Jump to content
Aftellen naar Kerstmis!

Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Zwanger 2014

Recommended Posts

Hey Sannie,

Ja in de omgeving waar ik vandaan kom is een krumel of kruimel een klein kindje, vandaar kruumpie, want het is nog veel kleiner natuurlijk begonnen ;)

Oma vond het wel grappig, eerst zaten de vingers in de neus en daarna kwam ie mooi omhoog die vinger heb er zelfs een foto van.

Mijn gyn is zo'n grappenmaker, was druk zijn stagiaire op te leiden en van alles te vragen.

Dus ik zei, oke, nu is het mijn beurt...hij al lachen en ik wist natuurlijk meer als madam de stagiaire, verdieping in dingen maakt je wijs ;)

Maar hij was ook vergeten om foto's te maken, dus maar even gemeld van hey joh, heb je wel foto's voor me gemaakt?

Zegt hij heel droog, onee dat ben ik vergeten, wacht maar ffies hahahaha

En weer 3 mooie foto's inclusief eentje met hartbeat erbij.

Week 26, ben ik 26 weken en mag ik weer.

Het gaat hard, al merk ik niet dat ik echt groei ofzow.

Hoe is het met de rest?

Liefs Pitbull_lady :love2:

hai pitbull,

fijn als alles goed gaat

met mij gaat het ook goed nu even lekker een weekje weg met me moeder.

ik ben al weer 35 weken en me nichtje is vorige week geboren echt een schatje

ik nog even wachten voor onze kleine zich aan bied is wel boven gemiddeld ik ben blij dat ik suiker ziekte heb.

volgende week weer een groei ego ben wel blij dat ze het goed in de gaten houden maar het kindje beweegt gewoon goed hoor heel de dag zo n beetje

ik hoop dat het met de rest ook goed gaat

groetjes marina

Hier gaat alles zijn gangetje. Bijna de 4de maand gepasseerd en vrijwel geen last meer van nare kwaaltjes. Begin wel last te krijgen van mijn rug en stuitje tijdens het werken (zitwerk) maar daar wordt nu een speciaal kussen voor besteld. Morgen als het goed is, wordt deze geleverd en dat zou het een stuk dragelijker moeten maken.

Volgende week vrijdag weer een echo voor de 18 weken checkup. Ben dan wel bijna 19 weken zwanger maar goed. 30 juni de 20 weken echo en dan horen we hoe het met het kleintje gesteld is.

Hallo dames,

Zo'n raar idee dat de dag waarop we op vakantie gaan mijn laatste trimester ingaat.

Ik ben dan alweer 28 weken zwanger en als we terugkomen 30 wkn.

Dan ben ik alweer een half jaar zwanger, time flies echt.

Vandaag kregen we minder goed nieuws, mijn man was zomaar uit het niets ontslagen zonder reden.

Hij heeft nog wel een gesprek en hopelijk de kans om terug te mogen komen, maar helaas zonder zekerheid.

Dus das dan wel weer een tegenvaller, maar goed, positief proberen te blijven ondanks dat dat wel wat onhandig is.

Wel meer tijd voor de babykamer die ook begint te dringen, ondanks dat manlief denkt dit nog maanden te kunnen rekken...:(

Hopelijk gaan we nu hier eerder mee aan de slag!

Hoe is het met de andere dames?

Ik ben zelf gisteren voor het eerst zwanger en wel naar de sauna geweest ;)

Heerlijk uitgerust, maar vandaag nog niet helemaal tip top in me doen en met de tegenslagen van de dag, zorgt het ervoor dat mn stemming wat lauw is.

He, hier ook alles goed. Gisteren net een paar positiebroeken gescoord. Ik had alleen nog een spijkerbroek en dat is me veel te warm nu het zo lekker warm is buiten. Dus gisteren nog wat zomerbroeken erbij gehaald. Tja, als dat buikje zo begint te groeien, wordt het ook iets echter vind ik. Mensen die mij kennen zien het al. Vandaag durfde een collega niet te vragenof ik weer zwanger was, maar ze vond al dat ik er zo slecht uitzag de laatste maanden en dat ik de laatste tijd ook wat was gegroeid. Hahaha, tja, dat kan kloppen he? Ik vond het wel komisch dat ze er niet over durfde te beginnen, bang dat ik zo slecht in m'n vel zou zitten dat ze me overstuur zou maken door er over te beginnen... Hahaha, en ik maar denken dat binnen no time alle collega's het wel zouden weten, als je soms hoort hoe snel de nieuwtjes over de werkvloer worden verspreid... ;D blijkbaar heb ik het alleen aan mensen verteld die niet zo van de roddels zijn. Zo blijkt maar dat ik blijkbaar de goede collega's heb uitgekozen om het te vertellen...

