Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Zwanger 2014

Recommended Posts

Hoi Mak,

Een tweeling! Super, wat bijzonder. Natuurlijk ook heel spannend. Probeer er lekker van te genieten en doe rustig aan.

Veel liefs,

Susan

@Conny, Wij hebben juist een super verpleegkundige. Kan alles aan haar vragen en overleggen. Zij geeft de prikjes, daar zijn we ook blij mee.

Deze arts vinden wij niets, ze lijkt op vrouw Helga, ze stamt ongeveer uit hetzelfde bouwjaar :P

Wij hebben beide HBO, en manlief heeft Ing. voor zijn naam staan...lijkt mij goed genoeg hahahah

Maar goed, ik vind het dus niks en wat mij betreft hoef ik er niet zo vaak heen. En als zij toch niet degene is die de prikjes zet, dan hoef ik er sowieso niet zo nodig heen ;)

Verder gaat het hier heel goed, alleen Angelique heeft na haar neusverkoudheid hetzelfde probleem als haar mama....het slaat bij haar ook op haar longetjes...dus nu heeft ze last van groen slijm. Dus steeds stomen en af en toe neusspray. En hopen dat ze goed slaapt. Merendeels gaat ook dat gelukkig goed. Tis even aftasten.

De nachten zijn nog steeds heerlijk, ze slaapt 10 tot 11 uur per nacht. Heerlijk. Zowel voor haar als voor ons.

Ze is geen lichte slaper, dus ik kan rustig de tv aan hebben. Ze is echt een lekker ding :D

@Ditte, hoe meer echo's hoe fijner, zo moet je dat echt zien.

vroeger kregen vrouwen amper een echo, nu kun je veel vaker je kindje zien, geniet daar ajb van, tis zo mooi om je kleintje steeds weer belicht terug te zien.

Je ziet zijn of haar vorderingen, en begint ongemerkt een band op te bouwen met dat hummeltje in je buik.

Neem ook lekker je man mee, voor hem is dit HET moment om jullie kleine te leren kennen.

Bij de verloskundige kun je vaak ook 's avonds een afspraak maken, dus dat maakt het makkelijker.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hoi meiden,

Wij kregen helaas vanmorgen een enorme domper te verwerken.

Wat begon als gezellig even spieken naar ons frutsel, eindigde in het begin van weer een enorme onzekere tijd.

Op de echo was wel ons embryo te zien, met kloppend hartje. Maar het embryo valt nog niet (goed) te meten, wat niet klopt met mijn zwangerschapsduur (7 weken). Dit is geen gunstig teken en ze heeft ons erop voorbereid dat er een aanzienlijke kans is dat ik een miskraam krijg. Natuurlijk is het allemaal afwachten en kan het ook nog bijtrekken, maar dit was zo niet wat we verwacht hadden!

We proberen, als altijd, positief te blijven. Vooralsnog gaat alles zoals t moet gaan. Maar tegelijkertijd ben ik enorm verward en verdrietig.

Alsof het ons nooit gegund zal zijn...

Liefs Ditte

Guest Mak

Wat vreselijk Ditte. Zo oneerlijk.

Ik hoop mee dat het goed komt!

Sterkte meid.

Ditte,

Wat vreselijk naar die onzekerheid. Weet een beetje wat je doormaakt. Bij ons is het toen helaas niet goed gegaan, maar de gynaecoloog vertelde wel (toen frutseltjes nog leefden) dat het vaker voorkomt dat er even een soort van stilstand is zo rond de innesteling. En verder gaven ze toen ook al aan dat de metingen bij zulke kleine embryootjes nog heel onnauwkeurig zijn, dat je met een halve mm onnauwkeurig meten al zo een paar dagen kleiner zou meten dan je op basis van de behandeling zou verwachten. Dat er een kans is dat het niet goed gaat, wil nog niet per sé zeggen dat het ook daadwerkelijk niet goed gaat. Probeer te blijven hopen!

Veel sterkte met de onzekerheid. Ik leef met je mee en ik blijf duimen dat het gewoon goed zit.

Liefs,

Sannie

Hoi Ditte,

Ik ben het met Sannie eens, metingen kloppen niet altijd precies. Ze hoeven er maar 1 mm naast te zitten. Ik wil je geen valse hoop geven hoor, maar het gebeurd gewoon vaker. Ik hoop zo voor je dat het aan de meting ligt! Sterkte meid. Nog niet de moed laten zakken. Ik hoop hard met iedereen mee voor je.

Liefs Ger

Hoi meiden,

Misschien niet zo'n handige timing, maar ik loop al een tijdje met een vraag. Heeft er iemand ervaring met jeuk tijdens de zwangerschap? Alle bloedwaarden zijn goed, maar de jeuk blijft en geen arts kan er iets mee? Mijn vraag is als je er ervaring mee hebt, wat was de oplossing?

Liefs Ger

Hoi Ger,

Helemaal geen probleem hoor! Het topic is ook om zwangerschapservaringen te delen!

Jeuk is wel een bekend verschijnsel kom ik regelmatig op internet tegen! Je kunt het stillen door talkpoeder met menthol!

Sterkte met de jeuk!

Hier gaat alles zo zijn gangetje. Het blijft onwerkelijk, maar ik hou me maar vast aan dat het ook allemaal goed kan komen.

We hebben het weekend geprobeerd om onze zinnen te verzetten en dat was eigenlijk best prettig. De eerste spannende dagen zijn voorbij nog een dag of 4 en dan weten we hopelijk meer!

Liefs, Ditte

Pff Ditte, wat slopend voor jullie!

Ben nog heel hard aan het duimen dat het goed gaat komen!!

Liefs, :love2:

Conny

Hey Ditte,

Bij ons hebben ze op de 7 weken helemaal niet gemeten.

Alleen een echo gemaakt en gekeken naar het hartje, wat het overigens prima deed.

Op de 10wkn hebben ze haar gemeten, toen was alles in orde.

Dus ik wil je geen valse hoop geven, maar het kan allemaal best wel meevallen en daar hoop ik echt van harte op voor jullie meid.

Dikke knuffel van mij  :love2:

Ger, jeuk is heel normaal, als je rare plekken krijgt zou je eens bij de dermatoloog op visite kunnen gaan. Is dit niet zo dan menthol creme, heerlijk verkoelend ;)

Succes meid.

Hoi meiden,

Pitbull_lady: Ik heb diverse bezoekjes gehad bij gynaecoloog en dermatoloog. Het is idd zwangerschapsjeuk. Alleen het probleem is dat ik er niet van kan slapen. Lig 's nachts echt wakker met het gevoel alsof er over mijn hele lijf onder m'n huid beestjes heen en weer aan het rennen zijn. Alleen een koude douche helpt even. Heb van het weekend een soort slaapmedicatie gehad omdat ik echt niet meer kon. Nu heeft de dermatoloog hormonenzalf voorgeschreven. Dit heeft als neveneffect dat er een kans bestaat dat de kleine meid in een groeiachterstand kan hebben bij de geboorte. Dat vindt ik nogal wat. Vandaar dat ik me afvroeg of anderen misschien hier ervaring mee gehad hebben en misschien een huis tuin en keuken oplossing hadden. M'n lichaam is open zit onder de blauwe plekken en schaafwonden van het krabben. Overdag gaat het nog wel. Dan heb ik kniekousen aan onder m'n broek en zorg ik gewoon dat ik veel lagen kleding aanheb zodat ik niet goed kan krabben. Maar 's nachts wordt ik al krabbend wakker en is het kwaad alweer geschiedt. Handschoenen aan in bed werkt ook niet want die trek ik dus in m'n slaap uit. Het gaat over, ik weet het maar ik zit er nu in en af en toe wordt ik er gillend gestoord van! (meestal kan ik wel de rust vinden om me te beheersen hoor)

Ditte, tnx voor je reactie! Ik heb echt van alles geprobeerd. Menthol poeder en gel. Koelzalf, zink, vaseline, sudocreme, yoghurt, verschillende soorten allergie pillen. Warm/koud water douches. Ik vergeet er vast nog een aantal. Hoe is het nu met je? Lukt het een beetje om je zinnen te verzetten? Sterkte hoor meis. Ik duim nog steeds heel hard voor je!

Liefs Ger

He Ger,

Ik zat nog te denken, zou cardiflor (weet niet precies hoe je het schrijft) kunnen helpen? Dat is zo'n homeopatisch middeltje, misschien mag je dat gewoon tijdens zwangerschap gebruiken. Lijkt me erg vervelend om zo'n hormoonzalf te moeten gebruiken als dat invloed kan hebben op je kindje.

Hoi Ger,

Dat is echt heel akelig zoveel jeuk!! Ik hoop dat je snel een huis-tuin-en-keukenmiddeltje vindt dat niet schadelijk is / kan zijn voor de kleine! En dat je eindelijk verlost bent van die jeuk!!

Ik heb inmiddels contact gehad met Dusseldorf en met mensen in mijn omgeving. En iedereen stelt me gerust, er zijn zelfs veel meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt bij de verloskundige! Vandaag was is bij een vriendin en bij haar hebben ze de hele zwangerschap volgehouden dat ze een klein kindje zou krijgen; ze kreeg een 8-ponder van meer dan 50cm!!

Verder voel ik me onwijs zwanger, met al die zwangerschapskwaaltjes enzo. Dus ik heb er wel weer wat vertrouwen in! Al blijft het natuurlijk nog een beetje onzeker omdat mijn geval altijd weer anders kan zijn.

Dusseldorf zei overigens wel dat bij hun op de echo alles er prima uitzag en dat echo's bij de verloskundige minder nauwkeurig zijn!

Dus wie weet...

Liefs Ditte

Hi ditte,

Dat van dusseldorf kan ik bevestigen. In Duitsland waren mijn echo's veel beter gedaan, veel professioneler. In Nederland had ons kindje een te dikke buik en te groot hoofd, terwijl ze in Duitsland al zeer vroeg vastgesteld hadden dat hij grotere armen en benen had...dus een dikker buikje en groter hoofdje passen daar wel bij. Hij was 54 cm bij geboorte en bijna 9 pond! ;D

Dus als je iemand meer geloofwaardigheid zou geven, dan zou ik op de grundlichkeit van Duitsland vertrouwen! ;)

Maar toch vervelend... :(

Ger,

Ik heb bij alle drie mijn zwangerschappen enorme jeuk gehad. Vanaf week 7 tot en met de bevalling. Gek werd ik ervan. Overdag lukte het me meestal om me te beheersen ( niet altijd, heb ook weleens wild staan schuren tegen een bakstenen muur..) maar 's nachts...krabde me tot bloedens toe open. Het enige dat bij mij hielp was een combinatie van uierzalf en olijfolie. Overdag smeerde ik uierzalf en voor het slapen gaan olijfolie. Je gaat ruiken als een sardientje en je beddengoed kun je na 9 maanden weggooien, maar het hielp me wel. De jeuk was niet weg, maar beter te verdragen. Een troost, na de bevalling heb ik geen seconde meer last gehad van jeuk.

Sterkte!

Hoi meiden,

Sannie tnx voor je tip. Ik ga het gauw halen.

SuzyQ, ik ga eerst de tip van Sannie proberen voordat ik aan die van jou begin haha. Dat ruiken als een sardientje heb ik er inmiddels wel voor over, manlief daarentegen...

Inmiddels gaat het iets beter. 's Nachts slaap ik weer beter dus dan kan ik het emotioneel ook beter hendelen. Het beheersen om niet te krabben lukt ook steeds beter.... Verder gaat het met de kleine hartstikke goed gelukkig en dat zie ik als een geschenk waar ik ook heel erg dankbaar voor ben.

Liefs Ger

Ger, knap hoor, dat je je kan beheersen om niet te krabben. Als er iets is waar ik niet tegen kan is het jeuk ::).

Hier vanmiddag naar de verloskundige geweest. Ik heb een liggingsecho gehad en kleintje is al mooi ingedaald. Pak van m'n hart, want tot voor kort draaide die kleine doerak alle kanten op en zag ik het al gebeuren dat het een dwarsliggertje zou blijven... Maar goed, dat lijkt dus goed te gaan. Mijn nachtrust is wel totaal verdwenen, want blijkbaar begint het bij een tweede zwangerschap vaak wat eerder te rommelen met voorweeen. Tja, wist ik veel. Ik dacht vannacht al dat het al zo'n beetje begon : van half 1 tot 6 uur vannacht om de paar minuten kramp en een knalharde buik. Maar niet dus, de buikpijn werd niet sterker, dus het waren voorweeen of nog indalingsweeen. Bij onze zoon begon het ook een beetje met die buikpijn,maar binnen een half uur was het duidelijk dat het overging in echte weeen.... Nou ja, afwachten dus. Volgens de verloskundige kan ik vaker van dat soort nachten verwachten, omdat dit de tweede zwangerschap is... Nou ja, zo blijft het toch weer een nieuwe ervaring  ;D... Nog twee dagen en ik mag thuis bevallen. Dan mag het van mij ook wel vrij snel komen, maar ook daar hebben we helaas niet zoveel invloed op...

Weten jullie trouwens al wat je wilt? Thuis of poliklinisch bevallen?

Groetjes,

Sannie

hallo meiden,

hier weer eens een berichtje van mij, het heeft even geduurd  :sm45:  maar ik heb ook veel meegemaakt.

ik ben inmiddels 26 weken zwanger en met ukkie gaat alles super.

ik ben nu 9 weken thuis met de diagnose erg overspannen en bekkeninstabiliteit, zelfs mijn werk als taxichauffeur ging niet meer.

ik ga nu 1x in de week naar fysio waar ik ademhalingsoefeningen krijg en bekken oefeningen en ga 1x in de week zwangerzwemmen wat echt super leuk is.

ik heb 9 oktober de 20 weken echo gehad en hier ben ik in totaal 1,5 uur binnen geweest omdat ukkie steeds dwars lag en heel veel bewoog maar gelukkig hebben ze toch alles kunnen zien, zelf het geslacht dus we weten nu ook wat het wordt.  :sm33: :sm33:

we hebben inmiddels ook de babykamer klaar en de spulletjes komen ook steeds meer binnen  ;D.

we hebben het kaartje uitgezocht.

en eindelijk nu een week of 2 voel ik ukkie echt een beetje bewegen en schopjes in me buik en kan ik eindelijk een beetje gaan geloven en genieten dat ik echt zwanger ben.

ook mijn moederkoek ligt van voren dus ik moet gewoon echt wat langer geduld hebben totdat ik echt duidelijk geschop voel.

al moet ik zeggen het begint al wel een beetje.

verder herken ik erg wat ger zegt de jeuk. mijn handen en voeten lagen helemaal open door het krauwen snachts en slaap nu met handbescherming en sokken.

ook krijg ik daar zalf voor.

verder zit ukkie ook erg hoog waardoor ik veel maagzuur heb en soms echt rotgevoel in me ribben voel.

ik zie dat pitbull geniet van der dochtertje echt super fijn zeg!!  :love2: :love2:

en het is leuk te lezen van iedereen.

nu weten jullie ook weer een beetje hoe het met mij gaat. het is een zware tijd geweest ik had het zwanger zijn echt onderschat maar nu ga ik eindelijk genieten en ik mag nog 14 weken er echt op het gemakje naar toe leven dat ik straks ons eigen wondertje in me armen heb.

ik wordt begeleid door een team van psygiaters en doktoren en merk dat ik daar heel veel aan heb.

nou jullie weten weer wat meer hihi ik zal nu wat sneller weer van me laten horen.

xxx :love2: :love2: :love3: :love5:

esther

He Esther,

Fijn om weer van je te horen!  Poe, dat is wel even heftig zeg! Ben je eindelijk in blijde verwachting en dan kun je er eerst toch niet van genieten vanwege overspannenheid... Hoop dat je je snel,beter voelt zodat je inderdaad de komende 14 weken kunt genieten van het zwanger zijn.

Liefs,

Sannie

hey mak,

wat gaaf zeg een tweeling, heb je icsi gehad of ivf?

ik vind het echt zo gaaf voor jullie.

is wel ff omschakelen hihi nu moet alles dubbel gekocht worden.

ik wens je een hele fijne mooie zwangerschap en natuurlijk blijf ik je volgen.

liefs  :love2: esther

hoi sannie,

jij hoeft niet meer zo lang zeg. fijn dat je kleintje toch mooi ingedaald is. ik hoop echt voor je dat je thuis mag bevallen.

ik vind het juist superfijn dat ik in het ziekenhuis mag bevallen ik ben zo angsthaas (waar ik gelukkig goed in geholpen wordt) ik heb gelukkig een super lieve gyneacoloog en de verloskundige in het ziekenhuis zijn ook allemaal super lief.

xxx esther

Jaaaaaa Eshter ik ben zo blij dat je iets van je laat horen! Wil je me nooit meer zo lang laten wachten? Hahaha.

Ik ben blij voor je dat het met de kleine hartstikke goed gaat. Wat rot om te lezen dat het met jou wat minder gaat. Wat heb jij een zware tijd achter de rug zeg. Goed dat je hulp hebt! Ja zwanger zijn is zeker niet niks! Ook ik heb dat geweten. Inmiddels gaat het goed hoor. Alleen nog de jeuk. Grappig dat jij het ook hebt. Wat voor zalf gebruik jij? Heb jij het ook vooral 's nachts? Leuk hè dat je de kleine kunt voelen? Fijn dat de 20 weken echt goed was. Dat was voor mij ook zo'n opluchting!

Leuk hoor dat je kamertje al klaar is! Wij moeten nog beginnen. Manlief heeft niet zo'n haast volgens mij. Ik wil graag een muurschildering maken. Hij moet alleen eerst even de muur sturen. Anders kan ik niks. Eerder had ik niet echt zo'n haast, maar inmiddels wordt mijn buik dikker en dikker en dat is best onhandig soms. Dus hopelijk gaan we dit weekend echt starten. Maar je weet het nooit he? Over 2 weken komen ze de kinderwagen showen. Echt super grappig we krijgen gewoon een thuis demo! Hihihi. Het stond eerst 2 weken geleden gepland, dat kon helaas niet doorgaan, dus nieuwe poging! Meid ik wens je alle goeds en ik hoop echt dat je heerlijk kunt genieten nog die laatste 14 weken!

Sannie, wat spannend zeg! Weet je inmiddels al waar je wilt bevallen? Wij hebben van het begin af aan al geroepen dat we in het ziekenhuis willen bevallen. Persoonlijk vindt ik het wel een romantisch idee om het thuis te doen, alleen wat als er dingen mis gaan? Dus was de keuze gauw gemaakt! Wel vindt ik het fijn als de verloskundige erbij is. Dat hebben we tot nu toe afgesproken. Ben heel benieuwd. Ben nu 25 weken er kan nog een hoop veranderen natuurlijk.... Wel een grote geruststelling dat de kleine gedraaid is. Op m'n zwangerschapsklasje werd er gister nog gezegd dat het bij de 2e allemaal makkelijker gaat.... Hahaha dus wie weet....

Liefs Ger