Jump to content

Recommended Posts

• Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hey Mak, succes vrijdag ;)

Hey Ditte, met 7 wkn echo gehad, was piepklein en wel een hartslag, meestal pas een hartslag na ruim 6 wkn.

Je moet Scholtes gewoon even een verwijs vragen voor de gyn, je krijgt aldaar veel meer echo's en laten we eerlijk zijn, met al onze nare ervaringen is dat toch net ffies lekkerder dan de standaard echo's van de vk. (eigen keuze natuurlijk)

Hier is dochterlief de eerste maand voorbij gegaan :D gaat echt heel hard, ongelofelijk...

Ze doet het super goed en met het nieuwe eten erbij, kan ze nu zelfstandig poepen, iets wat veel problemen opleverde in het begin. ook spuugt ze een stuk minder.

We gaan ons nu met een ritme bezig houden, al is het enorm lastig plannen, daar we regelmatig overdag afspraken hebben buiten de deur en zij dan mee moet.

Er is meer goed nieuws, de papa van Angelique heeft een nieuwe baan!

Op maar een kwartier fietsen van huis bij een nieuw bedrijf, erg fijn want nu moest hij 2 uur per dag rijden.

En ook papa wil graag veel tijd met zijn kleine meisje doorbrengen ;)

Met mijzelf gaat het redelijk, vandaag heb ik veel last van duizeligheid, daar ben ik niet zo'n voorstander van, dus doe ik het rustig aan.

Liefs Pitbull_lady :love2: :love2:

Hi pitbull,

Fijn dat het goed gaat met de kleine meid! En fijn dat papa weer een baan heeft, dat is toch wel een stukje op,uchtend denk ik!

Als je last heb van duizeligheid, laat dan even je ijzergehalte checken...

@Conny: volgens mijn huisarts moest ik zelf maar bellen met fertipoli in het plaatselijke ziekenhuis. Maar daar kan ik helemaal niet meer terecht omdat ik er al 1,5 jaar niet ben geweest. Dus heb ik een nieuwe verwijzing nodig  :o zucht, zucht!

@Pitbull: ik hoop inderdaad dat Scholtes iets kan betekenen en anders hoop ik gewoon dat de verloskundige meer hart heeft dan de huisarts! Ik hoorde van een collega dat al een aantal van haar kennissen weg zijn gegaan bij deze huisarts. Ik moet zeggen: dat begrijp ik wel.

Dan heb je inderdaad zo'n lang en pijnlijk traject gehad en dan krijg je dit! Nou ja, het kan alleen maar beter worden!

Wat fijn dat het bij jullie allemaal de goede kant op gaat! Heerlijk dat paps straks dichterbij werkt en vaker thuis is!!!

Maar pas wel goed op jezelf ook he? Want jij hebt ook nog wat hersteltijd nodig!!

Hier heb ik de gedroogde pruimen tevoorschijn gehaald... Kan erg moeilijk maar de wc.

Ik heb t idee dat mijn buik nu al begint te groeien. Zelfs mijn spijkerbroek (maat te groot!) zit niet lekker meer. Hoe ver waren jullie toen je voor t eerst positiekleding droeg??

Liefs Ditte

Hi ditte,

Ik liep met zeven weken al in een speciale broek, anders kreeg ik buikpijn..

Of je in Duitsland of in Nederland met zes weken naar de gyn gaat., je moet het om andere redenen toch zelf betalen. Dus als je niet naar Düsseldorf gaat zou ik gewoon die ivf poli bellen en je verhaal uitleggen en zeggen dat je gewoon een controle wil en die zelf wel betaald. De arts verwijst je niet door omdat het volgens de zorgverzekeraar niet mag. Als je een afspraak maakt in het zirkenhuiszonder verwijzing, moet je hem zelf betalen. Ik zou alleen vooraf checken wat ze bereid zijn te doen in die afspraak en wat het kost, niet dat je Eem hoge rekening hebt zonder echo....de simpele echo zelf Kost in duitsland 35 euro. De kosten van de verdere afspraak zijn daar niet in meegenomen.

Wat gek dat je niet gewoon een verwijzing krijgt naar de gyn! Is het trouwens echt zo dat je zelf moet betalen als je rechstreeks zonder verwijzing naar de gyn gaat? Ik heb toen Zwolle ons niet wilde helpen met de echo's toen we besloten hadden naar DD te gaan, zelf naar het ziekenhuis in Heerenveen gebeld en die deden helemaal niet moeilijk! Daar hebben we toen de echo's gehad tijdens de behandeling, en op het moment dat het gelukt was belden we ze weer op dat we graag een echo wilden tussen 6 en 7 weken. Volgens mij is dat juist omdat je in zo'n traject zit. Misschien omdat er iets grotere risico's zijn op meerlingen of buitenbaarmoederlijke zwangerschappen(?). Wij kregen toen een paar echo's in het ziekenhuis tot ongeveer 9-10 weken zwangerschap en daarna een doorverwijzing naar de verloskundige.

Dat je niet meer terecht kunt omdat je 1,5 jaar niet geweest bent is op zich ook vreemd. Voor de poging voor een tweede hebben we ook gewoon zelf weer naar Heerenveen gebeld en we konden er zo weer terecht zonder verwijzing. En ook trouwens alles zonder bijbetaling of iets dergelijks...

Misschien is het een idee om gewoon eens met de poli gyneacologie te bellen in je ziekenhuis? Misschien dat je er zonder problemen of meerkosten terecht kunt als je je verhaal uitlegt...

Sannie gekke vraag misschien, maar waar woon jij?

Omdat je schrijft dat je je controles in Heerenveen hebt laten doen....

Even nieuwsgierig, wij zijn in Heerenveen gestart.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Ditte ik droeg met 8 a 9 wkn mn zwangerschapsbroek, die zat vanaf dat moment het prettigste en vanaf 12 wkn kon ik mijn onderbroeken niet meer aan hebben en heb ik zwangerschapsondergoed gekocht.

Hier niet veel nieuws, behalve dat mijn man sinds augustus alweer aan het werk was, maar op meer dan een uur rijden van huis...en nu dus maar een kwartiertje hoeft te fietsen ;)

Ook is het salaris tig keer beter en de voorzieningen er naast ook, allemaal extra beloningen en extra salaris voor alles wat hij moet doen, bovenop zijn basissalaris.

Misschien heeft hij zolang moeten wachten voordat de ultieme baan op zijn pad kwam, who knows. Maar na 10 jaar ellende wordt dat wel eens tijd....

Liefs van mij  :love2:

Ps ons meisje is maatje 50 uitgegroeid ;)

He pittbul,

Ik woon in Steenwijk, hiervoor woonden we in Zwolle. Wij zijn dus ook gestart in Zwolle, maar toen ik vertelde dat ik graag een kopie van ons dossier wilde hebben omdat ik een afspraak had gemaakt in dd om eens te informeren of ze nog andere opties zagen, was het opeens gedaan met de vriendelijkheid... Toen ik nadat we hadden besloten om een poging in dd te wagen nog eens belde met Zwolle om te vragen of ik de echo's bij hen kon doen was daar geen sprake van. Het was alles of niks. Nou ja, toen was ik er ook wel een beetje klaar mee. Voelde nogal als broodnijd over mijn rug... Dus vandaar met Heerenveen gebeld en daar was het geen enkel probleem. Ze schijnen wel meer met dd samen te werken begreep ik. Tja, en dat scheelt dan weer aardig wat lange ritjes... Dus zodoende.

Maar wat leuk dat jullie kleine meid alwwer een maatje groter aan kan. Onvoorstelbaar hoe hard dat dan gaat he?

En ook super van die mooie baan van je manlief natuurlijk. Super dat er na al die heftige jaren nu ook een keer een tijd is waarin jullie vooral mooie dingen meemaken! 'T is jullie gegund hoor!

Hoi,

@Sannie: wij hebben vergelijkbare ervaringen in Zwolle! Ook wij hadden een redelijk goed gesprek totdat we ter sprake brachten dat we overwogen om naar Dusseldorf te gaan. Toen sloeg de toon van het gesprek om en kregen we een (ijs-)koude douche. Alsof je inderdaad hun het brood uit de mond stoot. Uiteindelijk doen ze daarmee zichzelf wel een beetje de das om.

Wij hebben gisteren met 6 weken en 1 dag een echo in Düsseldorf gehad! Alles zag er goed uit, we hebben zelfs een kloppend hartje gezien!!!!! Dus nu helemaal opgelucht en met nog weer wat meer vertrouwen in een goede afloop!

Volgende week hebben we een eerste afspraak met de verloskundige, dus mogen we waarschijnlijk weer even spieken.

Waarschijnlijk komen we er nooit achter waarom het nou zo lastig is om me door te verwijzen naar een gynaecoloog. In mijn directe omgeving bevinden zich meer mensen die via ICSI/IVF of KI zwanger zijn geraakt en bij iedereen was de huisarts heel coöperatief. En anders konden ze via de fertiliteitspoli terecht bij een gynaecoloog (of had je die keuze). Ons nadeel is natuurlijk dat onze fertiliteitskliniek in Duitsland zit en dat dr. Scholtes mij niet op eigen houtje aan kan melden bij een gynaecoloog in Nederland.

Ik moet zeggen dat nu ik weet dat ik gewoon 1 kindje verwacht, ook wel vertrouwen heb om begeleid te worden door een verloskundige. Een gynaecoloog is natuurlijk vooral ook heel medisch en wat minder gericht op "een leuke, normale" zwangerschap. En als ik onderhand ergens behoefte aan heb dan is het wel een leuke en normale zwangerschap!

Liefs Ditte

He Ditte,

Nou ja, voor zo'n mooie echo is het het wel waard om nog een keertje extra naar DD te gaan of niet dan? Wow, super zeg dat je zelfs al een hartje hebt gezien! Dat is best vroeg, kan denk ik alleen maar een goed teken zijn! Ach en bij deze zwangerschap zijn we twee keer bij de gyn geweest voor een echo, met 6,5 week en met 8 weken, ook om de ontwikkeling goed in de gaten te houden (vanwege de miskraam was ik erg bang dat er weer iets niet goed of te langzaam ging) daarna ook gelijk weer doorverwezen naar de verloskundige omdat alles goed leek en het verder als een 'normale' zwangerschap werd beschouwd. Zo heel veel verschilt het dan toch niet met wat jullie nu mogen doen. Ach en bij de verloskundige is er ook een wat ontspannender sfeertje vind ik. Soms heb ik zelf het gevoel dat een arts toch vooral kijkt of er iets mis kan gaan, terwijl de verloskundige voor mijn gevoel meer uitgaat van dat het juist goed gaat, tenzij er iets geks aan de hand is... Maar ja, dat is alleen maar mijn gevoel hoor. Vind het wel prettig dat het niet meer als iets medisch wordt benaderd...

Hallo allemaal,

Ik sluit me graag bij jullie aan.

Vandaag de echo gehad....prachtig hartje gezien en gehoord.....en toen nog een!!

Wow een tweeling! Ben er nog beduusd van.

Spannend.

Groetjes Mak

Mak, wat leuk zeg een tweeling. Je had het vermoeden al uitgesproken en nu blijkt het zo te zijn. Ik hoop dat het al een beetje gezakt is en dat je er nu langzamerhand aan kan wennen. Ik vindt het super leuk voor je, gefeliciteerd!

Hier gaat het goed. Heb een joekel van een buik. Iedereen die vraagt hoever ik ben kan niet geloven dat het 23 weken zijn. Wel grappig soms heel irritant. Net alsof het mega erg is dat je zo'n grote buik hebt. Ik draag het naar voren dus ja dat zie je goed ja. Haha. Verder heb ik enorme jeuk. Ga zo weer eens naar de verloskundige misschien heeft zij nog tips. We zijn nu druk met de babykamer. Misschien gaan we van het weekend stucen. Ik wil graag een muurschildering maken maar dat kan niet op een bobbeltjes muur. Dus gaat manlief het gladmaken. Babykamer is helemaal binnen, we hoeven alleen nog de gordijntjes uit te zoeken. Het wordt nu wel steeds echter en echter....

Liefs Ger

Hey Mak,

wat een super leuk nieuws meid, ongelofelijk als dat je even wordt meegedeeld.

Dan zie je pas hoe goed je gevoel is. ;-)

Dat zul je straks nog veel vaker meemaken.

Hier gaat alles zijn gangetje, Angelique moest voor de eerste keer naar het CB, naar de arts...

Vond het een onnozel gebeuren. Rare vragen.

Ben je blij dat ze er nu is?

Vind je het moeilijk om haar erbij te hebben?

Heb je het al ingepast in je leven?

Hoe gaat het met de onderbroken nachten?

Gaat het goed met voeden?

Vind je het lastig haar mee te nemen als je ergens heen gaat?

Is het zoals je het verwachte?

Ja natuurlijk ben ik blij dat ze er is.

En nee ik vind het juist fijn dat ze erbij is gekomen, na al die jaren.

Ja, het was even wennen, tuurlijk maar het was vanaf dag 1 alsof ze er altijd was geweest.

Onderbroken nachten hebben we al bijna 2 weken niet meer, dus we mogen niet klagen.

Ja hoor ze eet prima.

En nee, we zetten haar in haar Maxi Cosi en nemen haar mee.

Het is zelfs beter ;)

Daarna begon ze haar ijverig te beluisteren en op haar liezen te drukken met de luier uit....heel slim want wat ik al verwachte gebeurde....zegt ze ook nog oh ze plast, ja duhuh :P

Verder keek ze of ze afwijkingen in haar beentjes had en dat was het dan.

Zeer boeiend! (maar niet heus)

Alleen het opmeten en wegen was voor ons interessant. Madam is al een volle kilo aangekomen in de 5 weken tijd na haar geboorte. Ze weegt nu 4416gram en is inmiddels al zo'n 7 cm gegroeid en is nu 56 cm.

5 december moet ze voor haar prikjes, benieuwd hoe groot ze dan is en hoe zwaar ;)

Ik had dit weekend net gezegd dat alles dit jaar zo goed leek te gaan, dat had ik natuurlijk nooit moeten zeggen.

Morgen begrafenis van mijn oom, zijn vrouw was heel ernstig ziek, kanker met uitzaaiingen op meerdere plaatsen. Nu ging het met haar juist beter, is hij onverwacht vrijdag overleden.....

Best heel heftig eigenlijk.

Benieuwd hoe dat zal gaan met een baby, dat hebben we nog niet eerder meegemaakt....de reis er naar toe, zal haar eerste lange trip zijn. Van Friesland naar Zeeland :)

Ben benieuwd.

Liefs Pitbull_lady  :love2:

He Pitbull,

Sterkte met het verlies van je oom en alles wat daaromheen gebeurt.

Verder, wat betreft het cb: wen er maar aan, dat gedoe op het consultatiebureau. Tip: gewoon braaf ja knikken, maar verder vooral je eigen gevoel volgen. Ik vraag liever mijn zus of vriendinnen om raad dan het bureau. Ik heb het één keer wel gedaan, en toen kreeg ik als reactie: "Wat vind je zelf? Tja, het is en blijft een beetje uitvogelen....".

Die keer vond ik het erg jammer dat zoonlief net in z'n luier had geplast en het niet even had opgehouden tot de arts op z'n blote buikje ging voelen...

