Jump to content
Aftellen naar Kerstmis!

Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Zwanger 2014

Recommended Posts

Wow Marcella, wat een goed nieuws. Heerlijk! Ben zo ontzettend blij voor je! :love2:

Guest tanja1969

jaaaaaaaaa Marcella,

das goed nieuws!!!! wat ben ik blij voor jullie

op naar volgende week de echo (gewoon doen hoor)

en dan op naar de 10 weken echo!!!!

enne nu gaan proberen te genieten he

liefs Tanja

Hoi Marcella,

Wat geweldig om te horen! :sm43:

En nu genieten!

Veel liefs,

Susan

Wat een opluchting moet dat zijn Marcella, gefeliciteerd en doe het rustig aan...

Guest Mak

Pitbull lady,

Veel plezier en sterkte bij de 20 wekenecho. Als ik het goed heb, vandaag!

Zo mooi, maar ook spannend.....

Hoor graag hoe het is gegaan.

X Mak

Hoi dames,

Allemaal bedankt

Alleen heb een vraagje had er iemand van jullie ook zo veel moeite met plassen ik heb er enorm veel last van vandag 11x geweest en maar 2 druppels verloren alleen bij afvegen nog steeds bloed

Hopelijk kan iemand mij gerust stellen

Gr marcella

Guest Mak

Ik herken het niet...kan het zijn dat je een blaasontsteking hebt?

Plasje opvangen en naar huisartsenpost brengen!

Sterkte

He marcella, ik heb het ook af en toe. Soms wel 4 keer per nacht uit bed voor een paar drupjes, terwijl ik dan wakker was geworden van de buikpijn van het 'nodig moeten'. Ik heb geen bloedverlies meer, ook maar een paar keer ud bloed gehad trouwens. Maar mocht het inderdaad bijna een blaasontsteking zijn helpt hier een overdosis vitamine c pillen, gewoon elke dag een stuk of 4 of 5 innemen.  Maar dan moet het wel alleen vitamine c zijn en geen multivitamine of iets dergelijks, omdat van andere vitamines een overdosis niet goed is (teveel aan vit c plas je uit wat dan weer goed helpt om blaasontsteking te voorkomen).

Hier komt de onzekerheid nu heel erg op me af. Ik zit nu in de periode dat het de vorige keer mis ging, bijna 10 weken, en ik voel me net als de vorige keer al veel beter dan een paar dagen geleden. Begin me nu heel zenuwachtig te maken, hoewel het natuurlijk helemaal niks hoeft te betekenen.. Pff, kan niet wachten tot het donderdag is en er weer en echo wordt gemaakt...

Hoi Sannie,

Ik heb me gister cranberrysap gehaald en moet eigenlijk zeggen dat t met plassen al beter gaat raar want drink me overdag toch voldoende dus ik hou me voorlopig ff aan t sapje en ook t bloed afvegen is nu veel minder ik denk ook dat dit komt door mijn werk ik zit een hele dag dus alles zit op elkaar gedrukt en als ik dan opstond dan kreeg ik me juist last van alles gelijk t gevoel dat je naar de wc moet en zo dus ga me dat volgende week eens aanpassen zoiezo meer gaan lopen tussendoor.

En jeetje ik snap me die zenuwachtige tijd helemaal ik hou t ook wel een beetje in m'n achterhoofd want een collega van mij had t ook een paar maanden geleden 7 weken echo mooi kloppend hartje en bij de 10de week echo was het gestopt.

Ene kant ben ik blij dat ik volgende week een donderdag nog een echo tussendoor krijg voor controle, wil niet zeggen dat t dan 3 juni nog goed is maar ja daar moeten we maar niet van uit gaan.

We proberen nu van elke week te genieten en dankzij t zonnetje zal dat nu veel beter gaan lekker wat dingetjes ondernemen zodat de dagen voorbij vliegen  ;)

Nou ik wens je heel veel succes met je echo een donderdag en dat er maar weer een mooi positief fototje uit mag komen.

