Jump to content

Recommended Posts

Hey Ger,

Nee geen ervaring met misselijk zijn en spugen.

Wel tijdens de vakantie heel ziek geweest, longontsteking...die gelukkig met een homeopathisch drankje uit Duitsland verholpen is.

Heeft ook al met al 10dgn geduurd, gelukkig geen koorts.

Ik ben nogal dwangmatig naar mijzelf toe met drinken.

Ben al eens heel ernstig ziek geweest in 2000.

Hoop voor jou dat je er snel weer vanaf bent en je beter mag gaan voelen.

Wanneer ben je 3mnd?

Meestal gaan dat soort gevoelens dan wel over.

Heel veel sterkte!

Liefs Pitbull_lady :love2:

• Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

He Ger,

Zwaar is dat hoor, als je zoveel moet spugen en continue misselijk bent, dat is echt geen klaagzang. Je draagt het ongemak met liefde, maar het is wel zwaar en vermoeiend (en natuurlijk hoop je dat het straks snel wat minder zwaar wordt).

Ik ben bij deze zwangerschap wel behoorlijk misselijk geweest met periodes van minimaal een keer per dag spugen, maar niet zoveel dat ik dicht bij uitdroging of iets dergelijks zat gelukkig. Ik heb er wel vaker van gehoord dat mensen dat hadden. Bij mij ging de misselijkheid af en toe ook een paar weken weg, en als het dan toch weer terugkwam was het een stuk minder heftig. Het is de laatste keer een week of 6 weggebleven en nu na de vakantie is het ook weer wat teruggekomen, maar dit is prima te dragen, dit is echt alleen lichte misselijkheid vooral 's avonds of na inspanning. Dat is echt niet heel erg vervelend meer. Ik hoop dat je er ook zo rond de 11-12 weken vanaf bent, of dat het in ieder geval dan wel flink afneemt zodat je weer normaal kunt functioneren.

Liefs,

Sannie

Vandaag weer bij de Gyn geweest, bloeddruk goed, kindje groeit goed en is helemaal bij, suikerwaardes goed, vruchtwater in orde. Vooral niet stil gaan zitten en lekker doen en laten wat ik kan, das het advies van de gyn. Helemaal toppie, zo fijn te zien dat alles in orde was.

Wel moest ik nog een bloedtest laten doen die eigenlijk al in wk 27 had gemoeten.

Want....mijn bloedgroep was dan wel zoals ik gezegd had O positief, ik had een kleine C negatief, als de baby positief is, moet ik antistoffen hebben. Dus dat is wel weer heel erg belangrijk...

Afwachten wat er uit de test komt en wat ze dan gaan besluiten...

Natuurlijk kon ik weer niet wachten, dus net zelf maar even gebeld.

Afgesproken vrijdag terug te bellen en zo nodig mag ik dan gelijk mn spuit halen. ;)

Nu zo nog even met het UWV bellen om te horen of ik in aanmerking kom voor een zwangerschapsuitkering ;)

Donderdag de eerste afspraak bij de fysio staan, mocht gewoon van de gyn dus al met al alleen maar goed nieuws vandaag.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Jaa, dat is het betere werk. Gewoon alles goed en doen wat je kunt en wilt doen! Nog een weekje of acht volhouden en daan loopt het voor jou alweer op het einde van je zwangerschap! Ben blij voor je dat alles mooi op schema ligt en goed lijkt te gaan!

Hoi meiden.

Wat een verhalen zeg van iedereen.

Met mij gaat het goed.

Vandaag naar de verloskundige geweest omdat ik vanmorgen opstond met heel erg buikpijn

Ik ben morgen 12 weken en heb aanstaande donderdag de uitgebreide echo.

Het gaat goed ik bem geen moment misselijk geweest en het enige wat erg pijn doet zijn mijn banden

Hoesten niesen en zelfs te lang zitten in dezelfde houding doet pijn.

Vanmiddag hebben we alleen ter controle het hartje even gehoord omdat ik zo bang was dat het fout was.

Ook heb ik erg veel last van afscheiding moet soms 2x per dag schoon ondergoed aan. Zijn hier meer meiden bekend mee

Ik hen ook erg last vab obstipatie maar daar heb ik wel goede tips voor gehad.

Liefs esther

Ja, iets meer afscheiding is niet heel vreemd.

Herkenbaar, gewoon inleg kruisje gebruiken. Op tijd verschonen niks aan de hand.

Obstipatie daar hielp bij mij qua normale voeding lijnzaad erg goed bij, gewoon een flinke schep door de yoghurt met bv cruesli of muesli, of door de brinta met melk.

Vond ik een betere manier dan al dat chemische spul, maar goed dat is persoonlijk ;)

Liefs Pitbull_lady :love2: :love2:

Yep, hier ook nog elke dag en nacht inlegkruisjes. Even uitproberen welke het minste gaan 'zweten' anders kunnen ze gaan irriteren als je het elke dag moet gebruiken, ook als je ze vaak verschoont. Ik had daar tenminste last van. Ben nu overgestapt op een ander merk en sindsdien nooit meer last van irritatie.

He Pitbull,

Ja, 't is soms nogal veel van dat prut zeg maar...

Bovendien heb ik af en toe van die niesbuien en dan ontsnapt er nog wel eens wat vocht zeg maar... Heel vervelend, maar ik weet dat dat wel weer overgaat (althans, na de geboorte van zoonlief ging dat ook vrij snel weer over, ik hoop nu ook  ???). Hoe dan ook, ik heb geen zin om ook 's nachts de hele tijd schoon ondergoed uit de kast te trekken, dan mag ik trouwens eerst wel even heel wat extra broekjes inkopen... Nee, dan liever even snel het inlegkruisje verversen...

He Esther,

Ik ben nu 23 weken, maar ik had het de eerste weken natuurlijk van die bolletjes die ik na de behandeling moest gebruiken (tot 12 weken zwangerschap) en daarna veranderde de afscheiding wel, maar het is eigenlijk niet weggeweest. Wel is het af en toe een dagje wat meer of juist wat minder. Ach, ik maak me er niet druk om. Bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik het ook. Gaat wel weer over als de kleine er is. Zal er (voor sommige dames) misschien gewoon bij horen, maar ja, dat zijn wat minder smakelijke 'kwaaltjes' om het zo even aan de koffietafel over te hebben denk ik dan maar  :P

En een vervelend ritje zh, moest namelijk na het spreekuur komen...dat duurt normaliter tot 4 uur, maar telkens als wij 10 voor 4 aan de beurt waren werd het kwart voor 5...en eer dat je dan voor je prik aan de beurt bent, ben je wel heel laat terug uit het zh...dus nee ik was dubbel blij hahaha...moet dan uit Leeuwarden komen en er staat op vrijdag altijd file, dus daar was ik alles behalve vrolijk van geworden, enige pluspuntje dan was, dat ik naar de spareribs express had gekund :P :p

hahahaha

Vandaag mijn stiefzoon ophalen uit Limburg, mooie ritje heen en terug voor de boeg, al moe bij het eraan denken. Zegt genoeg he? Gelukkig voel ik me vandaag goed, dat scheelt de helft.

En dan gaat hopelijk manlief morgen met de babykamer verder, ik begin me er echt oprecht zorgen over te maken, maar volgens hem moet ik niet zeuren...

Hoever zijn jullie hier mee, voor de dames die dit voor de 2de keer nu doen, welke week hadden jullie dit klaar?

Liefs van mij en een prettig weekend allemaal,

Pitbull_lady :love2: :love2:

Hai dames even nieuws ons wondertje Fabian

wordt volgende week geopereerd na 4 keer te zijn gegipst dus sneller dan verwacht wij zijn hier heel blij mee

dit gips moet 3 weken blijven zitten en daarna 3 maanden een spalkje om en daarna tot zijn 4 de jaar in de spalk alleen nachts dus gaat de goede kant op

groetjes marientje

Hi pitbull,

Onze kinderkamer werd geleverd met 32 weken zwangerschap en met 36 weken was de hele babykamer klaar en toen ook meteen maar even de klossen onder ons bed geplaatst...daarnaast werd zo rond die tijd ook onze kinderwagen etc geleverd.

Was wel blij dat het met 36 weken klaar was, want met 38 weken had ik nog weinig energie over en dat werd nog minder richting de bevalling.

Dames, als jullie nog foto's van jullie buik willen maken dan is de beste tijd tussen de 32-36 weken...

Wat afscheiding betreft, ik had eerst de bolletjes tot en het 12 weken en kort daarna begon bij mij al de lichte incontinentie en die is pas zo na vier maanden na mijn bevalling opgehouden (goddank!) ik vroeg mij na de bevalling zelfs af of ik niet altijd al een lichte incontinentie had door dit hele gebeuren, maar denk nu van niet! ;D

Inlegkruisjes van always zijn aan te raden, had daarvoor altijd libresse, maar dat werkte dan toch niet zo...

Hoi meiden,

Nou dat was me weer een ritje naar het AMC zeg. Ik dacht dat we voor een termijn echo gingen maar het was een controle echo voor hunzelf om te weten of ze het goed hebben afgeleverd. Heb ik weer. Nu moet ik de vk bellen om een termijnecho te maken. He wat jammer nog een echo haha. Was erg leuk om te zien hoe bewegelijk het kleine mensje was. Lekker schoppen met die lange benen zo leuk. Voor het eerst het hartje horen kloppen zo gaaf. Helemaal in de wolken maar ik weet dus nog niet de exacte datum. Dat zullen we allicht de volgende keer horen.

Liefs Ger

Tja, en dan moet je om half 6 bellen omdat je al een ruime dag amper tot niks meer voelt....

Daar zat ik dan om half 7 op de spoedeisendehulp, ik voelde Kruumpie niet meer :S

Behoorlijk in paniek...

Kreeg zo'n prachtige band om om mijn hartslag en die van kruumpie via eigen band te horen...hals uur lang mee gelegen.

Daarna echo gehad, bleek dat de placenta ervoor ligt en dat kruumpie al aan het indalen is...

Spannende uurtjes zo vroeg op de ochtend :(

Nu de hele dag afwachten hoe het blijft gaan.

Liefs Pitbull_lady :love2: :love2: :love2:

He Pitbull,

Oef, dat is inderdaad spannend zeg! Goed dat je wel naar het ziekenhuis gegaan bent. Echt heel belangrijk hoor. Als er wat aan de hand is met de placenta dan kan het kindje gehaald worden als het nodig is. Natuurlijk hoop je het niet dat er wat aan de hand is, maar je moet met zoiets inderdaad niet maar even denken nog maar een dagje rustig af te wachten. Maar goed, ze houden het nu dus goed in de gaten, dat is wel fijn. Ik hoop dat jullie Kruumpie het nog wel even een paar weken het lekker naar z'n zin heeft in je buik... Sterkte vandaag met wachten.

:love2:

Thnx Sannie,

Ja dat hoop ik ook ;)

Al wel weer wat gevoeld gelukkig, niet zoals anders, maar met zo'n stootkussen ervoor wil dat ook niet helemaal natuurlijk ;)

Afwachten is niet mijn sterkste kant, maar voor vandaag zit er even niet anders op :)

Liefs  :love2: :love2: