Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Zwanger 2014

Recommended Posts

Ger, leukzo'n extra echo... Hihi.

Marientje, fijn dat het goed gaat met jullie jochie. Gelukkig zal hij zelf niet zo'n last hebben van de spalk. Betr dat hij er nu mee geholpen wordt dan pas over een paar jaar. Maar ja, leuk is anders natuurlijk.

Pitbull, heb je al ondertussen al bericht dat je weer naar huis mag? Duim voor je van wel.

Hoi Pitbull_lady,

Hoe gaat het? Nog steeds in het ziekenhuis? Of weer in je eigen huisje? Ik hoop/duim van wel!

Veel liefs,

Susan

Ik mocht na een uurtje dinsdag het zh alweer verlaten, gelukkig...sorry als dat er niet duidelijk uit was gekomen.

Gelukkig nu wel weer elke dag beweging gevoeld.

Veel last van mijn handen, therapie moet goed doen, maar of dat zo uitpakt weet ik niet zo zeker, helaas...

Morgen mijn laatste werkopdracht uitvoeren en dan zit het er voor mij voor dit jaar weer op.

Volgend jaar januari ben ik dan de eerste ;)

Raar idee allemaal, kan het nog steeds niet helemaal bevatten.

Hoe hebben jullie dit dames, na al die jaren MMM?

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Gelukkig dat het goed was Pitbull.

Pff, hier gisteren ook een rare dag. Ik had de hele nacht door al enorme pijn boven mijn baarmoeder, het voelde net als steek in de zij, maar dan rechtsvoor en continu. Dus 's ochtends de dokter maar gebeld. Die ging alles goed bevoelen en dacht aan een blindedarmontsteking of galstenen. Maar ze wilde dat ik voor de zekerheid naar de verloskundige ging om te laten kijken of alles met de baby goed was. Dan zou ze verder overleggen hoe verder. Gelukkig kon ik direct bij de verloskundige terecht en die zag niks verontrustends, maar ze maakte toch gelijk een afspraak in het ziekenhuis bij de gynaecoloog. Daar was een half uurtje later nog een plekje dus ik direct in de auto gesprongen en door naar het ziekenhuis. Gelukkig zag de gyn daar ook geen gekke dingen. Dus op orders van de gyn zit ik nu aan de paracetamol. Het is waarschijnlijk een beschadigde spier, verrekte spier of toch de banden die te hard zijn opgerekt. Maar voor de zekerheid moet ik wel de temperatuur in de gaten houden en als ik koorts krijg direct bellen voor het geval het toch de blindedarm of galstenen is. Maar goed, de paracetamol haalt de scherpe kantjes van de pijn er wel af, dus het is nu wel te harden zolang ik rustig aan doe...

Het was me het dagje wel dus.

Jij hebt een hoop bedrijvigheid in 1x gezien zeg. Maar gelukkig alles goed ;)

Hier gaat het zijn gangetje, al ben ik vandaag niet vooruit te branden en voel ik me erg moe.

Ik moet nog 1 werkopdracht uitvoeren, maar kan mezelf er amper toe dwingen.

Nu even snel een broodje aan het eten en dan zo snel de opdracht er achteraan doen.

Blij dat het er voor dit jaar opzit.

Kruumpie is mega druk aan het draaien volgens mij, dat put mij extra uit...

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hier wel zijn gangetje, de ene tegenslag naar de andere.

Vorige week een dinsdag een vruchtwater punctie moeten laten doen , want ons kindje is te klein en de kleine man heeft een hartafweiking waardoor t zoiezo na de geboorte een open hart operatie moet ondergaan  :'(

Hadden drie weken vakantie maar weinig vakantie gehad,alleen maar naar t ziekenhuis geweest morgen moeten we weer.

Wij wonen zelf in breda maar moeten nu telkens naar rotterdam en als de uitslagen goed zullen zijn en ik mijn kindje mag houden moet ik ook daar bevallen.

Dus ik kan echt niet genieten van mijn zwangerschap helaas

Gr marcella

Ik hoop ook eens dat ik hier eens wat positiefs kan plaatsen

Jeetje Marcella,

Dat is idd vreselijk. Wat een ellende, dan ben je er idd ook nog helemaal niet.

Hopelijk mag je je zwangerschap wel uitdragen, dat gun ik je zo meid. hoop dat alles goed komt met jullie kleine mannetje.

Wens je dan ook ongelofelijk veel sterkte en kracht.

Hier gaat ook alles super, maar niet heus...de ene tegenslag na de andere, maar dan meer op het vlak dat alles in huis tegenzit.

Vandaag boven de kasten opgeruimd, want daar moesten spullen uit Kruumpies kamer heen, ik vind dat manlief er te gemakkelijk over gedacht heeft en er dus veelste laat mee is begonnen, maar aldus hem is dat niet zo en heeft hij nog zeeën van tijd :(

Behalve dat de kamer nog niet eens leeg is, moet er nog behangen worden en moet de vloer er nog in, De gordijn rails nog opgehangen worden en de gordijnen opgehangen. Daarna moeten de meubels opgehaald worden en geplaatst en moet het nog aangekleed worden...ik ben de wanhoop nabij...zaterdag alweer 35 wkn, ben doodsbang dat het kindje er eerder zal zijn dan dat de kamer klaar is, maar goed hij vind dat ik me aanstel, dus het zal wel zo zijn....  :sm46:

Liefs van mij  :love2:

uhm, nou om heel eerlijk te zijn zou ik dan ook erg stressen. Ik denk dat de meeste vrouwen de babykamer al veel eerder op orde hebben, want na de bevalling begint alle drukte pas echt goed.....

Hoe komt het dan dat jullie zo laat ermee zijn? Vooral omdat je zwanger bent en last van nesteldrang hebt... Veel fijner om eerder de boel al helemaal klaar te hebben en daardoor ook je hoofd leeg hebben en in alle rust, met name psychisch kunnen voorbereiden op de komt van de baby. pfffffff Jou hoofd zit nu nog helemaal vol waarschijnlijk met to do lijstjes.

Ik ga met je mee duimen dat de baby niet eerder komt ;)

Hoe gaat het verder met je?

Liefs Lief

Marcella,

Wat een stress en spanning weer voor jullie. Heel erg veel sterkte de komende tijd. Dat jullie kleine maar  flink sterk mag worden in je buik zodat hij/zij groot en sterk genoeg is voor de operatie straks. Dikke knuffel.

Pittbul, dat is wel vervelend dat je meer last van 'nesteldrang' hebt dan je man. Sommige dingen zijn toch handig als hij dat even doet. En verven en behangen is volgens mij sowieso verstandig om dat niet in de laatste week voor het kindje komt te gaan doen, vanwege de oplosmiddelen/luchtjes die in die verf kunnen zitten (ook als het van dat waterbasis verf is, vind ik het toch een typisch geurtje hebben  ;)). En inderdaad als de kleine er straks is, dan heb je wel andere dingen te doen dan de kinderkamer op te knappen. Een schilderijtje ophangen is dan niet zo erg, maar het hele gesjouw met meubels en verven/behangen, dat wil je dan toch klaar hebben lijkt me. Waar berg je anders ook al die kleertjes en lakentjes en dergelijke op? hmm, vervelend is dat. Hoop dat manlief het toch snel inziet dat het in iedre geval voor je eigen gemoedsrust beter is om toch te beginnen nu... Succes meid.

met ons alles goed Fabian is goed uit de operatie gekomen.

alleen wil hij nu niet meer uit de borst drinken ik probeer het steeds maar hij wordt boos dus ik kolf dan maar dat is veel te weinig voor hem en geef hem dan flesvoeding bij

het is niet anders vandaag komen ze van het kraambureau even kijken lactatiekundige misschien dat ze advies kan geven want als Fabian boos wordt omdat het hem niet lukt wordt hij helemaal rood en dat is ook zielig

Marientje, dat is fijn dat hij goed uit de operatie is gekomen. Jammer dat hij de borst niet meer wil, maar als dat na het bezoek van de lactatiekundige nog steeds niet wil en als je daardoor alleen maar zelf gaat stressen en Fabian ook, dan niet te lang doormodderen hoor, de fles is ook prima (ook al is dat in eerste instantie niet wat je het liefst zou willen). Als jullie er beiden onrustig van worden is niemand er bij gebaat. Ook Fabian niet...

Succes, misschien komt meneertje nog tot rust en wil hij toch nog lekker bij je drinken.

Het is een samenloop van dingen.

Verlies van zijn baan, onze bijna daarop aansluitende vakantie, bij terugkomst gelijk starten bij nieuwe werkgever en sowieso pas durven te beginnen na de 22.5wk.

Daarnaast veel spullen opgehaald de laatste jaren door ruzie met mijn moeder, spullen die ik anders niet in huis zou hebben gehad zeg maar...

Verven zou ik zelf nog hebben gekund, maar we gaan behangen. Dat doen mijn schoonouders deze week.

Kamer is inmiddels bijna leeg.

Dan in het weekend even laminaat leggen dan is dat ook klaar, volgende week vrijdag inrichten, dan is manlief thuis ivm echo.

