Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Zwanger 2014

Recommended Posts

:baby5: Voor een ieder die dit jaar in blijde verwachting is! :baby5:

Uitgerekend:

Pitbull_Lady                                                      uitgerekend 5 oktober 2014

Mamalou                                                          Uitgerekend 18 november 2014

Sannie                                                              Uitgerekend 14 december 2014

Maria                                                                Uitgerekend 30 december 2014

M1978

Gezellig kletsen over wat een ieder zoal tegenkomt tijdens de zwangerschap, om elkaar een :love3: onder de riem te steken ;)

Op naar een mooie bevalling dames  :baby1: :baby2:

He Pitbull, goed plan. Dan hebben we misschien een iets groter groepje... Ik weet m'n uitgerekende datum nog niet precies, maar het zal ergens rond 14 december liggen. Volgende week woensdag weer een echo misschien dat we dan wel meer weten.

Uitgerekend:

Pitbull_Lady                                                      uitgerekend 5 oktober 2014

Mamalou                                                          Uitgerekend 18 november 2014

Sannie                                                              Uitgerekend 14 december 2014   

Maria

Ja, daarom dacht ik ik open deze topic, hoe meer zielen hoe meer vreugd ;)

Ik heb een vraagje, hebben jullie ook zo'n last van je borsten?

Bij mij groeien ze niet, maar heb wel continu pijn. Voornamelijk links...

Liefs Pitbull_lady :love2:

Joehoe hier ben ik dan!!

Nou mijn uitgerekende datum is inmiddels een groot mysterie geworden. De VK snapt er niks van waarom deze is opgeschoven naar 20 november. Die noemde het zelfs Bullshit. Euhhmm oke, wat jij wil mevrouw..

Vervolgens bel ik vandaag naar het ziekenhuis en deze geeft aan dat de uitgerekende datum 15 november is!! :o Nou ik snap er de ballen niet meer van, maar het kind komt er vast uit ergens in november. Ik wil alleen wel de definitieve datum weten vanwege de verlofaanvraag. Hierover wordt ik vandaag door de arts, die 20 november heeft geopperd, over teruggebeld.

Mijn borsten: Gut ik voel me net een Bimbo!!Echt pijnlijk zijn ze niet meer maar wel geweest. Mijn BH's zijn inmiddels te klein en zitten niet meer lekker. Nu heb ik bij de HEMA de meegroeibh's aangeschaft en net zo hard weer geretourneerd. Wat een rampdingen zijn dat zeg!! Ik heb altijd pushup aan en met die meegroeibh krijgen mijn borsten een eigen wil. Ze zaten zowat onder mijn  oksels, gingen helemaal opzij staan. Ga dus maar op zoek naar een goede sportbh (die rekken vast wel mee) waarmee mijn boobies hopelijk op hun vertrouwde plek blijven zitten en voor de nodige comfort zorgen ;D

Wellicht hebben jullie nog tips voor goedzittende, niet al te dure BH's??

Hihi je hebt me al toegevoegd pitbull, dank je.

Wauw wat bijzonder om in dit forum erbij te staan :) Iedereen nog gefeliciteerd  :love2:

Volgens de berekening http://www.freya.nl/web_bereken/zwangerschapsduur.php

ben ik 30 december 2014 uitgerekend.

Morgen pas 5 wkn, zo pril, maar wel zwanger!! de 1e echo heb ik 13 mei, dan ben ik 7 wkn.

Hoorde jullie bij je 1e echo al het hartje?

Bijwerkingen is niet veel. Heel af en toe misselijk en gevoelige borsten, maar bijna niet noemenswaardig

Liefs

Maria

He, toen ik zwanger was van onze zoon had ik op het laatst wel andere bh's nodig. Ik dus braaf alvast voedingsbh's gekocht. Tja, die dingen zaten best lekker, maar ik heb ze maar een paar weken nodig gehad aangezien de borstvoeding niet lukte... Misschien dat ze bij een goede lingeriezaak een goed advies kunnen geven?

O en die bijwerkingen. Hier alleen 's ochtends en 's avonds wat gevoelige borsten, maar vooral misselijk, dag en nacht... Ben al bijna twee weken thuis. Mijn lieve collega's en afdelingshoofd vonden dat ik deze week nog thuis moet blijven, en als ik me goed genoeg voel dan maar thuis wat ga werken, maar ik wil morgen proberen of ik toch een paar uurtjes kan komen.  Ben benieuwd...

Hebben jullie ook nog tips voor een vervanger van brood/crackers? Brood houd ik niet binnen en crackers komen me de neus zo'n beetje wel uit ondertussen... Ben op het  moment wel gek op appels.

