Jump to content
Brenda38

Onze enige mogelijkheid .....icsi (babyboom)

Recommended Posts

Guest Mak

Vermoeidheid is heeeeeel herkenbaar.

Gelukkig paar dagen na stoppen met spuiten weer over!

Hoi meiden,

Morgen uitgangsecho. Ben er niet echt zenuwachtig, maar vind het wel spannend. Heb inmiddels een dikke opgeblazen buik dus ik hoop dat het morgen niet al te veel pijn geeft. Ik ga morgen overleggen of ik in m'n been mag spuiten. In m'n buik is het echt niet meer te doen. Duimen jullie voor me dat ik geen cysten heb?

Esther, ik ben ook heel moe. Misschien komt het ook een beetje door het warme weer. Ik krijg het ook steeds zo ongelofelijk warm als ik me inspan. Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt! Sterkte met werken.

Mak tnx dat is een goed vooruitzicht. Jij succes met de wachtweken! Hopelijk mag ik daar binnenkort ook aan deel nemen!

Liefs Ger

Ik heb sinds vanavond niet meer zo'n druk op me buik wat kan dit betekenen ik wil wel dat me eitjes doorgroeien.

Miss maak ik mezelf gek ik weet dat er 9 eitjes zitten en moet wachten tot woensdag.

Xxx esther

Hoi lieve meiden,

Spannend voor iedereen leuk dat we met een paar meiden tegelijk bezig zijn. Had het druk afgelopen dagen allemaal leuke dingen gedaan dus moest ff bijlezen. MAk fijn dat jij al een TP hebt gehad, maar ook weer erg spannend! De eerste week gaat vaak wel vind ik maar de tweede. Wat is je gevoel?

Ger ik ken zelf geen fostimon maar dit zal ook werken om de follikels te stimuleren denk ik in groei. Ik spuit ook de decapeptyl door anders kun je te vroege eisprong krijgen en dat is niet de bedoeling he. Menopur moet ik ook al zelf oplossen en dat moet je met pregnyl ook, staat goed in de beschrijving, tijdstip is wel erg belangrijk ivm punctietijd. Heel veel succes met de uitgangsecho morgen!

Esther dat klinkt goed meid ik hoop ook op een stuk of 8-9. Het blijft een afvalrace vaak meestal bevrucht bij ons maar de helft ondanks icsi en dan groeit de helft door dus geluk als er al 2 overblijven. Wij hebben ook nog nooit cryo's gehad. Dit is onze 5e icsi. Heb er zelf een goed gevoel over ook het idee dat er wel wat gebeurd in mijn lijf. Woensdag follikelmeting, dan vrijdag en wie weet zondag punctie zoiets denk ik. Zondag is onze trouwdag. Meestal gebeurd er bij ons iets op een speciale datum. Nou meiden toi toi toi!! Duim heel hard voor iedereen!!!

Liefs Brenda

PS Esther dat maakt niets uit meestal zijn het meer je darmen die voor die druk zorgen. Je lijf wordt op zijn kop gezet door de hormonen. Komt wel goed! Ik voel me trouwens ook wel moe

nog ff opgezocht fostimon doet hetzelfde als gonal f en menopur. trusten ik ga mijn bed in. Liefs Brenda

Hoi Brenda,

Zo de uitgangsecho hebben we gehad. Je duimen heeft geholpen want er zijn gelukkig geen cysten gevonden. De echo viel alles mee, ik vond het eigenlijk wel leuk. Het is niet lekker maar ook geen drama. Ik blijf erover verbaast staan hoeveel er gebeurd met je lichaam. Er zitten 14 genomineerden. Dat wil niet zeggen dat ze alle 14 gaan groeien. Dus vandaag mogen we beginnen met Fostimon. Net 1 gezet en we moeten wel doorgaan met Triptofem (voor jou beter bekend als Decapeptyl) m'n man doet het hoor. Ik durf het zelf echt niet meer. Die Fostimon is echt een verademing vergeleken met de Triptofem. De vloeistof bijt een stuk minder. Over 10 weken hebben we de eerste follikelmeting. De Fostimon moet ik ook zelf mengen. Best leuk om te doen. En psychisch is het ook wel goed om eerst die enorme naald waarmee je moet mengen te zien. Dan valt dat mini naadje erna wel mee. Hahaha. Jij loopt dus precies een weekje voor op mij. Spannend hoor woensdag de meting. Ik ga ook heel hard duimen voor je. Voor iedereen trouwens.