:love2:

Nou gisteren was onze screening.

Best bijzonder want ik was in de tussentijd ziek geworden.

Vreesde eerst nog dat ik er niet heen zou kunnen.

Maar met een flinke dosis citroensap met heet water en een paar scheppen suiker voelde ik mij gisterochtend alweer een stuk beter.

Nog steeds verkouden maar dat mag de pret niet drukken.

De dame die de echo en screening zou uitvoeren bleek zelf ook 30 wkn zwanger van haar 3de.

Ze vertelde mij dat het vreemd was dat de dagen zo wisselend waren qua uitgerekende datum. want, dat juist bij een ICSI dit veel duidelijker vast te stellen was dan bij een andere vorm van zwanger worden.

Daarna vond de echo plaats, het duurde een ruim half uur en alles zag er tip top uit, als de beeb op dezelfde manier doorgroeit zal hij/zij op het eind zo'n 52cm zijn bij de geboorte.

We kregen voor alle tests een 10!

Mooi om te horen.

Ook hebben we nog een super mooi filmpje van ruim 4 minuten waarin zij uitlegt wat er allemaal op te zien is, wat de baby doet en hoe het beweegt.

Dus weer aardig gerust gesteld.

Nu op naar de 23wkn echo, dan ga ik samen met mijn schoonmoeder, de keer erop zal ik dan mijn eigen moeder meenemen 26wkn en de keer daarop mijn stiefzoon. Alweer week 30, de dag ervoor jarig, de dag erna echo. Best bijzonder cadeau.

Nu zo maar eens mn laatste spulletjes bij babywalz bestellen, dan is dat ook weer achter de rug.

Blij dat alles goed is, ook geen last van de val gehad die kleine, alleen mama heeft een hoop pijn.

De echo gisteren was ook niet bepaald een pretje, de kleine ligt heel laag en dus moest ze veelal over mn bekkenrand heen om alles goed te kunnen zien. Auwie!

Nu snel verder met mn was, nog genoeg te doen, vanavond gezellig met vrienden bbqen, morgen naar Rapalje Zomervolk festival.

Even ngo lekker genieten, nu het allemaal nog makkelijk gaat ;)

Iedereen een mooi zonnig weekend gewenst.

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Ha Pitbull_lady,

Fijn om te horen, dat alles goed was. Ik ben blij voor je!  :sm43:

Veel plezier dit weekend en geniet er maar lekker van!  :sm10:

Veel liefs,

Susan

He pitbull, mooi zeg zo'n goede echo! En hij/zij wordt dus waarschijnlijk een flink kind! Fijn dat beebje geen last heeft gehad van je val. Ook wel weer een geruststelling! Hoop dat je nu sowieso wat geruster er op kunt zijn, is voor jezelf ook wel prettig. Op naar de volgende echo, dat ie maar net zo mooi mag zijn!

Liefs

Guest Mak

Wat fijn zo'n goed nieuws.

Nu echt gaan genieten!

:love2:Mak

Pitbull-lady

Fijn zeg zo'n goed bericht

Nu lekker gaan genieten van je zwangerschap verders

:love2:

Hee Pit Bull, goed om te lezen dat alles goed gaat. Ikzelf ben vrijdag weer aan de beurt. Voor het eerst zolang moeten wachten. wel 2,5 week  :P..

Voel me goed dus denk dat de echo ook wel een positief beeld laat zien  :)

Hier weer even een berichtje....

Nou dames gister toch even mijn water weg gebracht en babbeltje gemaakt met mijn huisarts, liep niet zoals ik verwacht had  ;)

Ze had eerst mijn water nagekeken en bleek toch een kleine ontsteking te zitten maar die moest wel over gaan met voldoende te drinken (gelukkig).

Maar toen ik over dat bruin en soms rood verlies kreeg wilde ze toch even kijken en heeft ze gelijk een uitstrijkje gemaakt nou benieuwd wat daar uit komt want had dat nooit laten doen.

En nu blijkt dat ik een heel gevoelige baarmoedermond heb bij iedere inspanning maar ook bij het aanraken ervan begint hij te bloeden.

Dus ga daar een donderdag eens met de gynaecoloog over hebben en vragen of ze de dikte van de baarmoedermond eens kunnen meten...

Spannend weer en je word er niet vrolijk van als je telkens lekt maar ja heb zoiets van als de kleine hummel maar blijft zitten is het goed en nemen we dat maar voor lief  :love2:

Ik heb ergens gelezen, en weet het ook uit familiekringen, dat je sneller kan gaan bloeden bij een zwangerschap. zelf weinig last van maar ik ken een aantal mensen die om de haverklap een bloedneus hebben en ook lekken. Misschien stelt dat je een beetje gerust..

He, dus toch een soort van beginnende blaastontsteking... Nou, maar lekker veel drinken dan (wil ook wel met dit weer trouwens).  Maar inderdaad als de kleine maar lekker blijft zitten en lekker doorgroeit neem je dat dan ook wel voor lief.

Mamalou, dat van die bloedneus herken ik inderdaad. Soms al bij een flinke niesbui komt er een lichte bloedneus van... Had ik de vorige keer trouwens niet, dus blijkbaar kan dat ook nog eens wisselen per zwangerschap.

Hoe voelen jullie je verder?

Hallo allemaal,

Ik voel me prima, zit nog helemaal in de sfeer van het weekend...had van mij nog dagen mogen duren...maar helaas hahahaa.

Geen last gehad van het weer, geen opgezette voeten, enkels of benen.

Niet veel extra gedronken, zo warm was het nu ook weer niet.

Wel extra waterijsjes gegeten ;)

Nog steeds geen teken van de beeb, maar goed dat vind ik niet zo erg, als het maar flink blijft bewegen in mijn buik dan is het mij prima!

Zaterdag alweer 21 wkn. Best bijzonder...over nog een weekje of twee en dan kan ik eindelijk bevatten dat ik langer zwanger kan zijn dan 22wkn, die periode MOET ik eerst voorbij!

Dus het is wel goed dat ik in wk 23 weer een echo heb.

Dan zal ik weten of het allemaal nog steeds goed gaat, voor mij een levensbelangrijke echo.

Hoe is het verder met iedereen?

Liefs Pitbull_lady :love2: :love2:

He dames,

Hier gaat het ook goed. Sinds afgelopen zaterdag dus opeens niet meer misselijk, alleen af en toe een vaag weeig gevoel. De eerste dagen zwaar in de stress gezeten, omdat het de vorige keer ook om precies dezelfde tijd zo ging en toen werd het dus een miskraam. Nu sinds gisteren voel ik me er weer rustig onder (voor zolang als dat duurt...). Ik houd mezelf maar voor dat ik vast en zeker extra misselijk was door die progynova en dat dat spul vast nog wel 1,5 week in m'n lijf is blijven hangen nadat ik er mee moest stoppen, waardoor ik nog iets langer misselijk was. En het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat m'n lijf al aan die hormonen gewend is. Nou ja, daar houd ik me maar aan vast, tot morgen, want morgenmiddag heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige. Ik hoop zo dat de echo dan goed is, dan zijn we in ieder geval het punt voorbij waar het de laatste keer mis ging en durf ik wat meer vertrouwen er in te hebben. Nou ja, we zullen zien. Ik hoop dat ik morgen goed nieuws te melden heb hier.

En ondertussen maar lekker veel afleiding zoeken (wat ook weer een beetje mogelijk is nu de echte misselijkheid weg is en er weer wat energie in m'n lijf zit  ;D. Denk dat ik zo maar eens ga grasmaaien.

Liefs,

Sannie, wat lees ik nu...zwanger!!! Gefeliciteerd meid!

Zo te lezen loop ik een beetje achter, er is veel geschreven de laatste tijd en ik ben tijdje niet op het forum geweest. Weet je zoontje het al?

Andere meiden ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Dat het maar een lekker vol topic mag worden.