Jump to content
Sign in to follow this  
estherlos28

even voorstellen

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik ben esther en samen met mijn man hebben wij al 6 jaar een kinderwens

We zijn in 2008 gestopt met de pil.

Toen we in 2010 Nog nie zwanger waren hebben we afspraak gemaakt bij huisarts.

Die verwees ons door naar gynaecoloog. Daar zijn we onderzocht en bleek al heel snel dat de oorzaak bij mijn man was.

Hij had als kind de bof gehad en was daarom minder vruchtbaar.

We werden doorgestuurd naar erasmus Rotterdam.  Het was toen 2011. Daar aangekomen zat ik tegenover een zwangere arts.

De eerste woorden waren: wat denkt u hier te komen doen? 

Ik met tranen van de schrik uitgelegd dat we graag ivf wilden.

Zei: maar mevrouw denkt u echt dat wij u gaan helpen met u gewicht?

Nou dan sta je met je mond vol tanden zeg.

Ik me verhaal uitgelegd Ik was idd te zwaar bmi was te hoog.

Mijn man is doorgestuurd naar andrologie.

Het klopte idd ze zaadcellen waren nie snel genoeg.

Wij naar huis met verslagenheid kom maar terug als u bmi goed is en mensen dan moest ik echt veel afvallen hoor.

Goed wij met de opdracht naar huis maar ik had al zoveel diëten gedaan ik wist het nie meer.

Weer huisarts en via hem in aanraking gekomen met prodimed.

Eiwitten shakes onder begeleiding van een diëtist.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik was in een jaar 38 kilo kwijt en moest nog 5 kilo voor gezond bmi.

Super trots op mezelf en een lege portemonnee maar ik had het bereikt.

Wij opnieuw afspraak gemaakt in Rotterdam.  Prima Ik mocht komen.

Wij daar aangekomen allemaal zwangere rond je blij te wezen.

Kom ik die kamer binnen wat denk je:

U bent zienlijk afgevallen maar het is eigenlijk nog nie goed!

Nou dan wordt de vloer echt onder je weggerukt.

Maar goed omdat ik zo me best had gedaan mochten we dan beginnen.

Toen kwam het volgende. Ik ben moeilijk te prikken.

Zit er zo vrouw tegenover je die het nie kan.

Heb 2, 5 uur daar gezeten met trillingen en na 15x prikken moest er toch maar een anastesist bij komen.

Uiteindelijk ben ik weggelopen.  Zoveel pijn en verdriet.

Toen het inwendige onderzoek. Niet ff waarschuwen nee hoppa ding naar binnen.

Weer een hel maar goed je hebt veel over voor een kindje.

Na een week kreeg ik een telefoontje het was niet goed moest langskomen.

Ik helemaal in de stress.

Kom ik daar blijk ik PCOS te hebben.

Vond ik heel raar want ik kon de klok gelijk zetten op me menstruatie en had ook geen pcos klachten.

Wij naar huis.

Heb even de tijd genomen om alles te verwerken.

Toen raakte mijn man depressief en kort daarna volgde faillissement van zijn bedrijf.

Na 1, 5 jaar verder zijn we terug gegaan naar onze eigen gynaecoloog want ik was Nog steeds nie zwanger.

Hij heeft gelijk serieus genomen en ben in Jan 2013 geopereerd laproscopie.

Nu komt het Ik ben kerngezond Ik had alleen wat litteken weefsel in me buik van blinde darm operatie en wat kleine kistes.

Dus Rotterdam heeft de verkeerde diagnose gesteld.

We Zijn gelijk begonnen met iui. 2x in eigen cyclus.

Helaas bleek dat de zwemmers van me lief nie snel genoeg waren dus dat werd gestopt.

We werden doorgestuurd voor ivf.

Ik uitgelegd aan hem dat ik nie meer Rotterdam ging dat begreep hij en Liet de keus aan ons.

Wij hebben eind 2013 gekozen voor uz in Gent feb was ons intake en 31 maart ons gesprek bij dr gerris.

Hij kwam eindelijk na 6 jaar met groen licht en mogen we volgende maand starten met de eerste behandeling.

