Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Zwanger 2014

Recommended Posts

heeey ger

voor me voeten gebruik ik klovenzalf van gewohl en me handen die smeer ik gewoon soms wel eens in met gewone sudocreme wat een super fijn middel is dat zeg.

ik heb eigenlijk continu jeuk en probeer het gewoon te negeren en als ik ga douchen dan vraag ik manlief om me lekker in te zepen met scrub en dove shampoo en dat werkt ook wel heel erg ontspannend.

hoe heb jij dan die eerste periode ervaren?? ook zwaar geweest zeg je?

ik heb me man echt op ze nek gezeten dat hij echt moest beginnen met die babykamer wij moesten alles schuren en omdat mijn bekken het al niet leuk vonden en ik toch wilde helpen heb ik hem gewoon een schop of 10 onder ze kont gegeven.

nu ben ik super dankbaar dat ik zelf heb kunnen helpen met schilderen en de meubels heb ik ook in mekaar gezet muv de kast die was wel erg groot.

kinderwagen krijg ik van me broer die heeft vorig jaar december een zoontje gekregen ik kan de wagen zo overnemen plus maxi cosi.

en die is heel neutraal kwa kleur dus kan voor zowel jongen als meisje  ::)

wel super gaaf een thuis demo.

weet je al wat voor merk je neemt, die van ons is een quinny

weten jullie ook al wat het wordt, en voel jij je kindje al wel goed schoppen?

muurschildering is echt super vet dat wilde ik ook maar omdat ik niet zo goed kan schilderen en we niet het budget hadden hebben we gewoon een mooie grote muurstickering erop gedaan.

ik hoop idd ook dat ik echt nu kan gaan genieten, tuurlijk komt de angst nog wel eens voorbij maar als ik dan weer plopje schopje voel weet ik dat het van binnen wel goed zou gaan.

ik zie me buik ook wel groeien dus das ook wel geruststellend. ik heb voor volgende week zaterdag een 3d echo gepland staan dus ik hoop dat ik daarna wel echt geloof heb dat het allemaal goed komt.

stapje voor stapje komt het allemaal best wel goed.

ik ben ook wel heel erg benieuwd naar jou verhaal kwa zwangerschap.

Hoi Esther,

Nou met jou verhaal stelt het van mij eigenlijk weinig voor hoor. Toen ik net de terugplaatsing had gehad werd ik ontslagen. Dat was een behoorlijke klap voor mij omdat ik zo open geweest was de hele periode van het icsi verhaal. Daarna ben ik t/m week 16 vreselijk misselijk geweest. Ik voelde me echt verschrikkelijk. Nou ja dat heb je misschien nog wel gelezen. Inmiddels was ik wel ergens anders aangenomen. Ik ben pas 2 weken later dan de afgesproken datum begonnen omdat ik nog niet op krachten was. Ondertussen heeft m'n oud werkgever geen vakantie uren betaald. Tot op heden lig ik nog in de clinch met hem. Omdat ik daar allemaal erg zenuwachtig van wordt lost mijn man dat fijn op.

Daarna begonnen bij nieuwe baan. Hartstikke leuk. Wel spannend of ik mag blijven. Weer je het zijn die stress dingen erom heen. Dan dit dan dat. Denk je fijn het gehad te hebben staat het volgende probleem alweer op de stoep. Gelukkig heb ik super veel aan m'n lieve man. Ik weet gewoon dat ik altijd op hem kan rekenen. Nu ik zwanger ben kan ik gewoon dingen minder goed hebben. De energie ontbreekt er gewoon voor. Dat zal vast allemaal goed komen.

Heb jij alleen jeuk op je handen en voeten? Weet je gynaecoloog dit? Bij mij is het namelijk op m'n hele lichaam behalve op handen en voeten. Het is goed om het te bespreken hoor, ik wil je uiteraard niet bang maken maar het kan zijn dat ze even bloed moeten prikken om te kijken of al je waardes nog in orde zijn!

Vandaag de muurschildering definitief uitgezocht. We zijn het eens dat deze het wordt dus we gaan hem printen en onder de beamer leggen. Ik kan ook niet bijster goed schilderen maar ik krijg hulp van m'n zusje die kan het wel!

Wij hebben ook veel gekregen. De wagen krijgen we. Daar zit ook de maxi cosi bij en de luiertas. Verder heb ik m'n badje gekregen en de box leen ik van m'n broertje. De kinderkamer is van marktplaats. Dus nu moeten we alleen de aankleding nog kopen. Valt wel mee maar het is makkelijker als de kamer klaar is zodat ik kan zien hoe alles staat en dan de laatste dingetjes aanschaffen!

Ik voel de kleine steeds harder trappen. Vooral op momenten dat ik ff lekker zit. Zo grappig. Ik ben niet zo groot en draag naar voren. Heb al een flinke toeter dus niet zo gek dat ik gauw d'r zo goed voel

O ja het is een meisje! Ben er nu wel aan gewend. Ik heb me zo vaak vergist. Dan had ik het over hem. Hahaha inmiddels is het kwartje gevallen!

Nou meis geniet van je 3D echo. Misschien gaan wij die ook nog doen. Lijkt me zo gaaf!

Liefs Ger

hoi ger,

wat een verhaal zeg en wat een rotstreek dat je na je terugplaatsing ontslagen ben, maar als ik heel eerlijk ben had ik dat ook gewild. want zo'n baas als ik heb/had die wens je niemand toe hoor. die met ze broek op ze knieen staat en zegt doodleuk van: oh kan je man je niet zwanger maken, dan doe ik het toch ff.

ik heb overlaatst ook anoniem aangifte gedaan tegen hem omdat ik bang ben dat hij bij mij op de stoep staat als ik mijn naam zeg tegen de politie.

ik vind het wel super fijn voor je dat je ergens anders gelijk ben aangenomen dat doen tegenwoordig ook niet meer veel werkgevers als je zwanger ben.

wat je zegt over stress dingen herken ik wel denk je idd het ene afgerond te hebben komt het andere weer op je pad. oh meid ik weet precies wat je voelt en wat je meemaakt.

echt ook super fijn dat je zoveel heb aan je lieve man, ik heb gelukkig ook zo lieve man die mij heel veel opvangt en steunt.

echt vervelend dat je 16 weken echt beroerd ben geweest. een goede vriendin van mij is ook zwanger nu en ook heel erg beroerd. ik geloof dat ik echt moet afkloppen dat ik in de periode na de terugplaatsing alleen maar last heb gehad van die stomme uterogestan bolletjes. voor de rest mag ik eigenlijk kwa kwaaltjes echt niet klagen.

ik heb een super bloeddruk ondanks me overgewicht en ik heb een super suikerwaarde het enige wat ze nu gaan prikken nog van de week is me ijzer en nog wat dingetjes geloof ik.

het is gewoon super fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden.

gisteravond geprobeerd met manlief ukkie te voelen, hij legde ze handen onder op me buik en ik voelde ukkie naar zijn  handen toe gaan. helaas voelde mijn man het nog niet aan de buitenkant van me buik.

dus ging hij ertegen praten en zei hij tegen ukkie: geef papa maar een goede hoek. hahahahah.

maar helaas we moeten nog even wachten denk ik omdat natuurlijk en me moederkoek van voren licht en ik natuurijk wat buikvet heb hihihi.

ik heb voornamelijk idd alleen jeuk op de voeten daar is het het ergste. de dokter zegt dat het puur komt door het vocht en dat ik gewoon goed rust moet nemen en me voeten omhoog moet doen en desnoods in een bakkie soda gaan zitten.

gaaf zeg dat je de muurschildering heb uitgezocht.

ik vind het echt zo leuk dat wij gelijk lopen en dat ik je heb leren kennen hier terwijl ik je verder natuurlijk eigenlijk helemaal niet ken hihi.

apart dat je dan via forum zo'n band opbouwt.

trouwens jij heb het verteld dan zal ik het ook wel vertellen het wordt een:  :sm30: babyboy  :love2: :love2:

dat gevoel had ik al 6 jaar eigenlijk en het is uitgekomen.

nou meid ik vond het leuk om weer van je te lezen.

wanneer mag jij weer voor een echo?

liefs esther

Guest Mak

Dank je wel Esther.

Ik heb een ivf gehad.

Jij gefeliciteerd met je babyboy...fijn dat het goed gaat met het ukkie.

Nu jij nog!

Guest Mak

Heb ik me drie weken heeeeel slecht gevoeld ineens gaat het nu een dag of twee stuk beter.

Zou er iets mis zijn? Dat ze niet meer leven of zo? Ben nu 10 weken zwanger.....misselijkheid en vermoeidheid gaat normaal toch langer door?  :-\

Ben blij dat ik me beter voel, begrijp me niet verkeerd.....maar het voelt een beetje dubbel! Herkenbaar?

Hi mak,

Ik zou mij geen zorgen maken hoor, dat varieert en kan ook rond de tien weken afnemen. Op een gegeven moment heb je ook niet meer het ongesteldheidsgevoel/ kleine krampjes meer en begin je te twijfelen, tot de weken komen waarop je je kindjes kan voelen! Je kan ook meer honger hebben, hoofdpijn, gevoelige borsten, etc.

Veel succes en niet teveel zorgen maken! (Hoe moeilijk dat ook is!)

Mak, maak je vooral geen zorgen hoor! Dat had ik deze zwangerschap ook en ik heb mezelf helemaal gek gemaakt om niks. Ook zo rond de tien weken de eerste periode van een paar dagen niet meer msselijk voelen gehad, maar voor mij helaas kwam de misselijkheid daarna gewoon weer terug hoor! Ik heb bijna de hale zwangerschap last gehad van misselijkheid met af en toe een weekje geen misselijkheid.

Mak, ik heb me zo vaak zorgen gemaakt. Vooral rond de echo tijd. Het is logisch dat je bezorgd bent. Je hebt er immers zo hard voor gewerkt om zover te komen. Ik hoop dat de zorgen wat af nemen. Ik zou er gewoon even van genieten dat je je iets beter voelt. Voor je het weet voel je je weer beroerd. Dat is mijn ervaring. Zeker weten doen we het toch nooit dat is het lastige. Ik hoop dat het je lukt om het van je af te zetten! Succes en sterkte!

Liefs Ger

Hoi Esther,

Wat leuk zeg een jongen! Ik zie helemaal voor me hoe je man zit te voelen aan je buik. Hahaha geef papa maar een hoek! In mijn buik is het 's avonds echt kermis! Maar iedere keer als mijn man gaat voelen laat ze mooi niks van zich horen. Die ondeugd! Tja ik maak er geen geheim van dat het een meisje is. Ik ben nogal een flapuit dus de kans dat ik me ga verspreken is te groot. Haha. Bovendien vindt ik het zo ontzettend leuk en ja waar je hart vol van is loopt je mond van over hè? Wanneer we een echo gaan maken weet ik nog niet. Volgende week een afspraak met de verloskundige. Mijn baarmoeder loopt 3 weken voor op een gewone zwangerschap, als dat nog zo is dan moet er een echo gemaakt worden. Nou vindt ik het sowieso wel een fijn idee om de kleine meid weer even te zien dus ik hoop stiekem dat ik een echo krijg. Verder wil ik graag een 3D echo nu manlief nog zover krijgen. Ik vind het fijn dat je weer mee kletst. Ik ben ook actief op een ander forum maar zij zijn niet bekent met icsi. Dat geeft ook niet het is gewoon lekker om te babbelen met elkaar omdat je allemaal gelijk op loopt, maar met jou is het toch persoonlijker. Dat vind ik ook weer super leuk!

Liefs Ger

Graag gedaan mak! Ik hoop dat je er wat aan hebt... ;)

Esther, ik zat je verhaal net nog even terug te lezen, maar wat je zei over je werkgever is echt niet normaal hoor. Ik kan me voorstellen dat je in jou toestand echt geen zin hebt in de rompslomp van aangifte, aan de andere kant vindt ik dat hij daar niet zomaar meer wegkomt. Het is werkelijk te gek van woorden dat hij zoiets zegt. Ik vindt het niet normaal en hij had van mij echt een blauw oog te pakken. Wat denkt hij wel! Sorry dat wilde ik nog even kwijt.

Liefs Ger

hoef je geen sorry voor te zeggen hoor ger,

maar de taxiwereld is heel klein en ik wil na mijn bevalling wel weer het taxiwerk oppakken.

en mijn baas weet waar ik woon. ik wilde wel dat hij gestraft zou worden dus heb ik contact opgenomen met de politie en mijn verhaal uitgelegd. en ze zouden hem ermee confronteren zeiden ze en dat is voor nu genoeg voor mij.

zodat hij misschien voortaan 2x of 3x nadenkt voordat hij nog een x zoiets flikt.

groetjes esther

Sjonge Esther, wat lijkt me dat lastig zeg, zo'n rare baas. Knap dat je er zo mee om kunt gaan hoor!

Hier afgelopen week wat gestress gehad. Maandag voelde ik de hele dag de kleine niet bewegen. Dus ik aan het einde van de middag de verloskundige maar gebeld. Die kwam gelijk langs om het hartje te luisteren die het gelukkig deed, maar ik moest wel direct door naar het ziekenhuis. Ik gauw naar de overbuurvrouw om te vragen of ze wilde oppassen op onze zoon en ondertussen m'n man gebeld op zijn werk, zodat hij direct naar huis kon komen met de auto. Dus wij gelijk door naar het ziekenhuis voor een ctg. In het ziekenhuis was het ondertussen al half 6, dus ze waren al richting de avonddienst aan het gaan. Uiteraard kwam er nog een spoedgeval tussendoor terwijl ik aan dat apparaat lag, dus al met al heb ik ruim een uur aan de ctg gehangen. Gelukkig zag alles er prima uit en ukkie, eigenwijs als het is, begon weer flink te bewegen  :o... Nou ja, gelukkig maar. Maar het had heel wat gestress bespaard als ukkie gewoon overdag ook even wat had bewogen. Ach, gelukkig was het gewoon goed.

Wat mij betreft mag die kleine vandaag al wel komen, helemaal na zo'n dag...

Hoi Sannie,

Zo jij hebt flink stress gehad zeg. Zou ik ook hebben als ik dat zo lees! Hoe is het nu? Is de kleine nog lekker blijven zitten? Geen gestress meer gehad? Spannend hoor deze dagen. Volgens mij ben je al over tijd. Ik kan me voorstellen dat je graag wil dat het komt. Veel succes hoor met alles!

Liefs Ger

He lieve meiden,

Gistermiddag om 13.15 uur hebben we 11 dagen voor de uitgerekende datum een prachtig mooi zoontje gekregen! Hij heet Koen en woog bij de geboorte 3440 gram. De bevalling ging als een speer, want de kraamzuster die kwam assisteren bij de bevalling was 5 minuten te laat

Guest tanja1969

jaaaaaaaa Sannie en hubbie

van harte gefeliciteerd met jullie Koen

fijn dat het zo goed gegaan is

en genieten he meid, tis jullie gegunt!!!

liefs Tanja

Hoi Sannie,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! :D

Veel liefs,

Susan

Gefeliciteerd Sannie!!! Super leuk! Geniet ervan. Fijn dat de bevalling zo vlot ging!

Liefs Ger

Hoi Sannie,

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wat heerlijk dat de bevalling zo snel is gegaan (althans dat lijkt me zo).

Liefs Ditte

Hi sannie,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Fijn dat alles goed gegaan is!

Probeer van hem te genieten en veel succes met de vele slapeloze nachten de komende tijd! ;)

:love2:

Conny

Guest Mak

Hi Susan,

Jawel hoor dubbel moe en dubbel misselijk.

Vooral tegen het einde van de dag.

Volgende week gelukkig weer echo, zo benieuwd hoe het met ze gaat!

Dank voor je interesse.

Hoe gaat het met jou?

X mak

Hoi Mak,

Ik zag wel af en toe reacties van je voorbij komen, maar daar stond niet in hoe het met jou zelf ging. Vervelend dat je dubbel moe en misselijk bent. Werk je er nog bij?

Die echo's lijken me echt geweldig. Het zal vast en zeker goed met ze gaan, anders voelde je je niet zo beroerd. ;)

Het gaat met mij een beetje wisselend. Ene moment gaat het wel en het volgende moment voel ik me niet zo goed. Volgende week hoor ik of ik in januari door mag voor de 3e poging. Het scheelt dat ik weet dat er dan 2 embryo's teruggeplaatst mogen worden en daardoor hebben we natuurlijk een grotere kans om zwanger te worden. Dus het blijft spannend.

Veel liefs,

Susan