He dames,

Hebben jullie dat ook? Dat je je darmen gewoon voelt bewegen als je je hand op je buik legt? Ik vond het een heel grappig gevoel... Misschien is dat ook wel normaal als je niet zwanger bent, maar ja, dan lig ik in ieder geval niet op bed met m'n hand op m'n buik (hopend dat ik ukkie al bijna kan voelen). Het kan ukkie nog niet zijn, want het zit dan echt rond mijn navel en soms aan beide kanten bij mijn heupen tegelijk... ;D

Ik heb mijn baarmoeder nog niet gevoeld. tenminste dat denk ik.. Geen idee wat ik zou moeten voelen. Afgelopen weekend wel mijn rug hol gemaakt en naar achter geleund. Toen ik weer omhoog kwam voelde ik mijn hele buik een soort 'wave' maken. Ik vermoed dat dat darmen, baarmoeder, spieren of whatever zou moeten zijn ;)

Ach ik maak me er niet zo druk om, zolang de echo's goed zijn, het hartje blijft kloppen en de VK wel alles kan voelen vind ik het allang best.

@Pitbull; balen zeg van je man!! Ik hoop zo voor jullie dat het vals alarm is en dat hij mag bhlijven. Zou niet makkelijk zijn in deze tijd. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken, zou helemaal flippen!!

Hier is afgelopen weekend de babykamer afgemaakt. Jup we zijn er vroeg bij, noem het nesteldrang. Het moest en zou voor de 20 weken af zijn ;D

jeetje Pitbull, weer extra stress. Hopelijk valt het mee met het werk van je man.

Goed van je dat je lekker probeert te ontspannen.

:love2:

Hallo dames,

Hier spontaan weer mn oude job op me genomen en meteen maar even voor dik 100E verkocht.

Ik heb jaren lang een sieraden zaakje online gehad, dat werd erg gewaardeerd, maar er werd weinig verkocht.

Dus nu maar alles met mn facebook vriendjes gedeeld.

Manlief heeft maandag een gesprek, degene die hem heeft ontslagen begint nu om zich heen te wijzen dat hij het niet was maar wel open staat voor een gesprek. En dus gaat hij dat gesprek toch aan, hij wilde het zelf.

Hij wil daar hoe dan ook weg uiteindelijk, maar een inkomen en dan solliciteren is toch makkelijker...dus kijken waar en hoe het schip strand.

Vandaag hopelijk nog wat in huis doen, alhoewel manlief er weinig zin in heeft helaas.

Ik baal als een stekker, vandaag alweer 24 weken...wil dat het als het even kan voor de vakantie klaar is...5juli gaan we weg, dus is niet heel lang meer...maar hij vind dat het ook nog rustig daarna kan...dus extra spanning :(

Verder gaat het zo zijn gangetje, hij heeft zijn eigen bedrijf weer wat opgepakt gelukkig dus dat is wel positief, hoop ik.

Hoe is het met de rest?

Sannie loop je in een lange broek met dit weer????

Pffff

hahahaha

He Pitbull, jij werkte toch ook al vanuit huis de laatste tijd, of heb ik dat verkeerd begrepen en was dat iets heel anders? Nou ja, alles wat je erbij kunt verdienen is mooi toch? Webwinkels lopen nu soms beter dan de winkels in de stad zelf heb ik het idee...

Hopen dat je man een goed gesprek heeft. Inderdaad solliciteren vanuit een baan naar iets nieuws is makkelijker/rustiger dan wanneer je moet solliciteren omdat je thuis zit. Zou dus inderdaad mooi zijn als hij daar nog even kan blijven. Zoekt wat prettiger  naar iets nieuws lijkt me.

Ik loopt trouwens niet met die warme dagen in een lange broek hoor, gelukkig nog wel wat van die stretch jurkjes in de kast hangen. Die passen voorlopig nog wel, maar ik heb nu ook zo'n broek waar je de pijpen van omhoog kunt doen met van die knoopjes. Ook wel lekker...

Ik pas zelf mijn Adidas voetbal broekjes nog prima, de wat lossere als het ware...die of onder of boven mn navel vallen.

Verder heb ik 1 zwangerschapskortebroek, leuk woord voor galgje :P

Valt tegen wat er zoal te koop is moet ik heel eerlijk zeggen.

Vandaag een gezellige dag gehad, vaderdag en opadag zeg maar ;)

Heerlijk gebbqed vanavond en de visite is nu net weg.

Via een vriendin een mooie kinderstoel geregeld voor bij opa en oma thuis.

Dus die is hier nu mooi weer uit huis vandaan, dat scheelt alweer.

Deze komende week spullen overbrengen naar mijn moeder zodat we ruimte op de babykamer krijgen, hopelijk houd manlief zich aan zijn woord en gaan we het ook echt regelen ;)

Fijne avond nog allemaal.

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Ha kijk dat begint er op te lijken. Als je eerst de ruimte maar hebt, kun je beginnen met opnieuw inrichten. Wij moeten straks ook nog de nieuwe babykamer leeghalen. Dat is nu zeg maar onze logeer/computer/rommel/boekenkamer. Oftewel, staat redelijk vol  ::). Maar dat doen we wel als de baby er is. De eerste maanden ligt het kleintje toch eerst lekker bij ons op de kamer in een wiegje. Ik moet zeggen dat mij dat destijds prima bevallen is tot een maand of 4. Ik vond het toen zo fijn om de kleine rustig te horen ademen. Later werd ik steeds wakker van die slaapgeluidjes en hebben we hem naar z'n eigen kamertje verhuisd.

Als dan dit kleintje er is en de rust is weer een beetje terug, kunnen we de boel nog wel gaan opruimen en spullen naar zolder brengen of weggooien. Zien we dan  wel weer.

Maar komt wel goed toch met jullie babykamer? Eerst maar lekker de spullen verhuizen naar opa en oma, dat is vast al een aardige klus  ;).

Tja, gaat idd best veel tijd inzitten om alles naar mijn moeder te brengen...

Opa is 21 jaar geleden overleden ;)

Maar goed, in principe moet het na de vakantie ook nog prima kunnen, maar dan komt dat kraamzorgmens ook en die controleren of je alles op orde hebt...vind dat maar een boel gezeur, maar goed, schijnt er allemaal bij te horen...

Ja ik werk btw ook thuis, maar ook op locatie, maar dat kan ik zelf inplannen ;)

He Pitbul,

Oh, dat van die kraamzorg is lang niet overal zo hoor, dat ze de boel komen controleren. Hier was het zo dat ze wel even op gesprek komen, maar dat is ook om te kijken wat voor soort huishouden je hebt en wie wel/niet bij je zou kunnen passen, ze proberen ook wat rekening met je eigen wensen te houden. En hier vroeg ik nog aan haar of ze de kinderkamer nog moest bekijken, maar ze zei dat ze dat alleen doen als mensen er zelf vragen over hebben, anders niet. Je kunt immers overal lezen wat je allemaal niet moet aanschaffen. En misschien willen ze de kinderkamer ook wel bekijken als ze in een gezin komen waar ze vermoeden dat er veel meer aan de hand is, dat ze er niet zo'n vertrouwen in hebben dat het allemaal netjes voor elkaar is. Oh, trouwens wel even een aandachtspuntje. Wij hadden een superleuk babydekentje voor in het wiegje, werd ook verkocht als babydeken. Maar dat bleek van normale fleecestof te zijn. Dat ademt niet en is dus niet veilig. Je hebt ook een speciale fleece die wel geschikt is voor babydekens, maar dat is niet die hele zachte stof, die is wat stijver. Kan je lekker in de kosten schelen om in een keer goed aan te schaffen  ::)...

Dat was eigenlijk het enige waar de kraamzorg mee kwam (dat laatste tijdens de kraamweek zelf).

Valt dus allemaal best mee.  ;D

Groetjes,

Sannie

Maar goed, misschien is het bij jullie in de buurt nog wat strenger.

Hier controleren ze ook niet op de babykamer. Ik heb vriendinnen die maar 1 slaapkamer hadden en dan werd het wat lastig. Ze werken een lijstje af, althans de mijne, om te kijken of alles voor de bevalling en kraamperiode in orde is. Heb je een kraampakket? staat je bed op klossen? en wat zijn je wensen tijdens de kraamweek?

In principe ligt het kindje in de kraamperiode toch bij jou op de kamer en heeft de kraamzorg niks te zoeken in de babykamer ;)

He dames, vanochtend weer op controle geweest bij de verloskundige. Uiteraard kon ze het hartje niet vinden met de doptone, want ukkie was net als de vorige keer helemaal naar onderen gekropen. Dus toch maar weer een echo gemaakt en daar was het kindje lekker aan het bewegen en met een prachtige hartslag. Stiekem toch wel weer leuk zo'n extra echo... Verder was de baarmoeder flink gegroeid en komt nu al bijna tot aan m'n navel, maar dat schijnt normaal te zijn bij een tweede. Dat betekent waarschijnlijk ook dat het geborrel en gekriebel wat ik regelmatig voel niet mijn darmen zijn, maar dat zou heel goed al af en toe ons kindje kunnen zijn.  :love2:

Superblij!

oo Sannie wat ontzettend fijn!! Zou zo graag zelf ook wat vaker een echo krijgen. Leuk hoor een hartje horen maar ik kijk toch liever naar de bewegingen van mijn kindje. Dan zie je het hartje ook kloppen, dus dat geloof ik eigenlijk wel. Helaas werkt dat in de praktijk niet zo :(

Vrijdag hebben we dus een zwangerschapscontrole en volgende week maandag een 20 weken echo (30 juni). Zo benieuwd!!

We mochten, vanwege ons ICSI verleden, in week 16 al een vergoedde NIPT controle doen om de kans op afwijkingen te bekijken. Hier hebben we niet voor gekozen. Dit kindje is zo gewenst, dat sta ik niet zomaar af!! Tuurlijk hoop ik dat met de 20 weken echo een gezond kindje te zien is, maar als dat niet zo is dan heb ik daar ook vrede mee.  :love2:

In principe ligt het kindje in de kraamperiode toch bij jou op de kamer????

Die snap ik even niet geloof ik?

Hier controleren ze of je alles op de kamer zelf voor elkaar hebt.

Nog genoeg te doen hier, ik woon met een man samen met enorme verzamel drift die alle kan gebruiken lollz...das niet erg maar geeft wel extra spullen in huis...daarnaast nog een kantoor cq werkplaats in huis boven...dus ja.

Ik hoop niet dat dat overkomt alsof ik extra begeleiding nodig heb, we wachten het maar af allemaal.

Dinsdag weer voor een echo heen, ik ben dan bijna 26 wkn.

Mamalou, wat is een nipt controle?

Pitbull, het wordt erg gepromoot om de baby de eerste maanden bij je op de kamer te laten slapen, omdat je dan de verschillende geluidjes en signalen van je baby sneller kunt opmerken (voornamelijk het gesmak als je kleintje bijna wakker wordt voor z'n voeding) en je niet wacht met voeden tot het kindje van honger aan het huilen is bij wijze van spreken. Ik vond het zelf ook erg gemakkelijk met de nachtvoeding, scheelde weer heen en weer lopen door het huis met de baby midden in de nacht (zelfs met flesvoeding vond ik het gemakkelijk). O ja, en in het begin vond ik het ook heel fijn om de baby te horen ademen, als het even te stil werd, ging ik echt wel even luisteren of hij nog ademde  ::). Tja, en dat is ook handig als 'ie bij je op de kamer ligt, kun je gewoon blijven liggen...

Het wordt geloof ik aangeraden tot 6 maanden, maar na 4 maanden werd ik nog steeds door alle geluidjes van de baby wakker, ook toen hij allang geen nachtvoeding meer hoefde. Dus toen op een gegeven moment is hij toch naar z'n eigen kamertje gegaan.

Maar goed, er zijn ook genoeg mensen die niet zo'n grote slaapkamer hebben dat er een wieg bij in past. En dat gaat dan ook prima hoor. Het is ook een beetje wat jezelf prettig vindt. Er zijn ook mensen die de kinderwagen op de slaapkamer zetten, maar dat zou ik niet zo heel snel doen geloof ik, voor mijn gevoel is een kinderwagen iets voor een paar uurtjes overdag en niet voor een hele nacht. Het is voor mijn idee ook niet echt te vergelijken met een wieg of ledikantje... Maar dat is alleen maar mijn gevoel hoor ;).

Groetjes!

Al die regeltjes van tegenwoordig, je zou er beroerd van worden.

Ik kan me de angst goed voorstellen, maar het kindje mag mooi de eerste maandjes in zijn eigen wiegje, op zijn eigen kamertje en daarna over in zijn eigen ledikantje, geen flauwekul.

Ik zie genoeg mensen om mij heen die daarna tegen mega grote problemen aanlopen, als dat het kind te veel gehecht is etc.

Heb zelf ook nooit bij mijn moeder op de kamer geslapen, mijn moeder had een piepbeest bij mij in het bedje liggen en zodra ik wakker werd, scheen ik erop te gaan liggen en ging ze gelijk naar me toe.

Dus kennelijk heb je daar genoeg andere trucjes voor ;) hahaha

Ik zeg altijd dat een ieder alles op zijn of haar manier moet kunnen doen, een CB zal dit altijd tegen spreken, dus ook daar heb ik zeer weinig mee.

Zolang het kindje maar gezond is en vrolijk, daar draait het bij mij in elk geval meer om.

Maar goed ook daar zullen de meningen over uiteen lopen.

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Nipt controle; Dit is pas sinds 1 april in Nederland. Vanaf 16 weken kan je door middel van bloedprikken kijken of je kindje afwijkingen heeft. Mensen die hiervoor een miskraam hebben gehad of een kindje met afwijking en vrouwen die ouder zijn dan 38 jaar komen in aanmerking voor de NIPT controle. Tot nu toe geldt dat ook vrouwen met ICSI hier 'gratis' gebruik van mogen maken.

Mocht er tijdens die controle naar voren komen dat er in je bloed een te hoge waarde is gevonden dan kom je in aanmerking voor vruchtwaterpunctie. De NIPT is minder risicovol waardoor veel vrouwen deze controle willen uitvoeren voor meer zekerheid. De vruchtwaterpunctie is dus niet meer de enige optie, die door veel vrouwen als eng werd ervaren. Met NIPT worden dezelfde afwijkingen gevonden als met de vruchtwaterpunctie maar geeft iets minder zekerheid. Daarom geldt, als er een hoge bloedwaarde wordt gevonden, je alsnog voor vruchtwaterpunctie wordt uitgenodigd.

Al met al een goed alternatief voor zekerheid en minder zwaar en risicovol als de vuchtwaterpunctie.

Snap je het een beetje?? Weet niet zo goed hoe ik het anders moet verwoorden. kijk anders op http://www.downsyndromenipt.info/nipt-NL.html

Over het slapen op de kamer gesproken: Ik zou misschien de eerste paar weken het kindje bij me houden maar daarna gaat het mooi naar dr eigen kamer. Die is tegenover ons en amper 6 stappen verderop. Ik wil niet dat ik me teveel ga hechten aan mijn kindje zodat ik niet meer zonder kan. en dat CB kijkt alleen maar naar de gemiddelde curven. Jammer joh, geen enkel kind is gemiddeld dus kan me daar al helemaal niet druk om maken. Het enige advies wat ik tot nu toe heb opgevolgd van ouders: Luister niet teveel naar die mutsen van het CB maar vertrouw op jezelf!!

Pitbull: In principe ligt het kindje in de kraamperiode toch bij jou op de kamer???? Die snap ik even niet geloof ik?

Hier bij ons ligt het kindje in de kraamperiode (de eerste 8 dagen) bij ons op de kamer zodat ik aan het kindje kan wennen en ook andersom. De kraamverzorgster zou dus het kindje naast mij in bed leggen en heeft dus helemaal niks te zoeken in de babykamer bij wijze van spreke. Ik bedoel hiermee te zeggen; dat een kraamverzorgster niet zou vallen over het niet gereed zijn van de babykamer aangezien ze het toch bij jou willen hebben liggen. Dit is in ieder geval bij ons het geval.

Ach weet je? Ik had er helemaal geen probleem mee hoor om zoonlief naar z'n eigen kamertje over te brengen. Ik ben nogal een pietlut wat slapen betreft, dus ik wordt vrij snel wakker van 'andere' geluiden dan ik gewend ben. Daarbij komt natuurlijk nog dat je de eerste weken haast vanzelf helemaal gespitst wordt op geluidjes van de baby en daar dus ook heel snel wakker van wordt. Zal wel een soort oerinstinct zijn om wakker te worden om de baby te voeden ofzo. Dus ja, zodra ik steeds voor niks wakker werd, was de knoop snel doorgehakt dat het tijd was om naar z'n eigen kamertje te verhuizen. Het is gewoon net wat je zelf het prettigst vind. Ik denk niet dat een kind er minder van wordt als het op z'n eigen kamertje ligt.

Er zijn trouwens ook veel mensen die er voor kiezen om de eerste maanden het kind overdag in de kinderwagen te laten slapen, hoe denken jullie daarover?

Ik heb eigenlijk het idee dat de kinderwagen is voor een wandeling, of als je op visite bent. Maar als je thuis bent, dan slaapt de baby gewoon lekker in het wiegje/ledikantje. Veel rustiger en duidelijker voor zo'n kindje. Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar wij hebben nooit problemen gehad met een kind wat niet wilde slapen. Sterker nog, volgens mij is hij de beste slaper van alle neefjes/nichtjes... Aan de andere kant, die van ons heeft echt een verschrikkelijke hekel aan lawaai, want ja, hij is ook niet zo heel veel lawaai gewend, het is altijd vrij rustig in huis hier. Zodra hij een grasmaaier hoort vliegt hij de bank op ::), de bangerik...

Hoi hoi hier marcella nog eens een keertje, het is weer een tijdje geleden dat ik iets van mij zelf heb laten horen.

Dit komt een beetje omdat ik mij zo onzeker voel in deze zwangerschap terwijl ik al 2 hele mooie echo's heb gehad met mooi kloppend hartje en zelfs de kleine heb zien bewegen en al dit alles hebben we vorige week een donderdag mogen beleven.

Nu hebben we aanstaande maandag weer een echo en nekplooi dus spannend weer...

Waarom ik niet echt durf te genieten van mijn zwangerschap is dat ik zo bang ben dat t nog mis gaat krijg t niet uit mijn hoofd terwijl de vk had gezegd dat t wel goed zit allemaal alleen dat t iets te klein is als wat het moet zijn maar dat kan later nog veranderen.

Ik ben ook zo'n stresskip

En ik heb ook eigenlijk nergens last van ja heb wel wat harde () () gehad en met vlagen wat misselijkheid maar dit alles is sinds maandag helemaal verdwenen dus dat zijn dan de dingetjes waardoor ik dan zo ga twijfelen erg he

Nou het kan voor mij nu dus niet snel genoeg maandag zijn :-)

Dan hoop ik dat de onzekerheid weer een beetje word weg gehaald

Vandaag wel even een leuk momentje gehad met mijn moederke had me verwend met kleine dingentjes van prenental dan hoop je diep van binnen toch wel dat t hartje nu nog maar klopt anders krijgen die mensen weer een klap als het niet goed zou zijn

Zo ben blij dat ik weer ff m'n verhaal heb kunnen doen lucht toch wel een beetje op want heb nu ff een tijdje geen klaagmuur hier in huis omdat mijn schoonmoeder slecht ligt en mischien niet lang meer te leven heeft, dus die spanning komt er dan ook nog bij ze was zo blij dat ze eindelijk weer oma werd en nu kan ze het waarschijnlijk niet meer mee maken

Liefs marcella

Hoi meiden

Sinds vandaag weet ik het zeker.

De wacht dagen zijn voorbij

We zijn vandaag 12 dagen in verwachting.

Nog erg onbegrijpelijk

Voel me goed

Wel erg moe.

Als alles goed blijft gaan heb ik rond 15 juli de eerste echo

Hoop dat het nu lekker goed gaat groeien.

Ik ben beetje in love al

Xxx esther