Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Zwanger 2014

Recommended Posts

Nou, we zijn enorm opgelucht! We hadden een supermooie echo. We zijn zelfs 4 dagen vooruit gezet, ik dacht altijd dat er niet zoveel onzekerheid in de zwangerschapsduur zou zitten bij een blastocyste terugplaatsing, maar goed, ik vind het alllang prima zo.

Suzy bedankt! Onze zoon is nog een beetje te klein om het te snappen denk ik, al heeft hij al wel in de gaten dat een echofoto van een baby is...

Pfff nu toch proberen te gaan genieten van het idee dat er toch echt een kleintje in mijn buik aanhet groeien is....

Liefs,

Sannie

Wanneer voel je voor het eerst je kindje?

Ik heb tussen de 11de en de 12de week een vlindertje gevoeld...maar daarna niks meer...het is een drukte maker(ster) op de echo's, tis goed dat ik dat weet...maar verder voel ik niks.....

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hi pitbull,

Dat is voor iedereen verschillend. De meeste voelen het kindje wel zo rond de 20 weken, maar dat is afhankelijk hoe het kindje ligt en hoe actief het is. Als de placenta aan de buik en niet aan de rugkant zit, voel je je kindje minder. Als het een actieveling is, dan voel je hem natuurlijk ook vaker. Ik voelde Florian zo met 17 weken en daarvoor voelde ik soms ook wel iets, maar kon niet zeggen of hij dat was.

Zolang de echo's ok zijn, zou ik mij geen zorgen maken! Aan het eind van de zwangerschap ben je soms blij dat je hem even niet voelt! Vooral als hij tegen je ribben en blaas begint de schoppen! ;)

He pitbull,

Hangt inderdaad af van hoe je kindje/placenta ligt en volgens mij ook of je heel slank bent of niet. Bij mijn zoontje voelde ik het voor het eerst met 15 weken, maar hij lag er heel mooi voor en ik had geen grammetje te veel op m'n buik. Het begon toen met een soort van gefladder maar het werd elke week sterker zodat manlief het een paar weken later kon voelen met wat geduld.

Guest tanja1969

hey pittbulletje,

Ik voelde Maarten met 18 weken al heel goed maar Joris pas rond de 22 weken, hij was kleiner dan Maarten en ik had bij Joris een veel dikkere buik met 20 weken dan toe ik van Maarten zwanger was.

Bij de verloskundige toentertijd zeiden ze dat het erg verschilt van vrouw tot vrouw maar ook bij je eigen zwangerschappen maar over algemeen zeggen ze dat je je kleintje begint te voelen tussen 18 en 25 weken

dusse maak je je nog niet te druk hoor, gelukkig zie je op je echo's dat je kleintje behoorlijk beweeglijk is

genietze!!!!!!

liefs Tanja

Ja echt een druktemaker.

En lenig. Voetje achter het hoofdje etc.

Ik maak me geen zorgen over het niet bewegen. Mijn placenta ligt naar voren, ik ben niet dik. Maar heb wel iets buikvet. Kennisje was echte heel stevig en zij voelde haar meisje met 16wkn.

Opzich is het wel makkelijk dat ik nog niet zoveel voel. Nu kan ik Veel dingen nog gemakkelijk doen. Anders is dat misschien Veel lastiger.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Grappig is dat he, zo superlenig! Voet in de nek, hoe krijgen ze het voor elkaar... Je zal jullie uk inderdaad vanzelf gaan voelen, maar t is wel fijn om voor jezelf te weten dat hij/zij wel lekker beweeglijk is lijkt me.

Hai sannie,

Ja dat klopt, dat geeft de burger moed...maar omdat ik eigenlijk nooit bewust zover ben gekomen, op de keer van mn mk na, weet ik ook niet goed wat ik moet voelen of hoe zo in het begin het zal voelen als ik dan al iets voel :P

(snap je het nog?? hahahah)

Weer een leuk en lekker weekend gehad...ook dat zorgt voor een fijn gevoel.

Hallo,

Hier afgelopen vrijdag mijn kindje voor het eerst gehoord!! Wat ontzettend gaaf was dat!! Helaas hebben we hem niet gezien maar dat mocht de pret niet drukken. Hij doet het en dat is het belangrijkste..

Volgende week maandag (2 juni) hebben wij een pretecho aangevraagd met een geslachtsbepaling. Dan zullen we eindelijk weten of het een jongetje of meisje is. Volgende echo is pas over 4 weken en zolang wilde ik niet wachten. Nu dus maar een weekje geduld :)

Hoi dames,

Hier weer even een update.