Esther ook jij succes he woensdag. Volgens mij lopen jij en Brenda aardig gelijk op! Nou dan spiek ik gewoon met jullie mee hoe het jullie af gaat....

Alle andere meiden alles ok?

Liefs Ger

Hoi Ger, mooi die zit weer in je zak. Fijn dat alles goed was. Ik had 1 keer een cyste en dan kun je gelijk stoppen. Ik heb inmiddels zoveel inwendige echo's gehad het went nooit, maar ja. Ik vind het zelf het meest vervelend al je nog bloed bij de uitgangsecho dat had ik deze keer, dan is het niet zo fijn. Spannend hoor meid. Mijn man spuit mij ook, ik durf het echt niet ondanks dat ik verpleegkundige ben. Ach ja hij kan het goed dus waarom niet. Op het werk spuiten collega's mij ook lekker makkelijk natuurlijk. Ik merk wel dat er van alles gebeurd in mijn buik, voel me ook erg moe en last van de rug, ga morgen nog wel werken maar kijken hoe het gaat. Ik moet woensdag en donderdag ook nog maar weet niet of ik dat wel doe. Werk jij Ger?

Hoe is het met jou Esther?

En de rest van de meiden?

Liefs Brenda

Hoi Brenda, Ja ben dus ook nog ongesteld. Heel beschamend als dan daar zo ligt. Maar gelukkig was het een vrouwelijke arts die me heel erg op mijn gemak stelde zodat ik het gauw weer vergeten was. Het spuiten in jezelf blijft toch onnatuurlijk en niemand wil zichzelf pijn doen he? Haha ik heb een paar filmpjes gemaakt op het moment dat ik zelf ging spuiten. Toen ik dat later terug zat te kijken dacht ik waarom doe ik dit mezelf aan als mijn man het ook makkelijk kan! Dus ja nu doet hij het en het geeft een hoop rust en er gaat ook niet zoveel vloeistof verloren. Ik zat namelijk 10 min met spuit voor m'n buik. Haha. Ik werk 41 uur in 4 en halve dag en ben elke dag ongeveer op hetzelfde tijdstip thuis zodat ik lekker thuis kan prikken. Voor jou wel handig hoor dat je collega's het doen. Op mijn werk heb ik er niet zoveel hinder van dus dat komt wel goed. Deze week snoep ik er 2 werkdagen vanaf dus dat scheelt een hoop. Ik hoop dat de punctie in het pinksterweekend valt zodat ik lekker 2 dagen heb om bij te komen. Ik weet niet goed of je er erg beroerd van bent, en ik weet dat iedereen het anders ervaart. Het is gewoon een fijn idee. Tot nu toe heb ik alles wat ze in het ziekenhuis gedaan hebben niet als vervelend ervaren, maar ze zeggen wel dat een punctie niet leuk is, maar bevallen is erger. Ik ben er verder eerlijk gezegd niet meer bezig. Stap voor stap denk ik maar. Nog 18 prikken en dan de echo haha. Sterkte met de moeheid. Ik hoop dat je je beter gaat voelen. Ik was afgelopen weekend echt bekaf, vooral zaterdag heb ik veel geslapen. Gaat nu weer beter. Ik denk dat het ook een combinatie van het warme weer geweest is. Misschien voel ik me volgende week ook zo hoor. Werk ze morgen, ik hoop echt dat het meevalt!

Groetjes Ger.

Hoi meiden,

Ik ben blij dat ik zelf kan prikken Ik moet er echt niemand bij hebben.

Me vent bedoeld het allemaal wel goed maar die denkt dat ie alles beter weet en hij durft mij nie te prikken.

Ik moet vanavond nog prikken.

Morgen 2e follikelmeting kijken of me eitjes goed gegroeid zijn.

Me buik voelt in me kleding 2x zo groot pffff maar tis voor een goed doel heb gelukkig genoeg rokjes hihi.

Moet echt nie denken aan een spijkerbroek.

Brenda wel leuk dat we gelijk liggen. Ik werk ook gewoon maar op de taxi heb ik nie zo veel last van me buik. Deze week hoef ik gelukkig alleen vandaag nog.

Fijne dag allemaal!

