Jump to content
Brenda38

Onze enige mogelijkheid .....icsi (babyboom)

Recommended Posts

Lieve Ger,

Hoe gaat het met jouw zwangerschap, schiet al best op of niet hoeveel weken ben je nu en wil je het geslacht voordien weten?

Groetjes Brenda

Hoi Brenda,

Super leuk dat je het vraagt! Ik vind het lastig om hier iets neer te zetten over mezelf omdat er zoveel vrouwen hier juist hun hart luchten. Ik vond het destijds heel confronterend te lezen dat andere vrouwen zwanger waren. Aan de andere kant kan het ook fijn zijn en moed geven dat er ook behandelingen zijn die wel slagen. Daarom wil ik iedereen een hart onder de riem steken die bezig is of gaat beginnen.

Ik ben nu 19 weken. Heb a.s. dinsdag de 20 weken echo. Heb er zin in maar naarmate de dag dichterbij komt wordt ik meer en meer gespannen. Verder gaat het heel goed. Ben in de eerste paar maanden echt ff door een dalletje gegaan. Niet iedereen kon het begrijpen dat ik me rot voelde maar ja nu gaat het weer toppie. De kleine uk laat iedere dag flink weten dat ie aanwezig is dus dat geeft een geruststelling. Ik denk dat ik pas echt opgelucht kan ademhalen als het geboren is... Verder lijkt het wel of iedereen zwanger is of wil worden want sinds de icsi behandelingen zijn veel mensen heel open geworden. O ja we willen het geslacht weten. Hopelijk is het te zien dinsdag. Verder ben ik alweer een paar weekjes aan het werk. Heel blij dat ik weer een ritme heb. Het bevalt goed en ik heb leuke collega's. Hopelijk mag ik na m'n zwangerschapverlof blijven.

Goed zeg dat je bent afgevallen. Super stoer dat je het doet! Je hebt een andere leefstijl? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Loop je ook bij een diëtiste of doe je alles zelf? Ik vind het altijd weer super knap. M'n moeder doet het ook maar dan met hulp van de diëtiste en die zegt ook steeds dat ze zich fitter voelt. Ik ben benieuwd. Heel veel succes ermee en geniet van je vakantiewerk met je dochter! Trouwens Efteling doet het altijd goed bij kinderen volgens mij dus dat wordt vast erg leuk!

Ik vind het leuk weer wat van je te lezen!

Liefs Ger

Hi Ger,

Dat herken ik heel erg. Pas al je kindje helemaal gezond op de wereld is kan je opgelucht ademen! Daarna begint dat weer, maar na zo'n zes maanden denk ik dat je pas echt volledig vertrouwen krijgt... ;)

@ Brenda: wat voor dieet/ leefstijl doe jij? Ik ben nu 20 van de 23 kilo van mijn zwangerschap kwijt na tien maanden. Ik loop bij een mesoloog/diëtist/ orthomoleculair deskundige, die mij ook specifiek voor ivf voedingssupplementen geeft. Het is een beetje op Amber albarda haar boeken gebaseerd, wat betekent dat je meer naar voedingswaarden/ puurheid van de producten kijkt, dus zo min mogelijk geraffineerd (in de fabriek gemaakt) voedsel. En ik ben vorige maand begonnen met sporten, maar ik kijk dus niet naar calorieën. En mijn zoon krijgt nu ook meteen vanaf het begin gezonde voeding (zonder gluten, suiker en zo min mogelijk lactose). Oorzaak van mijn vruchtbaarheidsproblemen kan volgens mij deels in mijn darmfubctie liggen wat mijn immuunsysteem beïnvloed, waardoor de embryo niet innesteld....

Het is toch maar stil hier. Daarom maar ff updaten.

Gisteren de eerste Echo na de start met deca gehad. De baarmoederhals was rustig.

In de eierstokken, zagen ze nu al 13 en 8 eitjes zitten (!!!).

Voorzichtig gaan we nu beginnen met de Gonal F. De ivf arts had het nu al over; overstimulatie voorkomen....

jeetje... dat hebben we nog niet eerder gehoord.

Eerst maar eens afwachten wat ze daadwerkelijk doen, want vorige keer staakte de groei van volume al heel snel.

tot volgende week.....

Succes pris

Ik moet morgen weer heen voor een 3 echo ik denk zelf zondag spuiten en volgende week donderdag de punctie

Tnx Conny, gelukkig was de echo goed. Begin nu wel ervan te genieten en het is iedere dag weer een geruststellende gedachte als ik het weer voel trappelen. De bezorgdheid blijft idd. Ik probeer wel reëel te zijn. Maar weet je het gaat ondanks je zwanger bent ook wel eens mis en dat is een gedachte die ik maar niet kwijtraak... Momenteel zijn er erg veel zwangeren om me heen die dat gevoel niet eens kennen en je ook gek aan zitten te kijken. Dan probeer ik maar gewoon blij voor ze te zijn.

Brenda, hoe is het met jou? Je was benieuwd of ik het geslacht wilde weten. Dat weet ik nu, het is een meisje! Met hele lange benen haha. 

Esmee, hoe gaat het met jou en je kleintjes? Je had een poosje geleden zoveel tegenslagen hoe gaat het nu met je?

Esther, van jou heb ik ook al zo lang niets gehoord. Hoe is het met jou?

Heel veel succes Pris en Marietje! Blijf lekker updaten. Ook al reageer ik niet vaak meer hier, lees en leef ik nog altijd met iedereen mee.

Liefs Ger

Hi Ger,

Ik ken dat gevoel heel goed. Ik ging naar een zwangerschapscursus en je raadt het nooit wie altijd over alle medicatie, risico's, ziekenhuizen, etc het best geïnformeerd was! Tja, dat was ik dus, mevrouw wijsneus en het stresskippetje... ;D ik heb wel genoten van mijn zwangerschap hoor! Maar was gewoon voorzichtig en wilde alles weten!

De meesten in het klasje waren gewoon spontaan zwanger geworden en lieten het wel op zich af komen! Wat ik wel opvallend vond, was dat alle negen wel in het ziekenhuis wilden bevallen! ::)

Na de bevalling, tijdens de terugkom avonden, waren de gesprekken wel heel anders, omdat sommige dus een echte heftige bevalling hadden gehad! Dus jouw zorg is wel terecht hoor! Vaak hoor je weinig over complicaties...(niet dat ik je bang wil maken hoor, maar bereid het gewoon lekker goed voor, dan heb je vooraf je keuzes vaststaan en hoef je niet meer na te denken en schreeuw je gewoon wat je wilt! ;D ) de anesthesist vroeg mij nog of ik uitleg wilde, nadat ik om de 30 seconden een wee had. Ik zei: zet hem er eerst maar in dan kunnen we daarna wel praten! ;D ik ben trouwens sindsdien een echte fan van de ruggeprik en daarvoor vond ik het dus niets en wilde het alleen in noodgevallen...

Maar misschien is dit wel teveel info...sorry...

We hebben vrijdag de punctie

ik vindt het best spannend allemaal

gisteren begonnen aan de hormonen ik moet wel zeggen valt mij vies tegen ben er niet lekker van maar we gaan Door voor een goed doel

Conny, das idd iets te veel info. Hahaha maar ik ben inmiddels wel wat gewend hoor. Het zal wel goed komen.... ;) Ik zie helemaal voor me hoe je daar zat op die zwangerschapscursus hahahaha.

Marietje, killers zijn die hormonen ondanks dat ze voor het goede doel zijn. Heel veel succes met de laatste prikken! Sterkte vrijdag met de punctie. Laat je maar lekker verwennen hoor nu en na de punctie.

Pris, hoe is het met je?

Liefs Ger

We zijn alweer een stukje verder.

Maandag en woensdag een echo gehad. Er zijn nog steeds veel eitjes, maar die moeten nog gaan groeien. Daarom is de dosis nu toch verhoogd. Vanwege de werking mag ik 1 echo ( van eigenlijk vandaag) overslaan en maandag weer terug komen.

Er is nog steeds een kans op overstimulatie of net tot aan het randje. Dat is de gok die we moeten nemen.

Wat me wel een beetje beangstigd is, dat ze een raar iets zien op de echo. De eerste twee artsen dachten dat het een stukje darm is. Maar afgelopen woensdag bleek dit er nog steeds te zitten, even groot en niet verschoven.

Het zit niet aan de eierstokken of baarmoeder. Het hoeft niet operatief weggehaald te worden voor de icsi.

Maar dat ze niet weten wat het is... dat blijft me maar bezig houden. Hopelijk is het maandag wel weg...

Daarna ben ik eens gaan nadenken. In mei heb ik eens een ontzettende pijn gehad. Midden in de nacht werd ik er wakker van. Net alsof er van rechts naar links in mijn buik werd gestoken. Ik werd er zelfs duizelig van.

Maar dat trok weer weg. Ik heb altijd gedacht dat het van spierpijn was. Had een dag ervoor een sportles speciaal voor trainen van buikspieren gedaan.... na een paar dagen was het helemaal weg, dus dan denk je er niet meer zo aan.

Daar maak ik me toch wel zorgen om....

Pris veel succes met de echo's  Jeetje das ook geen leuvel dingen die je dan hoort logisch dat je er mee bezig bent

We hebben vrijdag de punctie gehad maar wat heb ik een pijn gehad maar we doen het voor het goede doel we horen straks of we de terugplaatsing hebben best spannend

Leuk ger ga je op zwangerschapsgymnastiek ik wou het toen ook maar heb het niet gedaan wie weet als wij onze 2 wonder krijgen

Hoe is het verder met iedereen

Gr marietje

Pris wat spannend zeg! Hoe was je echo gister? Was dat gekke stukje weg? Geen overstimulatie? Meid sterkte hoor!

Marietje, hoe is het met je? Zijn er embryo's om terug te plaatsen? Spannend hoor! Ik hoop het zo voor je!

Liefs Ger

Hoi meiden,

Ger wat leuk zeg een meiske, kan je zeggen dat dat erg leuk is! Hoe voel jij je?

Marietje, succes hoop dat je een mooie TP hebt en idd die punctie went ook nooit

Pris, meid wat spannend zeg. Zit er geen bloeding ofzo of cyste had ik toen en ging ook vanzelf weg. Hoop het voor je. Hoe gaat het nu? Heb je de echo al gehad? Toi toi toi meid, jullie verdienen het ook zo!

Met mij gaat het goed, voel me lekker, inmiddels 8kg kwijt met sporten en gezonder eten. Weet niet meer wit het vroeg maar ik doen Curves met eetadvies. Gaat goed, al zit ik ff in een dip, moet me weer even motiveren nu. Begin deze week weer fanatiek. Laatste tijd veel etentjes en vakantie gehad eet je toch weer iets anders dan gepland he. Maar voel me veel fitter zo. Wij weten nog niet of we nog een keer willen beginnen, denk nu steeds vaker dat ik het niet meer wil. Ben ook heel blij met ons leven nu, geniet zo van Lotte, leuke leeftijd ruim 5 jaar steeds wijzer, erg leuk. En op mijn werk nu een reorganisatie, geen ontslag maar verandert wel veel. Dus moeten maar eens zien. Aan de andere kant moet ik het wel een keer weten, wordt er niet jonger op, maar ja moet er ook wel 100% achter staan. We hebben nog 1 vergoede poging tegoed.

Nou zo hier dus

Lieve groetjes Brenda

Hoi

we hebben afgelopen zondag een terugplaatsing gehad de embryo was 5 celdelig we kwamen binnen zeiden ze een mooie 4 celdelig op ten duur kwam de laborant het gaat al naar 5 celdelig

Brenda moeilijke beslissingen he ik heb ook vaak gezegt tijdens het afvallen lastaat maar

maar in mijn hart wou ik het heel graag

ben nu wel iets aangekomen maar dat komt van de hormonen ik blijf mij best doen en uitkijken wat ik eet

Gr marietje

Hoi Brenda,

Ja ik vindt het ook zo bijzonder! Mijn moeder ook dat is zo grappig. Verder voel ik me top! Behalve dat ik echt enorme jeuk heb. Moet morgen naar de dermatoloog. Vrijdag hoor ik of mijn lever goed is want het kan daar ook aan liggen. Niet echt schokkend allemaal hoor maar wel super irritant. M'n huid wordt er niet knapper op met al die korsten.

Wat goed joh dat je zoveel bent afgevallen al en zo snel ook! Ik was degene die vroeg wat voor dieet het was. Natuurlijk zit je af en toe in een dip. Dat hoort erbij hoor. Bedenk gewoon iedere keer dat je het doet omdat je zo lekker fit bent nu! Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om weer een nieuwe poging te starten. Het is ook niet niks en dat weet jij maar al te goed. Ik kan alleen maar succes wensen met je keuze. Adviseren kan ik je niet, ik heb er geen ervaring mee. Wat je ook kiest, je kunt achteraf in iedergeval zeggen dat het een weloverwogen keuze was. Geniet maar veel van Lotte! Weet je, het klinkt cliché, komt tijd, komt raad!

Liefs Ger

Hoi Marietje,

Oeee wat spannend weer! Ik hoop zo voor je dat ie blijft plakken! Sterkte hoor met de wachtweken!

Liefs Ger

Marietje wat spannend.... al die kaarsjes die branden...... ze zijn ook voor jou.

Brenda: een moeilijke keuze. Na al wat jullie meegemaakt hebben en de kleine meid die ook alles bewuster gaat meemaken.

Hopelijk ben je er snel uit.

Hier staat morgen de punctie gepland.

Het rare plekje is inderdaad weg. Maar nu weer iets anders.

Een mogelijke overstimulatie.... het zit er tegenaan.

Maar gelukkig kan er wel een punctie plaatsvinden. Daarna word bekeken of de eventuele terugplaasting moet wachten en dat alles ingevroren word of dat het wel kan doorgaan.

We kregen veel informatie maar eerst de punctie maar eens overleven.

Dan zien we wel verder.

We proberen heel hard van dag tot dag te kijken, maar dat is me toch moeilijk.......

Dank jullie wel

succes morgen pris

Hier gaat het goed ik voel van alles misselijk ik ben behoorlijk nerveus en het duurt nog wel ff voordat we mogen testen

Gr marietje

Ger, het is zoals je het zegt!

Marietje spannend hoor! Lotte was ook van 5-cellig en nu een flinke meid dus believe it! Ik duim heel hard voor je

Gebruik je utrogestan?

Pris, heel veel succes meid! Heel veel drinken en echt in bed gaan liggen na de punctie, dat schijnt te helpen bij overstimulatie. Ik hoop voor je dat je toch weer een mooie TP kunt krijgen en dat er dan een wonder gebeurd!!!

Liefs Brenda

Pris, ik wil je sterkte wensen vandaag. Laat je daarna maar lekker verwennen en verzorgen hoor! Ik duim voor je.

Liefs Ger.

Hallo.

De punctie is goed verlopen. Gelukkig geen overstimulatie.

Ze hebben 15 eitjes gevonden. Dat merk ik wel. Vooral aan mijn rechterkant.

Helaas bleken vandaag maar 5 eitjes ook daadwerkelijk bevrucht. 6 stuks deden nog niks en 4 waren nog niet rijp.

Nu is het wachten tot maandag. Dan horen we of er byopten afgenomen zijn.

En krijgen we de tijd van een eventuele terugplaatsing.

Marietje. Gebruik jin geen utrogestan.? Waarom moet jin nog drie keer pregnyl spuiten?

Ik bedoel: wat doet pregnyl na een terugplaatsing.

Groetjes......

Hoi Pris,

Fijn dat de punctie goed verlopen is. 5 eitjes bevrucht is toch ook een mooi aantal? Spannend maandag! Succes.

Liefs Ger

Hoi pris

Fijn dat de punctie goed is gegaan

Goeievraag ik zou het niet weten erg he met die pregnyl

Gr marietje