De cz is akkoord alles wordt vergoed 3 pogingen en ik hoef niets voor te schieten.

We voelen ons Wauw hadden we dit maar eerder gedaan.

Geen gezeur over gewicht en daar ben je echt een mens en geen object zoals in Rotterdam

Nou dit ben ik dus met mijn verhaal en ik ben altijd bereid om vragen van andere te beantwoorden ook over behandeling in buitenland.

Liefs esther

Hoi estherlos28

Wat een verhaal zeg en heftig

Welkom en schrijf het maar van je af .

Liefs Christel

Hallo,

Wat een enorm lompe arts is dat zeg...die heeft niet meer door dat hij met mensen werkt waarschijnlijk.

Ik snap het wel van het gewicht, want het verkleint je kansen enorm en de kansen zijn al klein, dus om die, al erg kleine kans, optimaal te benutten is een gezond gewicht van groot belang....anders ga je die behandelingen doen, tegen beter weten in....dus ondanks de enorm lompe en kwetsende opmerking zou ik de achterliggende boodschap wel heel serieus nemen wil je dat de behandeling kan slagen.... Dat je daar niet meer naartoe wilt lijkt me duidelijk.

Heel veel succes met je eerste poging, wens je een geweldige uitkomst toe........heel spannend allemaal, maar ook fijn dat je nu eindelijk gaat beginnen.

Liefs lief

Idd lief

Ik weet ook wel dat een gezond bmi belangrijk is.

Maar als je mijn verhaal goed gelezen heb heb je ook gezien dat ik al 40 kilo zelf ben afgevallen in 1 jaar dus me bmi was op 2 puntjes na goed.

Alles voor een gezonde zwangerschap natuurlijk.

Maar bij  dikke vrouwen die spontaan zwanger raken  Trekken ze ook de baby er nie uit omdat de vrouw eigenlijk nie zwanger had mogen worden.

En gewoon de omgang met mensen in Rotterdam is me erg tegengevallen.

Maar ik blijf gewoon heel erg me best doen voor een gezond bmi.

Wel heel erg bedankt voor je reactie.

Ik schrijf het idd van me af.

Groetjes Esther

Ha Esther,

Inderdaad een superlompe reactie zeg! Fijn dat het bevalt in Gent. Wat is nu jullie traject? Ben je bezig met prikken?

Wij hebben eind mei een kennismakingsgesprek in Gent. Ik ben erg benieuwd. Ze gaan 's ochtends direct manlief testen en een paar uur later hebben we een gesprek. Hoe was dat bij jullie?

Marijke

Ha Esther,

Welkom op het forum.  :)

Inderdaad erg vervelende reactie van die arts. Alsof het al niet moeilijk genoeg is, krijg je ook nog zo'n reactie.

Ben blij voor jullie, dat jullie nu eindelijk ook ivf mogen gaan proberen. Succes en mocht je nog vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk graag!

Groetjes,

Susan

Hoi Marijke,

Spannend zeg voor jullie dat je ook naar Gent gaat voor een intakegesprek zo is het bij ons gegaan.

Hou er rekening mee dat je eerst naar de onthaalkassa moet en dat je daar of 100 euro moet betalen of je krijgt een rek die je moet indienen bij je cz.

Intake idd zaadonderzoek en jij krijgt ook een inwendige echo om te kijken of alles goed is.

Heb je al behandelingen gehad??

Wij gaan eind april beginnen en wij zitten bij prof gerris.

Lijkt me leuk om contact te houden.

Gr. Esther

Ps. als je nog vragen heb kan je ze altijd stellen

Ha!

Dank voor de info. Denk dat ze bij ons hetzelfde gaan doen. Hoe lang voor je vervolgens door mocht?

Ja, hebben al 2 icsi in Nederland gedaan. Nu 5e tp (cryo), maar ik vrees dat ik ongesteld ga worden. Buik is gevoelig...

.

Hai meis,

Jammer dat je je nu pas hebt aangemeld, jij had nou echt een prima kandidaat geweest voor Geertgen, daar hadden ze je nooit gezegd dat je zou moeten afvallen. Ook had je gewoon in NL kunnen blijven.

