Jump to content
Brenda38

Onze enige mogelijkheid .....icsi (babyboom)

Recommended Posts

Hoi Brenda

Met mij gaat het weer goed. Heb even een lange aanloop gehad. Start vandaag met Triptofem. De eerste keer prikken dus. Over negen dagen eerste echo. Volgens mij gaan ze dan kijken welke andere spuit ik erbij moet doen. Mega spannend allemaal. Jij bent dus al begonnen?

Hoi allemaal.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Ger 26 jaar. Ruim 3 jaar bezig in de mallemolen. Na heel veel nee antwoorden en teleurstellingen nu eindelijk begonnen met icsi. Ik kom ook van babyboom af al heb ik maar heel kort meegeschreven. Ik wens iedereen heel veel succes en hoop dat we veel steun bij elkaar kunnen vinden.

Gr. Ger.

Welkom Ger en Masja op het forum. Er komen steeds meer mensen van Babyboom, dus het word steeds drukker! :)

Op dit moment zijn er 2 topics die veel worden gebruikt voor van alles en nog wat, dat zijn dit topic en het topic "broedkipjes en wachtbankje mei/juni".

Veel liefs,

Susan

Hallo,

Gisteren mn 20wkn screening en echo gehad.

Alles was goed, allemaal 10en.

Dus alleen maar positief.

Wij willen niet weten wat het wordt, alhoewel ik de vraag wel heel vaak krijg en daar inmiddels aardig nuts van lijk te worden hahahaha

Ook voel ik NOG niets bewegen, maar is de kleine zelf wel mega beweeglijk, dus misschien maar beter ook dat het daar nog even mee wacht, nu kan ik alles nog gewoon doen, das ook wel errug makkelijk kan ik je zeggen. hahahaha

Allemaal veel succes, ik heb ook nog nooit gehoord van prednison tijdens de innesteling, maar had het ook zeker niet willen proberen, ik ben ooit zo ziek geweest van de prednison. Wel ben ik ervan overtuigd dat Assisted Hatching veel goeds kan doen ;)

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hi Brenda,

Ik heb geen prednison gekregen om afstoting van de vrucht tegen te gaan, maar wel lenograstim (granocyte 13 mio). Dit heb ik alleen bij onze laatste succesvolle poging in Duitsland gehad.  De werking van dit middel is dat dewitte bloedplaatjes extra aangemaakt worden zodat de innesteling verbeterd wordt. Reden hiervoorbus het vermoeden van een auto immuumprobleem (afstoten van de eigen embryo). Dus een zelfde logica als bij prednison wat volgens mij ook bij orgaantransplantaties gebruikt wordt. Ga jij prednison gebruiken?

Groetjes,

Conny

Fijn pitbull lady dat alles goed was nog 20 weekjes dan kunnen jullie jullie wonder in jullie armen sluiten

Hoi Brenda

Hoe volgens mij had jij vandaag de echo? Hoe ging het? Je hebt het natuurlijk al  vaker gedaan dus je weet wat er komen gaat. Of is het iedere keer weer spannend? Mag je al beginnen met de volgende spuit?

Ik heb mezelf  al 3x gespoten. Nou ja de eerste keer zelf en gister m'n man (gister was ik ineens niet meer zo'n enorme bikkel haha) en vandaag heb ik het weer zelf gedaan. Toch blijft het eng hoor. De eerste keer zat ik 10 min met die spuit in mijn hand. Ik maak van iedere keer een filmpje. Leuk voor later... Het zijn tot nu toe lach filmpjes geworden.

Esther ik ben blij dat je gedeeld hebt over ijs voor het prikken. Scheelt idd enorm! Pitbull_lady super zeg dat alles super zeg dat alles goed is! Geniet er maar flink van!

Nou weer genoeg gekletst. Succes iedereen!

Goedemorgen meiden

Vandaag dag 5 van de gonal f Ik weet nie of Het aan mij ligt maar ik voel me net zo ballon niet zo zeer in me buik maar enkels vingers opgezet.  Ik drink 3  liter water per dag om te hopen dat ik het vocht kwijtraak.

Moet idd Veel plassen maar vocht gaat niet echt weg.  Miss nog andere tips.

Warme temperatuur speelt ook een rol natuurlijk.

Verder voel ik me wel goed beetje hoofdpijn maar das te verdragen.

Ger ja dat ijs is idd uitkomst maar de decapeptyl is echt rot prik echt me tanden op elkaar.

Hoe is het met de rest?

Gr esther

Hoi meiden.

Pitbull fijn meid nu kun je echt gaan genieten!

Ger, klopt gisteren uitgangsecho gehad alles zag er goed uit geen cystes ongeveer 14 follikels die gestimuleerd kunnen worden. Hoop op stuk of 8. Begin donderdag met menopur. Dat stimuleert de follikelgroei net als puregon en gonal f. Blijkt dat je met menopur beter reageert als je al ietsje ouder bent. Ik heb het alle keren gehad wel steeds meer eenheden. Die echo blijft ff slik momentje maar ja ik heb gelukkig een prettige arts die ik nu ook alweer 5 jaar ken dat scheelt wel. Hoe is het met hjou?

Esther, ik ken dat vocht vasthouden niet maar drink ook niet zoveel. Hoeft nu ook nog niet alleen als je de punctie hebt gehad tenminste zo doe ik het altijd. Kom wel iets aan door de hormonen. Wannneer heb jij de 1e echo? Ik heb trouwens ook geen ervaring met gonal f.

nog meer meiden bezig?

Hoe gaat het verder met iedereen?

Liefs brenda

Waarom lees ik steeds bij zoveel mensen dat ze eerst moeten afvallen voordat ze een behandeling mogen starten???

Ik ben echt oprecht verbaasd, ik ben zelf 3 jaar bij Geertgen geweest...

Misschien voor andere ook een idee?

Je hoeft niet af te vallen en kunt gewoon jezelf blijven, of je moet je er zelf rot bij voelen dan mag je afvallen, maar voor de behandeling maakt het niets uit.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Guest Mak

Hallo Brenda,

Ik heb vandaag de punctie gehad morgen horen we het resultaat en dan is vrijdag de terugplaatsing!

Jij hebt al heel wat meegemaakt, lees ik.

Succes

X Mak

Wat een "nieuwe"  mensen allemaal. Ik heb op dit moment niet zoveel te vertellen. Alleen dat ik hooo volgende maand te kunnen starten met de volgende poging . Anders wordt het na de zomervakantie.

Zelf heb ik weinig last gehad van hormonen, prikken en pijn na puncties. Het is allemaal erg mensafhankelijk. De een heeft er meer last van dan de ander. Spannend weer Brenda. En Ger jij ook natuurlijk. Laat het allemaal over je heen komen en probeer niet te zenuwachtig te zijn. Het is de natuur en daar heb je helaas weinig invloed op.

Hoi allemaal,

Het is vandaag de 5e prik voor mij en ik snap er niks van maar het lijkt wel of die prik steeds meer pijn doet. De die naald gaat wel maar die vloeistof erin. Oefff wat bijt dat zeg. Ik krijg ook een hele rode plek erom heen. Moet echt een koelelement op de plek leggen dat verkoeld een beetje. In het begin dacht ik nog ach is dit alles, maar nu gaat het steeds meer tegen staan. Ook lijkt het wel of mijn buik steeds dikker wordt. Hebben jullie dat ook? Of gehad? Verder voel ik me prima, totdat ik mezelf weer moet injecteren haha.

Esther, is cranberrysap misschien een idee? Het is wel vochtafdrijvend....

Brenda, ik heb maandag de echo afspraak. Dan hoor ik waneer ik mag beginnen met Puregon of Fostimon. In de papieren stapel die we van het ziekenhuis hebben meegekregen staat dat meestal 5 dagen na de echo wordt gestart. Grappig dat we bijna gelijk op lopen.

Mak, wat spannend zeg! Ik hoop voor je op een prachtig resultaat

Knuffeltje, ik vind het super spannend allemaal maar ben nog niet echt zenuwachtig. En ach die prikken zijn naar, maar heb het er gewoon voor over. Ik help met je mee hopen dat je volgende maand mag starten!

Groetjes Ger

Ger, klopt ik herken het wel hier wisselt het ook met inspuiten en pijn. De naalden zijn regelmatig bot, dat is bekend van de decapeptyl niets aan te doen, de vlekken heb ik nu niet maar wel eens gehad. Ik leg wel de spuit een tijd uit de koelkast voordat we injecteren helpt wel iets maar ook niet altijd hoor. Ik heb ook wel eens gekoeld voor en nadien, misschien kun je dat nog doen en iets masseren nadien. Het zijn gewoon rotspuiten, ik start morgen met menopur maar daar voel ik niets van en zie ik dus ook niet tegen op. Volgens mij mag je de decapeptyl evt ook in je been spuiten maar heb ik nooit gedaan. Succes hoor.

Mak, hoe ging je punctie? Is dit je eerste ICSI poging? Spannend hoor, hoop voor je mee op mooie berichten morgen! Toi toi toi!!

Knuffeltje, spannend meid ik hoop dat je dan kunt beginnen! Ligt het eraan of er plek is?

Ester hoe gaat het nu?

Hier alles wel oke, heb een heel goed gevoel, denk dat het goed komt allemaal!

Liefs Brenda

Welkom op het forum Babyboom meiden! Jammer dat het forum daar stopt, ik heb er zelf ook meegelezen. Waarom stopt het?

Schrijf hier lekker verder, veel succes met jullie behandelingen.

Hallo allemaal,

Hoe het gaat? 

Voel me raar kan huilen om niks man afsnauwen om niks.

Me buik voelt als ballon en gisteren was de laatste decapeptyl prik.

Nu spuit ik alleen nog gonal f wat gelukkig wel te doen is.

Zie wel veel spoken en beren want ben bang dat vrijdag de echo niet goed is. Bang voor te weinig eitjes nog.

Ook heb ik vandaag al de bijsluiter gelezen van de pregnyl. Als dat maar goed komt, ziet er erg lastig uit meiden willen jullie je ervaringen met pregnyl delen alsjeblieft

Ger wij lopen ongeveer gelijk hoe gaat het bij jou heb jij wel gevoel dat er genoeg eitjes zitten en wat is jou bouw. Ik heb overgewicht en lees zoveel verhalen dat het dan minder werkt met 150 ie gonal f

Gaat het goed met prikken

Brenda ik heb geen last gehad van botte naalden naald erin ging best wel was puur die rotvloeistof.

Mak is dat altijd zo snel punctie en terugplaatsing bij jou maar 2 dagen lees ik.

Gr. Esther die gaat proberen te slapen.

Guest Mak

Hii Esther,

Ja in Maastricht zit tussen punctie 2 tot 3 dagen.

Pregnyl maken ziet er ingewikkelder uit dan het is. Stap voor stap volgen wat er staat en dan valt het reuze mee. Prik zetten is zoals decapeptyl maar wel een dunner naaldje. Na het inspuiten goed de plek masseren dat het spul verspreid en dan komt het echt goed!

Wel vervelend dat je je zo naar voelt, ik was veel moe maar verder viel het mee. Ik had ook gonalf 150 en 7 eitjes bij de punctie. Vandaag tussen 9 en 11 telefoontje of er ook mooie embryo's zijn ontstaan. Spannend!!

Heel veel sterkte met het traject. Schrijf het hier lekker van je af en probeer het over je heen te laten komen...

Groet, Mak

Dank je wel mak voor de uitleg

En een spannende dag lees ik ben benieuwd hoeveel embryo's er zijn ontwikkeld bij jou.

Xx esther

Guest Mak

We hebben er 1.

Morgen terugplaatsing.....

Hoi Mak,

Spannend! We gaan duimen dat hij deze keer blijft plakken!

Veel liefs,

Susan

hey mak,

wel vervelend zeg maar 1 embryo hopelijk is het dan wel een goede en blijft ie plakken.

ik hoop echt voor je en ik ga voor je duimen dat het goed komt.

dus als ik het goed begrijp had jij 7 eitjes en maar 1 embryo.

wel echt balen lijkt me. wat hebben jullie gedaan ivf of icsi.

volgens mij bij icsi injecteren ze alle eitjes die vrijgekomen zijn. als er natuurlijk genoeg sperma is.

ik hoop dat je ons op de hoogte houd.

verder gaat het redelijk ik moet wel veel huilen en das erg vervelend want na het huilen voel je je wel wat opgeluchter maar krijg je wel weer hoofdpijn.

vanmiddag wezen praten met onze maatschappelijk werker die ons begeleid in dit zware traject. en ik moet zeggen het is wel rustgevend.

morgen spannende dag de eerste follikelmeting.

groetjes esther.

Hoi Esther,

Meid wat vervelend voor je dat je je zo voelt. Maar kop op hoor je doet het ergens voor en ik vind je hartstikke dapper! Jij bent ietsje verder al dan ik. Dus ik spiek steeds een beetje mee met jou. Ik heb geen overgewicht (nou ja op een buikje na dan hier en daar mag er wel wat af hoor haha maar daar heb ik geen last van want momenteel, heb ik andere prioriteiten haha)

Maandag heb ik de uitgangsecho en dan hoor ik wanneer ik mag beginnen met de volgende spuit.

Probeer je niet al te druk te maken dan hoef je ook minder te snauwen. Werkt bij mij het best. En als je er even doorheen zit is het een top idee om er lekker over te praten en is heerlijk een potje te janken. Dat lucht mij ook op. Niet teveel googelen naar bijsluiters en icsi behandelingen want daar wordt je ook niet bepaald vrolijk van. Zet um op morgen ik ben heel benieuwd hoe je het je af gaat.

Brenda is menopur hetzelfde als fostimon? Die heb ik namelijk. Maar als ik fostimon moet gaan spuiten moet ik ook met decapeptyl doorgaan. Ach ik zie het wel. Weet je gister was ik alleen en ik durfde echt niet meer. Ben naar m'n moeder gereden om haar te laten prikken. Ik vind het ook gewoon heel erg eng. En als je bang bent dat iets pijn gaat doen dan doet het ook pijn. Een half uur later ben ik het alweer kwijt. Dus misschien zit het wel tussen m'n oren....

Mak ook ik ga heel hard duimen!!!

Succes iedereen!

Liefs Ger

hallo meiden,

oh wat ben ik opgelucht zeg en blij.

me lijf doet keurig wat het moet doen.

ik ben vanmorgen bij de dokter geweest en ik mocht meekijken naar de echo echt super mooi.

er waren 5 eitjes al over een cm groot er er waren 4 eitjes die al tegen een cm aanzaten.

dus we zitten al op 9 follikels. ff afwachten hoeveel eitjes daarin zitten natuurlijk.

maar ik ben echt opgelucht.

ik voel me ook een stuk beter als van de week wel erg moe nog en nog steeds een drukkend gevoel op me buik maar dat wordt nu alleen maar erger nog.

nu mag ik woensdag terug voor de 2e meting en misschien mag ik vrijdag terug voor de punctie.

liefs esther

hoi meiden,

ik voel me echt heel moe is dit bij andere meiden tijdens het spuiten bekend,

smorgens gaat het nog wel maar zelfs de kleinste dingetjes kosten heel veel energie.

net lekker gedoucht maar nu voel ik me ogen al weer branden en het leuke is pffff ik heb nachtdienst vannacht op de taxi.

als dat maar goed komt.

er is hier in zeeland in goes ook een groot feest vanavond met racoon en guus meeuwis dus het wordt denk ik ook stervers druk in de stad.

maar goed het is lekker weer en ik ga maar proberen of ik even kan slapen vanmiddag.

gelukkig heb ik een mannetje die heel erg goed voor me zorgt.

verder heb ik mijzelf gister ook verwend ik heb een nieuw boek gekocht en ik heb een kaartje besteld voor gtst live daar ben ik groot fan van.

hoe gaat het met de andere meiden die nu ook aan het spuiten zijn. is er al meer bekend.

liefs esther