Liefs esther

Hallo meiden,

Ik ben op dit moment nog steeds aan het wachten op de datum, dat mijn 2e laparoscopie gedaan gaat worden. Ik zie er echt als een berg tegenop. Gelukkig kan ik het overdag wel aardig van me af zetten, maar vooral s'nachts lig ik vaak te malen. Ik weet dat ik geen andere keus heb, want met zulke grote cystes in je eierstokken kun je moeilijk ivf doen. Maar het blijft balen, dat het weer moet gebeuren. :-\

Ik prikte bij de vorige ivf poging zelf. Was gewoon praktischer. Maar ik zat soms zelf ook 10 min. met die naald te prutsen voordat ik hem er daadwerkelijk goed in kreeg. ;)

Wel spannend, dat er op het moment zo veel meiden bezig zijn met prikken/op het wachtbankje zitten. Ik duim voor jullie allemaal! :sm43:

Veel liefs,

Susan

Hoi meiden leuk dat iedereen zo meeschrijft.

Esther heel veel succes morgen, toi toi toi! Hopelijk snel een punctie. Krijg jij pijnmedictie voor de punctie? Ik wel namelijk en ook midazolam, wonder spul je weet daarna niets meer ervan echt fijn vond ik.

Susan, balen meid maar inderdaad moet dat wel voordat je voor ivf kan gaan. Bah niet fijn, anders gewoon eens bellen met het ziekenhuis wanneer je ongeveer aan de beurt bent. Soms als je vraagt kan het eerder.

Ik had vandaag weer een rotdag, voel me vreselijk moe en op, ook helemaal niet zoals ik anders ben, beetje down ook en prikkelbaar, voel ook van alles. Ben benieuwd naar de follikelmeting morgen. Werken ging redelijk vandaag maar het was ook niet heel druk. Collega's helpen me ook wel, heel fijn. Kijk morgen wel wat ik doe.

Liefs Brenda

Oh wat vervelend dat je eerst een operatie moet ondergaan....het is op zicht al een hele onderneming, laat staat nog eerst een operatie, sterkte meid.

En al dat piekeren, tja dat herken ik wel. Daar lijken mannen toch minder last van te hebben, hoofd neer leggen en slapen, haha.

Follikelmeting gehad dit is dag 6.Follikels groeien ook weer heel hard. Zitten er ongeveer 8. Zou mooi zijn, maar geen wonder dat het pijnlijk is.Waarschijnlijk maandag of dinsdag punctie. Maar ik heb een poliep in mijn baarmoeder zit me niet lekker. Daardoor ook minder kans op innestelling. Ik baal ervan dat dit niet eerder is gezien. Nu stoppen is ook geen opti, dus maar kijken. Maar ben emotioneel ook omdat ik niet weet wat dit inhoud. Voel me ook enorm moe. Ga slapen nu. Ga ook niet werken. Indien ik niet zwanger wordt moet ik een curretage voor die poliep. Voel me down. Iemand hiermee bekend? Moet eigenlijk blij zijn met de follikelgroei. Liefs brenda

Hallo allemaal,

Brenda: Super, dat je follikels zo mooi groeien, maar ik begrijp ook je twijfel. Vreemd dat die poliep niet eerder ontdekt is. Met al die echo's die we krijgen, zou je toch verwachten dat ze zoiets eerder ontdekken. Maar als ik je bericht goed lees, is er wel een kans op innesteling? Dan gaan we gewoon duimen dat hij lekker innesteld en dat je als back-up nog een hele stapel cryo's hebt om eventueel na de curretage terug te laten plaatsen.

Mijn man is er ook best wel veel mee bezig. Hij praat er wel minder over, maar ik merk dat hij ook vaak slecht slaapt. Hij wil net zo graag als ik, dat er een kleintje komt. Gelukkig kan hij best veel hebben. We hopen gewoon dat het in september lukt en dat we eindelijk weer wat rust krijgen. Totdat de kleine er is natuurlijk! ;)

Veel liefs,

Susan

hoihoi

ik ben gebeld door het ziekenhuis ik moet 6 kilo afvallen dan mag ik beginnen

best wel oneerlijk de vorige keer was het nog 2,5 kilo

ik weet nog niet of ik wel verder wil voor een 2e kindje ik ben nu heel verdrietig

succes iedereen

gr marietje

Hoi susan. Ja ze zei dat ze ook niet 100% zeker kon zegfen dat het een poliep was ook erg klein 1 cm maar wel dat je dan minder kans hebt op innestelling maar dat nu stoppen jammer zou zijn. Punt is dat wij nog nooit een cryo hebben gehad na 5 pogingen. Altijd net 1 of 2 voor tp en verder deelt alles slecht dus die kans is erg klein. Lees niet zoveel over tijdens ivf een poliep. Dus weet niet zo goed wat te doen. Fertiliteitsarts zegt doorgaan. Ik heb mooie follikels maar ja als ik minder kans heb en meer kans op een miskraam wat ik ook overal lees vind ik het jammer van deze poging. Hierna nog maar 1 over. Pff moeilijk. Ga het vrijdag met mijn eigen arts bespreken. Liefs brenda

Wat een drukt hier! Wat fijn dat er verschillende mensen bezig zijn. Dan heb je steun aan elkaar. Ik ben vandaag weer voor de eerste keer naar de acupuncturist. Volgende maand moet het gaan gebeuren!

Succes allemaal!

Groetjes Knuffeltje

Hoi allemaal,

Brenda succes vandaag met het gesprek. Ik duim voor je en weet zeker dat je hoe dan ook een goede beslissing maakt!

Esther volgens mij heb jij je punctie al gehad, is het een beetje meegevallen? Wanneer heb je je terugplaatsing?

Marietje wat dat is zeker vervelend nieuws. Ik begrijp dat je verdrietig bent. Ik hoop dat als je teleurstelling een klein beetje gezakt is je weer een beetje kunt relativeren voordat je een beslissing maakt. Lastig hoor. Sterkte ermee!

Susan wat balen zeg van die operatie. Ik hoop voor je dat je gauw geholpen wordt. 

Knuffeltje op naar volgende maand zeg ik.

Zelf ben ik heel erg moe. Nog 5 dagen dan follikelmeting. Ik merk echt dat ik steeds minder energie heb. Gelukkig nu even vrij en heb 13 uur geslapen. Ben ook steeds erg duizelig. Het blijft toch rommel denk ik dan maar. Hopelijk wordt het na de punctie beter.

Iedereen heel veel succes en sterkte!

Liefs Ger

Hey meiden

Nee helaas ik heb nog geen punctie gehad heb eitjes zat alleen zijn ze nog nie groot genoeg de grootste zijn 17 en die moeten echt minimaal 18 zijn zondag mag ik weer terug en dan hopelijk dinsdag de punctie

Brenda spannend zeg ook voor jou. Hoe ging je gesprek. En ja ik krijg verdoving in roesje ze zeggen datchet pijnloos moet gaan anders geven ze verdoving bij.

Marietje ik weet niet bij welk zhuis je zit ik ben ook te zwaar maar ik gent zeggen ze niks en me lijf reageert super op alles

Ja ik ben ook heel erg moe en ja mijn vent kruipt ook voor me weg af en toe.

Susan echt vervelend wachten op een operatie maar hopelijk is het wel voor een brusje

Meiden succes allemaal!

Xxx esther

@Ger, Ik las dat je je duizelig voelde, heb je daarover contact gehad met het ziekenhuis niet dat je overstimulatie hebt? Want dat moet je wel goed in de gaten houden.

liefs Lief

Hallo meiden,

Mak hoe gaat het met je, voel je al wat anders? Hou je het wachten nog een beetje vol?

Esther, spannend zondag voor jou, meestal groeien ze 2 mm per dag en op het eind nog iets sneller zei mijn arts vanmorgen nog dus dan zal het zondag toch goed moeten zijn. Ik duim!

Ger, je symptomen kunnen inderdaad ook duiden op overstimulatie, vond het advies van lief wel goed zou ff vragen of ze eerder kunnen echo-en anders. Bij mij gaat het ook nooit zoals protocol ik ben altijd sneller klaar dus wie weet jij ook

Marietje, raar hoor, bij mij hebben ze het er ook nooit over en ik ben zeker ook niet slank. Heb ook teveel kilo's maar wordt wel bijna alle keren zwanger als je lichaam maar in balans is. Zou anders eens bij een andere kliniek gaan vragen.

Knuffeltje, nog ff wachten en dan begin jij dus ook weer, dapper hoor, toi toi toi

Ik heb vandaag weer controle gehad.Voel me stukken beter dan 2 dagen terug. Vanmorgen op de echo was het weer niet duidelijk te zien of het nu om een poliep gaat veel twijfel. De arts gaf ook aan dat er bij de uitgangsecho zeker nog niets zat maar dat kan dat het na die tijd is ontstaan. Het kan ook gaan groeien onder invloed van progesteron maar eigenlijk weten we niet eens zeker of het er wel zit. Daarom zou het echt zonde zijn nu te stoppen. We gaan dus door. Baarmoederslijmvlies is heel mooi 15 nu al en zeker 7 mooie grote follikels dus heel goed. Vanavond voor het laatst decapeptyl en menopur, morgenavond pregnyl spuiten en dan maandag om 8.45 uur de punctie. Krijg wel weer pijnstilling en midazolam, daar wordt je suf van en weet je nadien niet alles meer. Dus hopelijk mooie oogst en dan volgende week een terugplaatsing. Als er 2 goede zijn doen we er twee. Spannend volgende week. Nu wel iets pijnlijke buik maar probeer ook wel afleiding te zoeken en leuke dingen te doen. Ben vanmiddag met Lotte, onze dochter van 5 naar een speeltuin geweest. Morgen uiteten voor onze trouwdag en zondag viert mijn tante haar 75e verjaardag met een etentje en feestje dus leuk zo gaat het weekend lekker snel. Ik heb er nu ook wel weer alle vertrouwen in moet ik zeggen, geloof echt dat het goed komt, zei de arts ook met zulke follikels en zulk mooi baarmoederslijmvlies, dus wie weet ....

Lieve groeten Brenda

Hoi lief en Brenda,

Toevallig heb ik vandaag contact gehad maar heb het er niet over gehad. Ik heb namelijk ook heel veel pijn na het prikken dus daar ben ik vandaag over terug gebeld. Ik had er niet bij stil gestaan dat het van overstimulatie zou kunnen komen. Toch bedankt dat jullie me daar op attenderen want ik ga zeker even contact opnemen. Is het dan ook niet normaal dat je zo ongelofelijk moe bent en niet normaal aan het zweten bent? Ik gooi steeds alle ongemakken op die vervelende prikken. Ik heb van de decapeptyl zeg maar, een allergische reactie op m'n huid en van die andere niet. Daar belde het ziekenhuis ook voor. Alleen ik moet het helaas gewoon uitzingen. Dus doe ik dat maar! Ik ga morgenochtend bellen. Ben benieuwd of ze een soort noodnummer hebben ofzo want anders moet ik wachten tot maandag. En dat lijkt me geen goed idee.

Nou ik zal wel laten weten hoe het afloopt. Komt vast goed.

Liefs Ger.

Ger, bij ons is er altijd een dienstdoende arts volgens mij kan dat altijd hoor. In elk geval goed blijven drinken dat is erg belangrijk. Ik herken het wel van de decapeptyl bij mij brand dat ook enorm, ik heb het dit keer zonder koelen gedaan meer ook wel eens voor en nadien gekoeld met ijs dat ging wel iets beter dan. Ik was ook erg moe deze week, komt wel van de medicatie en zweten kan ook,  alleen vroeg ik dit aan mijn arts en die zij dat het van de decapeptyl komt maar juist minder moest worden als je gaat stimuleren. Maar ik had dat ook hoor. Wanneer je overstimuleert heb je de volgende klachten ff voor je opgezocht:

De volgende klachten zijn kenmerkend voor OHSS:

•opgezette buik

•buikpijn

•benauwdheid/kortademigheid (mogelijk door vocht achter de longen)

•niet lekker voelen

•misselijkheid/braken

•dorst

•minder plassen door verminderde werking van de nieren

•vol gevoel

•sterke gewichtstoename

•duizelingen

•snelle hartslag en lage bloeddruk.

Gewoon ff bellen morgen

Groetjes Brenda

Hoi allemaal,

Vanmorgen gebeld en een arts gesproken. Hij maakt zich geen zorgen. Ik moet het gewoon even uitzingen. Dus daar kan ik het mee doen. Het is niet anders. Vanmorgen vreselijk aan het braken geweest maar hij zegt dat het er allemaal bijhoort. Ik ga er maar vanuit dat hij weet wat hij zegt en wacht gewoon woensdag de echo af. Maak me er verder maar niet ongerust over want het hoort erbij. Ik hoop dat het maandag wat minder is want zo kan ik echt niet werken. Dat is geen straf met dit weer, maar leuk is heel anders.

Nou succes iedereen, ik ga me nog even beroerd, duizelig en vooral heel zielig voelen en hoop er maar het beste van.

Liefs Ger

Guest Mak

@Ger: super vervelend dat je je zo voelt. Echt balen. Kan me voorstellen dat je niet echt gerust bent zo.

@ Brenda: spannend de punctie na het weekend!

Ik voel me goed. Maar ben het wachten echt zat en mijn borsten groeien als kool !!!

Fijn weekend allemaal.