Jump to content
Aftellen naar Kerstmis!

Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Zwanger 2014

Recommended Posts

He Conny, klopt hoor, maar mocht het nu weer niet lukken, ga ik me echt geen schuldgevoel laten aanpraten, want dat is ook echt niet nodig. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat echt heel erg naar is. Gelukkig hadden wij een heel fijne kraamzuster die al aangaf anders zelf aan het einde van die dag het voorstel te doen om er maar mee te stoppen, maar ik moest mijn besluit echt verdedigen tegen de verloskundige, dat was niet fijn. Wij hebben hier gelukkig hele goede flesvoeding in de winkels waar kindjes ook heel tevreden mee kunnen opgroeien.

Hi sannie,

Ieder moet dat voor zichzelf beslissen. En als het niet gaat, gaat het niet! Dan hoef je je er ook niet schuldig over te voelen.

Enige wat ik nog kan adviseren is dat als je problemen hebt in het begin om er meteen een lactatiedeskundige bij te halen en niet te wachten. Borstvoeding geven is iets wat je moet leren en ze kunnen je er goed bij helpen, want in het begin heb je geen idee hoe het werkt en wat normaal is! En wat eenvriendin van mij gedaan heeft: vanaf 37 weken zwangerschap is zij een heel klein beetje colostrum gaan kolven om het alvast op gang te brengen en heeft dit ingevroren om als eventeuele bijvoeding te kunnen dienen, zodat er geen kunstvoeding nodig was als ze te weinig had. Let wel op dat je niet eerder begint te kolven, want het kan de bevalling op gang brengen....

Bij mij was het is het begin best wel gevoelig en de ene borst doet het bij mij beter dan de andere....

Succes!

Hoi hier ben ik weer even, vanmorgen langs de huisarts geweest om nog eens bloed te laten prikken voor het hcg dat wilde mijn huisarts graag omdat het ziekenhuis en zij langs elkaar heen lopen en het ziekenhuis niets door geeft aan mijn huisarts dus wist zij ook niet dat ik zwanger was.

Nu is mijn hcg waarde gestegen van 196 naar dik boven de 2000 ze zei niet de exacte cijfers maar wel dat hij er dik boven zat is dit een goed resultaat voor een zwangerschap van iets meer dan 5 weken ?

Gr marcella

Jaaa, de echo was goed. Ik ben nu ongeveer 8 weken en 2 dagen zwanger. Superopgelucht weer, maar de komende weken blijven nog even spannend. We mochten ons al wel aanmelden bij de vk. Dus geen echo's meer in het ziekenhuis.

Supernieuws sannie

Hier wat minder teminsten ik voel dat zo.

Zou eigenlijk 19 mei mijn eerste echo krijgen maar vanmorgen kreeg ik hevige steken aan me linkerzij en dus ff zh gebeld ik mocht gelijk komen en hebben ze een echo gemaakt ik zou volgens de telling 6 weken en 2 dagen zijn maar nu blijkt m'n vruchtje veel te klein te zijn en zeiden ze al bij voorbaad dat t 2 kanten op kan  :-\

Nu moet ik volgende week de 15de weer komen voor een echo dus ff spannend nu wat staat me te wachten en moest me wel even rustig houden .

Groetjes

Guest Mak

Verdorie m1978....wat een kl*te nieuws. Wel heel spannend.

Ik duim voor je...

Marcella, wat rot voor je! Ik hoop dat het vruchtje gewoon lekker blijft zitten waar het zit en lekker door gaat groeien. Ik duim ook voor je.

Sannie, super! Ontzettend fijn voor je!

Veel liefs,

Susan

Guest tanja1969

oo Marcella, ja dan schrik je wel ff he.... ik herken het, was bij ons ook zo

maar ik duim dat het de goede kant op gaat en dat het lekker blijft zitten

en blijft groeien en dat jullie volgende week een mooi kloppend hartje zien

sterkte enne hou je idd rustig he, erg belangrijk nu

cool Sannie, das mooi nieuws, probeer er wel van te genieten he

liefs Tanja

O, wat slopend is dat marcella. Dat wil je niet zien op je echo! Ik duim hard voor je dat het de goede kant op gaat! Heb je snel weer een echo om te kijken hoe het gaat? Duim voor je...

Liefs.

