Jump to content
Sign in to follow this  
Sjenkie84

gemeenschap na punctie / TP

Recommended Posts

Hallo,

Ik lees zoveel verschillende dingen over gemeenschap na de punctie en na de terugplaatsing. Graag wil ik vragen naar jullie mening.

Sommige ziekenhuizen raden aan een condoom te gebruiken bij gemeenschap na de punctie om een meerlingzwangerschap te voorkomen mocht er een eitje over het hoofd gezien te worden tijdens de punctie. Dit is neem ik aan dan de eerste 2dagen na de punctie nodig? Hierna kan er volgens meerdere artsen geen eisprong meer plaats vinden, omdat je geen hormonen meer toedient voor de groei van de follikels. Mijn ziekenhuis heeft hier eigenlijk niet over gesproken na de punctie? Toen ik het laatst vroeg zeiden ze dat er geen follikels over het hoofd gezien kunnen worden en dat kleine follikels na de punctie weer door het lichaam opgenomen worden. Condoom gebruik de eerste dagen zou alleen nodig zijn om infecties te voorkomen.

Heeft iemand een idee?

Sorry dit is geen antwoord op je vraag, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je daar überhaupt zin in hebt na zo'n behandeling. Mijn punctie zorgde er voor dat mijn hele buik mega gevoelig was. Maar je kunt gewoon gemeenschap hebben als je dat wilt, condoom is puur voor hun veiligheid. Ik zou geen condoom gebruiken denk ik, alle geluk is mooi meegenomen, toch?

En of er dan 1 of 2 uit voort komen????

Maar goed, ik denk dat je dit het beste zelf kunt beslissen.

Nogmaals, ik moest niet eens aan gemeenschap denken...

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Guest tanja1969

euhm nee in ons ziekenhuis raden ze het gewoon af, meer om de reden dat je vagina wand flink gekneusd is doordat ze daar doorheen prikken voor de punctie

maar ook voor infectie gevaar en voor kansen op meerlingen zwangerschap.

en wat pittbul lady al zegt, ik moest er totaal niet aan denken, want alles deed bij mij van onderen enorm veel pijn.

pas na de test durfden wij pas weer te vrijen

maar ja ieder doet het op zijn eigen tijd he... als ze er zich zelf goed bij voelen

liefs tanja

Ik moest er na een punctie en transfer ook niet over nadenken om sex te hebben! Alles daar was gevoelig en de fantastische witte bolletjes maken het ook niet aantrekkelijker...

Het VU zegt: als je zin hebt om te vrijen, dan mag je dat gewoon doen. Goed naar je lijf luisteren dus!

Hoi Sjenkie,

Begrijpelijke vraag, maar persoonlijk had ik rondom punctie en terugplaatsing nooit behoefte aan seks, ik had zelfs eerder de neiging om mijn man op afstand te houden; er was daar al wel genoeg schade aangericht!

En dan gebruik je natuurlijk ook nog die Utrogestan...

Maar goed, ieder mens is anders dus wie weet heb jij er minder last van!

Persoonlijk zou ik wel een condoom gebruiken ivm infectiegevaar in dat geval!

Groeten, Ditte