Nee hier nog geen hartje gehoord. Daar zijn ze bij ons heel voorzichtig mee. Sowieso is het hartje pas met 10 weken te horen maar met 7 weken al wel duidelijk te zien!!

Ze maken niet graag zovaak gebruik van de Doptone vanwege de geluidsgolven. Daar zit een soort straling in, die het kindje niet fijn vind. Daarom zijn ze bij ons niet happig om dat te gebruiken. De VK bij ons heeft ook aangeraden geen Angelsound te kopen. Heel leuk maar je kindje wordt er echt knettergek van. Als het goed is horen wij hem met 14 weken, dan gaan ze hem een keer gebruiken.

http://www.radiologen.nl/files/file/MemoRad/2002/M02-1%20doptone.pdf

Nou hier blijkt de uitgerekende datum toch maar de 15de te zijn. Vraag niet wat ze hebben gedaan want dat weten ze zelf ook niet. Afijn, de 15de dus, dat betekent a.s. zaterdag 12 weken!!

Hmm Bh's uit Duitsland, ik koop nooit wat in het buitenland. Kan dat via de site? en zo ja welke? Dan kijk ik even  :)

Ik zelf heb een hekel aan brood!! Altijd al gehad. ik eet zelf de wasa crackers. Als je die zat bent, pak je gewoon een nieuwe smaak en zo heb je toch wat afwisseling!!

Met 6.3 weken had ik trouwens een inwendige echo en daarop was het hartje al wel goed te zien hoor, als soort van knipperlichtje. De gyn liet het toen inderdaad niet horen, maar goed dat was ook niet nodig omdat het toch al mooi te zien was.

Alleen het hartje zien, is al heel bijzonder. Eerlijk gezegd heb ik het geluid nog niet gemist. Ik heb wel een soort checklist als ik daar lig:

Hartje klopt? Check!

Beweegt? Check!

Gegroeid? Check!

Uitgerekende datum is niet drastisch gekelderd? Check!

VK tevreden? Check!

Oké, ik is blij!! ;D

Hi meiden,

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap!!

Ik kan jullie de meegroei bh's van prenatale wel aanraden. Ik had toen een aanbieding van 3 voor 25 euro! Die heb ik heel lang gedragen. Belangrijk is dat de stof zacht is, want je tepels zijn extra gevoelig. Daarom zou ik een sport bh afraden. Het heeft nog geen zin om borstvoedingsmelk bh's te kopen. Van de twee die ik vantevoren gekocht heb, pas ik er maar een en die draag ik 's nachts... Een borstvoedingsbh koen als je zo 8-9 maanden zwanger bent (noppies kan ik aanraden en die in de winkel passen, want de maten zijn verwarrend), dan kijk je na de geboorte of hij nog goed past en bestel je er meer via het internet.

Groetjes,

Conny

Nou de bh's zijn binnen hoor. Gisteren maar de Hunkemoller ingestapt. Die vrouw kwam aan met een voedingsBH. Kind ik geef nog lang geen voeding hoor!! Toch maar even gepast, zat voor geen meter. Waarom maken ze dingen zo vrouwontsierend dat er puntige boobs van krijgt? Voelde me net madonna uit de jaren 80!!

Uiteindelijk naadloze, beugeloze bh's gekocht. Deze hielden de boobs redelijk op de plaats en zijn lekker stretchy!! Ook zit er geen sluiting aan dus lekker over het hoofd.

Ik is blij ;D

Sannie, heb je al eens cracots geprobeerd?

Mamalou, ik heb ook stretchy met badstof aan de binnenkant op de drukpunten maar wel met een normale sluiting lollz...madonna :P

Via ebay meid ;)

De allereerste echo was er bij mij geen beweging, wel een prachtig zichtbaar hartje...wat ik overigens niet kon horen omdat het een geluidloze echo was, maar na vergroting was het goed zichtbaar.

Staat mooi op cloud vastgelegd. Dus leuk voor later ;)

Ik draag nog gewoon mn normale bh's en denk ook niet dat ik er andere voor ga kopen ;)

Voedingsbh's zijn tegen mijn principe, ik wil immers geen borstvoeding geven, dus wat moet je dan met een voedingsbh???

Idd Sannie, hier idem ;)

Volgende week dinsdag weer echo mn 19de week, de week erop voor de screening van de 20 wkn ;)

Gaat hard, zo heb je niks en zo ben je alweer op de helft....

Willen jullie weten wat je krijgt?

Of wachten jullie totdat het geboren wordt?

Ik moet die keuze nu gaan maken en vind het echt killing, ik wil het wel ik wil het niet....weet het gewoon niet.

Heel heftig.

Met mijzelf gaat het vandaag even een dagje wat minder, zit in een dipje...veel tegenslagen vandaag. Best tegenstrijdig aan gisteren, wat overigens een super dag was met veel zakelijk goed nieuws, een top samenwerkingsverband met prachtig perspectief. En ik heb lekker geshopt, 1 babypakje gekocht v/d voetbal...

Ben heel erg moe, heel slecht geslapen, veel gepiekerd en daardoor best wel down...balen, hoop dat nu het zonnetje weer schijnt ik me weer snel beter ga voelen...maar ik weet niet of het weer dit volhoud :(

Verder weinig klachten, kom niet heel veel aan etc.

Je ziet nog niet heel veel verschil, alleen in de vorm van mijn buik ;)

Tot schrijfs, liefs Pitbull_Lady :love2:

Ha Pitbull_lady: Mag ik je een brutale vraag stellen? Waarom wil jij geen borstvoeding geven? Ik hoor het om me heen steeds vaker en zit zelf ook te twijfelen of ik het wel wil als het zover is.

En hoe denken de rest van de dames hier over?

Veel liefs,

Susan

Hallo Susan,

Ik heb dat nooit gewild.

Is gewoon een gevoel.

Nu ik een stiefzoon van 15 heb, vind ik het ook belangrijk dat hij in het proces betrokken wordt.

Kan moeilijk tegen hem zeggen geef jij je broertje of zusje ffies de borst?

Daarbij komt dat mijn moeder geen borstvoeding heeft kunnen geven, door onontwikkelde borsten.

Wel vorming maar een teruggetrokken tepel.

Bij haar zat er ook geen melk in maar bloed.

Daar dit soort dingen vaak erfelijk bepaald zijn, heeft het nooit mijn voorkeur gehad.

En wat ik zeg, het is erg makkelijk als een ieder een flesje kan geven.

Kolven lijkt me ook geen pretje.

Gewoon niet mijn ding!

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Borstvoeding: Jup, ik wil het wel proberen. Het scheelt zoveel geld dat ik het wel geprobeerd wil hebben voordat ik overstap naar Nutrilon bijvoorbeeld. maar dat zit ook wel in mijn aard. Eerst proberen dan de conclusie pas trekken..

Geslacht: Jaaaaa, absoluut!! Weet je hoe leuk dat is dat je dan 'gericht'kan gaan babyshoppen!! En wat dacht je van alle cadeaus die je krijgt? Geen beige, witte of grijze saaie spulletjes maar leuk in de kleur van het geslacht. Zodra ik het weet, weet hier iedereen wat ik krijg!!

Lilypie: ik heb gekeken op deze site. http://lilypie.com/create.html

vervolgens Create Tickers en PREGNANCY aangeklikt.

Toen de optie DAYS AND WEEKS (deze is namelijk ook in Nederlands)

Dan kan je kiezen voor een grote of kleine (ik heb de grote gekozen)

Dan zoek je een SCENE uit in het linkerveld en klikt op NEXT in het rechterveld

Dat doe je vervolgens ook met het baby'tje of hetgeen je wilt kiezen

Je zet hem op je uitgerekende datum en, door op de NL'se vlag te klikken, voor de NL taal

En dan dien je de link uit te zoeken.

Ik heb gekozen voor FORUM SIGNATURES en dan de laatste PseudoHTML, UBBCode and BB Code

De link verschijnt vervolgens in het blauwe kader eronder. Deze selecteer en kopieer je, vervolgens plak je hem in je handtekening van je profiel.

KLAAR!!

Hallo dames,

Pitbull_lady: wat jij zegt herken ik wel. Ik wil ook graag, dat anderen gewoon de fles kunnen geven. Ik zou me ook niet op mijn gemak voelen om waar iedereen bij zit borstvoeding te gaan geven.

Daarnaast heb je natuurlijk de kosten en daar schrok ik van. Dus ik begrijp ook wel weer waarom Mamalou het eerst wil proberen.

Maar goed, dan is kolven ook een optie. Dan heb ik het beide, dus lijkt de beste oplossing, maar dat kolven lijkt me ook niet ideaal. Ach ja, ik heb voorlopig nog even de tijd om erover na te denken. Eerst maar eens zwanger zien te worden. ;) Maar het is wel fijn om jullie mening daarover te horen!

Veel liefs,

Susan

Hoi pitbull-lady,

Leuk dat je mij er bij heb gezet maar ik zie dat ik er 2x in sta marcella en mijn profielnaam m1978 dus als je wilt mag je er eentje van weg halen als je wilt anders is t mischien voor de andere een beetje verwarrend :-)

Alleen jammer dat ik mijn datum nu nog niet weet want anders was hij compleet, heb wel net als maria laten uitrekenen op de freya site en dan kom ik uit op 1-1-2015 maar weet dus niet of dat klopt

Gr Marcella

He, ja, ik wil wel weten wat het wordt (of eigenlijk al is ;)). Gewoon leuk om iets gerichter wat dingetjes te kunnen kopen straks.

Tja en borstvoeding. Ik ga het proberen, maar bij onze oudste lukte het niet. Ik heb het geprobeerd, maar op het laatst was het zo'n gemartel voor een paar drupjes melk waar de kleine en ik allebei heel erg onrustig en gestresst van werden Ik was alleen maar bezig met kolven, wat ook nog eens niet op gang kwam... Toen de kleine toen ook bijna teveel was afgevallen, heb ik de knoop doorgehakt om volledig op flesvoeding over te stappen. Ik ga het wel proberen, maar ik ga niet zo lang door. Als het na twee dagen nog niet redelijk op gang begint te komen, stop ik ermee. Dus geen vingervoeding en ander gemartel meer. Dan is een flesje wel heel relaxt. Onze oudste sliep ook heel snel door 's nachts  ;D .

Guest tanja1969

hey meiden,

ik zelf ben/was een fikse voorstander van borstvoeding geven.

bij mijn oudste heb ik ruim 9 maanden volledige gegeven maar Maarten wilde zelf op gegeven moment niet meer.

bij Joris (die was super allergisch zelfs via de borstvoeding reageerde op alles wat ik at/dronk) heb ik 2,5 jaar borstvoeding gegeven waarvan volledig totdat hij net 1 jaar was.

maar dit meer omdat hij gewoon niets verdroeg en het lukte mij gewoon, ook omdat ik hemzelf niet kon verzorgen was dit iets wat ze mij absoluut niet konden afpakken hihihhihi

maar enige wat ik zou zeggen, probeer het gewoon en lukt het niet dan heb je het toch geprobeerd, niet dan?

maar geniet eerst lekker van jullie zwangerschap, das nu het belangrijkste

liefs Tanja

Pitbull, gaat het weer een beetje?  :love2:

Tanja, wow wat super dat je dat kon doen zo lang. Tja, voeding en slapen is toch het allerbelangrijkste voor zo'n kleine baby, dat heb je dan toch zelf kunnen doen!

Het leek mij ook altijd geweldig om het minimaal een half jaar te doen. Maar toen het 5 dagen lang gewoon niet lukte, was ik zo gestresst en vond ik het toch heel moeilijk om de knoop door te hakken om er mee te stoppen, maar achteraf was ik zo blij dat we de knoop doorgehakt hadden. We hadden gewoon alles geprobeerd en genieten was er niet meer bij. Nu denk ik er toch wat gemakkelijker over, we merkten ook dat de kleine met de flesvoeding gelijk veel rustiger was. Soms denk ik wel eens dat ze er teveel druk opzetten, waardoor je je als moeder zo schuldig gaat voelen als het niet lukt. Dat vind ik nu wel eens jammer. Ik ga me daar dus ook lekker niks meer van aantrekken. Lukt het, dan is het prachtig, lukt het niet, dan gaan we lekker aan de fles.

hoi dames kan ik ook even meeschrijven ons wondertje wordt 14 juli geboren.

ik wil wel proberen borstvoeding te gaan geven.

gisteren is het kraambureau geweest voor intake alles is door besproken.

en ik ga denk ik ook naar zo n cursus over borstvoeding ben ik wat geïnformeerd er over. ik heb de laatste dagen zo last van het zuur dat ik dan ook misselijk ben terwijl ik me toch hier voor prima voelde ik heb nog nergens last van gehad dit is echt vervelend maar dan neem ik een kommetje vla dan gaat het beter komt alleen steeds weer terug

met jullie ook alles goed.

gr Marina

Marientje, dan ga je toch lekker langs de h.a. en haal je pilletjes op?

Lijkt mij de kortste weg.

Ik zelf heb standaard pillen.

Dus ik merk hier niet veel van.

Mag er sowieso 2 per dag.

Schrijf later even meer.

Zo onhandig op mijn mobiel.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Hi meiden,

Ikben ook een voorstander van borstvoeding. Ik geef het momenteel zelf nog. Onze zoon is nu 4,5 maand. Vanwege de wens voor een brusje ga ik het nu langzaam afbouwen anders zou ik langer doorgegaan zijn. Het is goed voor jou en je kindje. Vooral het immuumsysteem van je kindje wordt er beter door dan bij borstvoeding. Ook is het wel praktisch: je hebt het altijd bij je en je bent ook flexibeler. Als je kindje moe is en niet kan slapen dan geef je hem lekker een slaapmutsje en valt hij zo in slaap! ;) bij flesvoeding is dat lastiger omdat je de maximale daghoeveelheden niet mag overschrijden...verder kan je natuurlijk afkolven voor een flesje of een combi van fles en borstvoeding doen...

Succes met je keuze!