Spring naar bijdragen
Conny

Behandelingsplan bij cryo

Aanbevolen berichten

Hi meiden,

Wij willen dit jaar waarschijnlijk een cryo terug laten plaatsen. Onze cryos liggen alleen in Duitsland, dus moet ik goed voorbereiden. Ik ben ook nog verzekerd in Duitsland. Kan iemand mij vertellen hoe zo'n cryo behandeling ongeveer verloopt?

( welke medicatie en  welke controles?)

Groetjes,

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kreeg utrogestan en tp in eigen cyclus.

Toen dat niet werkte utrogestan en estradiol en en kunstmatige cyclus met een tp.

12 weken 3x daags 2 utrogestan bolletjes.

Geen idee hoe dd dit doet.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha Conny,

Ik zit bij het Lucas in Amsterdam. Ik heb drie cryo tp's gehad in een natuurlijke cyclus. Elke keer een prik om de eisprong goed te timen. Ik zit nu in de derde cryo tp en ik gebruik momenteel utrogestan.

Succes!

Marijke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi meiden,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik moet progynova ofzo vanaf mijn eerste cyclusdag gaan nemen. Kennen jullie dat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast tanja1969

yep dat heb ik ook 4x bij de cryo tp's gebruikt

ik had er iig nooit bijwerkingen van

Tanja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He Connie,

Ja, bekend protocol met progynova. Eerst met 1 per dag, dan bouw je dat langzaam op naar 4 per dag. Als het goed is heb je dan geen eigroei. Op een gegeven moment utrogestan er bij en dan worden de cryo's ontdooit. Dat is tenminste hoe wij dat in Dusseldorf moesten doen, deze keer voor het eerst een cryo-poging met goed resultaat  :) kwamen wij vanochtend achter. Het kan dus toch...

Liefs,

Sannie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast tanja1969

euhm Sannie,

kwamen we vanochtend achter??? ben je zwanger??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Conny, Ik begon ook op mijn eerste cyclusdag met progynova en later utrogestan. Ik moest 2x per dag progynova en later 3x per dag 2 bolletjes utrogestan. Na ongeveer 10 dagen kreeg ik mijn eerste echo en 3 dagen later de tp. Dit was  in Nederland.

Sannie, heb je goed nieuws?

Groetjes,

Susan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi meiden,

Bedankt voor de info. Ik denk dat ik hetzelfde als Susan zal krijgen en dan de ovulatiespuit, transfer en de bolletjes. Misschien nog extra medicatie zoals in mijn laatste icsi. De behandeling voor een brusje voor onze zoon zal pas in de zomer/ herfst plaatsvinden (moet nog wat zwangerschapskilo's kwijtraken en geef nog borstvoeding) maar aangezien ik de behandeling in Duitsland heb (niet dd),moet ik veel uitzoeken voor de verzekering, verkrijgbaarheid van medicatie en ondersteuning van artsen in Nederland... Nu heb ik een goed beeld van de medicatie!

@ sannie: heb je een positieve test meid? Of twijfel je nog?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Tanja, ja inderdaad. Voor ons een enorm wonder. Onze cryootjes hielden allemaal niet zo van de koude. Het ging vaak al mis vrij snel na de ontdooiing en voor de tp. Maar we hebben dit keer twee blastocystes teruggekregen en vanmoren was de test nog steeds positief....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Sannie, gefeliciteerd, wat een goed nieuws.....had je ook zwangerschapsklachten? Of had je het eigenlijk niet verwacht?

