Jump to content
Susan

Broedkipjes en wachtbankje mei/juni 2014

Recommended Posts

Hallo dames,

Ik ben maar alvast een nieuwe topic voor mei/juni begonnen. Nieuwe ronden, nieuwe kansen!  :)

Broedkipjes

- Mak

- Esther (start eind april)

Wachtbankje

- Hope/fear (wachten op bms)

Helaas

- Gwenn

- Marijke

- Christel

- Marielle1980

Zwanger  :baby2:

- Pitbull_Lady

- Maria

- Marcella

- Sannie

- Mamalou

Rustpauze

- Shadow

- Conny

- Sjenkie84

- Lievie

- Han87 (start voor cryo-tp rond 12 mei)

- Cinthia (start halverwege mei)

- Susan

Mocht ik iemand vergeten zijn of iemand op de verkeerde plek hebben gezet, dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Veel liefs,

Susan

Christel: hoe gaat het met je?

Marielle1980: Bijna tijd om te testen. Spannend! Hou je het nog een beetje uit?

Marcella en Maria: Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Super!  :feest3:

Vandaag iets stoms gedaan. Iets dat ik normaal nooit zou doen.

Ik was in een winkeltje en daar lag het schattigste mutjes dat ik ooit gezien heb.

Handgemaakt en ook nog eens leuk geprijsd. En voor ik het wist had ik mn pinpas in mn hand en was ik aan het afrekenen...

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie wel eens iets gekocht?

Morgen weer naar het ziekenhuis. Heb er bar weinig vertrouwen in.

Hope

Hoi lieve meiden,

Even een tijdje niet geweest ik moest even pas op de plaats doen en na denken hoe en wat en waar de derde ivf poging te doen...Eerst nog onze twee cryo s in groningen....en ik start bij mijn eerst menstruatie dat rond de 12 e is met de medicijnen daarvoor...En dan lekker twee weekies naar toerkie..

Dames wat een vol zwangerschap bankje....Meiden

- Maria

- Marcella

- Sannie

- Mamalou

SUPER GEFELICITEERD!!!!

(stiekum een beetje jaloers)

En Hope/fear..ik heb een hele doos vol lieve kleine dingetjes...Af en toe kijk ik er even in...Maar de laatste tijd niks meer gekocht..maar kijken doe ik wel altijd even..en hopelijk mag het nog eens uit de doos gaan komen...

Succes morgen meid zal voor je duimen!! :-*

Liefs Han

Hope: Ik heb heel vaak de neiging om iets te kopen, maar ik durf het niet daadwerkelijk te kopen. Op de 1 of andere manier ben ik bang, dat als ik iets koop, de kans dat ik zwanger word verkeken is. Ik weet dat het gewoon bijgeloof is, maar zo voelt het wel. Stom hè? 

Ik zal morgen ook voor je duimen!

Veel liefs,

Susan

Hoi meiden,

Ben er ook een aantal weken niet geweest.

Heb het na onze eerste poging even heel erg zwaar gehad en moest alles even op een rijtje zetten.

Ik heb het even allemaal van me afgezet maar was toch erg nieuwschierig hoe het met jullie gaat.

Wow wat is het zwangerbankje ineens vol!!!!! Geweldig! Van harte gefeliciteerd allemaal!

Zie ook een aantal nieuwe meiden. Fijn dat jullie er zijn.

Wij hebben besloten om eerst even lekker 2 weken op vakantie te gaan en dat we daarna een nieuwe poging gaan doen. Artsen willen de 2e poging iets anders gaan aanpakken en daar zijn we erg blij mee. Ik ga tijdens de punctie onder narcose en de dosis Gonal-F gaat omhoog.

Meiden ik blijf mee lezen en natuurlijk mee leven met jullie.

Heel veel liefs,

Cinthia

Susan: Ik snap dat gevoel juist goed. Niet het lot tarten.

Heb verder dus ook helemaal niets en daarom schok ik erzelf van. Maar misschien is het wel goed om 1 super schattig ding te hebben. Als een tastbare herinnering van waarom we onself subjecteren aan deze hel achtige dingen...

Cinthia. Welkom terug. Waar gaan jullie heen met vakantie?

Dat van die narcose dat lijkt me echt enorm schelen voor je. Dat je niet constant toeleeft naar iets dat pijnlijk en eng is.

Geniet ervan.

Xx

Cinthia, onder narcose tijdens de punctie is inderdaad echt een aanrader. Ik had ook altijd pijnlijke puncties met heel lang napijn. In DD doen ze het standaard onder narcose. Heerlijk. Geen pijnlijke punctie en ook helemaal geen napijn meer. Kost even iets meer dan dat morfineactig infuus, maar je hebt dan ook geen pijn meer. Wat mij betreft is die narcose z'n geld dubbel en dwars waard (al denkt onze verzekering daar wel iets anders over :), maar ja, wat heeft een ziektekostenverzekering nou voor verstand van medische zaken... ;)). Lijkt mij ook veel beter voor het vervolg van de behandeling dat je buik niet verkrampt is...

Hallo dames,

Cinthia: Fijn, dat je weer terug bent.

Ik vond de pijn tijdens de punctie ook niet bepaald fijn. Ik scheld eigenlijk nooit. Nou tijdens de punctie wel. Ik was niet boos of zo, maar die prikken waren zo venijnig, dat het er uit floepte. Mijn man wist niet wat hij hoorde. ;) Ik kan me daarom goed voorstellen, dat het voor jou een oplossing is om onder narcose te gaan. Ik kan zelf niet zo goed tegen de narcose. Ben er erg duizelig en misselijk door, maar ik denk dat de dosis bij jouw narcose ook lichter is, dan bij een operatie?

Hope: hoe laat moet je vandaag naar het ziekenhuis? We duimen hier allemaal voor je!

Ben super nerveus. Over 2 weken hoor ik of ik weer een laparoscopie moet ondergaan. Doordat ik vorig jaar ook al een operatie heb gehad, zou het kunnen dat de chirurg door littekenweefsel de cystes niet kan verwijderen via een kijkoperatie en dan krijg ik een grotere snee in mijn buik. Dit zou dan ook betekenen, dat ik 4 dagen in het ziekenhuis moet blijven. Ik ben echt doodsbenauwd!  :sad2: Ik hoop gewoon, dat de Lucrin zijn werk goed doet en een operatie helemaal niet nodig is, maar het blijft ontzettend spannend.

Veel liefs,

Susan

Ik ga nu de deur uit, moet er om 15:00 zijn maar het is een enorm stuk rijden.

Ik laat vanavond wat horen. Heb er niet veel hoop in... Het duimen word erg op prijs gesteld.

xxx

@Hope/Fear, het is niet voor niks dat ik deze gaande zwangerschap eigenlijk niks hoef te kopen...ik heb bij alle voorgaande gekocht...zoveel dat ik als ik een 6ling zou krijgen ik het 6x per dag zonder zorgen kan verschonen ;)

Succes vandaag meid.

Met mijzelf gaat het vandaag even een dagje wat minder, zit in een dipje...veel tegenslagen vandaag. Best tegenstrijdig aan gisteren, wat overigens een super dag was met veel zakelijk goed nieuws, een top samenwerkingsverband met prachtig perspectief.

Ben heel erg moe, heel slecht geslapen, vee gepiekerd en daardoor best wel down...balen, hoop dat nu het zonnetje weer schijnt ik me weer snel beter ga voelen...

Liefs Pitbull_lady :love2:

Slecht nieuws en iets minder slecht nieuws.

Weer precies 0.0MM erbij. :'(

Vorige keer had ik aan mn arts gevraagd of het niet zou kunnen dat mijn andere medicijnen een storende factor zijn. Nee dat was volgens haar absoluut onmogelijk.

Deze keer had ik een arts die me veel beter ligt en die zei meteen 'Hmm, laten we nog eens naar je medicijnen kijken'

Lekker verschil ook weer tussen twee collega's  :o

Maar goed, hij denkt dat ik waarschijnlijk de estradiol niet opneem door een ander medicijn dat ik slik. Dus we gaan opzoek naar een alternatief voor dat medicijn. We hebben bloed laten prikken om te kijken of ik het inderdaad niet goed opneem en nog wat hormonale dingen te testen....

Geen geweldig nieuws en ik baal als een stekker dat ik het nu weer moet afbreken maar het voelt toch een stuk minder negatief en machteloos. Nu doen we tenminste wat en hebben we een vermoede waar het aan ligt.

Heb je al eens bij Dr Wissmann geïnformeerd?

Ik moet zeggen dat ik hem veel kundiger vind als alle andere.

Misschien dat Düsseldorf anders nog een optie heeft, hun hebben immers een samenwerkingsverband.

Succes, meid, ik hoop echt dat het goed komt ;)

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Ik ben een enorme fan van Dr. Ruis. En die had ik nu eindelijk weer eens. Hij denkt buiten de box en neemt ook eht de tijd voor je. Bij de vrouwelijke artsen die ik daar tot nu toe heb gehad is het echt: binnen, hup inwendige echo, herhalingsrecept en eruit.

Heb altijd het gevoel dat ze denken tja er is iets mis maar laat de volgende het maar oplossen.

Gelukkig moet ik voorlopig bij Dr Ruis. Heb sowieso echt geluk met hem. Hij heeft lang gewerkt met vrouwen met epilepsie. Daarom wist hij hiervan.

Denk dat ik gewoon ga zorgen dat ik altijd Dr. Ruis heb.

Ik hoop dat dit het probleem inderdaad was en dat het nu wat soepeler gaat lopen.

Fingers crossed.

Ik ken het gevoel wat jij omschrijft Hope. Sommige afspraken bevielen mij ook niet. Vooraf werd mij verzekerd dat ik zoveel mogelijk naar dezelfde arts kon. Dit was in de praktijk heel anders. Ik heb in mijn korte periode van 3 maanden, wel 8 verschillende artsen gehad!! Ook werd mij telkens weer wat anders verteld. Vertelde arts A op maandag dat ik gewoon kon starten met Gonal F op vrijdag, werd er op donderdag het tegenovergestelde verteld door arts B. Om gek van te worden. Trek $^&$%#@ 1 lijn, ik ben geen trekpop!!

Uiteindelijk flink op mijn strepen gaan staan en telkens de afspraken gemaakt bij 1 arts. Als ze bij de balie aangaven dat die arts die dag op een andere afdeling stond, vertelde ik haar zonder blikken of blozen dat ik dan niet kwam. Ze hebben toen echt bergen verzet om mij bij die ene arts in te plannen. En terecht, je hoort je op je gemak te voelen. Het is allemaal al kl*te genoeg dat je in de medische molen zit.

Fijn dat je nu in ieder geval een tijdje bij een arts zit waarbij je een goed gevoel hebt. Houd dat vol!! Tis jouw lijf en niet die van die vrouwelijke artsen. Niet met je laten sollen hoor, dan komt het echt wel goed..

Dikke knuffel!!

Maar ben je niet op de hoogte dat je standaart je afspraken bij hem kunt laten inplannen?

Ik heb bij mijn 2de cryo alleen dokter ruis gehad en bij de 3de alleen dokter Wissmann, die overigens eerlijker is dan Dokter ruis.

Succes meid! :love2:

Hope: Wat vervelend, dat er weer niets bij is gekomen. :( Fijn dat je nu in ieder geval een dokter hebt, die de tijd voor je neemt en naar je luistert. Hopen dat hij de oplossing voor je vind.

Ik ben het eens met Mamalou. Je moet tegenwoordig echt voor jezelf opkomen, anders kom je niet verder!

Pitbull_lady: hoe gaat het vandaag met je? Voel je je wat beter dan gisteren?

Hey Susan,

Opzich voelde ik me wel beter als gisteren, alhoewel ik gewoon erg depri wordt van dat saaie grijze weerbeeld waar we al bijna een week tegen aan kijken.

Daarnaast ga ik de slechte dagen in...4 en 5 mei zijn killing hier. Mijn vader is 5 mei alweer 21 jaar geleden overleden, ik zit hier altijd vreselijk mee en her beleef deze laatste dagen voor zijn sterven nog altijd opnieuw...4 mei lopen we de dodenherdenking, ik hoop dat ik me goed kan houden dit jaar. We hebben al 2 jaar problemen bij de oud-militairen, hier viel mijn vader onder, hij heeft gevochten in de 2de wereld oorlog. Je begrijpt dat dit niet in je koude kleren gaat zitten, dus dat ook dit weer extra spanning met zich mee brengt. Eerst maken we het graf op die dag netjes. Nieuwe plantjes erop, beelden etc. Ook zetten we bij mijn ooms en tante nieuwe plantjes, zijn 2 broers en zijn zus, alle drie ongetrouwd en kinderloos.

5Mei is echt een familiedag, de laatste jaren hebben we dat ingesteld...ik bleef namelijk de hele dag piekeren en onrustig. dus hebben we het als familie dag ingesteld om samen wat leuks te gaan doen.

Ik heb vandaag een leuk dierenpark uitgezocht wat we gaan bezoeken in Duitsland, morgen even op jacht naar een gezellig restaurant waar we aldaar kunnen dineren.

Maar goed met mij zal het pas na de 10de weer wat beter gaan, 10 mei is hij begraven, die dag ga ik naar mijn en onze beste vriend. Lekker lachen, hij weet als geen ander hoe ik mij voel, dus dat is wel super lekker ;)

Thnx dat je ernaar vroeg meid, lucht op om het even van me af te schrijven.

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Hoi Pitbull_Lady,

Graag gedaan!  :sm43:

Ik herken wat je verteld. Ik ben zelf in mijn puberteit mijn moeder verloren en dat blijft moeilijk, hoe lang het ook geleden is. Mooi, dat jullie mee lopen met dodenherdenking. Lijkt me heel bijzonder. Wel jammer, dat hier problemen mee zijn. Ik hoop dat het dit jaar beter gaat. Doe rustig aan en probeer 5 mei ook een beetje te genieten van jullie familiedag.

En als je de behoefte voelt om de dingen van je af te schrijven: Gewoon doen! ;)

Veel liefs,

Susan

Ik weet dat je een vaste arts kan vragen/eisen maar zo lang het alleen om ff snel een echo ging vond ik het er niet zo toe doen.

Dit is (voorlopig?) de laatste keer dat ik iets post.

Mijn man heeft zojuist aangekondigd dat hij (na drie jaar voorbereiden) opeens heel veel twijfels heeft. Over alles

Het lijkt erop dat we gaan scheiden.

Voor mij een enorme schok, een gebrokken hart en als dit inderdaad zo blijkt te zijn, waar het wel op lijkt, dan is mijn laatste kans verkeken. Eindelijk 5 eskimo's na zolang vechten en nu? Nu heb ik niets.

Zoqls je je voor kunt stellen ben ik in shock, enorm in de war en ontroostbaar.

Ik wens alle zwangere vrouwen een heerlijke tijd

En alle vrouwe.n die hun droom najagen alle geluk in de wereld en heel veel sterkte.

Liefs,

Hope.

Meid, nee dat meen je niet?

Wat verschrikkelijk voor je, hebben jullie getekend voor als e zoiets zou gebeuren voor je eicellen?

Onwijs veel sterkte, ongelofelijk!

Guest tanja1969

damn meid nee zeg, dat is ontzettend erg om te horen

kan je niet wat pitbull lady al zegt alleen die cryo's opeisen en nog gebruiken maar kan me wel voorstellen

dat je dat ook eigenlijk niet wilt als je uit elkaar gaat

moesten jullie hier niet voor tekenen voor mocht er zoiets gebeuren?

dat dit een zwaar traject is weten wij als geen ander en als de andere gaat twijfelen word het wel erg moeilijk

want je moet dit echt samen doen.

ik hoop dat jullie er nog uit kunnen komen en als jullie uit elkaar gaan dat jullie hier goede afspraken over kunnen

maken wat jullie cryo's betreft, misschien ze als "adoptie" eicellen weggeven?

heel veel sterkte de komende tijd, enne schrijf hier gerust je hartje leeg hoor, geen probleem ermee

als we een luisterend oor kunnen bieden, gebruik ze he

liefs Tanja

Technisch gezien heb ik nog een maand of 8 volmacht over de eicellen. Dat hebben we zo geregeld zodat er niet bij elke behandeling toestemming gegeven hoeft te worden. Maarja... Dat is in goed vertrouwen gedaan natuurlijk en om nou zonder dat hij dat wilt zwanger van hem worden is natuurlijk niet de bedoeling.

Als ik zou komen te overlijden of wij beiden zouden de eicellen inderdaad ter adoptie afgestaan worden maar we weten allemaal hoe zelden dat in Nederland gebeurd. Het was zelfs geen aanwezige optie op de formulieren en we hebben er een extra addendum voor moeten maken...

Voorlopig laat ik ze gewoon nog een poosje liggen. Het is allemaal verschrikkelijk verwarrend en chaotisch.

Het valt me echt totaal rauw op mn dak en ergens ben ik zo ongelofelijk kwaad. Ik ben al vanaf mijn 16(!!!) opzoek naar een optie en nu heb ik 5 schitterende kleine eskimo's die op mij liggen te wachten en nu trekt iemand de stekker er voor mij uit?  :o >:( :-[

Echt zo van Are you kidding me??! EINDELIJK een kans...

Ik heb geen idee hoe het nu verder gaat. Hij lijkt nogal van zichzelf geschrokken maar wel vrij zeker dat hij dit echt een hele tijd op een laag pitje tot helemaal niet wilt doen. En gek genoeg word ik daar echt hulk boos om...

Dus tja... Time will tell i guess.

Beste Hope,

Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik vind het echt verschrikkelijk voor je.

Heel veel sterkte!

Veel liefs,

Susan