingewonnen bij de donorbank dus wie weet..

Maar ook hier is dat het heel veel geld kost en de slagingskans was 20/30procent met 5 eicellen die je krijgt voor 2800 euro ofzo en daar dan bovenop je gewone icsikosten aangezien ik voor poging 5 ga en het niet meer vergoed word.

Het is erg naar dat als een kindje op de gewone manier krijgen niet lukt het letterlijk een "rijkeluiswens' is.  Als je veel geld hebt voor pogingen kun je doorgaan. Is dat geld er niet dan houdt het gewoon op.

Guest tanja1969

hey meiden,

ik haak ook ff hier op in.

tis idd zo wat bv Patricia zegt, als je het geld hebt en en je kan het lichamelijk aan en ze geven aan dat de slagingspercentagie hoog is, dan zou ik er ook voor gaan.

wij hebben 2 pogingen in Nederland kunnen doen (toen woonde ik nog in Den Helder) met poging 2 waren we zwanger, dus we dachten het kan echt.

ik ging naar België verhuizen en hier hebben we 6 pogingen gehad (werden vergoed omdat ik bij Koen in zijn ziekenfonds zit, ook hier 2x zwanger geweest maar toen onze allerlaatste cryo's niet ontdooiden heeft de ivf arts in ons gesprek geadviseerd om niet verder te gaan met een zelf betalende poging omdat onze kans gewoon zo onwijs klein was, maar 1%

op zich konden wij gerust nog een poging betalen maar mijn leeftijd begon flink parten te spelen, was nl al bijna 44 en hier mag je tot de dag voor je 44e een punctie ondergaan en dan nog wel verder als je cryo's hebt maar ja

na overleg met de ivf arts en samen gesproken te hebben , hebben we ons er maar bij neergelegd dat we samen geen kleintje zouden krijgen.

soms doet het nog wel eens pijn , zeker voor Koen want die heeft immers geen kleintje van zichzelf, voor mij was de acceptatie ietskes gemakkelijker omdat ik zelf al 2 zonen heb, maar nu zijn we wel heel gelukkig met zijn 4en en de boys accepteren Koen als een 2e vaderfiguur.

enne we wachten nu gewoon met smart af op kleinkinderen maarre heb al tegen Maarten (bijna 19jaar inmiddels) dat ie toch maar nog een flink aantal jaartjes moet wachten ermee hihihihi

heel veel sterkte Christel met wat jullie ook gaan beslissen, ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om je erbij neer te moeten leggen, maar ook voor de anderen die misschien spoedig voor deze beslissing komen te staan

liefs Tanja

Hallo allemaal,

Sorry dat jullie lang niks van me hoorde.

Ik heb een hele zware dip gehad, want helaas is onze 4e poging weer mislukt.

Voor mij is de hoop echt over, en voel ik me hetzelfde als Christel.

Misschien als ik me over een tijdje weer wat beter voel, kom ik zeker hier weer eens terug

Ik wens iedereen het allerbeste

Liefs Marielle

Marielle, heel veel sterkte.

Je mag me altijd contacten of een pbtje sturen als je daar behoefte aan hhebt. Aangezien ik er hetzelfde voor sta snap ik.je situatie goed.

Groetjes patricia

Hoi Patricia,

Ik bedoel dit niet verkeerd, maar we zitten niet in dezelfde situatie, want jij hebt al een kindje en ik heb niks

Gr Marielle

Patricia,

Je kunt altijd gaan wederkerigheid bij Geertgen. Anonieme donor alleen krijgt het kind de kans te weten wie de vader is. Er wordt daar erg gelet op jou eigenschappen qua uiterlijk.

Ja het is niet gratis, maar het kost je hooguit 3500E wat toch de helft minder is als de 7000E waar jezelf over sprak.

Misschien nog een optie?

Wil het je niet op dwingen, probeer alleen mee te denken.

Marielle, vervelend dat het is misgegaan. Ook voor jou misschien is bovenstaande nog een optie?

Wij hebben destijds wel de tekst en uitleg gekregen, ik vond het fijn dat er in het laatste redmiddel deze kans bestond.

Ik weet na 9.5 jaar en 11 mk's echt hoe rot je je voelt. Ik had zelf ook nooit meer verwacht zwanger te mogen worden.

Had echt verwacht de rest van mijn leven met lege handen te blijven staan.

Heel veel sterkte met een ieders keuze.

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Hey Pitbull, lief dat je meedenkt. Als ik aankom met het zaad van mijn partner rennen ze gillend weg!!

Mijn eicellen willen ze ook niet dus de wederkerigheid kan alleen maar als ik iemand vind die iets wil inleveren en dat is niet makkelijk...

In nl zijn ze nu ook gestart met een eicelbank. Helaas hebben ze nu al tekort en aangezien ik al een kindje heb kom ik achteraan op de lijst (logisch ook wel, maar voor mij heel jammer)  Hier betaal je 2500 euro en dan de icsikosten erbij.

ik moet me hier nog even verder in verdiepen, en vooral hoelang die wachttijd gaat zijn want om nou nog twee jaar te moeten wachten...

Ik geloof niet dat ik dat emotioneel ga trekken. Jeetje dat klinkt wel heel erg, het gaat verder best goed met me hoor. Maar nog twee jaar lang hopen en wachten...

Aan de andere kant, bij jou na 9,5 jaar...