Liefs Lief

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast tanja1969

yes Sannie oooo wat ben ik blij voor jullie!!!

op naar de eerste echo met 1 of 2 hartjes

liefs Tanja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi sannie,

Gefeliciteerd! :feest3:

Nou, als dat niet even hoop geeft! ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He lief, nou ja, achteraf wel een beetje. Af en toe misselijk vorige week en ik voelde me anders dan anders. Maar ja, met die hormonen kun je nooit voorspellen of het van een zwangerschap of van medicatie komt he? Die geven bij mij in ieder geval ook regelmatig dat soort klachten. Pfff, wat dat betreft zijn die wachtweken verschrikkelijk... Ik kreeg dus ook al lichtelijk op m'n kop van het ziekenhuis dat ik vrijdag al getest had in plaats van morgen, maar goed, het was zaterdag en vandaag nog steeds positief, dus morgen zal ik ze alsnog maar even bellen ::)

Maar goed, ik vind het nog wel heel spannend hoor. In december heb ik een miskraam gehad nadat we al een paar goede echo's met kloppende hartjes hadden gehad. Toen was ik 10 weken zwanger. Ik zal het nu tot de volle 12 weken wel enorm spannend vinden. De embryootjes die nu teruggeplaatst zijn komen trouwens uit dezelfde poging. Best een gek idee eigenlijk...

Conny, ben je al begonnen met de medicatie dan? Hopen op een mooie tp en hopelijk zwangerschap daarna. Het progynova schema vind ik wel heel prettig. Het is (bij mij tenminste) daarmee redelijk voorspelbaar wanneer het bms dik genoeg is. Met de natuurlijke cyclus zijn bij mij altijd veel echos nodig en bij dit schema maar eentje op dag 12 of 13. Ideaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi sannie,

De komende weken worden dan spannende weken voor je! Ik vond de eerste weken na de test vreselijk! Je wilt het aan iedereen vertellen en bent dolblij, maar weet dat het ook nog mis kan gaan en bent daar doodsbang voor! Ik duim voor je dat dit kindje helemaal gezond wordt geboren!

Ik ben nog niet begonnen, maar omdat ik de logistiek, ikzelf en de benodigde medicatie, (ivm Duitsland) en alles qua verzekeringen moet checken ben ik al vroeg mij aan het informeren. We hebben nu net een zoon van vier maanden en ik geef nog borstvoeding. Dus ik verwacht deze zomer/herfst te starten. In onze vorige icsi's hadden we nooit cryo's, behalve bij onze laatste succesvolle! Dus met cryo heb ik geen ervaring.

Groetjes, conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He Conny, verstandig om al vroeg de dingen te regelen met de verzekering. Dat kan inderdaad behoorlijk wat tijd kosten.

Het is trouwens wel slim om op tijd je medicatie te bestellen. Hier ging het namelijk bijna mis bij de apotheek. De dure medicijnen zoals gonal en menopur en dergelijke mogen ze sowieso niet meer verstrekken, dat moet per sé bij de ziekenhuisapotheek worden gehaald. Maar de 'goedkopere' recepten uit het buitenland moeten wel door een Nederlandse arts worden goedgekeurd. Gelukkig doet mijn huisarts niet zo moeilijk en kwam ik er op tijd achter doordat ik m'n medicijnen mooi op tijd wilde gaan ophalen  ;D, anders had ik te laat de medicatie gehad voor deze poging. Ik weet niet of dat bij alle apotheken zo is, maar die van ons deed vrij lastig, ook al omdat de dosis niet op het recept stond.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He pitbull lady,

Pas op 30 april. Het kon jammer genoeg niet een week eerder ivm drukte...

Hoe gaat het met jouw zwangerschap? Super zeg dat het gelukt is, en dat je het totdeze poging hebt volgehouden ook trouwens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaat redelijk, ik heb veel last van vergeetachtigheid.

Vooral of ik wel of niet mijn insuline heb gespoten, wordt er helemaal nuts van.

Want als ik te veel spuit dan heb ik kans dat ik een coma raak maar als ik niet spuit gaan mijn suikers heel erg omhoog.

Dus best heel irri.

Ben me nu aan het bedenken hoe ik dit probleem kan oplossen.

Alle simpele dingen die er niet toe oden onthoud ik prima, maar dit is zo'n beetje de allerbelangrijkste....

Pfff dus ik baal stevig.

Verder gaat het redelijk, echt genieten kan ik nog steeds niet.

Ben heel onzeker...

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@pitbull dat is zeker spannend.

Ik had vrijdag 11 april een tp van een cryo en mag woensdag 23 april testen. Pfff deze dagen zijn killing.

Bij elk dingetje denk ik nee toch niet menstr. Vandaag zit ik op dag 7 na tp.

Wat is jullie ervaring, na hoeveel dagen menstruatie na tp cryo.

Ga er nog vanuit dat het goed gaat.

Vorige keer was ik na een verse tp na 9 dagen ongesteld.

De komende dagen zijn het ergste van het wachten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi sannie,

Bedankt voor de tip. Ik heb mijn medicatie nu al in Duitsland op laten halen. Ik probeer om het Nederlandse systeem heen te gaan! ;D

Gaat het nog goed?

Groetjes,

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pitbull, dat is lastig, dat je zo vergeetachtig bent, vooral inderdaad niet handig met medicatie... Is het handig om een papiertje bij je medicijnen te hebben waarop je aankruist als je een medicatie hebt genomen? Of is dat ook zoiets dat je dan misschien wel weer gaat twijfelen of je het per ongeluk niet hebt afgekruist als je je medicatie wel hebt gehad? pff, lastig hoor. Ik hoop dat je er een goed werkend trucje op vindt, want dit klinkt wel risicovol om te vergeten of dubbel te doen...

En die onzekerheid, tja, ook daarvan hoop ik dat je steeds iets meer vertrouwen krijgt, maar als ik terugdenk wat voor lange weg jullie moesten gaan om zover te komen, is het ook niet gek dat je je zo voelt misschien... Wat ik wel weet is dat ik je in ieder geval een bikkel vind, dat je zoveel ellende hebt doorstaan en dan nu toch in verwachting bent. Ik hoop dat je je binnenkort toch beter voelt wat dat betreft. 't is je zo gegunt!

Conny, hier gaat het goed. Vorige week helemaal in paniek vanwege een bloeding, maar het was gelukkig alleen maar bruin bloed en zonder buikkrampen. Duurde 2 dagen en toen was het over... Compleet overstuur het ziekenhuis gebeld, en nu hebben we komende woensdag de eerste echo in plaats van een week later... Maar ik heb er nu wel weer een klein beetje vertrouwen in (soms). Heb bij mijn zoontje en bij de vorige zwangerschap nog nooit zoveel kwalen gehad als nu, dus ik probeer heel positief te denken dat dat vast een goed teken is. :P. Maar ja, spannend blijft het.

O, dat is ook een idee ja, om het in Duitsland te bestellen. Vergoed de verzekering het dan wel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi sannie,

Spannend volgende week de echo! Ik duim voor je!

Ok Ben zowel in Nederland als Duitsland verzekerd, maar beide vergoeden deze behandeling niet. In Nederland, omdat de Emmy's van een vierde zelfbetaalde icsi komen en in Duitsland niet, omdat ze cryos daar helemaal niet vergoeden. Maar is voor mij een veel prettigere behandeling dan weer opnieuw spuiten en de kosten zijn te overzien met 500-700 euro. Daarna kan ik nog drie icsi s in Nederland doen, die wel vergoed worden.

Groetjes

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Sannie,

Jezus dan schrik je je ook rot, ik vond die weken na de testdatum echt killing. Had echt verwacht dat de normale wachtweken het ergste waren hahaha.

Heel veel succes woensdag, ik hoop dat je toch al een hartje kunt waarnemen.

Ik heb vrijdag weer een echo gehad, alles was goed.

Week 19 ben ik 19weken en heb ik weer een echo. Dus das wel fijn ;)

@Conny, ik vind 500-700E alsnog een best hoog bedrag, maar goed als het voor jullie haalbaar is dan is dat prima toch?

Ik zou ook mijn cryo's op willen maken ;)

Wanneer laat je ze terug plaatsen? Of is dit nog onzeker?

Liefs Pitbull_lady :love2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie