Jump to content

Recommended Posts

Hi mamalou,

Geen enkel medicijn is 100% zeker. Iedere pijnstiller heeft bijwerkingen en mogelijke complicaties. Bij morfine worden jij en je kindje een beetje high, waardoor je de geboorte misschien minder meemaakt...dus toch effe checken zou ik zeggen! ;)

@sannie: na de ruggeprik voelde ik mij helemaal rustig en zeker! ;D

• Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik wil sowieso bij voorkeur geen ruggenprik, omdat ik eigenlijk als alles goed is gewoon dezelfde dag naar huis wil. Bij een ruggenprik wordt dat wat lastiger...maar mijn arts heeft mij al een keer geopereerd, dus ik heb daar mn voordeel mee, hij weet hoe ik ben en wat ik wel en niet wil en bovenal waar ik wel en niet tegen kan.

Zei zelf nog niets en toen zei hij al, jij wilt waarschijnlijk dit dit en dat, toch?

Ehm ja idd eigenlijk wel, lollz.

Bijzonder als je zo'n band deelt met zo'n man.

Hij zegt ik zet het op papier en geef het t.z.t. door maar waarschijnlijk kom ik zelf ook wel even kijken.

(Hij wil er volledig bij zijn, vind ik ook best bijzonder allemaal)

hai dames,

16 juli is onze zoon geboren

zijn naam is Fabian marinus

we noemen hem Fabian het was een heftige bevalling van bijna 14 uur.

en ik ben nu weer aan het bijkomen Fabian doet het goed hij heeft klompvoetjes we moeten wel elke week naar het ziekenhuis maar het gaat goed.

groetjes Marina

Guest tanja1969

van harte met jullie Fabian, mooie naam!!

heftig zeg 14 uur, waren de 2  bevallingen van mij een eitje hihihihih

klompvoetjes? gaat ie in het gips?

geniet maar goed van hem

liefs Tanja

He marientje! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Goed nieuws!

Mooi ook dat het nu goed met jullie gaat. Moet de kleine vent worden geopereerd aan de klompvoetjes, of kunnen ze dat op een andere manier verhelpen?

Hi marientje,

Gefeliciteerd met jullie kleine jongen!!

Succes. De komende zware weken en probeer van de kleine te genieten! ;)

(Ik vond de eerste acht weken heel zwaar en heb de roze wolk niet langs zien komen! Maar kan nu lekker van onze kleine jongen genieten!)

Conny

zo, vandaag weer een nieuwe mijlpaal.

De kraamzorg is geweest en ik heb een indicatie van 59uur kraamzorg gekregen.

Alle ARBO wetten worden omstreden, ze vond het zelf ook allemaal niet zo noodzakelijk.

We hebben een elektrische kruik, prima.

Ons bed is geen 80!!!!cm hoog, dat vond ze zelf ook wel errug hoog.

Onze eetkamertafel is 80cm, ze zei al, nou dat wordt wat als je moet gaan liggen :P

Geen bed po nodig, heerlijk want dat sprak mij allemaal ook helemaal niet aan.

We zijn daarnaast druk in de tuin bezig, met zagen voornamelijk, snoeien.

Afgelopen weekend hebben we de keuken aangepakt en de hal, heerlijk opgeruimd en een stuk ruimer geworden.

Komende zaterdag gaan we 's morgens naar Leer, lege flessen inleveren, we hebben er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hahaha

Daarna gaan we voor een buikshoot met zijn 2en.

Zondag verder op de babykamer en dan komen vrienden van ons helpen, het raam moet uit het kozijn, anders kunnen we het ledikant niet naar buiten krijgen wat er nu instaat.

Het matras gaan we onder ons matras leggen, zodat het bed wel iets hoger wordt.

Daarna volgende week de laatste spullen eruit en dan kunnen we eindelijk met de vloer beginnen.

Dan het behang eraf halen overdag en later behangen.

De gordijnen ophangen en dan de laatste dingen ophangen boekenplankjes voor knuffels etc.

Wassen en de goede maat kleding in de kast leggen, de planken in de kast maken...(is nu een hangkast).

Ach ja, dan vordert het al en zijn we met hooguit 3 wkn helemaal klaar ;)

Kan ik mij er eindelijk bij neerleggen hopelijk, alhoewel ik ook nog onze kamer op wil ruimen en de dozen uit wil zoeken bij mijn stiefzoon op de kamer, we zijn nu eindelijk begonnen na 2 jaar piekeren of we eens zouden beginnen. heeft mij veelste lang geduurd, maar manlief vond het allemaal wel prima...

Zo weer even van mij af geschreven.

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Sjonge Pitbull, jij bent goed bezig! Ik kon ook nog wel wat van die opruim-enthousiasme gebruiken hier  :P... Bleegh, zo geen zin in! In de vakantie hadden we allemaal plannen om het kippenhok op te knappen en te verplaatsen en om de tuin aan te pakken, het hele huis van boven naar onder weer eens te soppen en dergelijke (omdat daar de afgelopen maanden iets achterstand in is gekomen doordat ik steeds zo misselijk en moe was). Maar d'r is weinig van terecht gekomen, helaas... Ik zie het nu ook nog niet zitten. Ben nog steeds de hele dag door beroerd, of verschrikkelijk moe, dat ik alsnog de hele middag lig te slapen als ik thuis ben... Tja, en dan is voor mij nu ook de vakantie weer voorbij helaas. Stiekem al begonnen met aftellen naar het verlof  ;D, nog 12 weken werken, en dan 3 dagen per week, dat is nu nog 35 dagen hihi, klinkt al best dichtbij of niet dan?

Vanmorgen weer bij de verloskundige geweest. Alles gaat nog volgens schema. Afgelopen zondag nog wel erg last van lage bloeddruk, dat had ik bij onze zoon ook, dan werd ik opeens helemaal nat en klam van het zweet en helemaal duizelig. Alleen even wat eten hielp al niet meer. Dus maar de frisse lucht in gewankeld en op de grond gaan zitten waar ik wat drinken en eten kreeg. Later ging het gelukkig beter. Nou ja, ik weet waar het van komt. Hopelijk gebeurt het alleen niet al te vaak of op ongelegen plekken...

Ik las trouwens laatst iets in zo'n zwangerschapsblad over het doneren van de placenta voor de stamcellen. Volgens dat artikel zijn stamcellen uit de placenta nog beter te gebruiken als uit bloed van volwassenen of uit bijvoorbeeld beenmerg. Ik vind dat persoonlijk een mooi initiatief, helemaal omdat ik zelf de placenta na de geboorte als afval zou zien en in de afvalbak zou gooien. Als het voor zoiets nog gebruikt kan worden kan dat iemand heel erg helpen en misschien zelfs het leven redden. Ik informeerde er daarom dus even naar bij de verloskundige en die had er inderdaad wel iets over gelezen, maar ze wist niet precies hoe dat in z'n werk gaat en of het overal al kan. Dat zou ze nog even navragen. Ben benieuwd waar ze de volgende keer mee komt. Toen ik dat artikel had gelezen vond ik het echt zonde om iets wat blijkbaar zo waardevol is gewoon weg te gooien. Hebben jullie daar ooit van gehoord? Het was voor mij iets totaal nieuws namelijk.

Liefs,

Sannie

He dames,

Ondertussen even met de bloedbank gebeld over het doneren van de placenta/navelstreng. Dat kan helaas maar op een paar plekken in Nederland en nergens in de buurt van ons. Ook kun je dan niet thuis bevallen (nou is dat op zich niet het ergste voor het goede doel, maar om nou vanuit het noorden helemaal naar Utrecht te scheuren om te bevallen, is ook niet echt handig)...Misschien dat het over een paar jaar wel mogelijk is, maar ja, daar hebben we nu even niks aan dus...

Hey sannie,

Ook ik wist dat niet, wij zijn een goeie vriendin van ons op zeer jonge leeftijd verloren die stamcellen nodig had. die behandeling werd overigens ook in het UMC gedaan, dus opzich verbaasd het mij niet dat het aldaar is.

Ik zie mijzelf idd ook niet vanuit het Noorden daar naar toe gaan om even te bevallen...

He Pitbull, dat bedoel ik, dat is toch schrijnend? Lijkt me vreselijk als iemand waar je van houdt op een orgaan of op stamcellen of wat dan ook moet wachten en er komt gewoon geen geschikte donor. Een jongetje van nu net 3 jaar die bij m'n zoontje bij de gastouder zit, heeft inderdaad ook leukemie gehad en gelukkig heeft hij een broertje waar hij een beenmergtransplantatie mee kon doen, maar wat een zorgen en verdriet zijn er dan in zo'n gezin. Echt heel erg. Hij heeft een paar maanden geleden de transplantatie gehad en nu is het nog een jaar lang spannend of het goed blijft gaan en de boel door zijn lichaam definitief wordt geaccepteerd.  Maar tot nu toe gaat het goed gelukkig.

Het doneren van placenta en navelstreng doen ze dus al zo'n 20 jaar in Leiden en de laatste 5 jaar zijn ze dat wat aan het uitbreiden in de rest van de grote steden in de Randstad en Utrecht, sinds kort ook op een paar plaatsen in Brabant begreep ik van die mevrouw en misschien over een paar jaar in Zwolle.

Ik begreep dat ze ook stamcellen uit bloed (ook dat wist ik helemaal niet), ondanks dat dat allemaal ingewikkelder is of minder goed/vaak bruikbaar of iets dergelijks heb ik me dan toch eindelijk ook maar aangemeld als bloeddonor. Dat was ik al eerder van plan, maar ze raden het af als je met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig bent. Als je zwanger bent of net bevallen laten ze je ook eerst een half jaar geen bloed geven, maar mezelf kennende vergeet ik me bij zoiets toch om me later aan te melden ::) oeps... Dus toch maar het formuliertje ingevuld.

M'n man zei later nog, jij mag vast geen bloed geven met je lage bloeddruk, dan val je iedere keer flauw zeker... Nou ja, eerst komt er toch een medische check, als dat zo is dat je met een lage bloeddruk gaat flauwvallen als ze bloed gaan afnemen, dan komt dat vast ook wel uit die test en zal ik het wel horen als ik niet mag geven... Ben benieuwd, het lijkt me zo'n kleine moeite en als ik zelf in zo'n situatie zou zitten zou ik ook graag willen dat er genoeg donoren zijn om mij ook een kans te geven... Ben benieuwd. Ik schrok er een beetje van dat zoiets belangrijks helemaal niet zo bekend is, althans niet bij mij ;).

Haha,ja dat vroeg ik ook nog. Ik dacht dat het misschien wel zou kunnen als ze me iets opsturen om het goed in te verpakken (goede plastic box ofzo) en als ik het dan gekoeld opsla ofzo, het dan onderdaad misschien jan worden langsgebracht of opgestuurd. Maar helaas. Het schijnt allemaal wat ingewikkelder te zijn. De verloskundigen kunnen het ook niet zelf doen begreep ik. Het moet echt in een van die ziekenhuizen die het mogen en kunnen doen. Nou ja, het was te proberen. Hopelijk kunnen ze de komende tijd die activiteiten snel uitbreiden over heel nederland. Ondertussen hebben ze misschien wel wat aan m'n bloed straks, hoewel ik inderdaad een hele gangbare bloedgroep heb. Maar goed, alle beetjes helpen. Ik begreep dat je apart kunt worden opgeroepen om bloed voor stamcellen te doneren, maar dat dat misschien maar een keer in je leven gebeurt, omdat er net iemand moet zijn die met je matcht. Nou ja. We zien dan wel hoe het straks gaat. Eerst maar de keuring afwachten om te zien of ze uberhaupt iets aan me hebben.

Ik heb wel altijd gezegd, als iemand in mijn omgeving die ik direct ken het krijgt en ik kan helpen, dat ik dat zou doen.

We missen Tinus nog altijd, was een bijzondere vrouw en ze liet 3 toen heel kleine kindjes achter bij haar vriend, die overigens niet de vader was. de vader van de kids wilde er niks meer mee te maken hebben, dubbel zo moeilijk. Maar ze redden zich gelukkig, heel goed.

Overigens heeft zij wel stamcellen gehad, maar dankzij zo'n heerlijk virus ging het toch fout.

Ze lag in een hele tent, wij moesten allemaal een speciaal pak aan en meestal zaten we er zo een hele dag.

Het is echt heel heftig als je dit van dichtbij meemaakt.

Wel super goed dat de onderzoeken doorgaan en je dit soort van dingen straks zult kunnen aanleveren om verder te helpen. Mooi gebaar...beter als van die halve zolen die het gaan opeten, dat heb ik altijd ronduit smerig gevonden...

Liefs Pitbull_lady :love2:

Ps vandaag moeten we de dingen op het Gemeentehuis regelen!

Weer een stapje verder!

Wat? Opeten? Bleeegh, ik dacht dat alleen sommige dieren dat doen. Pff, zolang ik niet van de honger dreig om te komen zou ik dat toch niet vrijwillig opeten hoor. Toch een soort van rauw mensenvlees.... Brrr het idee al. Hahaha.

Maar naar het gemeentehuis, voor de erkenning van jullie kindje of iets dergelijks?

Ja correct, erkenning.

Moest ook nog gebeuren, nu wordt hij officieel papa haha

Nou ook bij ome dokter geweest, madam heeft carpaal tunnelsyndroom...fijn dat kan er ook nog wel bij...

Hopen dat het weggaat als de zw over is, dat schijnt zo te zijn dus daar gaan we dan maar voor!

In de mean time, masseren en badderen schijnt het, maar ook smeren met spiergel.

Sjonge, inderdaad wel heel heftig trouwens om zoiets zo dichtbij mee te moeten maken. Gelukkig redden vader (iemand die dat voor die kids doet vind ik tenminste wel een echte vader, ook al is het dan niet biologisch) en kinderen zich redelijk kunnen redden.

Haha, voor zover het nog niet zo aanvoelde is dat nu toch wel heel echt en heel officieel!  :)

Dat syndroom kan best heel pijnlijk zijn geloof ik he? Ik hoorde van iemand op het pufclubje de vorige keer dat ze er zelfs injecties voor kreeg. Dat hielp toen wel heel goed, maar volgens mij doen ze dat niet zo heel snel... Sterkte ermee in ieder geval!

Guest tanja1969

hey meiden,

placenta opeten? jakkes het idee, de placenta van Joris hebben ze ook ergens naar opgestuurd om te gaan gebruiken moesten we voor tekenen, voor de wetenschap iig.

wij zouden er toch niets mee doen.

ja carpaal tunnel syndroom is lastig , heb ik al jaren last van helaas en tegenwoordig zitten er ook nog cystes op wat nog meer pijn en klachten veroorzaken.

spuiten wil ik er niet meer in, want die helpen bij mij totaal niet, en ben nu 1x aan de cyste geopereerd maar daar herstel ik veel te langzaam voor, dus nu laat hij ze zitten maar moet ik helaas wel een brace dragen

ja wij moesten dat toen ook doen omdat wij (ex en ik) niet getrouwd waren.

liefs Tanja

liefs Tanja

Bij ons is het om een andere reden. Maar ook wij hebben dit nu geregeld.

Tis idd pijnlijk, maar ik laat me er toch niet door kennen.

De takken uit de tuin vanmiddag weggesleept en weggebracht naar de stort.

De kras op mijn been doet wel pijn, zat in braamtak in vast, niet heel fijn hihihih

Nu net alle flessen uitgezocht, kan veel zo de kliko in, de rest nu voor een deel wegbrengen en morgen nog een deel naar Duitsland, hebben we dat ook maar weer gehad ;)

Lekker hoor dat opruimen!

Hi sannie,

Ik ben in Nederland jaren bloeddonor geweest, daarom wilde ik ook mijn zoons placenta wel afstaan. Ik ben alleen afgekeurd, omdat ik medicatie voor het auto immuunsysteem gekregen had bij mijn behandeling...

Hoi meiden,

Gezellig hier zeg. Beetje ranzige verhalen over opeten van placenta maar wel goed idd dat donor zijn bespreekbaar gemaakt wordt. Eerlijk gezegd heb ik er nooit over na gedacht.

Hier gaat het niet bepaald van een leien dakje. Heb van vorige week vrijdag t/m afgelopen dinsdag in het zh gelegen ivm uitdroging. Ben heel erg aan het spugen. Heeft 1 van jullie daar ook zo'n last van gehad? Ik kan echt helemaal niets meer. Het enige is heel veel slapen en zetpillen en eten en drinken af en toe. Ik zorg dat mijn maag geen trek krijgt maar dan nog ben ik de hele tijd misselijk. Vandaag voor het eerst alles binnen gehouden, maar wel met moeite. Ik heb al 3 verschillende soorten medicatie gehad ik heb het gevoel dat deze wel aanslaat. Maar juich niet eer de dag om is dus ik blijf voorzichtig positief. Soms stel je je dingen anders voor en denk je ach ochtend misselijkheid mwa dat komt wel goed. Ik had hier nog nooit van gehoord de hele dag en nacht overgeven. Ik hoop maar dat de 12 weken snel voorbij gaan. Nog steeds ben ik wel bang dat het alsnog misgaat. Vooral omdat ik me zo beroerd voel. Hopelijk is het allemaal niet voor niks en hoor ik de 18e gewoon een hartje kloppen en is alles goed.

Heel verhaal weer, ik hoop niet dat jullie het opvatten als een klaagzang, want zo is het niet bedoeld. Ik ben heel erg blij met de inieminie die lekker aan het groeien is. Alleen voel ik me gewoon hondsberoerd al 3 weken en dat is niet zo leuk.

Hoe is het met Esther? De laaste keer was je zo bezorgd. Ik hoop dat het met jou beter gaat! Wanneer heb jij je termijnecho?

Pitbull_lady sterkte met je hand. Carpaal tunnelsyndroom kan heel erg pijnlijk zijn. Idd hopen dat het na de zw over gaat.

Succes iedereen.

Liefs Ger