Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Zwanger 2014

Recommended Posts

@Marcella, meid Ik ben onzeker geweest tot en met week 23. Vandaag 25 wkn. Dus ik snap je heel goed. Heb de 1ste 3 mnd buikpijn gehad en mijn tepels doen al de hele zwangerschap pijn.

Verder geen klachten. Af en toe wat buikpijn Nog. Je baarmoeder groeit je banden trekken. Niks bijzonders.

Over die nipt, ik kreeg in februari j.l. De brief dat ik daar voor in aanmerking kwam. Tis vanaf 36 jaar. Ik doe het niet. Geen enkels extra risico.

Slapen in een kinderwagen vind ik ronduit belachelijk. De vriendin van mijn mans neef doet dat ook een neemt het ding mee naar boven want het kind is dan zogezegd zo aan die bak gewend dat het nergens anders meer kan slapen. 

In mijn ogen heeft het niet voor niks een eigen bedje.

Maar goed zoveel zwangere zoveel meningen.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Hallo allemaal,

Morgen weer een nieuwe echo, 25.3wk dan alweer.

Het gaat nu echt ongelofelijk snel zeg...

Gisteren zijn we naar de Efteling geweest en hebben best veel gedaan.

Heerlijk dat ik dat nog even mee heb kunnen pakken, al kwamen we in tijd nood en had de vriendin die we mee hadden problemen met lopen op het eind.

Verder gaat alles hier heel goed, we hebben laatst super leuke foto's laten maken, ik heb nu mooie foto's van mijn zwanger buik met een uiltje erop en mijn man houd de andere vast.

Nog wat zwangere foto's in de Efteling gemaakt, ook heel leuk en straks heerlijk op vakantie, nog krap 2 wkn te gaan, zo'n zin in...even volledig rust in een ander land en heerlijk kunnen zwemmen etc.

Hoe zit dat bij de andere dames?

Gaan jullie nog op vakantie?

Nog leuke plannen?

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hoi dames

Hier niet al te best nieuws moet zo naar t zh voor gesprek over de nipt

Er is bij ons via mijn bloed een verhoogd risico gevonden op een kind met Andrew syndroom

Het lijkt wel of deze kleine hummel ons niet gewenst is

Ik ben zo bang want als dit zo is heeft t kindje maar 1 jaar te leven of t kan ook sterven in mijn buik

Als t zo zou zijn heb ik mijn keuze al gemaakt hoe moeilijk t ook is

Nou jullie horen t nog wel

Xxx marcella

Guest tanja1969

hey Marcella,

das wel puur minder meid, maar Andrew syndroom is toch een huidziekte of is er nog een Andrew syndroom?

volgens mij kan je daar wel oud mee worden, ik hoop dat ze het mis hebben maar heel veel sterkte met het gesprek.

liefs Tanja

Hoi

Ja sorry klopt moest edwardssyndroom zijn mijn spelling op te telefoon had t verkeerd gezet

Guest tanja1969

wow Marcella,

jemig dit syndroom is wel heftig ja, dit maakt het wel wat moeilijker nu voor jullie  :'(

sterkte ermee meid

liefs Tanja

Jeetje Marcella,

Wat een rot bericht, vreselijk.

Enorm veel sterkte gewenst meid, ik hoop dat jullie toch nog positief nieuws krijgen.

Pfff ben er echt even stil van.

Dikke kus en digiknuffel

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Jeetje Marcella, wat heftig.

Hoop heel erg voor jullie dat het meevalt en dat er goed nieuws zal volgen.

Dikke kus!!

Oh Marcella, wat erg is dat. Ik hoop dat jullie kindje bij het percentage zit wat onterecht een afwijkende uitslag geeft en dat het toch goed is met jullie kleintje.

Wat een enorme schok moet dat voor jullie zijn. Ik hoop dat het toch nog goed zit.

Liefs en een warme knuffel,

Sannie

Dank jullie wel voor de lieve reacties.

Heb me dus vanmorgen bloed geprikt voor de nipt alleen moet nu 15 dagen wachten, heb er zelf toch geen goed gevoel bij want de kleine is nu nog maar 5cm en ben 12 weken en 6 dagen dus is te klein.

En ik viel ook in een heel verhoogd risico gebied van de 200 zat ik op 1/29 dus dat is echt heel verhoogd.

In heel goed overleg hebben wij wel zo iets als t echt zo zijn dan moet de zwangerschap beëindigd worden want dit kindje is toch niet levens vatbaar t zal nog een hele zware tijd gaan worden.

En daar komt nog bij dat onze film nog niet afgelopen is want ook mijn schoonmoeder is opgegeven dan vraag je je eigen toch wel eens af bestaat er daar boven nog wel iets....

Gr marcella

He Marcella,

Oh, meis, nog steeds onzekerheid dus... Betekent dat dat de kans 1 op 29 is dat het niet goed is? Dan is de kans toch nog wel redelijk groot dat het wel goed is? Of werkt dat niet zo? Hoop het zo voor je. Juist nu kun je heel goed positief nieuws gebruiken.

Hoi sannie, ja idd het is precies zo als je zegt 1 op de 29, maar in t zh vinden ze dit zorgwekkend omdat mijn andere uitslagen hoger liggen want als ik kijk naar t downsyndroom dat is 1 op 196 en het patausyndroom is 1 op 147.

Dus ja ik probeer maar positief te blijven maar t is best moeilijk en alles wat er aan hoort te zitten zit er aan en telkens als we een echo hadden dan was t druk bezig en lekker aan t zwaaien  :-\

Maar ja we wachten maar af kan niet meer doen op dit moment en tja mogen de uitslagen niet goed zijn dan mag ik nog een vruchtwaterpunctie doen, niet dat ik daar op zit te wachten maar we moeten alles maar aanpakken wat ze ons aanbieden nu om 100% zekerheid te krijgen

Gr marcella

He Marcella,

Wachten, hopen en bidden dus. Sterkte de komende tijd met wachten tijdens deze onzekerheid.

Dikke knuffel.

Hi marcella,

Wat een rot nieuws en schrikken voor jullie!

Vorig jaar had jilll (hier op het forum) 1/12 kans op downsyndrom en heeft toen ook een punktie laten doen en alles was toen gewoon in orde en zij is in november van een fantastische dochter bevallen. Ik zat vlak achter haar met de tests en heb toen ook peentjes gezweten. Heb toen ook veel erover nagedacht als er een negatieve uitslag zou komen. Ook wij zouden dan de zwangerschap afgebroken hebben, ook al weet ik dat ik daar de rest van mijn leven problemen mee gehad zou hebben, en wetende dat het andere scenario slechter was.

Heel veeeel succes in de komende spannende weken en zorg voor 100% zekerheid en volg je hart!

Dikke dikke knuffel!

Hoi meiden vandaag 3 weken precies zwanger dus eigenlijk 5 weken maar ik geloof het nog nie het is zo raa elke x als ik buikpijn lees menstruatiepijn voel denk ik Oke wanneer komt het bloed.

Herkent iemand dit waarom kan ik nog nie genieten puur omdat ik zo lang heb moeten wachten op een  zwangerschap?

Vanmorgen huisarts geweest die wist het ook nog nie en gelijk gehoord dat ik licht virus heb plus peesonsteking Pfff lekker is dat.

Ik hoop dat ik echt snel de eerste echo heb over anderhalve week.  Mandag 7 juli.

Misschien dat ik het dan wel ga geloven.

Liefs esther :love2:

Marcella; Pff 2 weken onzekerheid. wat ontzettend rot voor jullie!! Ik hoop dat er snel een positief berichtje komt, houd moed!!

Esther: Logisch dat je je zo voelt. Men zegt dat die wachtweken killing zijn, maar het wachten op een eerste echo is minstens zo erg!! Ik kon zelf ook pas genieten op het moment dat ik een hartje zag kloppen en een echte echo in handen had.

Ik weet niet of je een smartphone hebt, maar er is een gratis app (Zwanger&zo) die elke week een update geeft met wat er in je lichaam afspeelt. Ook een voedingswijzer met dingen die je nu beter kunt laten staan en je kan er buikfoto's opslaan. Echt heel leuk!! Hier heb ik veel informatie uit gehaald en je ziet een plaatje van hoe je baby er nu uit ziet. Kwaaltjes als buikpijn werden hier ook in aangegeven wat mij dan wel weer iets meer rust gaf. Dan dacht ik; Zie je wel, ik ben niet de enige!!. Je moet je wel aanmelden met een mailadres en wachtwoord, dacht ik. Maar de app is het echt waard!!

Verder is de site www.berichtjeuitjebuik.nl ook erg leuk. Hier zie je elke week een realistisch filmpje van de kleine met info daaronder.

Zaterdag ben ik zelf precies op de helft. 20 weken alweer, wat gaat dat snel!! Maar aan de andere kant, pfff nog 20 weken wat duurt dat lang!! Ook al last van mijn bekken. Loop bij een bekkenfysiotherapeut. Ze hebben mijn rug ingetapet. Niet bepaald een pretje om hier nu al last van te hebben. Maar ach het hoort er allemaal bij!!

maandag de 20 weken echo en dan horen we hoe het met ons kleintje is. Ik heb goede hoop en maak me er niet zo heel erg druk om. Manlief zit nu wel elke avond aan mijn buik te voelen. Ik heb ons meisje al voelen trappelen maar nu wil hij ook!! Hahaha stuk ongeduld. Meneer zit ook al tegen de kleine te praten; ja Hallo kleine, hoor je me al?? Zo jammer dat ze nog niet terugpraat ;)

