Jump to content
Sign in to follow this  
Pitbull_lady

Zwanger 2014

Recommended Posts

Hai dames,

hier weer een berichtje gisteren naar het ziekenhuis geweest me bloeddruk was nog steeds hoog

ik heb een hartfilmpje van de baby gehad die baby doet het goed ik heb weer medicatie er bij morgen terug ze gaan zoiezo in week 40 me inleiden en als morgen me bloeddruk niet gezakt is zal het misschien deze week nog gebeuren

het is misschien beter maar wel spannend ik ben nu 39 weken en 1 dag

dus jullie horen wel weer

groetjes marina

He marientje, komt nu dichtbij he? Spannend, maar wel heel mooi. Succes nog eventjes en op naar dat moment waarop je je kleintje voor het eerst je je armen hebt!

Hey Marina,

Fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. Benieuwd wanneer je mag gaan bevallen.

Esther wat fijn dat jullie echo goed was, spet.

Ger dus nog even geduld. Heftige wkn die volgens na de 1ste 2 slopende werken zeg.

Hier gaat als goed, alweer bijna 28 wkn.

Gisteren een drukke dag in Tsjechië gehad. Vandaag en rustigere dag. Beloofd minder mooi weer te worden.

Daar ik last heb van mijn longen vind ik dat even geen probleem.

Liefs pitbull_Lady :love2:

Echo was idd super bijzonder om te zien eerste paar dagen zatcik ook ff op die wolk ik kijk vaak het filmpje terug om het echt goed te bevatten.

Ik moest gelijk stoppen met de uterogestan en dat vind ik beetje spannend toch wel.

Gister gewoon wat huishoudelijke klusjes gedaan nu heel erg pijn in me rug en hele nacht met kruik geslapen Pfff.

Xxx esther

Guest tanja1969

hey esther,

geweldig he zo'n echo

je kan gerust doorgaan met de bolletjes en anders bouw je het gewoon heel rustig af

want in principe mag je de bolletjes tot zeker 12a13 weken gewoon gebruiken er zijn

zat meiden die dit moeten doen

succes meid

liefs Tanja

Hoi Esther,

Leuk hoor dat je een filmpje hebt gekregen. Ben zo benieuwd hoe het bij ons zal gaan! Grappig dat jij nu pas moest stoppen met utrogestan. Ik moest namelijk al stoppen na de uitslag van het bloedprikken.  Elk ziekenhuis heeft weer een ander protocol. Dat blijkt maar weer....

Waar ik benieuwd naar ben is staan jullie allemaal onder controle van een gynaecoloog og een verloskundige. Want bij mij is het zo dat op een gegeven moment de voortplantingsafdeling klaar is met me. Ik weet zeker dat ze dat allemaal gaan vertellen als de echo gemaakt wordt. Ik vraag het puur uit nieuwsgierigheid.

Succes allemaal in deze hitte.

Liefs Ger

He esther, herkenbaar dat je dat afbouwen zo spannend vindt! Had ik ook en dat was pas

Na 12 weken zwangerschap. Heb bijna een week gedaan over het afbouwen. Dat was ook geen enkel probleem volgens de arts hoor, als ik me daar prettiger bijnvoelde mocht ik dat gewoon doen (en ik had nog een doosje van dat spul liggen dus hoefde ik ook geen nieuw recept).

Ger, hier bij onze oudst mocht ik na de echo met 10 weken naar de verloskundige. Bij deze zwangerschap iets eerder. Als alles er normaal uitziet dan mag je hier gewoon naar de verloskundige.

Komend weekend ga ik trouwens een weekje weg, dus dan zal ik waarschijnlijk geen berichtjes plaatsen.

Groetjes,

Sannie

Hoi ger en sannie

Ik heb in gent alleen een controle echo gehad en nu moet ik gewoon nog anderhalve week wachten op de eerste echte echo

Ik zit nu ook met dezelfde vragen.

Ik weet ook nie of ik naar een gewone verloskundige kan straks dat hoor ik allemaal.

Wel heb ik als tip gekregen om een lijstje te maken met wat je allemaal

Te vrafen heb

Hi meiden,

Na een ivf behandeling mag je volgens mij zelf kiezen of je naar de verloskundige of gynaecoloog wil. Ik ben zelf een groot voorstander van de gynaecoloog, omdat ze daar mer kunnen. Maar andere meiden vonden de verloskundige fijner. Dus beide opties staan volgens mij open, tenzij er complicaties te verwachten zijn, dan moet je naar de gynaecoloog. Het kan ook zo zijn dat je later weer van de gynaecoloog terug naar de verloskundige wordt verwezen.

Veel succes!

Hoi meiden

Nou nog een week en 2 dagen en de tweede echo is aan e beurt.

Ik heb sinds vanmorgen heel erg kramp in me onderbuik Pfff.

Gewoon weer angst op miskraam.

Ik wou dat er iets was om de angst uit te zetten.

Maar ik weet dat je over dit zelf geen controle heb.

Ik ben absoluut nie misselijk Ik ben alleen heel erg moe en heb echt huilbuien.

Ik ben aanstaande woensdag 8 weken. (6 + 2 eigenlijk)

Liefs esther

Hoi meiden,

Sannie en Conny bedankt voor jullie reactie. Misschien allemaal heel erg voorbarig van mij. Ach dan ben ik vast goed voorbereid.

Esther, ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik heb ook nog steeds menstruatie krampen. Zo noem ik ze tenminste haha. Ik snap dat je bang bent. Ben ik ook. Meestal als ik naar het toilet ga denk ik als dat maar goed afloopt.

Hier is de misselijkheid is begonnen 4 dagen geleden. Dat is iets minder prettig. Ben wel blij dat ik nu vakantie heb zodat ik ff rustig kan opstaan. Verder gaat alles lekker. Ben rustig aan de keuken maar is gaan uitruimen want vrijdag gaat het beginnen eindelijk. Lekker klussen heb er zo'n zin in. Wordt wel heel arm geloof ik maar dat zien we dan wel weer...

Voor iedereen die vakantie heeft, op vakantie gaat of op vakantie is: veel plezier. De rest sterkte met werken.

Liefs Ger

Hoi dames,

Nou hier Marcella met eindelijk 't verlossende antwoord van de Nipt test, gister heeft rotterdam gebeld na een vervelende storing in 't laboratorium hadden ze eindelijk mijn uitslagen en alles was goed ik er zijn geen afwijkingen gevonden dus draag een gezond kindje  :love2:

22 juli een groeimeting want 't schijnt wel dat 't kindje te klein is en volgens de vk loop ik een week achter want vorige week was ik 15 weken en 2 dagen zwanger maar volgens haar metingen was ik pas 14 weken en 3 dagen, nou spannend wat er in t ziekenhuis aan uit gaat komen.

Nu hopen dat mijn roze wolk een beetje begint terug te komen want die was ver weg gedreven na al die ellende.

Liefs marcella

Hoi Marcella,

Dat is nog eens goed nieuws zeg! Super voor je. Ik hoop dat de roze wolk inmiddels een beetje terug is.

Hier gaat het ook lekker. Midden in de verbouwing maar zelf help ik bijna niet mee omdat ik steeds boven de pot hang. Dus als iemand nog goede tips heeft tegen misselijkheid zijn ze welkom. Verder ben ik gister aangenomen dus die stress is gelukkig weg. Sterkte allemaal in de hitte en doe lekker rustig aan.

Liefs Ger

Zo, vanmiddag teruggekomen van een weekje kamperen. Was heerlijk genieten. Maar ik ben nu wel blij om weer lekker thuis te zijn. (3 keer 's nachts over de camping hobbelen omdat je naar de wc moet is niet echt heel prettig  :P ). Wel last van de warmte nu hoor, bleg, kan echt niet slapen hoewel ik doodop ben.. nou ja, volgende week ietsje koeler hopelijk. En straks nog maar eens proberen om in slaap te komen.

Marientje, hoe is het ondertussen bij jou? Ik las nog geen nieuw bericht van je, dus ik neem aan dat je nog niet bent bevallen?

Marcella, wow, wat is dat fijn nieuws zeg! Ben helemaal blij voor je!

Ger, tja, die misselijkheid, helpt het om kleine beetjes te eten? Oh, en ik spoel nog steeds m'n brood 's ochtends en 's middags weg met grote slokken melk (anders begin ik nog steeds te kokhalzen). Maar die melk hielp bij mij wel om m'n broodje binnen te houden. Sterkte met de misselijkheid...

NOu, ik probeer nog maar eens om in slaap te komen, dus ik zoek m'n bedje maar weer op...

Liefs,

Sannie

Hallo allemaal,

Zaterdagmiddag terug gekomen van vakantie.

Wat nare dingetjes meegemaakt, zoals 4.5km in de bergen erachter komen dat je baarmoeder uitzet vanwege de hoogte etc. Veel pijn van gehad en me echt heel naar gevoeld. En een dagje te veel gelopen, dat brak ook op.

Van de warmte weinig hinder ondervonden.

Terug in NL is dat weer even anders, hier was het erg sompig en klammerig...das dan toch weer minder.

Vandaag ben ik jarig, de laatste kinderloze verjaardag....voelt zo vreemd, maar ik ben zo dankbaar. Mijn mooiste kado zit er aan te komen, deze week alweer 30wkn zwanger.

Morgen mogen we weer even koekeloeren hoe het met de beeb is en gaat en gaat mijn stiefzoon voor het eerst mee om te kijken naar zijn nieuwe broertje of zusje. Weer een nieuwe mijlpaal dus ;)

Heb net even bij gelezen, Marcella wat een goed nieuws meid, ik hoop zo dat alles goed mag gaan, die achterstand is tig keer minder erg als het geen jullie in eerste instantie te horen kregen.

Marientje, ben je al bevallen meid? Als ik mij niet vergis ben je nu 41wkn?

Ger ben jij ook al voor de echo geweest?

Esther fijn dat jullie zo'n mooie echo hebben gehad, sterkte met de komende weken, ik vond ze erg zwaar.

Voor misselijkheid, 's morgens een cracker eten met light beleg, kaas of kipfilet etc. Een kopje thee, geen koffie.

Venkel helpt vaak wel, kun je in thee variant nemen bijv.

Niet te veel maar bijv een kopje per dag.

Sterkte dames, hier koelt het vandaag een beetje af dankzij eindelijk een buitje regen. We hopen dat het straks droog wordt, zodat we ons zeil kunnen spannen in de tuin, zodat we droog en uit de zon kunnen zitten in de tuin.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hoi allemaal,

Vandaag voor de echo geweest. Zo mooi om het hartje te zien kloppen. Zo onwerkelijk ook. Het heeft nog helemaal geen vorm nou ja het lijkt een beetje op een garnaaltje haha. Het hartje klopt lekker snel ze de gynaecoloog en dat is goed. Heb een mooi plaatje meegekregen waar het op staat. Omdat er verder geen bijzonderheden zijn ben ik overgedragen aan de verloskundige. Wel moet ik nog 1x terug komen voor de 12 weken echo zodat het AMC mijn dossier kan sluiten. Zij noemen dat ook eindecho. En een extra echo vind ik natuurlijk helemaal niet erg!

Meteen vanmiddag de verloskundige opgebeld. 29 juli mag ik voor intake. Aan de telefoon klonk ze heel lief en van iedereen die er gelopen heeft heb vernomen dat ze heel tevreden waren. We zijn vast in goede handen. Wel handig ze geeft meteen een hoop praktische info. Na anderhalve week alleen maar overgegeven te hebben was het een geruststellende gedachte dat ik vanaf nu mijzelf ook lekker in de gaten kan houden. Ze adviseerde me toch even langs de huisarts te gaan omdat ze bang was dat ik uitdroog. Het is maar goed ook want ik kreeg van de huisarts pillen mee en die werken helemaal toppie! Ben zo blij als een kind en heb net voor het eerst m'n lunch binnengehouden. Ben nog wel een beetje suf van die pillen, maar kan vanavond in ieder geval visite ontvangen. Ik heb m'n man alvast een mooie echo kado gegeven dus onze dag kon al niet meer stuk.

Pitbull_lady gefeliciteerd nog met je verjaardag. Al het goed is heb jij vandaag ook een echo gehad. Hoe vond je stiefzoon de echo? Leuk hoor dat je hem er zo bij betrekt.

Esther, hoe is het met jou? Heb jij morgen je echo? Leuk hoor. Trek je het een beetje? Niet misselijk en moe?

Sterkte iedereen met het warme weer, hier is het gelukkig minder heet dat afgelopen weekend. Lekker in de wind is het goed te doen.

Liefs een blije Ger.

Pitbull, dat is naar dat je tijdens je vakantie zo'n last had!

Ger, super, een mooie echo! Gefeliciteerd!

Hier vandaag de 20 weken echo gehad. Alles lijkt goed tot nu toe. Na de echo gelijk het 'eerste setje kleding' voor de baby gekocht wat het aan krijgt als het is geboren. Heerlijk weer dat hele kleine spul. Zo blij dat het goed lijkt te gaan. De kleine spruit maakte het de arts wel lastig om een mooie foto te maken, aangezien het enorm aan het bewegen en schoppen was. Iedere keer als hij dacht het gezichtje mooi n beeld te krijgen zwaaide er weer een hand of arm voorlangs ;D. Maar dat mag de pret niet drukken.  Vandaag kon de roze wolk niet meer stuk.

Hallo allemaal

Alweer ff geleden dat ik een berichtje heb geplaatst.

Ik denk dat het allemaal goed gaat ik heb geen idee.

Ik ben absoluut niet misselijk.  Alleen heel erg weinig energie en niet veel eetlust maar das niet erg heb genoeg reserves.

Ik weet echt niet wat ik morgen ga zien op de echo.

Ik hoop goed maar omdat ik zo weinig voel gewoon bang dat mijn lijf me voor de gek houd ook al heb ik 3 weken geleden een vruchtje gezien.

Ik wil gewoon weten of het goed gaat. Gelukkig mag ik vannacht werken dan gaat de tijd sneller.

Duimen jullie mee btw ik was na de pregnyl ook niet beroerd.

Zoiezo van de hormonen geen last gehad.

Maar het is misschien heel raar juist ik wil wel beroerd zijn enzo dan voel ik me geruster als nu.

Xxx esther

He Esther,

Snap hoe je je voelt. Bij onze zoon had ik precies hetzelfde. Achteraf heerlijk, want ik ging fluitend door de hele zwangerschap heen (en door de bevalling en zelfs nu is het een enorm makkelijk kind :)). Logisch dat je ongerust bent, maar dat is echt niet nodig hoor. Ik weet het, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar t is wel waar...  War ik destijds wel geluk mee had is dat de placenta aan de achterkant lag en ik de baby al vroeg kon voelen. Als je verder helemaal nergens last van hebt, dan is dat een hele fijne bevestiging.

Duim voor een mooie geruststellende echo voor jou!

Liefs, sannie

Hallo dames!!

Das weer even geleden zeg!! Zo ontzettend druk gehad met van alles en nog wat. Ik lees dat er een hoop is gebeurd.

Marcella, wat ontzettend fijn voor je dat je goed nieuws hebt gehad!!

Hier gisteren weer controle gehad. Om 16.00 uur. Wachtkamer stil, iedereen in gedachte. In gedachte om die verschrikkelijke ramp. En dan word je geroepen, om naar het hartje van je kind te mogen luisteren. Pff dat was wel even heftig zeg..

Bijna 24 weken zwanger. Volgende week, om mijn vakantie in te luiden, een suikertest doen. Gezellig!! Tijd gaat nu wel opschieten. Half augustus hebben we de volgende controle en begin september onze pretecho. Gezellig met mn ouders en schoonouders.. Nu al zin in!!

Hoe is het met de rest?? Kunnen jullie de warmte nog een beetje uithouden??

Hallo,

22juli idd voor de echo geweest.

Met dok mn bevindingen omtrent de vakantie besproken, hij had er geen idee van maar ging er wel degelijk achteraan, want hij vond het wel een belangrijke.

Tot dusver heb ik al een aantal punten aangedragen waarin hij mij steunde in de zin van, dat hij het liet uitzoeken.

De uitslagen van alle bloedonderzoeken waren binnen en alles was helemaal prima in orde.

Ook met mn diabetes gaat het heel goed.

Stiefzoon vond het super om kennis te maken met zijn brusje.

Kruumpie trapte en stompte er vrolijk op los, men (lees man en kind) begrepen op slag waarom deze mama af en toe gek wordt van alle interactie van binnen. We hebben daarom bij thuiskomst maar gelijk kruumpie ingeschreven bij de plaatselijke boksschool :P

Maar goed zonder gekheid, kindje was al 1.5kg en qua grote op pijl met wat het moest zijn.

Het beloofd als het op deze manier doorgroeit een 8 ponder te worden. dus ik ben zeer benieuwd :) haha

Wk 33 de volgende echo, bij de directe collega van dok. Ik ben dan alweer 33wkn :P

Time flies zomaar ineens...

Zijn er mensen die angst hebben naar het einde toe?

Ik voel me zo gek kalm.

Gelukkig weinig hinder van de warmte, behalve dat me niet zo veel uit handen komt als me lief is, maar goed....dat is niet anders.

Dinsdag even een dagje Zwaluwhoeve en aansluitend uit eten in Zeewolde en we blijven aldaar ook slapen bij een bed en breakfast. Op een boerderij, lekker ontspannen!

Dat zal de laatste keer zijn voor de bevalling. Alhoewel schoonmoeders nog een weekend weg schijnt te willen in augustus...ik ben benieuwd ;) ipv haar verjaardag te vieren 23 augustus.

Benieuwd hoe het met iedereen is...

Liefs Pitbull_lady :love2: :love2:

He dames, hier gaat het op zich goed. Alleen jammer dat de misselijkheid weer helemaal terug is... Had gehoopt dat het nu toch echt klaar was op wat ochtend/avondmisselijkheid na af en toe. Maar helaas... Gelukkig heb ik deze week nog vakantie, maar ondanks alle plannen om vanalles te gaan doen, lig ik een aardig deel van de dag op de bank of in bed... Nou ja, maar even zien hoe het volgende week weer gaat als we weer aan het werk mogen...

Verder gaat het heel goed hoor. Ik bedoel, als dat alles is dan doen we het er nog steeds voor!

Dat rustige richting de bevalling is alleen maar goed volgens mij. Bij onze zoon had ik dat ook en dat helpt volgens mij alleen maar bij de bevalling. Laat het maar gewoon gebeuren en als het jezelf niet lukt, dan helpen ze je echt wel! Persoonlijk vond ik het ook onzin om vooraf al te zeggen dat mensen het zonder pijnbestrijding willen doen. Ik bedoel, dan maak je het jezelf toch aleen maar lastig als blijkt dat de bevalling een stuk zwaarder is dan je had verwacht? Maar goed, misschien heb ik gemakkelijk praten, mijn bevalling ging destijds super goed en ik vond het vrij gemakkelijk gaan... Hoe dan ook, ik denk dat als je je vooraf heel druk maakt over een bevalling, dat dat onbewust toch kan zorgen voor extra verkrampte reacties tijdens de bevalling, waardoor het alleen maar moeilijker wordt.. Maar goed, dat is mijn theorie...

Hi sannie,

Bevallingen gaan heel verschillend. Ik wilde liever geen pijnbestrijding, maar alleen als het nodig was. Ik had tevoren wel alle mogelijkheden bekeken en besloten als ik het nodig had, wat ik wel en niet wilde. Nou, ik heb een weeenstorm gehad met3 cm ontsluiting nadat ze mijn vruchtwater doorgeprikt hadden. Binnen een uur zweette ik mij te pletter en had ik de anesthesist al geroepen! Vroeg ze of ik nog uitleg wilde...ik: steek de Ruggeprik er eerst maar in, daarna praten we wel! Wel prettig dat ik het voorbereid had. Had op dat moment niet de concentratie om nog rustig hierover in gesprek te gaan! Achteraf erg blij geweest met deze prik.

Dus als advies: maak een geboorteplan en denk erover na. Als je mazzel hebt, heb je het niet nodig. Geb mij vantevoren wel voorbereid, maar controle heb je op dat moment toch niet, dus je moet het wel over hè geen laten komen..echt angst had ik niet, was alleen bang dat er net onze zoon iets fout zou gaan na het hele traject om zwanger te worden...

Succes!

He Conny, inderdaad wel verstandig om er van tevoren over na te denken. Dat had ik inderdaad ook wel, en ik kwam destijds op het standpunt dat ik het onnodig vond om per se geen pijnbestrijding te willen, ik had me dus inderdaad ook wel goed ingelezen hoor over wat ik wel of niet zou willen :). Ik had allen dus het geluk dat ik het niet nodig vond tijdens de bevalling. Je weet inderdaad toch niet hoe het loopt. Het beste kun je het dus maar over je heen laten komen (inderdaad wel voorbereid op de vraag welke pijnstilling je eventueel zou willen hebben, gewoon voor het geval je het toch nodig blijkt te hebben). Het gekke vond ik trouwens tijdens de bevalling dat ondanks dat je eigenlijk de controle in zekere zin kwijt bent over je lijf (het enige wat je kunt is de weeen opvangen)  het toch heel rustig en zeker voelde.

Wij krijgen vooraf een intake gesprek waarin ale medicatie e.d. worden besproken. aan de hand van die informatie kunnen we samen met de kraamzorg ons geboorteplan opstellen. Het maakt mij niet zoveel uit, pijn is pijn en als dat verlicht wordt met welk medicijn dan ook, knal hem er dan maar lekker in!! Ze gaan je echt geen medicijnen geven die slecht zijn voor de baby dus stiekem kan het me niks schelen wat er in mijn lijf komt. Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen omdat daar alle bevallingsbehoeften zijn te raadplegen. Dit geeft me een veilig gevoel. Ik moet er niet aan denken dat ik halverwege de bevalling met mijn kind tussen de benen alsnog naar het ziekenhuis kan ;-)

Mensen om me heen vinden dat ik te nuchter omga met de hele aanloop naar de bevalling. Ach, ik zie het wel. Komt vast goed!!