Ja sannie mag volgende week donderdag weer komen

Maar voel me een beetje radeloos nu en heb angst om naar de toilet te gaan

Zo zit je op een kleine rose wolk en zo in eens verdwijnt die beetje bij beetje  :(

Jeetje Marcella,

Wat een rot nieuws zeg, dat had ik echt niet verwacht.

Wil je heel veel sterkte wensen.

Wat zullen de dagen zo kut zijn meid.

xxx Pitbull_lady :love2:

Nee Marcella, wat een slecht nieuws, moeilijk om te blijven hopen. Die week tot 15 mei duurt zo lang, denk aan je. Sterkte

Wat een goed nieuws Sannie, geweldig.

Met mij gaat alles ok. Af en toe een klein beetje misselijk en pijnl borsten, maar niet heel heftig.

Ik ben afgelopen woensdag begonnen met moeders voor moeders.

As dinsdag onze 1e echo, dan +/- 7,5 wk, zo spannend.

Hoi maria ja dat kun je wel zeggen dat dat nog lang duurt tot 15 mei de dagen kruipen voorbij  :-\ en dan ook nog dat ik enorm aan t twijfelen ben omdat lief en leed al mijn symptomen verdwijnen maar probeer maar in m'n achterhoofd zo lang er geen bloed verschijnt is t goed ook al kan dat alle kanten op natuurlijk want bij m'n vorige mk had ik ook nergens last van en verloor nauwelijks wat.

Wilde nu toch dat ik de tijd naar vore kon verzetten  :(

En fijn te horen dat t met jou goed gaat en dat jij wel een mooie echo zult hebben

Gr marcella

Hoe staat een ieder daar eigenlijk in?

Moeders voor moeders?

Ja of nee?

Ik heb het niet gedaan, maar dat kwam ook door alle stress en spanningen, de utrogestan bolletjes die ik 12wkn lang moest gebruiken, alle ellende van de eerste 3 maanden.

Geertgen gaf mij aan, dat met alles van de afgelopen jaren en alle bijkomende ellende het misschien wel wat te veel zou worden, eerlijk is eerlijk daar was ik ook wel bang voor. Dus ik was eigenlijk erg blij dat iemand anders voor mij die beslissing overnam en nee zei.

Ik heb er dan ook geen spijt van dat ik niet heb meegedaan.

Wel ben ik alle moeders die dit wel hebben gedaan eeuwig dankbaar dat zij het voor mij mogelijk hebben gemaakt.

Mocht ik ooit nog een keer de kans krijgen, dan zou ik wel deelnemen!

Marcella sterkte nog de komende 4dgn.

Zelf mag ik de dag erop voor de 20wkn screening.

Echt ongelofelijk dat we zover zijn gekomen, ik had dit zelf echt nooit verwacht...

Ik had echt verwacht dat het wel weer mis zou gaan, klinkt raar maar na zoveel mislukte pogingen is dit echt mijn stoutste droom ;)

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Guest Mak

Wouw pitbull lady....16 mei de 20 weken echo! Dat is zo bijzonder!

Spannend ook!

Veel succes, plezier en prachtige momenten.

Wil je ook weten of het een jongetje of meisje wordt?

15 en 17 mei heb ik de controle echo's of de eitje goed groeien, ben erg benieuwd.

Spannende data voor ons allemaal....heel andere fases maar even enerverend  ;)

Grtz Mak

Jeetje Pitbull, 20 weken alweer!! Wat gaat dat ontzettend snel he. Hier inmiddels ruim 13 weken zwanger.

Ik doe zelf wel mee aan Moeders voor Moeders. Ik ben die dames zelf erg dankbaar dus wilde graag wat terug doen. Snap jouw beslissing maar al te goed hoor Pitbull!! Eerlijk gezegd dacht ik zelf eerst ook wel; Pff 10 weken lang alles opvangen, hoe doe je het??!! Je kan op elk gewenst moment stoppen hebben ze mij verteld, maar nu ik eenmaal bezig ben valt het me 1000% mee. Nog 3 weken en dan zit het er alweer op.

Jeetje Marcella, wat ontzettend klote zeg!! Ik hoop voor je dat je de 15de een positief bericht krijgt. Heel veel sterkte!!

He dames,

Moeders voor Moeders? Ja, absoluut. Hoewel ik nu wel aanzienlijk minder 'plas' dan de eerste keer toen ik zwanger was van mijn zoon en de vorige keer toen ik toch nog een paar weken mee heb gedaan. Ben nu veel en veel misselijker, dus ik sla wel eens een plasje over... Vorige week had ik in alle flessen voor m'n gevoel maar een bodempje, maar toen ging ik ook letterlijk over m'n nek van de geur af en toe... Deze week ging het al ietsje beter. Maar, ze zeggen zelf dat elk plasje helpt, dus dan denk ik maar dat ze met iets minder ook wel blij zijn...

Maar ik snap nu best dat het bij de ene zwangerschap wat makkelijker is dan bij de andere en dat het soms echt wel even teveel kan zijn. Dus als het even lukt wil ik het wel volhouden de volle 10 weken, doe m'n best.

Hier gaat het vandaag wat minder.

Mn val van de trap vorige week hakte er toch wat steviger in dan ik verwacht had. De pijn is 's avonds af en toe behoorlijk ondragelijk. Het is dan ook fijn dat ik nu brufen mag hebben.

verder heb ik sinds eergisteren last van mijn keel, we zijn bij iemand geweest die heel veel rookt en daar ben ik heel gevoelig voor en kennelijk tijdens de zw nog veel meer.

Dus nu loop ik hoestend en proestend rond en voel ik me vrij min.

Zojuist een was opgehangen, eindelijk weer buiten, dat voelt gelijk beter. Maar dankzij de hoofdpijn is het dan toch weer een beetje irri.

Gisteren mn kasten afgemaakt, straks alleen nog even die van manlief na spitten, dan kan de hele boel in 1x naar mn mams.

Hopelijk kan ik het dan volgend jaar winter weer aan ;)

Nog 3dgn voor de screening, vind het behoorlijk eng...ondanks dat de gyn vorige week nog zei dat alles goed was.

We (lees ik, manlief vindt het prima) willen niet weten wat het wordt, maar als de echo er per ongeluk op komt en het is te zien is het geen ramp.

Dus hopen dat ik niet ziek wordt en gewoon vrijdag heen kan gaan...

Marcella, hoe is het met jou meid? nog 2 dgn in spanning. Wens je kracht meid!

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hoi pitbull-lady,

Hier nog idd 2 spannende dagen maar om eerlijk te zijn zegt mijn gevoel niet veel goeds, en mocht t wel zo zijn dan zou ik t niet kunnen geloven.

Had me gister weer naar de fertipoli gebeld om dat ik zo onzeker ben want na de echo van 8 mei had ik me van het weekend 3 hele dunne doorzichtige vliesjes in de pot liggen het was niet vell maar maakte me toch weer druk en zondag en maandag had ik helder rood bij het afvegen  :-\.

Wel gistermorgen even misselijk geweest en moest een beetje gal spugen en ooh ja van zondag op maandag had ik een gevoel dat er een vrachtwagen over me hoofd was gereden en stil was blijven staan op mijn voorhoofd zo'n hoofdpijn dat was niet om uit te houden waar door ik wat paracetamol heb moeten nemen verdeeld over de dag.

Dus gister niet veel gedaan als alleen maar geslapen.

En vandaag is weer zo'n dag dat ik helemaal nergens geen last van heb geen pijnlijke () () niet misselijk en ook geen last van buik of rare dingen in de pot of op t toiletpapier....

Je word er zo moe van van die onzekerheid zal echt blij zijn als t donderdag 10:40 uur is dan worden mijn vragen misschien wel beantwoord  ???

Liefs marcella

Marcella, bah die onzekerheid nog twee dagen. Moeilijk om hoop te houden als er ook nog rare dingen te zien zijn als je naar de wc bent geweest. Veel sterkte de komende dagen nog.

Pitbull, van de trap gevallen? Tsjonge dat is schrikken. Hoop dat je je snel weer fit voelt. Doe je wel een beetje rustig aan?

Dat je dat trouwens volhoudt in een rokerige ruimte. Ik ga al bijna over m'n nek als ik in een kamer zit waar ook iemand zit die flink heeft gerookt, ook al rookt diegene alleen buiten. Die geur hangt dan toch om diegene heen op de een of andere manier. Vind ik nu heel erg vies...

Dank jullie wel dames t doet me goed

Heb vanmorgen ook een goed hartje zien kloppen niks aan t handje

Volgende week nog 1 echo ter controle was niet verplicht maar vind dat zelf toch wel fijn dat dat kon

En dan 3 juni de 10 weken echo

:love2: