Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Zwanger 2014

Recommended Posts

Hoi pitbull,

Wat vervelend allemaal zeg! Ben jij je baan kwijt? Ik ook over 2 maanden. Ik begrijp helemaal hoe het voelt als het allemaal ff flink tegen zit. Tegen mij zei iedereen om me heen dat ik me moest concentreren op de behandeling in plaats van zorgen maken. Nou dat is mij ook niet bepaalt gelukt. Daarom zat ik net ook ff op een roze wolk. Gewoon ff toegeven aan je blijheid en aan goed nieuws. Daarna is het weer keiharde werkelijkheid en ben ik een heel realistisch mens haha. Wij zijn ruim 3 jaar in de mmm. Daarvoor ook nog een hele tijd voordat je de mmm in gaat. Jij was ook een hele tijd bezig hè? Sterkte joh met je auto. Vind het rot voor je.

Mamalou, wat een leuke app zeg die zwanger&zo. Goed idee.

Esther, heb nu nog steeds menstruatie krampen? Ik namelijk wel. Heel erg soms. Wat heb jij al snel een echo zeg! Leuk hoor.. Alles goed verder?

Tnx Sannie

Liefs Ger

Die ongi krampen zijn je baarmoeder die oprekt. Ik maakte mezelf helemaal gek tijdens dat gevoel, nu weet ik dat dat niet nodig was, maar op dat moment werd ik echt gillend gek.

Ja wij zijn idd 9.5jaar bezig geweest, 11 mk's en idd heel wat behandelingen.

Dat ben ik ook nog echt niet vergeten, ondanks dat ik morgen al 26 wkn zwanger ben.

Sommige dagen heb ik nog wel eens mega buikpijn, maar dan weet ik dat het mn baarmoeder is, die weer een stukje opgerekt wordt door ons kruumpie.

Daarnaast wordt er flink geschopt en gestompt dus weer een geheel nieuwe fase met nieuwe pijn klachten, ach ja zo maak je nog eens wat mee, na al die jaren van pijn en verdriet.

Ja die auto, mooi balen. Al met al kregen we toch een leenauto, ook omdat ik tijdens mijn zwangerschap niet zonder wil zitten en ze dat wel met mij eens waren. Ik zei ook, ik loop wel in het zh 35km van mijn huis af, dus ja...en zondag mijn grote vriend ophalen in Limburg, dat gaat ook minder goed op de fiets...

Afwachten of wij hun aangerichte schade moeten betalen, ik geloof nooit dat manlief daarmee akkoord zal gaan, ze hebben een bedrag genoemd, dus ik vermoed niet dat hij zich er vanaf laat praten.

Nu eerst maar even rust.

Nee Ger ik ben niet ontslagen, maar mijn man.

Ik werk binnen mijn man's startende bedrijf, dus ik heb alleen inkomen als hij de opdracht binnen haalt.

Verder maak ik op bestelling taarten, fondant.

Hij is nu een grote offerte aan het opmaken voor morgen, bij een bloemenwinkel met in elk geval 2 vestigingen en een hoofdvestiging ;)

We zijn momenteel druk met klanten die van hun verlichting over willen naar led verlichting.

Vanavond nog een goed gesprek gevoerd bij een restaurant, waar we samen al 10 jaar komen en ik al bijna 20 jaar.

Wie weet hebben we mazzel, als we daar binnen komen dan zitten we voor onze eigen woonplaats goed.

Bedrijf is al ruim 50 jaar een begrip. De heel middenstand komt daar om er te eten, dus dat valt dan wel op.

Ik zal eens languit gaan liggen, lange dag geweest ;)

fijn weekend allemaal! :love2:

Allereerst, Ger van harte gefeliciteerd en welkom bij de club!!

Pitbull; wat ontzettend balen van de auto zeg, zoiets komt altijd onverwachts en altijd op het verkeerde moment. Die verwarming zou ik ook echt niet gaan betalen. daar is het bedrijf voor verzekerd. doen ze het toch? Dan zal ik mijn auto laten ophalen door een ander bedrijf en hem daar lekker laten repareren. Zijn ze helemaal!!

