Jump to content

Recommended Posts

he pitbull,

Lekker proberen te bewegen op je eigen tempo dan maar toch? Hier gaat alles ook al op een vrij laag tempo, maar ik vind het nog wel lekker om af en toe een blokje om te lopen of even rustig naar de stad te fietsen.

Hier gaat het wat wisselend met hoe ik me voel. Gisteren de hele dag beroerd geweest, vandaag ging het weer prima. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Morgen krijg ik het uitgebreide suikeronderzoek, omdat in mijn familie ouderdomssuiker voorkomt (ik weet nooit welk type diabetes dat is, maar het is zeg maar dat type wat veel bij oudere mensen voorkomt). De vorige zwangerschap hoefde ik alleen maar zo'n vingerprikje, maar nu mag ik morgenochtend nuchter naar het ziekenhuis waar ze gaan bloedprikken, dan één of ander suikerdrankje opdrinken en twee uur later weer bloedprikken. Ondertussen mag ik vooral niet teveel bewegen en mag ik de wachtkamer niet uit (ik neem aan dat dat wel mag als ik nodig moet plassen :)). Nou, als ik me dan net zo voel als gisteren, dan ben ik al van m'n stokje gegaan voordat ik de bloedpoli heb bereikt... De bloeddruk is al zo laag, als ik dan ook nog eens niks mag eten vanaf nu tot en met morgenochtend, dan hoop ik maar dat dat goed gaat... Nou ja, we zullen het er maar op houden dat het vast verstandig is om dat allemaal te onderzoeken, ze zullen wel weer nieuwe inzichten hebben waaruit blijkt dat ik een verhoogd risico loop ofzoiets...

Hebben jullie dat onderzoek ook gehad?

Groetjes,

Sandra

• Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hi sannie,

Ik heb die test twee keer gehad. Ze testen je bloedsuiker met vingerprik en dan moet je 200 ml suikerwater drinken en dan wachten tot ze bloed afnemen... Of je water tussendoor mag drinken is mij niet duidelijk geworden. Wel zou ik als dat mag smorgens thuis wat water drinken. Het is wel een vervelende test, sommige mensen gaan ervan overgeven en ik werd een beetje misselijk. Beste is het zo snel mogelijk achterover te gooien en niet teveel erover na te denken!

Het is type 2, de suikerziekte die ik ook heb. Helaas komt het al ruim 10 jaar niet meer voornamelijk bij oudere mensen voor, maar veelal ook bij veel jongere en mensen die met onze behandelingen bezig zijn en hier veel door aankomen. Als je er de aanleg voor hebt, binnen je genen, kun je hier juist op jongere leeftijd eerder hinder door ondervinden.

Bij mij was mijn suikerwaarde weer alsof ik geen diabetes had, wie weet wat er al met al uiteindelijk uit mijn testen komt na de geboorte van Kruumpie.

Ja, zo stellen ze nu idd vast of je wel of geen suikerziekte hebt, ik vind het wel een goeie test.

Wat is er uit gekomen?

Door dat drankje ben je vast en zeker op de been gebleven.

Ik heb al diabetes, dus ik krijg dat onderzoek niet.

Mijn suiker is in geen tijden zo goed geweest als tijdens en voor deze zwangerschap.

Wat dat aangaat mag ik niet klagen, evenals dat ik 20 kg ben afgevallen.

Al moet ik zeggen dat nu ik zoveel vocht begin vast te houden ik wel heel hard weer aankom.

Hopelijk trekt dat na de bevalling snel weer weg....

Mijn voeten doen echt vreselijk veel pijn, vooral de bovenkant en ze jeuken.

Meer mensen die hier hinder van ondervinden?

Morgen alweer 37wkn, onvoorstelbaar.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Nou, ik heb de uitslag ook al binnen, alles was goed, dus geen diabetes. Tja, zo'n vingerprikje had ik in eerste instantie ook verwacht, maar dat deed de verloskundige eerst zelf. Nu dus blijkbaar niet meer. Ik vond het inderdaad ook wel vervelend. Ook omdat ik niet naar buiten mocht om een frisse neus te halen of even een stukje te lopen om de tijd te doden. Ik moest in de wachtkamer drinken en tussendoor ook geen water drinken. Ik werd heel even duizelig toen ik ongeveer een half uur zat te wachten, maar ik zat bij een raam en die heb ik maar snel open gezet om er vervolgens met mijn neus voor te gaan hangen om wat frisse lucht binnen te krijgen. Gelukkig hielp dat genoeg  ::). Verder had ik natuurlijk wel broodjes gesmeerd om mee te nemen voor na het bloedprikken, maar die had ik per ongeluk op het aanrecht laten staan... Tja, dus manlief had een ontbijtje klaarstaan van mijn broodjes en ik ben na het bloedprikken maar het restaurant ingegaan om mezelf te trakteren op een chocoladetaartje. Ik weet het, heel erg slecht, maar het was heel lekker en m'n maagje was weer flink gevuld  ::). Wat dat betreft ben ik heel erg blij dat ik geen diabetes heb. Ik ben namelijk een vreselijke snoepert op het moment. Ook wel van fruit hoor, daar eet ik heel veel van, volgens de boekjes ook meer dan eigenlijk zou moeten, maar ja, dat lijkt me beter als alleen maar te snoepen toch? Maar als er ergens sneopjes staan, kan ik er gewoon niet vanaf blijven. Normaal lukte me dat redelijk, maar de laatste weken lijkt het wel of die snoepjes smeken om door mij te worden opgegeten....

Hebben jullie ook van die onbedwingbare eet'afwijkingen'?

Hoi allemaal,

Eindelijk heb ik eens goed nieuws. Het gaat goed met me en ik mag maandag weer beginnen met werken. Ben zo blij als een kind maar zie er ook als een berg tegenop haha. Het is best spannend een nieuwe baan maar heb er wel onwijs veel zin in. Vandaag alles afgerond met het uwv. Hebben we dat ook weer gehad. Nu maar duimen dat de misselijkheid een beetje wegblijft dan kan eindelijk het genieten van de zwangerschap beginnen.

Sannie, mijn onbedwingbare eetbehoefte zijn Vietnamese loempia's. Die zijn zooooo lekker. Zelfs als je misselijk bent haha. Maar jij bent al een heel stuk verder in je zwangerschap dan ik dus ik kan er niet echt over mee praten.

Esther, ik ben echt benieuwd hoe het met je gaat. Volgens mij zijn wij de enige 2 die een beetje gelijk oplopen. Heb jij al een 20weken afspraak? Moet die bij jou ook zo uitgebreid zijn omdat het via icsi is gegaan?

Liefs Ger

Hoi Sannie,

Gelukkig heb ik ze niet in huis haha.  ;) Voor m'n zwangerschap was ik gek op snoepjes. Ik kon geen dag zonder. Nu verafschuw ik snoep nog net niet maar lekker vind ik het ook niet. Ik ben helemaal van het hartig. Raar hè die hormonen...

Ik heb de hele zwangerschap eigenlijk amper een verslaving gehad, 2 dgn in het begin spekkies, 2 dgn chipito's en in de eerste 3 maanden at ik tussen de middag liever soep dan brood, en als ontbijt yoghurt en jus de orange.

Sinds een paar dagen ben ik bij tijd en wijlen gek op softijs.

Ik heb geen belemmeringen bij mijn diabetes, kan en mag alles eten.

Vandaag alweer 37 wkn :D

Hi sannie,

Dat snoeperige heb ik ook gehad, maar achteraf denk ik dat ik dat beter anders had kunnen doen voor de baby en voor mijn kilootjes...door de snoepen gaat je suikerspiegel omhoog en als die dan weer omlaag knalt heb je weer trek. Dus als je dat een beetje kan vermijden, zou het minder moeten worden. Als je veel suiker eet dan heeft je lichaam veel vitamine c nodig om dit af te breken, waardoor je immuumsysteem minder wordt...Misschien een idee om zeven amandeltjes naast je fruit te eten of een beetje gedroogd fruit met een paar ongezouten en liefst naturel (ongebrand) noten. Is gezond en toch zoet. Denk aan cranberries of abrikozen ofzo. De amandelen of noten zorgen dat je suiker niet teveel omhoog schiet. Ook niet teveel tussendoor snoepen helpt. Dus na de maaltijd minimaal 2,5 tot drie uur niets eten. Dus bijvoorbeeld: 6:30 uur ontbijt. 10:00 uur fruit met een paar nootjes, 12:30 uur lunch met niet teveel koolhydraten en liefst wat groenten, dan 15:00 uur wat fruit en een paar noten, 17:30 uur avondeten met veel groenten en niet teveel koolhydraten en s avonds evt alleen nog een appel als je echt honger hebt... Is dat wat? Bij mij helpt het nu om minder suiker te eten....en het niet te missen...

Of gaat je dit allemaal veel te ver?  ;)

He conny,

Tja, echt gezond is het niet nee. Om mijn kilo's maak ik me niet zo druk, de vorige keer was ik verslaafd aan maisbrood met pindakaas. Dat kon ik de hele dag door wel eten. Nu krijg ik nog regelmatig mijn broodje niet of nauwelijks weg zonder bijna te moeten spugen.... Ben de vorige keer uiteindelijk 25 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, maar een jaar na de bevalling zat ik zonder er ook maar iets voor te doen weer rond mijn oude gewicht. Ik at zoals ik altijd deed en bewoog ook niet veel meer behalve de extra wandelingetjes met de kinderwagen natuurlijk. Volgens mijn moeder zag ik er een half jaar na de zwangerschap met een paar extra kilootjes beter uit als toen ik weer op mijn oude gewicht zat, maar blijkbaar ligt mijn 'evenwicht' ofzoiets op een wat lager gewicht. Nou ja, ik ga ervanuit dat dat straks na de bevalling ook wel zo zal gaan en als er toch wat extra kilootjes blijven plakken vind ik dat ook niet zo erg. Het is meer inderdaad dat het niet zo gezond is. Het lukt me niet om zo lang tussen de maaltijden niks te eten, dan ga ik echt van mijn stokje. Als ik tegen zeven uur een ontbijtje heb gehad heb ik om negen uur vaak allang minimaal een banaan op, regelmatig ook al wel een appel. Maar misschien is het ook wel een idee om nootjes bij de hand te hebben en amandelen dus? Dat is in ieder geval gezonder en ook dat vind ik op zich wel lekker. Hmmm, maandag maar eens proberen dan.

hoi allemaal en in het bijzonder ger

sorry dat ik zo lang niets van mezelf heb laten horen.

ik heb een beetje last van een depressie nergens geen zin in alles kost teveel energie.

met ukkie gaat het volgens mij prima vorige week 16 weken echo gehad en een gesprek met de gyneacoloog.

gyneacolog was super tevreden kindje doet het super was vorige week in zijn geheel 15,5 cm.

ik ben gewoon alleen elke dag ontzettend bang dat het kindje niet komt. ik heb zo lang moeten wachten op een zwangerschap en lukt me niet om ervan te genieten, maar als ik een echo heb en ik zie het hartje is me angst weg.

maar als ik naar de wc ga ben ik nog steeds soortje 'opzoek' naar enig bloedverlies. terwijl het alleen maar heel erg geel is maar echt niets rood.

met 14 weken had ik oud bruin bloedverlies terwijl ik aan het winkelen was bij de baby winkel en toen heb ik een hele middag in het ziekenhuis gelegen in onzekerheid.

eindelijk kreeg ik een echo en was met ukkie alles goed.

ik leef echt van week tot week en gelukkig heb ik een heel lieve dokter die me echt probeert gerust stelt en altijd ff het hartje laat zien of horen.

maar het is echt ontzettend rot dat het me niet lukt om te genieten van deze zwangerschap. me maatschappelijk werker bij wie ik zat voor me angststoornis is er zomaar oppeens mee gestopt ik had echt een band met haar en ik wil niet zomaar naar een ander.

ik moet ook heel veel huilen en heb ontzettend zere borsten das ook het enige waardoor ik merk dat ik zwanger ben,

ik ben geen 1 dag echt misselijk geweest en nu weet ik ook wel dat dat geen pretje is maar kreeg ik maar eens van me lijf wat meer bevestiging dat ik echt zwanger ben.

ik heb natuurlijk overgewicht dat maakt me angst alleen maar erger. is mijn lichaam wel gezond genoeg om een babytje in te laten groeien.

ik ben gelukkig in mijn eerste 3 maanden van me zwangerschap geen kilo aangekomen dus dat maakt me dan weer wel blij.

nou dit is een beetje samengevat mijn verhaal. ik zal aankomende tijd proberen jullie weer een beetje meer op de hoogte te houden.

liefs  :love2: esther

Hoi Esther,

Allereerst, wat ben ik blij om wat van je te lezen! Maar meid wat vervelend om te lezen dat je zo onzeker bent. Ik vindt het echt heel rot voor je. Kun je er wel met manlief over praten? Begrijpt hij je ook? Ik was ook niet aangekomen de eerste 3 maanden. Alleen nu vliegen de kilo's er wel aan haha. Meid ik wilde dat ik je kon helpen. Ik hoop heel erg dat je weer het vertrouwen krijgt in een maatschappelijk werker zodat je weer wat zelfvertrouwen krijgt. Echt hoor geef niet op zoek hulp! Ik heb geen pijnlijke borsten meer. Wel gehad in het begin. Moet voor jou misschien toch een geruststelling zijn dat je lichaam aangeeft dat je zwanger bent. En weet je, eerlijk gezegd kan ik ook niet wachten hoor totdat ik ons kleine pukkie voel trappelen. Iedere keer dat ik naar de verloskundige ga en ze zet het apparaatje op m'n buik ben ik helemaal opgelucht en loop ik stralend de deur uit. Heb jij al andere kleding moeten aanschaffen? Heb jij je zwangerbox al opgehaald? Weet je Esther, er zijn een heleboel vrouwen met overgewicht die gezonde kinderen op de wereld zetten. Zelfs m'n eigen schoonzus. Ik hoop echt dat je wat vertrouwen in jezelf krijgt en dat je wat meer energie krijgt. Ik gun het je zo!

Jij hebt 9 oktober de 20 weken echo en ik de 14e. Ik vind het echt super leuk dat we een beetje gelijk lopen en ik hoop echt dat je de puf hebt om weer gezellig te kletsen. Of ff je hart te luchten dat kan natuurlijk ook. Nou meid kop op en een hele dikke digitale knuffel. ;)

Liefs Ger

Hoi hoi ger

Manlief begrijpt me eigenlijk als enige heel goed ik moet me tranen nie ophouden en verstoppen Ik mag thuis gewoon lekker mezelf zijn .

Op me werk gaat het alleen wat minder zou het liefst als het mocht de ziektewet in gaan en nie meer terug komen.  Ik werk bij alleen maar mannen en wordt gewoon getreiterd. Ik ga morgen gesprek voeren met me huisarts hopelijk dat hij me wil helpen meestal doet hij namelijk niet zo veel.

Ik heb echt nog steeds zere borsten echt steken erin is nie prettig Sinds van de week duizelingen en hoofdpijn en het gevoel alsof er een riem rond me middenrif aangetrokken wordt.

Die vage pijntjes zorgen er ook voor dat ik nie optimaal kan genieten ik kijk de filmpjes terug van de echo's dat helpt om ervoor te zorgen dat ket ukkie alles wel goed zit.

Gelukkig staat het ziekenhuis me goed bij en net als jij loop ik na de echo stralend het ziekenhuis uit.

Kleren heb ik idd al positie kleding aan want dat zit gewoon erg fijn.

Me eerste box bij de etos opgehaald erg leuke dingetjes in.

Thanks voor je lieve woorden ik zal idd vaker hier van me afschrijven miss helpt dat.

Liefs digitale knuffel  :love2: esther

.................even mn angst wegschrijven.

Morgen naar het zh, mn insuline behoefte is zo erg gedaald dat ik toch naar het zh moet.

Zie er als een blok tegenop...

Ik krijg een ballonkatheter. Zo hopen ze de weeën op te wekken en voor ontsluiting te zorgen. Als alles mee zit mag ik dan ingeleid worden.

Ze waren alleen vergeten te zeggen dat ik dan vanavond moest blijven.

Geen oppas voor mijn stiefzoon, dus het ging voor nu mooi niet door.

Moest er eigenlijk om half 8 zijn vanavond.

Nu dus morgenochtend, mits er geen keizersnede tussendoor komt, dus eerst bellen en dan heen of een uur later heen.

Zie er echt mega tegenop.

Had niet verwacht, dat na al die jaren van plannen ook mijn bevalling gepland zou moeten worden :(

Maar ja het is niet anders....

In elk geval zullen we nog deze week papa en mama zijn en zal mijn stiefzoon er een brusje bij hebben.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Sterkte pitbull,

Dat de bevalling maar goed/fijn mag verlopen en jullie snel je kruumpie vast kunnen houden. Het loopt dan weer eens wat anders dan gepland, maar het belangrijkste is dat alles goed gaat met jou en je kruumpie. En dat zal ook precies de reden zijn waarom dit nu zo moet, al is het voor je gevoel misschien wel balen dat dit nu weer zo gaat. Nogmaals veel sterkte en succes met de aanstaande bevalling. Zal aan je denken morgen!

De bevalling was kei zwaar. Woensdag 2x gel, hele dag zware weeën maar zette niet door, donderdag idem, vrijdag mochten we naar huis, maar werd besloten in te lijden. Dus voor ruggenprik, vliezen breken, en aan het infuus. Voor maar liefst 10.5 uur om om 23.00 uur te horen te krijgen dat het een spoed keizersnede onder volledige narcose werd. En om 23.30 uur werd onze lieve, prachtige dochter geboren. Die ikzelf overigens pas volledig om 8 uur kon zien.

Angelique_verkleint.jpg.fa0eda063a30c7711114cbbc63e30f47.jpg

Guest tanja1969

jaaaaaaaaaaaa ik wist het al en moest me inhouden hier..... hihihi

maar ook hier van harte gefeliciteerd sweettie, met jullie werkelijk prachtige dochter  :baby3:

en nu flink genieten he, jullie hebben haar dik verdiend

liefs Tanja