Afgelopen donderdag mijn 2de echo gehad ter controle en alles was goed hartje klopte nog steeds en was inmiddels 12,9mm

Alleen kreeg vandaag een minder leuk telefoontje van mijn huisarts zij had de uitslag van het uitstrijkje en kweek nu blijk ik PAP3 te hebben en het Gardnerella bacterie, hier kunnen ze nu niks aan doen want normaal krijg je hier voor pillen maar die zijn schadelijk voor t kindje dus dat gaat niet door moet alleen de boel goed schoon houden van onder en wat betreft de PAP3 ze zeggen dat ik me niet druk hoeft te maken en dat ik dan na de bevalling als alles goed verloopt dan weer een uitstrijkje moet maken

Het zit hier ook echt niet mee

De ene dag een mooie wolk en dan komt die onweersbui weer voorbij

???

Jemig Marcella, dat is echt erg...beginnende baarmoederkanker is niet zo maar iets.

Loop je ook bij een gynaecoloog?

Vraag het ajb aldaar na, hebben ze je ook vertelt of het a of b is?

Want qua stadium zit daar nogal verschil in...

Je zou zeggen met onze behandelingen in het achterhoofd dat ze zoiets toch zouden moeten opmerken, maar die vlieger gaat kennelijk ook niet...

Wat voor risico heeft zoiets op je ongeboren kindje vraag ik mij stellig af...

Hmm in de tussen tijd even verder gaan lezen op diverse forums, er zijn genoeg mensen die wel gezonde kindjes hebben gekregen terwijl ze het hadden, dat geeft dan wel weer wat moed.

Maar ik kan me jou angst heel goed voorstellen...

Heel veel sterkte en hopelijk kun je snel bij een gyn terecht ;)

Hoi pitbull-lady,

Zover ik weet ben ik vorige week een donderdag ontslagen bij de fertpoli mijn huisarts heeft wel contact gehad met een gynaecoloog en die zouden in gesprek gaan.

En er is alleen sprake over PAP3 geen a of b

Gr marcella

Bij pap3 hoort altijd a of b meid, zou even informeren...vaak geeft lab vast pap3 door en later het stadium.

PAP-klasse of Papanicolaou classificatie is een beoordelingsmethode voor het uitstrijkje.

Cellen, verkregen met behulp van een spatel of met een cervix-brush, van de uitstrijk van de overgangszone op de cervix (baarmoedermond) worden in het pathologisch-anatomisch laboratorium gekleurd en met behulp van de Papanicolaou classificatie (PAP-klasse) beoordeeld. De PAP-klasse wordt naast de KOPAC-codering gebruikt, een meer specifieke codering die naast de bovengenoemde wordt gehanteerd om specifiekere informatie te krijgen. Soms wordt ook getest op aanwezigheid van HPV (humaan papillomavirus).

De PAP-klasse wordt aangeduid met klasse 0 t/m klasse 5:

PAP 0 is de uitstrijk door bijvoorbeeld ontsteking of bijmenging met bloed niet te beoordelen. Het uitstrijkje dient dan ook na 6 weken herhaald te worden.

PAP 1 laat een normaal celbeeld zien: er worden geen afwijkingen geconstateerd. Indien in het kader van bevolkingsonderzoek afgenomen dan wordt het uitstrijkje, tenzij klachten, 5 jaar later weer herhaald.

PAP 2 zijn er kleine celafwijkingen te zien. Na 6 maanden dient de uitstrijk herhaald te worden. Indien dezelfde celafwijkingen worden gezien, dient de patiënt te worden doorverwezen naar een gynaecoloog voor colposcopie.

PAP 3a spreekt men in de cervix-cytologie van een geringe of matige dysplasie. Hier zijn de kernafwijkingen wat meer pre-existent. Bij een matige dysplasie dient de patiënt meteen naar de gynaecoloog doorverwezen te worden voor colposcopie.

PAP 3b is een ernstige dysplasie. Er dient verwezen te worden voor een colposcopie.

PAP 4 is mogelijk sprake van een carcinoom in situ dienen altijd verwezen te worden voor colposcopisch onderzoek.

PAP 5 indien er kankercellen in het uitstrijkje worden aangetroffen. Dit kunnen kankercellen zijn die primair afkomstig zijn van een tumor in de cervix, uterus of eileider.

Jeetje Marcella, wat heftig zeg!!

Ik kende het zelf niet maar nu met de research van Pitbull begin ik het te begrijpen. Je geeft aan dat je het van onder goed schoon moet houden he. Zelf gebruik ik de groene Lactacyd, speciaal voor zwangere vrouwen. Sinds kort is deze op de markt alleen nog niet overal te koop. Ik heb hem pas geleden via bol.com aangeschaft omdat hij hier nog niet in de winkels te krijgen was.

Zou niet weten hoe ik je verder kan helpen, behalve dan dat je ook wel zou vragen in welk stadium je zit. Geeft je toch wat meer rust denk ik..

Hoi hoi

Dames ik zit in PAP3a want als alles goed blijft gaan hoef ik pas na de bevalling weer een uitstrijkje laten maken normaal is dit dan na 6 maanden maar ivm je bevalling is dat dan iets langer.

Huisarts zei al dat ik me niet te druk hoef te maken en het kan nu ook zo zijn dat ik daarom die licht rose afscheiding heb bij het afvegen

En dank je mamalou voor de tip ik ga zo gelijk eens neuzen op bol.com

Want dat maakt het dan ook gelijk van binnen goed schoon

Liefs marcella

Volgens mij is deze alleen voor uitwendig gebruik, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb alles wat te maken heeft met zwangerschap aangeschaft. van voedingssupplementen tot aan Lactacyd en van meegroeiBH's tot buikbalsem. Geen idee of het allemaal nodig is maar ben er nogal gevoelig voor :P 

Klopt mamalou had het gelezen heb er ook maar besteld hopelijk helpt het

:love2:

Ik gebruik voor de binnenkant altijd de tuinen cranberry capsules, inmiddels al ruim 3 jaar, ik heb eigenlijk sinds die tijd nooit geen blaasontstekingen meer gehad, en maar zelden een schimmelinfectie. ik moest mij van onderen altijd met karnemelk zeep wassen van het melkmeisje, maar deze is in NL niet meer te koop helaas. Ik heb zelf nog en ben daar heel blij om. Zelfs bij een schimmelinfectie zorgt het ervoor dat het sneller over is.

Sinds zaterdag voel ik de baby, ik vind het zelf niet echt een fijn gevoel...tis een beetje een soort van deining in je buik, alsof je in de lift dat laatste stukje weer omhoog gaat....

Hopelijk veranderd dat gevoel nog, anders heb ik nog zware weken in het vooruitzicht. :P

Hoe is het verder met iedereen?

Liefs Pitbull_Lady :love2:

hahaha, pittbullady, dat wordt nog wel erger.

Dan lig je rustig op je bed op je rug en dan zie je ineens een hand/arm over je buik bewegen.......

Ik vond het ook maar erg spannend en eng eigenlijk, omdat ik me daardoor minder kon ontspannen. Er gebeurd van alles in je lichaam en helaas had ik niet de meest fijne zwangerschap.

Eerste keer is, denk ik, ook spannender, gewoon omdat het voor het eerst is dat je het allemaal meemaakt

Hi mamalou,

Met die buikbalsem kan je niet snel genoeg beginnen. Iedere morgen even insmeren! Ik heb (misschien daardoor) geen extra strea gekregen tijdens de zwangerschap. Ik gad het namelijk al als tiener omdat ik toen snel aangekomen was...

Marcella, wat een schrik weer opeens zeg. Hoop dat je er wel een beetje rustig onder kunt blijven nu je na de bevalling opnieuw een uitstrijkje mag doen en dat dus eigenlijk maar een beetje later is dan anders zou gebeuren. Maar leuk is het niet die extra spanning...

Mamalou, spannend zeg maandag de pretecho. Wij zijn ook heel benieuwd wat het wordt/is, maar ik denk dat we nog rustig proberen te wachten tot de 20 weken echo.

Pitbull, zo verschillend kun je dat dan beleven he? Ik vond het heerlijk dat gedein in m'n buik, vooral tijdens vergaderingen waar ik m'n aandacht toch niet bij kon houden. Lekkere afleiding... Of als ik op m'n zij in bed lag, en iets naar voren leunde, dan voelde ik de baby zich vaak afzetten tegen het matras, ik vond dat zo komisch. Maar goed, als het niet prettig voelt is dat natuurlijk niet zo'n lekker gevoel...

Hebben jullie ook zo'n last van slapeloze nachten? Tussen 12 en 1 wordt ik standaard wakker omdat ik moet plassen, een uur later weer en daarna val ik tot de ochtend niet meer in  slaap. Vanmorgen om half 5 er nog even uit geweest om een broodje te eten en daarna even in slaap gevallen tot de wekker van manlief om 7 uur ging... Ontspanningsoefeningen helpen tot nu toe niks. Gelukkig hebben we nu een lang weekend, kan ik overdag ook nog een beetje bij slapen... Maar tips zijn welkom!

Ik kan heel goed slapen, ben alleen wakker als manlief naar zijn werk moet of net weg is...hij staat om kwart voor 4 op, dus tja...

Ik vind het een minder fijn gevoel, waarom?

Ik ben wagenziek, dit geeft hetzelfde gevoel, helaas...

Ook heb ik de afgelopen dagen zo'n menstruatie achtige pijn, heel irri...

Dinsdag maar even vragen ;)

Morgen gaat zoonlief naar zijn moeder voor 4 dagen, dus hopelijk kunnen we wat op de babykamer doen, tis toch pet weer ;)

Fijne dagen allemaal.

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Pitbull, leuk de kinderkamer op orde maken! Veel plezier!

Marientje, zo, dat begint op te schieten! Geniet nog maar even van je rust!