Afgelopen weekend een heerlijk weekend met familie gehad. Lekker BBQ-en met iedereen en gezellig bijkletsen, vooral over baby's  ;)

Gisteren voetbal gekeken. Mijn hemel wat een spanning!! Zaten in de kroeg en op een gegeven moment was het zo spannend!! Iedereen daar riep SCHIETEN!! En ik deed vrolijk mee, SCHOPPEN!! Auuwwww, dat was onze kleine, die schopte fanatiek mijn blaas ineen :o. Pff ik had het niet tegen jou schat maar tegen die mannen daar op het veld!!

En toen werd er gescoord, mijn man juichen, totdat hij mij op een stoel zag staan dansen. Hihi of ik er even vanaf wilde komen, straks viel ik  ::)

Vandaag de 20wk echo gehad, en alles was goed. Kindje weegt nu ong. 300 gram. Lengte was niet te meten aangezien onze kleine meid in een koprol lag. tja, dan wordt het wat lastig ;D

Nu maar eens een afspraak maken voor een 3d-echo. die heb ik gekregen voor mijn verjaardag en kan ik over ong. 6 weken dan ook eindelijk gaan verzilveren. Ik heb er nu al zin in!!

Hoi meiden

Ger van harte  gefeliciteerd en idd best knap dat je gelijk zo kunt genieten Ik heb idd over een week al de eerste echo maar ik heb echt menstruatie pijn waardoor ik gewoon bij elk wc bezoek bang ben op bloed en dat de uterogestan het bloed tegenhoudt.

Ik wrijf wel steeds over me buik en hoop echt dat ik straks ken gaan genieten.

Ik probeer er niet te veel aan te denken maar het gaat gewoon niet.

Ik probeer echt door hier positieve verhalen te lezen om positief te blijven.

Ben wel heel nieuwsgierig naar de eerste echo maar ben dan officieel 6 weken echt heel kort en pril.

Iemand nog tips wat ik ken doen.

Liefs esther

Mamalou, 20 weken alweer! Super dat het goed gaat met jullie meisje. Hoop dat de pijn aan je bekken ook een beetje te doen blijft de rest van je zwangerschap. Krijg je meer last van de reuma trouwens als je zwanger bent?

Esther, logisch hoor dat het voor je gevoel nog zo onzeker is. Maar echt waar hoor, die menstruatiepijn-achtige klachten zijn echt heel normaal. Hoop dat je na je echo toch iets meer gerust bent. Hoewel dat onzekere vast daarna ook nog wel eens terugkomt (heb ik zelf ook nog wel hoor, kan steeds niet wachten op de volgende controle  :P )

@Esther,

Ik durf nu pas sinds een paar weken een beetje te genieten.

Dus kun je nagaan, ik zit nu in mijn 27ste wk, zegt genoeg.

De eerste 3 mnd heel veel ongi kramp gehad, bleek mn baarmoeder te zijn ;)

Die groeit vooral in de eerste maanden heel hard, dat doet verrotte pijn kan ik je zeggen.

@Mamlou,

Klinkt gezellig, mijn fam houd 1x in de zoveel jaar zo'n bbq.

Dit jaar wilde ze het ook weer gaan doen, maar precies rond de tijd dat ik ben uitgerekend.

Zegt me nicht, (begin 60) Goh van harte, jammer zeg kun je er niet bij zijn he?

Nou je snapt, als ik moet kiezen waar ik na al die jaren voor kies denk ik?

Jammer, slaat de plank weer giga mis he?

Hope is het met de rest van de dames?

Hier gaat alles goed, gisteren een min momentje gehad...

Moest heel nodig een noodstop maken onderweg, maar ik kan geen grote boodschap bij een tankstation doen, dus maar naar huis gereden...120km en bij thuiskomst wilde het niet meer, maar ging ik inmiddels dood van de pijn...

Dus kop thee gedronken in bed en mn warmte dekentje op me buik en ja toen kwam het gelukkig voor een deel los.

Daarna een halve pijnstiller gehad en gelukkig in slaap gevallen.

Maar damn wat voelde ik me min zeg.

Liefs Pitbull_Lady :love2:

hai dames,

weer een berichtje van mij vandaag ben ik al weer 38 weken.

dus het gaat aardig snel alleen me bloeddruk is wat hoog heb nu medicatie vandaag terug geweest in het ziekenhuis is wel iets gezakt maar toch nog hoog morgen heb ik een telefonische consult met de medische verloskundige

dus dan hoor ik het wel weer voor de rest heb ik gelukkig geen klachten maar ik hoef nog maar 2 weken

maar misschien is het er wel eerder

groetjes marina

Hey Marientje,

Ik hoop voor jou dat het nu snel mag komen, ook voor je bloeddruk...de laatste 2 wkn verplicht op bed moeten liggen is ook geen pretje.

Ze voorspellen beter weer, dus in dat opzicht is het helemaal niks om op bed te moeten liggen.

Veel sterkte met de laatste lootjes.

Hoop dat je de kleine snel vast mag houden meid :) xx

Hier ben ik bezig te bedenken wat voor taart ik voor mezelf ga maken en op een heel leuk idee gekomen. Ik moet hem 2x uitvoeren, maar dat mag de pret niet drukken.

We vinden het beide een leuk idee, dus dat maakt het makkelijk ;)

Vrijdagnacht op vakantie, het komt nu steeds dichterbij :D

Ik heb er zin in, ven weg van huis, even ontspannen.

Wie gaat er nog meer op vakantie en waar ga je naar toe?

Liefs Pitbull_lady :love2:

@Sannie, Ik moet zeggen dat mijn reuma wel aardig goed in de hand is te houden. zeker met het warmer wordende weer. In de winter heb ik er het meeste last van. Ik hoop dus op een lange zomer zodat ik er niet zoveel last van heb op het eind van de zwangerschap. Maar ach, dan heb ik toch ook verlof dus zal allemaal wel goedkomen!!

Marientje wat ontzettend spannend!! Nog 2 weken, veel succes met de laatste loodjes.

Wij gaan in augustus een weekje met vakantie. De laatste keer samen (voor de komende 18 jaar ;))

Wij gaan lekker een weekje naar Valencia. Een heerlijk  4* hotel geboekt!! Heerlijk zachte bedden en een beetje luxe. Daar ben ik wel aan toe.

Oke oke, nu begint het toch zwaarder te worden...mn buik begint meer pijn te doen aan beide zijde, dankzij het gewicht van kruumpie...hopelijk valt het mee, kan ik gewoon mn ding blijven doen.

Hoe heb jij dat de vorige keer ervaren Sannie?

Liefs Pitbull_lady  :love2:

He Pitbull, Denk niet dat de zwangerschap van mijn zoon echt goed vergelijkingsmateriaal is hoor. Ik had toen de hele zwangerschap echt compleet nergens last van. Niet misselijk geweest, ik voelde al heel vroeg beweging wat tot het einde een heel prettig gevoel was, geen maagzuur, bandenpijn, bekkenpijn of wat dan ook. Zelfs de bevalling was mooi (niet dat het nou zo heel prettig voelde hoor, maar het was prima te doen, duurde niet te lang en ging eigenlijk vrij gemakkelijk). Op het laatst van de zwangerschap had ik wel een enorme toeter en waggelde ik behoorlijk, maar ik kan niet zeggen dat ik er echt last van had, behalve dat alles op een heel laag tempo ging  ::). Ik merk nu ook echt wel dat elke zwangerschap anders is. Nu was ik de eerste maanden continue hondsberoerd. Nu sinds een paar weken is dat gelukkig alleen nog 's ochtends en soms 's avonds, hoewel het lang niet meer zo heftig is als de eerste drie maanden. Wat dat betreft is het nu (nog) prima te doen. Oh ja, en ik slaap nog steeds 's middags op vrije dagen ;).

M1978, ik weet niet of je op het moment nog vaak hier op het forum kijkt, maar als je dit leest, hoe gaat het bij jou?

Ik heb vandaag mijn aller eerste zwangerschapsmassage gehad. Heerlijk, nu pijn vrij en volgens haar zal ik dit zeer zeker 2 wkn profijt van hebben. Dus dat is mooi meegenomen voor mijn vakantie.

We vertrekken vannacht :D

Dus als jullie mij even niet meer horen de komende 2 wkn dan weten jullie even hoe of wat.

Als het goed is hebben we wifi, anders betaal ik erg veel.

Dus niet druk maken, als het goed is zal alles goed gaan ;)

Heel veel succes en sterkte voor jullie allen en tot de 21ste, dan ben ik jarig en terug ;)

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hoi Sannie,

Ik hou t forum nog altijd in de gaten en lees nog aandachtig mee met jullie ervaringen.

Hier is alles nog rustig al vanaf dag 1 geen kwaaltjes alleen telkens verschillende complicaties en zitten nu in spanning te wachten op 22 juli want dan krijgen we de uitslagen van de NIPT onderzoek....

Volgende week donderdag nog even naar de verloskundige hopelijk gaan we dan nog even naar de uk kijken e hoop dan dat t ook nog goed is.

Pitbull_lady hele fijne vakantie geniet er lekker van

Hier dit jaar helaas geen vakantie wegens de omstandigheden

Liefs marcella

Hallo meiden

Vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger als het goed is

Ik hoop maandag een hartje te zien.

Ik ben echt heel erg gespannen.

Ik heb nu ook een flinke kou gevat ik heb een dikke keel en me hoofd zit vol.

Ger hoe is het nu met jou? Jij moet ook best lang wachten op je echo Ik hoop dat jij je er beter doorheen slaat.

Ik durf geen pijnstillers te nemen omdat alles bij het kindje ook komt.

Hoe gaat het met de andere meiden?

Hi Esther,

Tegen je dikke keel kan je gemberthee maken. Kreeg ik als advies van de apotheek tijdens mijn zwangerschap. Je haalt een stukje gember wortel en snijd deze in plakje en dan heet water erover en even laten trekken. Is ook goed tegen misselijkheid zeggen ze. Je moet er alleen wel van houden...

Verder mag je wel paracetamol (is bloedverdunnend), maar geen bloedverdikkers zoals iboprufen! Kijk dus even op de bijsluiters! Of ga langs huisarts of apotheek..

Succes!

Conny

Hoi Esther,

Hier gaat het goed. Ben druk op zoek naar een leuke baan. Zie er vreselijk tegenop om weer te solliciteren enz.

Het klinkt misschien een beetje gek maar ik heb niet echt het idee dat ik zwanger ben. Als mensen die het weten vragen of ik al wat voel dan moet ik steeds lachen. Ik heb alleen maar het idee dat ik ongesteld moet worden. Gelukkig hebben veel mensen dat ook gehad. Dat stelt me wel gerust. Afgelopen vrijdag en zaterdag zat ik echt ff op een roze wolkje. Daarna kreeg ik steeds de kriebels als ik naar de wc moest. Ben zo bang dat ik ongesteld wordt. Iedereen zegt dat het met een echo en het horen van het hartje alles een beetje echt wordt. Jij mag dus maandag al! Leuk hoor. En ook spannend natuurlijk. Ik geef Conny helemaal gelijk. Lekker paracetamol nemen hoor. Kan echt geen kwaad! Ik hoop dat je snel wat lekkerder in je vel zit! Beterschap.

Liefs Ger.

He Marcella, dat duurt dus nog wel even voor je die uitslag hebt. Wat zal wachten lang duren. Hopelijk kun je in de tussentijd toch wel wat ontspannen (zal wel makkelijker gezegd dan gedaan zijn, maar ik gun het je wel...). fijn dat je donderdag nog wel even voor een echo bij de vk mag komen.

Pitbull, zo'n zwangerschapsmassage, is dat echt gericht op pijnverlichting, of is het ook gewoon erg lekker? Zo klinkt het namelijk wel ;D. Fijne vakantie trouwens, en lekker ontspannen.

Esther, al bijna de echo dus. Spannend, maar o zo bijzonder als je al een hartje ziet. Duim voor een prachtige echo voor jou!

Ger, wanneer heb jij je eerste echo dan? Jij bent toch ook al bijna 6 weken, of gaat de tijd minder snel dan ik denk?

Hier gaat alles z'n gangetje. De eerste dames in mijn omgeving die gelijk met mijn vorige zwangerschap waren uitgerekend zijn bevallen. Het valt me gelukkig mee, ik ben echt superblij voor ze en heb gelukkig niet dat ik het eerste moment waarop het verteld wordt het er moeilijk mee heb. Dat was denk ik wel anders geweest als ik nu niet ook in verwachting van een kleine was geweest.

Af en toe voel ik de kleine al een beetje bewegen. Ik vind dat heerlijk, het voelt nu nog niet vervelend in ieder geval. Toch een soort van bevestiging dat ukje er nog is (hoewel je daar ook niet meer aan zou twijfelen als je m'n buik ziet, haha). Op de een of andere manier kan ik steeds niet wachten tot de volgende controle, eens in de vier weken is best lang en de week voor ik de afspraak heb word ik toch weer onzeker. Komende dinsdag mag ik weer. Even naar het hartje luisteren, blijft prettig...

Was een heerlijke massage, echt een aanrader. Ook bij bekkeninstabiliteit, en vocht klachten of andere pijn, heel doeltreffend.

Liefs van mij

Hoi ger

Ik herken echt wat je zegt.  Ik voel me precies hetzelfde ik vind het gewoon zo raar wat er allemaal gebeurd.

Er groeit iets in me en das aan de natuur of dat goed gaat.

Daar kan ik niks aan veranderen.

Ik rook niet drink geen alcohol eet gezond en probeer gewoon me dagelijks dingen te doen.

Maar ik heb het nu al 2 dagen erg benauwd.  Ik slaap goed en wordt goed wakker.

maar naarmate de dag vordert worst ik moe zere ogen en erg benauwd dus.

Angst voor toilet heb ik al 2 weken.

Nog 2 daagjes en dan weten we of het goed is.

Ik hou het echt bijna niet meer

Xxx esther

Hoi meiden

Het is super gegaan Ik heb een hartje gezien wel heel klein Nog 0.75 cm maar het leeft en alles was goed verder.

Ik brak echt ff op de tafel van blijdschap nu genieten.

Over 2 weken mag ik alweer Jeeej.

Xxxx :love2: esther

Jaaah esther, gefeliciteerd! Mooi gezicht is dat he? Hoop dat het nu iets echter voor je wordt! :love2:

Sannie, vandaag is het precies 4 weken na punctie. De 22ste hebben wij onze eerste echo. Op die dag is het ook de verjaardag van m'n man. Het zou toch zo'n mooi kado zijn....

Wauw Esther wat leuk zeg! Over 2 weken mag ik ook! Zo spannend. Grappig dat jij precies 2 weken eerder bent dan ik. Kunnen we samen de dagen naar de echo aftellen haha.

Liefs Ger

He Ger, spannend zo op weg naar die eerste echo. Nog een paar weekjes wachten dus...

Hier net weer terug van de controle bij de verloskundige. Alles leek goed. Wel een enorm lage bloeddruk, maar dat had ik ook niet anders verwacht (oppassen dat ik af en toe niet omval  ;D). Maar zo laag als net, heb ik het volgens mij nog niet eerder gehad (90 over 48). Maar ach, het zit in de familie, ik had ook niet anders verwacht. Volgens de vk is het alleen maar gezond. Ach, en nu kan ik met gerust hart af en toe een extra dropje nemen  ::).