Guest tanja1969

hey mamalou,

heerlijk om te horen dat het allemaal lekker gaat, vervelend van je bekken, heb je al over een bekkenband nagedacht?

ik heb die heel lang gebruikt tijdens maar ook nog jaren na Joris zijn zwangerschap en geboorte

had 2 verschillende soorten en beide werkten goed bij mij.

succes en heel veel plezier bij je 20weken echo

liefs Tanja

Hi Esther,

Ik kon op dat moment in mijn zwangerschap er ook nog absoluut niet van genieten. Met de echo van 8 weken begon ik het langzaam te geloven en na de uitgebreide echo van 13 weken kon ik pas echt blij en opgelucht zijn. Daarna de weken zitten aftellen ton de geboorte en toen nog bang dat daar iets mis zou gaan. Na de geboorte bang dat hij s nachts niet meer zou ademen..... ::) nu probeer ik elke dag te genieten van onze kleine jongen en besef ik hoeveel geluk wij hebben!

Je zorgen maken blijft altijd en extra na zo'n traject, maar het belangrijkste is dat je toch ook probeert die speciale tijd van je zwangerschap bewust mee te maken en de positieve dingen ervan in te zien. Die buikpijnen horen erbij, binnenkort worden die geruststellend! ;)

Lees anders jill en mijn belevingen en symptomen uit onze zwangerschap vorig jaar onder het kopje zwanger, november/december/januari mama's, dat stelt je denk ik ook meer gerust! ;)

Hee Tanja, die mag ik nog niet gebruiken. Ze wilden eerst de tape proberen. Inmiddels op mijn werk ook al de nodige aanpassingen gedaan en ik moet zeggen dat het nu te doen is. Zo'n bekkenband mag je alleen gebruiken als het echt niet meer anders kan en dan maar een paar uur per dag. Zelf heb ik al last van reuma en dus weinig spierkracht. Dit moet ik zelf opbouwen zodat het dragelijker wordt voor mij. Als ik mijn spieren ga ontlasten met zo'n band dan ben ik na de bevalling nog verder van huis. Tenminste dat vertelde de bekkenfysiotherapeut tegen mij.

Komt vast wel goed, het is alleen vervelend dat het al zo vroeg in de zwangerschap is. Mensen om mij heen gingen pas rond de 35 weken naar zo'n fysiotherpeut met klachten. Mijn medische achtergrond werkt daar helaas niet zo aan mee ;)

Guest tanja1969

mmm mamalou,

kweet er alles van, ook ik heb reuma sinds mijn oudste (vandaag 19 jaar geworden) , ik kreeg bij de zwangerschap van Joris (jongste) al klachten van mijn bekken toen ik net 12 weken zwanger was, en helaas met 23 weken kreeg ik bedrust voorgeschreven, kon geen stap meer zetten, geen trappen lopen, sliep in de woonkamer, en heb na zijn geboorte bijna 2 jaar niet kunnen lopen, en nu meneertje 14 jaar is kan ik net 200 meter lopen met krukken en zit merendeel buitenshuis in de rolstoel.

tape heeft bij mij helaas nooit geholpen, de bekkenband gelukkig wel.

wel fijn dat je werk de nodige aanpassingen al voor je heeft gedaan, das wel zo fijn.

meid het komt wel goed, tis idd alleen erg vervelend, maar zie maar bij mij, het komt goed!!

liefs Tanja

Als ik dit soort van klachten zo allemaal lees bij jullie dames dan ben ik heel blij dat ik eigenlijk nergens last van heb.

Mijn enige punt is dat ik nog steeds afval, maar volgens de arts geeft dit helemaal niets, nou gelukkig maar dan he?

Met de beeb was alles goed, vruchtwater was ruim aanwezig en lenig als kruumpie is, waren de beentjes gestrekt over het hoofdje gelegd. Teake, mijn gyn zei al, zo lenig ben ik niet meer...ik ook niet hahaha

Heb ruim 2 uur op hem moeten wachten. Had afspraak bij de arts assistent, maar die twijfelde ne Teake gaf gelijk aan dat hij ook niet wilde dat ik naar iemand anders ging. Oke, dus hij zou de afspraakaf handelen...wisten wij veel, wij kregen dit pas te horen toen hij met spoed opgeroepen was om een spoedkeizersnee te oden. Dit blekekn er uiteindelijk 2 haha dus ruim 2 uur zitten wachten en daarna ging meneer maar even vrolijk grapjes zitten maken over dat wij zo dom waren geweest op hem te wachten, dus ik heb een poging tot wurgen ondernomen, maar er toch maar vanaf gezien.

20 Minuten lang een echo gehad, moeders was mee en werd van alles op de hoogte gesteld wat zich binnen in mijn buik zich afspeelde.

Daarna kwam de ellende van eerder weer in beeld.

Mijn auto was gestrand vlak voor het zh. We hadden wel water mee dus ik ben op het parkeerterrein van het zh gekomen. Vervolgens de ANWB gebeld, en ik nog even terug langs het lab gelopen, moesten nog even 6 buisjes bloed van mij hebben :( even langs het toilet gewandeld en toen terug naar de auto samen met moeders.

ANWB kwam en wat wij al wisten werd bevestigd.

Wachten op het sleepbedrijf en mee daarheen, leenauto mee naar huis en eindelijk op weg richting huis.

Ik had kwart voor 2 een afspraak, was 4uur aan de beurt en om 7 uur thuis.

Dus dat was een aardig gevulde dag....

De auto zou gisteren om 8uur naar de garage worden gebracht, maar helaas...hij was daar pas om 16uur 's middags.

Vandaag kregen we te horen wat er daadwerkelijk allemaal aan mankeerde, de afgesproken 300E werden ietsje meer....1500E om precies te zijn. Mijn bek viel open, en dat 1 wk voor de vakantie pffff

Nu maar wachten hoe we deze dag weer doorkomen.

Af en toe zou het fijn zijn om eens even geen stress te hebben en gewoon rust!

Iedereen een fijn weekend.

@Marcella, jou wens ik heel veel sterkte met het wachten, hemel 2 wkn extra spanning...en heel veel sterkte met je schoonmoeder. (Ook voor je man) Ik hoop dat jij bij die 1/29 mensen hoort die de dans ontglippen!

Liefs Pitbull_Lady :love2:

He Pitbull,

Nou dat was me het dagje wel zeg, voor jullie. Gelukkig was met jullie Kruumpie alles wel goed.

Maar goed, neemt natuurlijk niet weg dat het vreselijk balen is van de auto. Pff, duur grapje wordt dat zo.

Maar proberen om een beetje bij te komen van alle consternatie...

Hoi iedereen,

Ik kom me ook maar is aanmelden! Nu mag het officieel. Ben echt zo blij! Het moet allemaal nog even landen. Het is gek om te zeggen na zoveel jaar wachten ben ik voor het eerst in m'n leven zwanger. Nu hopen dat het allemaal goed gaat want dat is helemaal niet vanzelfsprekend daar ben ik me heel goed van bewust. 22 juli eerste echo. Spannend allemaal.

Iedereen sterkte en succes.

Ik zit nog ff een uurtje op m'n roze wolk en dan gaat het leven weer door en moeten er boodschapjes gedaan worden!

Liefs Ger

Nou de auto krijgt nog een staartje, helaas komt het niet op tijd af en heeft hij onze verwarming gesloopt. we weten nog niet of dat voor onze kosten komt of dat hij dat zelf verwerkt...

De hele dag alleen maar onzekerheid, de andere moet zo weg, die mogen we geen uur langer houden en moet voor half 6 bij het takelbedrijf zijn...Ik sta strak en mn buik doet inmiddels behoorlijk pijn.

Onze stiefzoon is om half 4 opgehaald om het weekend bij zijn moeder door te brengen, dus we MOETEN heb hou dan ook zondag halen, maar zoals het er nu uit ziet niet in onze auto. We moeten afwachten of de garage een leenauto heeft, onze eigen kan pas dinsdag afgemaakt worden.

Dus nu in spanning aan het zitten en wachten op het telefoontje van de garage, om te weten hoe nu verder....om gek van te worden, wat een dag.

Langzaam aan zie ik onze vakantie wegvaren zonder ons....het wordt met het dagdeel duurder...ik weet echt niet waar we het geld vandaan moeten halen. Het zou eerst 300E zijn en nu 1500E.

Ik sta echt strak ontspannen is er niet meer bij.

Lopen hier allebei niet bepaald vrolijk meer rond.

Nooit leuk zoiets, maar als je 2 wkn terug je baan bent kwijt geraakt wordt het er allemaal niet veel beter op ;)

@Ger, knap dat je direct op een roze wolk kunt zitten, dit heeft bij mij weken lang geduurd voordat ik dat durfde.

Hoe lang zijn jullie bezig geweest als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?

Succes met die wkn wachten op je 1ste echo.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Ger, welkom hier! Van harte gefeliciteerd.

Pitbull, bah, wat een gedoe. Hoop dat je vannacht wel lekker kunt slapen en dat de buikpijn weer over gaat. Je mag er toch wel vanuit gaan dat je garage die verwarming voor eigen rekening neemt toch? Als ze zelf iets vernielen wat eigenlijk niet kapot was, dan is dat niet jullie probleem lijkt me. Maar hoe dan ook, 1200 euro extra is sowieso een hoop geld. Had je leukere dingen van kunnen doen... Rustig aan doen he (in ieder geval proberen)?