Of ook zo'n leuke, zoonlief eet best flink, alleen dat zie je in zijn gewicht niet terug, hij zit qua gewicht 'onder de curve'. Hij houd niet van koekjes, fruit (behalve banaan) of ongezonde tussendoortjes. Nou ja, ik heb liever dat hij tussen de middag z'n brood opeet en 's avonds z'n aardappelen met groenten opeet dan dat ik hem moet volstoppen met ongezonde dingen... Maar meneer moest meer tussendoortjes eten.

Nou, vergeet het maar. Als ik het aanbied en meneer wil het niet, dan eet hij het toch niet op, al zou ik het er in proppen....

Hij eet goed, beweegt goed, ontwikkeld zich goed en gedraagt zich goed, dus ik maak me er niet druk om. Zelf zijn we ook allebei vrij iel, dus het komt heus wel goed.

Ach, weet je? Ik denk dat een consultatiebureau best een goede instantie is, maar dat het vooral zin heeft bij bijvoorbeeld gezinnen waarbinnen problemen zijn waardoor ouders misschien minder goed in staat zijn voor hun kindje te zorgen...

Liefs,

Sannie

Hoi allemaal,

@Mak: wat geweldig een tweeling!! Ik kan me voorstellen dat je even aan het idee moest wennen, maar volgens mij is het (naast heel druk) ook erg leuk om twee kleintjes te hebben!

Het is niet voor niks dat ze het consultatiebureau soms consternatiebureau noemen... Ze hebben natuurlijk een preventieve functie. Tegelijkertijd kan ik me ook niet voorstellen dat je daar gaat vertellen dat je je kind maar lastig vindt en niet blij bent dat hij/zij er is; dan kom je waarschijnlijk meteen op t lijstje 'moeten we in de gaten houden'!

Maar wie weet denk ik daar straks wel heel anders over, haha.

Hier gaat alles nog altijd goed, vandaag al 7 weken zwanger. Vandaag zo nu en dan wat een vervelend gevoel in mijn buik, geen krampen meer een drukkend gevoel ter hoogte van mijn liezen. Voor de rest nog pijnlijke borsten en een beetje draaierig soms. Maar ik begin me weer een beetje fitter te voelen! Donderdag voor het eerst naar de verloskundige. Ik denk dat ik maar eerlijk zeg dat ik vorige week ook een echo heb gehad... Je weet maar nooit, misschien is het dan wel beter om niet nu een tweede echo te maken... Of zou dat niet uitmaken?

Liefs Ditte

Hi meiden,

Ja, je moet oppassen met het consultatiebureau, voor je het weet lopen ze de deur bij je plat (had je vrouw van mijn bevallingscursus, omdat haar kindje alleen in haar armen in slaap viel de eerste tijd) maar heel afhankelijk van wie je hebt en hoe jij je opstelt. Hoe zekerder jij bent, des te meer afstand zij zullen houden. Ik ben erg tevreden over mijn kinderarts, zij is een heel open persoon en zolang het goed gaat met mijn zoon, zal zij zich niet snel negatief uitlaten. Zij zei ook na ons eerste gesprek, toen ik vroeg hoe het werkte of ik steeds dezelfde arts en zo had: als je ontevreden met mij bent, kom dan gewoon op een andere dag dan geb je iemand anders en anders zie ik je graag weer terug! En je hoeft niet iedere keer te komen, maar kom naar alle inentingen en als hè wilt kan je de afspraken van de verpleegkundige overslaan! Met de verpleegkundige echter ben ik niet happy, daar zeg ik zo weinig mogelijk...oh ja, lullig om te zeggen, maar als je wat lager opgeleid bent, houden ze je bij het consultatiebureau gemiddeld genomen meer in de gaten.....

@ditte: echo's hebben geen invloed op je kindje, dis gewoon lekker weer om een echo vragen, geeft je ook weer een lekker geruststellend gevoel!