Maar goed ik begrijp dat je aldaar goed zit.

Wij zijn zelf na jaren tobben in allerlei zh's uiteindelijk via Düsseldorf overgestapt naar Geertgen, hier ben ik in januari, na 9.5 jaar eindelijk zwanger geraakt. Ook ik was nog zo'n 20 kg te zwaar maar wel al 22kg afgevallen, 2x. 1x Na mijn operatie, maar daarna kwam ik weer aan, omdat mijn lichaam op kracht moest komen, toen het op kracht was, ging het er gelukkig erg gemakkelijk weer af.

Gewicht is niet het belangrijkste, een kennis van mij die ook patiënte bij Geertgen was, woog zelfs ruim 60kg te zwaar, maar heeft nu wel een schitterende dochter.

Ik wens je alle goeds meid en doe waar jij je goed bij voelt, want dat is het aller belangrijkste.

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Hallo allemaal.

Allereerst mijn excuses dat het zo lang geleden is.

Pitbull lady ik vind het echt super voor je dat je na 9,5 jaar eindelijk zwanger bent. Volgens mij kan het niet eena geloven dan.

Wij zijn vanmorgen weer naar gent geweest bij dr gerris. Daar is besloten dat ik aanstaande woensdag met decapeptyl mag beginnen dat 7 dagen en dan vrijdag gonal F erbij.

Er is besloten dat we gaan voor icsi omdat er dab meer kans is op bevruchting.

Ik zal daarom ook een nieuwe topic starten op het icsi forum.

Marijke nu is pas de week dat we gaan starten met de hormonen na 2 weken microgynon 50 gebruikt te hebben gebruikt.

Hoi

Jeetje wat een verhaal

Ik zit ook met afvallen woensdagmiddag hebben wij een gesprek mijn bij moet 35 wezen en is 36.2

Heb van alles geprobeerd maar helaas van alles niks

Gr marietje

Hoi marietje

Ik weet hoe je je voelt mijn bmi is ongeveer hetzelfde als van jou Ik heb maat 46 en de dokter in Gent heeft er niks van gezegd ik leef gezond en pas gewoon goed op met eten meer kan je nie doen toch.

Waar zit jij in welk Ziekenhuis?

Sterke met alles meid

Guest tanja1969

welkom meiden

toen we in Rotterdam in het MCRZ zaten, (deze werkte samen met Gemini in Den Helder) hebben ze 1x de opmerking geplaatst dat ik te dik was, vond het toen wel erg meevallen, woog toen net geen 75 (mt 42)

hier in België in het Middelheim deden ze totaal niet moeilijk dat ik ietskes gezetter was, (woog toen 80kg met mt 44) en er zaten nog meer meiden die veel meer gezet waren dan mij dusse vond ik mezelf wel weer meevallen.

er is nooit gesproken dat ik moest afvallen, in beide ziekenhuizen niet, alleen zeiden ze dat het tijdens de punctie voor hen ietsjes moeilijker was met aanprikken maar echt problemen heeft het nooit gegeven

ze zeiden als je gewoon normaal, gezond eet dan maakt het niet uit.

succes meiden met jullie behandelingen

liefs Tanja

Hoi hoi

We zijn bij het umcg

Ik begrijp het allemaal maar het is zo moeilijk ik ben nu best zenuwachtig voor morgen

Gr marietje

Sjonge esther wat een onbeschofte arts. Je kunt zo'n boodschap toch ook met een beetje meeleven vertellen? En 38 kg afvallen is echt enorm knap! Inderdaad wel logisch dat je niet meer naar die arts wilt en goed dat je de overstap hebt gemaakt hoor. Heel veel succes met je behandeling, duim voor een mooi resultaat voor jou!

Liefs

Sannie

Marietje, hoe houd je het vol, we zijn zelf 2.5jaar bij het UMCG geweest en ik was blij dat we er weg gingen, werd gek van al die wisselende artsen en al die wisselende antwoorden.

Alle onderzoeken en onduidelijke antwoorden.

Liefs Pitbull_lady :love2: