Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Zwanger 2014

Recommended Posts

Marientje, hoever ben je nu meid?

Dinsdag aan deze kant weer echo, ben benieuwd...

Vanaf hoeveel weken kregen jullie problemen met slapen? (voor hen die dit al een keer hebben meegemaakt)

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Hi pitbull,

Vanaf vier à vijf maanden ging ik onrustiger slapen en moest ik er vaker uit of kon gewoon niet slapen...wordt erger richting het einde van de zwangerschap...

hai pitbull

maandag ben ik al weer 34 weken

donderdag heb ik weer een groei ego nu maar hopen dat alles goed is als de kleine weer een groeispurt heeft gemaakt moet ik weer een suikertest doen.

maar ik ga eerst van 10 juni een weekje weg naar zeeland

hoe is het met jou

ik ben nu lekker aan me verlof begonnen was er echt aan toe hoor.

groetjes

He dames,

Dat slecht slapen had ik volgens mij bij de zwangerschap van mijn zoon alleen wat verderop in de zwangerschap en dan ook vaak een paar nachten achter elkaar slecht/niet slapen en vervolgens weer een paar nachten prima slapen. Ik heb toen wel een paar keer gehad dat ik door het nachten achter elkaar niet slapen een emotioneel wrak was, ben toen zelfs boos geworden op de apotheker toen ik in zo'n toestand aan haar vroeg of ze er niet iets voor wist wat je als zwangere kunt nemen, toen ze (naar mijn idee toen) heel bot zei dat daar niks aan te doen was behalve op tijd naar bed gaan, werd ik echt even helemaal boos  ::) haha. Ach ze zullen wel wat gewend zijn van zwangere vrouwen...

Nu heb ik het slechte slapen al vanaf 10 weken. Maar gelukkkig ook al wel weer een paar keer een goede nacht gehad hoor, dus dat scheelt wel wat. En als ik vrij ben, dan slaap ik overdag ook gerust nog een paar uren als de kleine op bed ligt, gelukkig houdt hij van lang slapen 's middags  ;) (het stomme is dat dat dus overdag prima lukt...).

Hoi Sannie,

Is het een idee om 's middags juist niet te slapen, zodat je 's avonds wel kan slapen.....

Dit advies wordt ook aan ouders gegevens, een middag wakker houden zodat je het slaapritme weer "normaal krijgt"....Misschien iets om te proberen, anders kan je niet slapen omdat je je slaapritme hebt omgegooid.

Liefs Lief

He lief, misschien moet ik dat inderdaad maar even door proberen te zetten, of misschien niet langer dan een uurtje slapen smiddags als ik toch mijn ogen niet meer kan open houden. Ga het proberen, bedankt voor de tip!

Ik ben nu al een drama als het gaat om een slaapritme. Om 8 uur mijn ogen niet kunnen openhouden en stel het vaak uit tot 10 uur voordat ik uiteindelijk echt in bed lig. En dan.... Ben je klaarwakker!!  >:(

Manlief slaapt, zeker in de zomer, het liefst met het raam open. Nou schat, vergeet het maar!! We wonen in een appartementencomplex en slapen aan de galerijzijde. s'avonds komen er rond 12 uur nog mensen thuis en om 6 uur s'morgens gaat de eerste de deur alweer uit. Om nog maar te zwijgen over de mensen die het nodig vinden om hun visite met veel lawaai uit te zwaaien. 'Doei, tot snel he.' JA DAAAAAAAG!! KOP DICHT EN DEUR DICHT :sm58:

Vannacht kon ik ook niet slapen en werd misselijk wakker met buikpijn. Of zal dat de spanning zijn?? Nog 10 uur en dan zullen we weten wat het geslacht is!!  ;D

Ik slaap nog steeds prima, heb 1x in het begin zo'n heerlijke nachtmerrie gehad.

Verder weinig tot geen last.

Ik stel plassen tegenwoordig ook maar weer gewoon uit tot 's morgens vroeg...merk dat ik daar weinig moeite voor hoef te doen.

Hoe slapen jullie eigenlijk?

Op je zij, buik, of rug?

Ik merk dat ik nog steeds half op mijn buik slaap, maar alleen kan inslapen als ik op mn linker zij slaap, terwijl dat normaliter altijd mijn rechter was...maar die kant daar ligt kruum ook altijd als we gaan slapen, dus dat werkt niet...

Ook is het zo dat rond half 11 ik weinig beweging meer voel, of we moeten laat thuis zijn dan wil het nog wel eens later zijn...voor half 8 merk ik ook niks. Als dat zijn of haar slaapritme wordt zit ik geramd! hahaha

(zal wel niet)

Verder gaat alles goed, leuk weekend gehad, helaas niks op de kamer kunnen doen, das dan wel weer wat jammer...

Hopelijk vanaf woensdag weer even los, met opruimen alvast...dan moeten we nog zien hoe we het bed naar beneden krijgen, is door het raam naar boven gegaan, maar raam is tijdens de renovatie veranderd, dus als we heel erg pech hebben moet de woningstichting het raam eruit halen, willen we het bed beneden kunnen krijgen...spanning stijgt lollz.

Van het weekend schijnt het tropisch te worden, ik verheug me er nu al op.

Lekker in de tuin bezig en een beetje van het zonnetje genieten.

Benieuwd hoe het met de rest van jullie gaat.

Marientje, lekker he, verlof?

Ik werk van huis uit, dus kan mijn verlof pakken wanneer ik maar wil, o zo makkelijk kan ik je zeggen ;)

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Haha ja mamalou, herkenbaar dat je juist als je moe bent toch klaarwakker om je heen ligt te kijken... Ik merk nu wel dat ik nu toch wel weer gewoon lekker lig, ook al slaap ik niet. Dan is het niet zo heel erg vervelend, want dan duurt de nacht toch niet zo afgrijselijk lang. Ach dan zal het ook wel een beetje uitrusten zijn denk ik dan maar...

Wow pitbull, wat heerlijk dat je het plassen kunt uitstellen. Dat lukt mij dus niet he? S avonds drink ik al niet meer dan een klein glaasje water, en dan het liefst voor acht uur, maar dan nog moet ik er minimaal twee keer uit (vannacht kwam ik op maar liefst 4 keer, toen had ik er wel even genoeg van hoor:)). Wordt je dan niet wakker met buikpijn van het nodig moeten plassen dan?

Marientje, hoe was de pretecho?

Vandaag moest ik bij de bedrijfsarts komen, omdat ik de eerste weken van de zwangerschap was ziekgemeld, ik was zo beroerd en slap dat ik niet normaal kon functioneren. Dus laatst kreeg ik het telefoontje van het uwv dat ik nog even naar de bedrijfsarts moest. Ik dat gemeld bij personeelszaken en die regelden voor vandaag een afspraak. Hahaha, kwam ik daar, vertelde ik dat ik met terugwerkende kracht langskwam, omdat ik alweer een paar weken volledig aan het werk ben. Beetje mosterd na de maaltijd was het volgens em ook wel, maar hij vond het prima. Meer een formaliteit. Nou ja, ik had het ook al overlegd toen ik me ziekmeldde met mijnafdelingshoofd, dus het zou ook wel gek zijn als het nu opeens niet goed was. Maar het was wel een beetje vreemd om een afspraak met een arts te hebbem voor iets wat al een paar weken over is... Hahaha.

Groetjes,

Sannie

Ja hoor, ik ben daar heel open over geweest tijdens de behandeling tegen een paar directe collega's en tegen mijn afdelingshoofd. Ik vind het ook veel te veel gedoe om steeds smoesjes te verzinnen als je opeens een halve dag later bent, of als er Dusseldorfreisjes aan te pas kwamen, dat ik opeens een dag vrij moest hebben. Ik heb een collega gevraagd of hij in die weken eventueel wat dingen kon overnemen als ik er onverwacht niet zou zijn. Was wel heel prettig hoor.

Maar nou moet ik wel zeggen dat ik hele lieve en meelevende collega's heb hoor (zelfs de mannen waar je het eigenlijk niet van zou verwachten  ;D). Een van mijn collega's heeft het ook meteen door als er iets aan de hand is, zij heeft er echt een soort van antenne voor ofzo, heel lief.

Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan met eventueel werk/omgeving? Wisten die ook dat je bezig was, of pas later als het wel/niet gelukt was? Met de iui's konden we het allemaal vrij stiekem nog wel doen, maar toen werkte ik ook op 5 minuten lopen van het ziekenhuis, dus dan nam ik even 'pauze' als ik een afspraak had... Maar met de ivf's werd dat toch wel lastig vond ik hoor.

Hey Sannie,

2 lossen  op zich zelf staande antwoorden :P

Ja, soms heb ik buikpijn 's morgens, maar soms wordt ik er 's nachts ook echt niet wakker van.

Bij toeval heb ik gisteraaf veel gedronken, watermeloen gegeten en een biertje gehad, dus ja toen moest ik er om 2 uur wel uit, maar ik slaap direct verder, doe er ook geen lamp voor aan ofzow ;)

Toen ik nog werkte en bezig was met behandelingen liep ik er vaak wel tegenaan, dat bazen echt een crime waren.

Mijn baas al nu is mijn eigen vent, dat is een stuk makkelijker, voor zover ik weet is hij op de hoogte :P :P :P hahahaha

Sinds september zijn we eigen baas en heb ik aardig wat taken, inkoop, verkoop, sales, boekhouding, administratie en telefoniste. En alle hand en spandiensten waar ik me nuttig bij kan maken, incl klantenbezoek.

Mijn man werkt hiernaast nog voor bazen dus meestal draai ik zo'n 20uur p/wk.

Nu alleen nog niet op papier, maar hier gaat vanaf januari verandering inkomen, dan krijg ik een contract.

Dat lijkt vreemd, maar dan heb ik echt inkomsten, terwijl ik dat nu niet heb.

Ik doe dan alleen wel een stapje terug, ik ga dan max 16uur op papier werken.

Telefoon is thuis, dus die zal ik vast nog wel opnemen en daarnaast zal ik zeer zeker als er iets besteld moet worden dat ook wel buiten mijn uren doen.

Bevalt me prima.

Vandaag weer echo, ben benieuwd...schoonmoeder gaat mee  :baby1: kijken.

Liefs Pitbull_lady :love2: :love2:

Nog even een kwartiertje op mn diabetesverpleegkundige wachten, die gaat mij weer bellen en dan hoor ik of mn waardes het weer een weekje hebben overleeft.

Altijd spannend, al moet ik eerlijk bekennen dat mijn waardes nog nooit zo stabiel zijn geweest als tijdens mn zwangerschap tot dusver ;)

Gisteren de pretecho gehad. We krijgen een meisje!! :love2: :love2:

Spannend Pittbull, weer een echo. Altijd leuk om naar uit te kijken!!

he meiden,

Hier gestopt met de utrogestan (doodeng) maar nu sinds gisteravond enorme buikpijn. Toch maar even de verloskundige gebeld. Die schrok er niet zo van had ik het idee, maar voor mijn gemoedsrust mag ik straks toch even langskomen om naar het hartje te luisteren. En dat in haar pauze! Wel heel lief. Ben echt een beetje een stresskipje nu. Ik had gedacht dat het na de termijnecho wel wat rustiger zou worden, maar helaas is dat nog niet echt zo... Hopelijk stelt de vk me zo wat meer gerust...

Hi pittbull,

Ik sliep meestal op mijn zij en wisselde van kant en aan het einde soms kort op mijn rug, omdat niet meer lekker lag. Ik kan je wel aanraden zo'n voedingskussen met  kleine korreltjes erin te kopen en die te gebruiken ' s nachts. Daar kan je dan lekker omheen liggen en je buik en borsten op laten rusten of je bovenste been opleggen.....zodat je buik meer ruimte heeft... ;)

pff, nou hier gelukkig weer wat gerustgesteld. Eerst kon de vk het hartje niet vinden met de doptone. Niet leuk zoiets. Maar toen we toch maar even een echo gingen maken was het kindje lekker beweeglijk en klopte het hartje heel mooi. Ze kon ook zien dat de placenta er op het oog goed uitzag. Sjonge wat ben ik blij zeg...

Pitbull, hoe laat moet je voor de echo? Leuk zeg dat je schoonmoeder mee gaat. Hoop dat je een mooie echo hebt.

Oh ja, wat dat slapen betreft, ik ben sowieso niet zo'n buikslaper. Lig meestal op mijn zij. De laatste tijd ook wel op mijn rug, dat vind ik op het moment ook wel fijn.

Liefs,

Sannie

Dat is zeker een geruststelling Sannie! Maar wel schrikken dat er een echo aan te pas moest komen.

Qua werk en behandelingen...eerste behandeling wist iedereen ervan en kon ik naar het ziekenhuis wanneer nodig. Maar vond het toch wel heftig om tijdens de wachtweken te werken. Ieder toiletbezoek is een beproeving, je bent zo bang rood te zien. Was niet zo blij geweest als ik ongesteld was geworden en dan brullend op m'n werk had gezeten.

Tweede en derde behandeling heb ik een maand vrij genomen. Heel luxe en heel fijn. Ik kon alles, spuiten,e cho's, punctie, terugplaatsing, wachten en testen in die maand doen.

o wat ben ik weer vroeg wakker

vanmiddag een groei ego  mijn schoonzus gaat mee hoef ik niet alleen me man zit te ver weg met zijn werk

dus nu maar hopen dat de baby niet weer een groeispurt gemaakt heeft want dan moet ik weer een suiker test en volgende week ga ik lekker een weekje weg

groetjes marientje

He Marientje,

Spannend hoor. Veel succes. Dat je uk maar mooi op het goede groeischema mag zitten!

Als uk te groot is moet je dan aan de medicijnen voor suiker? Of houden ze het dan alleen extra in de gaten?

En alvast een fijne vakantie. Geniet er van!

Groetjes,

Sannie

Hi sannie,

Als je zwangerschapsdiabetes hebt, moet je op een speciaal dieet en je bloedwaarden steeds testen...

Bij mij in de familie komt diabetes ook voor. Ik moet dus mijn suikerwaarden testen in week 24. Ik heb me er nog niet zo in verdiept maar zou dat heel schadelijk zijn voor het kindje dan. Op het moment dat ze VK mij dat vertelde liep ik eigenlijk lachend en schouderophalend de deur uit, onder het mom; Ach we zien wel!!

Of vat ik het nu te licht op??

Mamalou, van harte een meisje!

Ja het is idd best schadelijk, je kunt er een te grote of te kleine baby doorkrijgen, daarom is de extra aandacht ook heel belangrijk.

Bijzonder dat je een dieet krijgt, ik doe niks anders als anders en met mijn suiker gaat alles prima...

Bij mij hebben ze net weer een test afgenomen voor over 3 maanden, ik zat op 37, dat is heel laag en heel goed. Kindje groeit normaal.

Zwangerschapsdiabetes, moet je bij spuiten. Iets wat ik nog maar 1 week heb hoeven doen, ergens in het begin.

Nu loopt alles op zijn gemakje.

Echo was weer helemaal tip top in orde, genoeg vruchtwater, kindje ligt laag en hoofdje naar beneden...eigenlijk heel vaak zo. Oma heeft even extra kunnen genieten want Kruumpie stak maar mooi even de middelvinger omhoog :P hahahaha

Nu over 3 weken weer heen, toch maar met moeders proberen, dan heeft die het ook maar meegemaakt!

Vrijdag naar de oogarts, met flinke tegen zin :(

En dan lang weekend.

Liefs Pitbull_lady :love2: (die nu echt de badkamer moet gaan schrobben :P )

ons kindje weegt 2800gr en heeft een buikje met lange benen en ik moet nu inderdaad morgen weer een suiker test omdat het buikje overeen komt met iemand van 37 weken terwijl ik 34 en iets meer ben

door dat de verloskundige dat zij zat ik me weer druk te maken en had ik een bloeddruk van 115 over 90 en die 90 vinden ze ook weer te hoog normaal is het bij mij al 85 ik moest plassen en ze vonden ook een spoortje van eiwit morgen dus ook nog terug naar een arts dus ik moet proberen niet weer zo zenuwachtig te worden de baby doet het verder goed hoor het kan ook gewoon een groot kind zijn

ik moet nu reken op 4 kilo nu maar hopen dat ik geen diabetische suiker heb

groetjes marina

Hi marientje,

Buikje kan ook een foute meting bij de echo zijn hoor. Ik heb twee keer de suikertest gehad, maar met onze zoon was niks aan de hand. Hij had namelijk langere armen, benen, groter buikje en was wat zwaarder dan gemiddeld, kortom een groter kindje met grotere ouders... ::) eiwit kan ook makkelijk in je urine komen. Je moet eerst even een beetje plassen en mag dan pas het potje eronder doen. Als je het eerder doet heb je kans op wat eiwit wat er als vervuiling ingekomen is, maar dus niet uit je urine... ::) bloeddruk is ook een moment opname. Heb je daarvoor gefietst, je erg druk gemaakt of ben je even gestressed door de uitspraken van de arts, dan heeft dat al invloed... ::) ik meeste zelf mijn bloeddruk thuis en in het ziekenhuis was hij soms erg hoog. Dus zei ik dat het bij het opstaan niet zo was. Dan wachtte ze vijf minuten en deden de test nog een keer en was er niets aan de hand...

Zwangerschapsdiabetes moet je wel serieus nemen, maar vaak valt het allemaal wel mee. Vraag zoiezo als het kan wel regelmatig om een echo om het gewicht van het kindje goed in de gaten te houden om complicaties bij de bevalling te voorkomen. Bespreek eventueel of je met 38 of 39 weken al gestript kan worden, zodat de bevalling misschien op gang komt. Hielp bij mij niet hoor! Ben met 41 weken van een kindje van bijna 9 pond bevallen. Achteraf begrepen ze niet echt waarom ze niet eerder met inleiden begonnen zijn. Alles was ok hoor, maar omdat al vanaf het begin van mijn zwangerschap duidelijk was dat het een wat groter kindje zou zijn.

He Marientje, gelukkig houden ze het in ieder geval wel goed in de gaten. Is misschien ook wel weer wat geruststellend toch? Dan zijn ze er op tijd bij als er inderdaad iets van dieet of medicijnen nodig is.

Pitbull, super dat alles er weer prima uit zag. Enneh, je schoonmoeder kan dus nog wat beleven als jullie kruumpie (leuke tijdelijke naam trouwens :)) nu al brutaal aan het worden is naar oma... haha geweldig, kleine boef.