Ach komt nu uiteindelijk wel goed, maar ik wilde het veel eerder klaar hebben, moet ook nog wassen en de kasten inruimen.

Nesteldrang heb ik niet echt, maar je moet toch de boel op orde hebben voor het geval zo'n kleintje zich eerder aandient :)

Ben ook geen poetser, of schoonmaker...hebben jullie dat wel? dat je alles drie dubbel gaat poetsen?

Ik krijg speciaal hiervoor 10uur extra hulp, omdat ik dat zelf niet eens kan, al zou ik het willen ;)

Vandaag had ik een minnen dag, mn suiker was vreselijk in de war en ik voelde mezelf ook niet bepaald fijn.

Dus ik heb 3 films gekeken, languit op de bank en tussendoor ook nog geslapen :P

Voel me nu al een stuk beter en heb minder pijn, want alles deed me zeer.

Liefs van mij  :love2:

Ooh toch weer fijn om te lezen dat er een beginnetje is gemaakt pittbull-lady

Wij hebben hier t tegenovergestelde wij willen allemaal beginnen maar telkens krijgen wij die tegenslagen.

Babykamer is al besteld die komt week 40 en de kinder combi wagen staat al in dozen boven.

Nesteldrang is hier ook ver te zoeken, voor de zwangerschap een flinke poetser geweest dat is nu ver te zoeken verzin steeds andere smoesjes om niet te hoeven poetsen haha.

Nou ik hoop voor je dat jullie kruumpje nog even op zich laat wachten

En dat julie zonder stress t babykamertje kunnen afmaken

Liefs marcella

Hij is weken terug al begonnen, maar het stond zo vol, omdat mijn stiefzoon naar zolder is verhuisd.

Dus gewoon veel extra werk...lastig.

Komt wel goed, maar ik wind me er nu veel meer over op als anders...

tja, zo komt alles bijelkaar he. Hier ook nog geen nesteldrang hoor. Ik had dat bij zoonlief ook helemaal niet. Behalve dat ik toen eindeloos rompertjes, kleertjes, lakentjes en dergelijke aan het wassen, en vooral aan het uitzoeken/sorteren/inruimen was. Vooral dat laatste  ;D . Poetsdrang heb ik ook nooit gehad. Nu ook niet. Moet me er echt toe zetten en eerlijk gezegd d'r zijn andere dingen die me nu meer bezighouden... misselijkheid, bankhangen en middagdutten vooral  ;). Tja, dan kom je er ook niet echt toe... En dan zeggen ze dat na de twintigste week de energie weer terugkomt. Merk er nog niks van, dus het zal dit keer wel gewoon de zwangerschap zo doorgaan denk ik. Ach, weet je? Ik heb helemaal geen zin om me daar druk om te maken. 't komt vanzelf weer goed als kleintje er is. Manlief vind gelukkig stofzuigen geen vervelende klus, dat scheelt al een hoop  :P.

Tijdens de zwangerschap van onze zoon heb ik de wiegbekleding genaaid voor de wieg waar ik vroeger ook in heb gelegen. Heel mooi met allemaal van die ruches langs het hemeltje en supernetjes afgewerkt met dubbele (hele mooie smalle) zomen en dergelijke. Een enorme klus, ben ik wekenlang zoet mee geweest. Ik wil een dezer dagen nog wel even proberen of het niet per ongeluk is gekrompen in de was toen ik de wieg heb opgeruimd... Dan heb ik nog wel even wat werk te doen met het vermaken van het hele spul (loshalen van alle zomen en wat ruimer weer vastnaaien...). Daar moet ik wel even genoeg tijd voor hebben dan. Hopelijk is dat niet nodig, zou wel wat zijn zeg als ik daar nu pas achter ga komen...

Hoi meiden,

Zo dat is voor mij een tijdje geleden dat ik gereageerd heb. Was er steeds te beroerd voor maar heb wel fijn meegelezen. Vandaag de termijnecho gehad en het zag er goed uit. Heb een foto met het duimpje in de mond zo schattig. Meteen maar video op usb stick erbij besteld want het is toch leuk om dat steeds terug te kijken. De uitgerekende datum is nu 1 maart ipv 7 maart en dat komt ook overeen met de datum van de terugplaatsing. Grappig om te zien dat het aan het schoppen is tegen m'n blaas. Nu 13 weken en 4 dagen. Ik tel de dagen echt af naar de 16 weken toe. De verloskundige heeft beloofd dat het daarna beter wordt. Ik mag nog niet werken. Pas als ik me een hele week normaal heb gegeten en fit voel mag het weer. Nog 2 en halve week dus ik heb goede hoop. Wel heel bij dat dit goed is. Op naar de 20 weken, dan wordt er natuurlijk nog nauwkeuriger gekeken.

Esther, hoe is het met jou? Ook al mooie echo's gehad?

Liefs Ger

Ger, leuk om weer eens van je te horen. Fijn dat alles met de kleine goed gaat. Nu maar hopen dat de misselijkheid inderdaad afzakt zodat je weer wat normaal kunt eten en normaal kunt funcitoneren...

Hoi meiden,

Ik kom me afmelden voor deze groep.  Ik voel de laatste tijd weinig verbondenheid meer en kom op nauwelijks meer op het forum. Ik merk dat ik totaal anders met de zwangerschap omga dan jullie waardoor ik ook niet de behoefte heb om dit samen te delen.

Sorry en ik wens jullie een fijne zwangerschap verder. Geniet zoveel als mogelijk, zeker als de kleine er straks is.

Groetjes Mamalou

Hey Mamalou,

Ik denk dat dit voor een ieder anders is.

Zeker voor mensen die over een korter tijdbestek zwanger raken.

De inhtentie die een ieder heeft kan zeer wisselend zijn.

Jammer dat jij het zo ervaart.

Veel geluk met je kleine meid straks.

Alle geluk van de wereld.

Hier gaat alles goed, ik hoorde van een kennisje, zij is vlak na mij uitgerekend dat ze veel voorweeën heeft.

Wij zelf hebben dit gelukkig nog niet, vrijdag weer een nieuwe echo...het is nu wel spannend, zo valk voordat we onze kleine mogen leren kennen!

Mamalou, ik sluit me bij Pitbull aan. Heel veel succes nog met je zwangerschap en vooral veel geluk straks met je gezinnetje.

Ja, het komt steeds dichterbij nou he Pitbull. Spannend hoor (op een goede/leuke manier). Voorweeen lijken me ook niet echt prettig, volgens mij zou ik zomaar een paar keer voor niks de verloskundige bellen in zo'n geval... Stiekem ga ik er nu nog maar even vanuit dat het straks net zo gaat als de vorige keer. Toen begon het bij mij na een dagje in de tuin rommelen en 's avonds koffiedrinken bij vrienden met een half uurtje een beetje mensturatieachtige buikpijn toen we 's avonds naar bed gingen, waarna opeens de weeen er waren en ook meteen regelmatig om de paar minuten. Tja, dan is het wel gelijk duidelijk. Op zich ook wel prettig. ::).

He dames,

Hebben jullie trouwens ook 'last' van je buik? Ik hoor best vaak mensen over harde buiken, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat voelt. Wel heb ik soms een dag dat de buik een paar uur achter elkaar heel gespannen aanvoelt (net of de buik te groot is voor het vel wat er om heen zit zeg maar) en dat bijvoorbeeld lopen of plassen heel vervelend is daardoor. Is dat dan een harde buik? En is dat normaal als dat uren achterelkaar zo aanvoelt?

Hi sannie,

Klinkt als een harde buik! Je kan hem een beetje laten ontspannen als je je navel omhoog trekt met je spieren. Dit klinkt een beetje gek, maar het werkt echt! Deed ik de laatste periode van mijn zwangerschap regelmatig als ik ging lopen!

Een harde buik is ook een signaal van je lichaam dat je het een beetje rustiger aan moet gaan doen. Uren achter elkaar is niet echt goed. Is feitelijk een beetje overbelasting, maar er zal niet direct wat gebeuren hoor! Een vriendin van mij heeft dat maanden gehad en is gewoon doorgegaan.... ::)

He conny, het is gelukkig niet elke dag, dus het zal vast niet heel erg zijn. Maar als het weer gebeurt ga ik je tip proberen. Dankje!

Groetjes,

Sannie

Mijn buik is de hele dag door hard, schijnt dat dat komt omdat Kruumpie het nodig vind om de hele dag door aan kickboksen te doen ;)

De echo was goed, mn bloeddruk iets hoger, maar ik loop nog amper, hooguit door de winkel of door het huis dus van de auto naar de afdeling is best ver :P

Moest daar nog 2x op en neer omdat het materiaal er niet allemaal was, dus al met al heel heftig voor mij.

Dinsdag moeten we alweer, ben benieuwd...Kruumpie lag met het hoofd naar beneden, maar was nog niet ingedaald.

Even mn laatste vragen meenemen om te vragen.

Het wordt voor mij met de dag zwaarder, sinds gisteren zijn mijn onderbenen en voeten vreselijk opgezet, begin aldaar nu ook vocht vast te houden.