Jump to content
Sign in to follow this  
Susan

Even voorstellen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heet Susan en mijn man en ik proberen nu bijna 2,5 jaar zwanger te worden.

Vorig jaar is ontdekt, dat ik endometriose heb. Helaas heb ik hierdoor last van cystes in mijn eierstokken. De enige oplossing: een operatie en daarna ivf. Wel even schrikken, natuurlijk. De operatie ging gelukkig goed, maar was wel redelijk zwaar.

Daarna mochten we in oktober eindelijk starten met ivf. Erg spannend, natuurlijk. Ik vond het prikken erg moeilijk. Heb nogal een platte buik, hierdoor was het wat pijnlijker en was het niet makkelijk om iedere keer weer een ander plekje te vinden. Voelde me net een speldenkussen op het eind ;) Punctie ging goed, maar deed wel pijn. Gelukkig was het vrij snel gebeurd. Uitkomst: 4 topkwaliteit embryo’s. We waren helemaal gelukkig, natuurlijk! Helaas hebben we 3 terug plaatsingen gehad zonder positief resultaat. Alsof dat al niet vervelend genoeg is, heb ik door de behandelingen weer nieuwe cystes gekregen. Hierdoor staan we nu weer op dezelfde plek als bijna een jaar geleden. Ik heb nu medicijnen gekregen om mijn lichaam tot rust te brengen, maar de kans is zeer groot, dat ik weer een operatie zal moeten ondergaan om verder te kunnen. Zie hier als een berg tegenop, maar als we een kindje willen, dan zal ik wel moeten.

Ik merkte de afgelopen tijd, dat ik moeite heb om het allemaal te verwerken. Daarom heb ik me geregistreerd op deze site. Dan kan ik mijn verhaal kwijt. ;) We zijn allemaal lotgenoten, ook al is onze situatie niet altijd gelijk.   

Groetjes,

Susan

Guest tanja1969

welkom Susan

op dit zeer verslavende forum, stel gerust al je vragen want mij heeft geleerd dat niets

dom of stom is en er is altijd wel iemand die een oplossing weet.

lekker van je afschrijven want dat kan altijd enorm opluchten

liefs Tanja

Hai susan,

Welkom alhier.

Niks is hier raar of dom.

Jij mag hier gewoon jezelf zijn.

Vervelend dat je nu weer, na een jaar op hetzelfde punt staat meid.

Hoop dat je laatste embryo jullie een nou wondertje bied.

Heel veel sterkte en succes.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Bedankt voor jullie reactie. Het is fijn om zo welkom geheten te worden.  :) Ik heb zelf niet zoveel mensen om me heen die van onze situatie afweten. Daarom is het zo fijn om je verhaal en je vragen kwijt te kunnen bij mensen die weten wat je doormaakt.

Pitbull_lady: we hebben helaas geen embryo's meer over. Dat had ik ook niet aangegeven in mijn eerste bericht, maar één van de embryo's heeft de opwarming niet overleeft. Daardoor maar 3 terug plaatsingen gehad en nu afwachten of ik weer een operatie moet.

Het is voor mij nog een eind weg, maar hebben jullie nog tips voor het prikken?

Groetjes,

Susan

Hoi Susan,

Welkom!

Pfff dat is ook niet mis! Erg vervelend dat je dit nu weer allemaal opnieuw moet doen. Mag ik vragen hoe ze bij jou die cystes verwijderen?

Mijn lichaam is namelijk ook een ster in het aanmaken van cystes en bij mij worden ze tijdens een IVF behandeling verwijderd met een punctie. Daarna mag ik pas starten met Gonal-F.

Liefs

Guest tanja1969

hey susan en cinthia,

bij mij werden (in het verleden) de cystes altijd via laparoscopie weggehaald

niet fijn maar ja , ik denk dat ik ze toen liever via een punctie weg had laten halen

succes

liefs Tanja

Hallo allemaal,

Begint al aardig verslavend te worden dit forum. Tweede keer dat ik erop zit vandaag.  ;)

Cinthia: Bij mij werden ze verwijderd door een laparoscopie, maar ik denk dat een punctie inderdaad prettiger is. Ik wist niet eens, dat het ook mogelijk was via een punctie. Zal ik gelijk even navragen de volgende keer als ik weer naar het ziekenhuis moet. Mochten mijn cystes over 2 maanden niet genoeg gekrompen zijn, dan moet ik waarschijnlijk weer een laparoscopie of een grotere operatie. Ik was de vorige keer nogal beroerd van de narcose en naderhand veel buikpijn, maar de buikpijn kan ook door de hysteroscopie gekomen zijn, want die kreeg ik tegelijkertijd. Het duurde behoorlijk lang voordat ik weer helemaal hersteld was. Als het dan ook opgelost kan worden door een punctie, dan doe ik dat een stuk liever. Ik kreeg trouwens bij mijn vorige ivf poging decapeptyl, dus heb geen ervaring met Gonal-F.

Tanja: Mocht ik toch weer een laparoscopie nodig hebben, weet jij hoe ik er beter door kan komen?

Groetjes,

Susan

Welkom op het forum!

Je kunt het prikken iets beter maken door de plek te koelen met een ijsklontje. Zeker decapeptyl heeft een venijnig naaldje.

Ik heb destijds een kijkoperatie gehad en ben daarna middels Lucrin in de overgang gebracht. Dan kwam de boel van binnen tot rust. Heb jij nu ook Lucrin?

Ik vond de kijkoperatie ook best ingrijpend. Je denkt dat het meevalt, maar ik ben bijna drie weken niet mezelf geweest. Enige dat hielp was rustig aandoen.

Succes met je komende behandeling!

Ik had de laatste keer gonal f en lucrin.

Je kunt het afleid aangeven bij de arts.

Dat je er veel hinder van hebt ondervonden.

Ik kreeg van de deca Veel hoofdpijn en werd heel moe. Ook wad in blauw en paars van het prikken. Niets is zo venijnig als deca.

Balen dat je geen cryo's met hebt meid.

Hoop voor jou dat het meevalt.

Ik vond cystes verwijderen tijdens de punctie niet bepaald fijn. Zijn Veel stugger en dus pijnlijker.

Sterkte met je beslissing.

Goed aangeven dat je heel ziek bent geweest van de narcose.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Bedankt voor jullie tips. Fijn om te horen, dat het blijkbaar niet aan mij ligt, dat het prikken met decapeptyl niet echt makkelijk ging. Ik had wel een goed resultaat met de decapeptyl en weinig bijwerkingen, maar ik lees hier voornamelijk dat de meesten gonal f gebruiken. Wat is jullie ervaring? Is gonal f prettiger?

Ik zit nu ook aan de Lucrin voor waarschijnlijk een halfjaar, dus voorlopig kunnen we niet verder. Met misschien in de tussentijd dus een operatie. Ik vind het wel moeilijk, hoor. Wat is nou beter: een kijkoperatie of via een punctie de cystes weg laten halen? Wat is jullie ervaring?

Pitbull_lady: Jij hebt, volgens mij, beiden gehad. Klopt dat? Vond je de laparoscopie prettiger?

Groetjes,

Susan

Ik heb Gonal met Lucrin gehad, beviel mij heel goed. Minder pijnlijk en minder hoofdpijn en vermoeidheid. Meer kilo's maar ja je kunt niet alles hebben ;)

Voor het prikken zelf geld, iets eerder uit de koelkast halen zodat het wat op temperatuur kan komen kan al helpen. hierdoor wordt de vloeistof iets minder dik en is het minder koud. Daarnaast helpt de plek waar je gaat prikken met een ijsklontje vaak om de plek wat te verdoven als het ware.

Ik heb weinig hinder ondervonden van de laproscopie, bij mij is er toen mijn rechter eileider verwijderd en de nodige cystes. Aanprikken vond ik vreselijk...mijn arts zou ze laten zitten, schijnt dat je er tijdens het zwanger worden weinig hinder van hebt. Nu ik zwanger ben heb ik er niet 1 meer, terwijl toen ik zwanger werd ik er twee had, die best groot waren, meer dan 5cm.

Liefs Pitbull_lady :love2: