Jump to content
Brenda38

Onze enige mogelijkheid .....icsi (babyboom)

Recommended Posts

heeey meiden

brenda wat een ongeloofelijk goed nieuws jij gaat nu de spannende periode in op het wachtbankje.

je heb wel snel een terugplaatsing gehad na 3 dagen al echt super.

wij hebben vandaag ook super nieuws gehad. er waren 10 eitjes geoogst en er zijn er 9 bevrucht.

ik heb maandag zoiezo een teruglaatsing van 1 embryotje.

de spanning kruipt nu wel meer steeds.

komt wel heel erg dichtbij nu allemaal straks misschien wel zwanger.

leuk om ook iedereen te volgen hier.

ger hoe gaat het nu met je?

xxxxx esther

Brenda wat fijn nieuws

En Dank je wel voor de lieve woorden komt allemaal wel goed moet ff volhouden

Brenda,

Plaatsen ze er dan 2 terug i.v.m. je leeftijd?

Bij ons werd er steeds maar 1tje terug geplaatst.

Heel veel succes met de slopende wachtweken meid.

Liefs Pitbull_lady :love2: :love2:

Guest Mak

Hoi Brenda,

Het lange wachten is voorbij maar het resultaat teleurstellend. Helaas geen zwangerschap.

Ik voel me zo rot! Ben er echt kapot van!

Ik duim voor een superresultaat bij jou!

:love2:,

Hallo meiden,

He nee mak. Ik had het zo gehoopt. Weet hoe je je voelt. He zo shit. O meid wat een pech zeg. Die rothormonen ook sturen je alle kanten op he. Heel veel sterkte meid dikke hugh! Lief dat je zo reageert voor mij x

pitbull, jij wij hebben nu ff gewacht omdat ik in mei toch 38 werd. Dus dan mag je er twee bij 2e poging. Maar had ik altijd eigenlijk maar sinds invoering nieuwe regel dus niet meer. Maar altijd maar van 1 zwanger. We zullen zien

Ger gaat het met jou wel goed? Denk aan je

hier toch nog last vd eierstokken soms. Ben daarnaast erg moe. Waren avondje weg maar eerder thuis gekomen. X brenda

Ah gets Mak. Dat is echt zwaar balen! Sterkte!

Brenda, wat vervelend dat je zoveel last hebt. Hopelijk is het een voorbode van goed nieuws!!!!

Hoi meiden

Mak wat erg zeg.

Ik heb heel erg pijn in me buik na de punctie.

Vooral zijkanten en boven me navel.

Elk drempel elk putje voel ik in me buik is dat bij iemand bekend

Xxx esther

He esther,

Dat had ik ook altijd na de punctie de eerste keer zat ik dan ook tegen overstimulatie aan..Maar die x was het wel raak.(helaas na 9weken miskraam) lekker rustig aan doen...warme kruik tegen de buik en veel drinken!!

De tweede punctie was een hel ik had ontzettend buikpijn en ook elke beweging was pijnlijk ik moest overgeven van de pijn..na twee dagen heeel veel rust te houden was ik weer op de been..

Sterkte en succes!!

Liefs han

Hoi allemaal,

Esther, vervelend dat je je zo voelt. Sterkte ermee. Ik hoop dat de pijn gauw gaat zakken.

Mak, wat rot voor je. We moeten er zoveel aan doen en dan dit. Ik wens je heel veel sterkte.

Brenda, dank je wel dat je aan me denkt. Super lief. Jij had goed nieuws. Toppie zeg ik ben echt blij voor je. Nu de wachtweken. Ik ga weer voor je duimen dat ze blijven plakken.

Hier is het nog steeds hetzelfde. Duizelig moe zijn bij inspanning. Het helpt ook niet echt dat ik de hele week niet kon werken. Dan duurt een dag erg lang en heb ik veel tijd gehad om te piekeren. Maar gelukkig is het eind bijna in zicht. Vanavond pregnyl en maandag punctie. Ik kijk er enorm naar uit om 1 dag even niet te prikken want dat blijft voor mij echt een gedoe. Ik kan er niet aan wennen het is iedere dag strijd. Ik zie gek genoeg helemaal niet op tegen de punctie. Bij mij komen de kriebels pas in het ziekenhuis.

Voor iedereen die ik ben vergeten succes en sterkte met alles wat er komen gaat.

Liefs Ger

Succes Ger, met de punctie. Het is wel normaal dat je er last van hebt. Gevoelige buik enzo. Ook dit verschilt weer heel erg per persoon. Ik heb keren gehad dat ik het helemaal vergeten was en dacht, rustig aan. Maar een andere keer had ik er meer last van. Vooral bij het opstaan.

Nou, ik ben ook weer begonnen. Gister startecho en maandag gaat de eerste spuit er weer in. Hoop dat dromen nu eindelijk uit mogen komen!

Ger,heel veel succes met de morgen! Als het goed is krijg je pijnstilling of iets waar je een beetje suf van wordt dan is het zeker wel te doen hoor

Knuffeltje , dit wordt jullie gouden poging hoop ik! welke hormonen gebruik je?

Mak meid denk aan je deze dagen, hoop dat het een beetje gaat met je. dikke knuffel

Ik voel me wel goed, vandaag heel eind gefietst, doe gewoon alles behalve zwemmen. Weet niet welke kant het op gaat maar dat kan ook nog niet volgens mij zien het wel

Esther morgen TP. In elk geval hoop ik dat je je wat beter voelt en dat je een mooie tp hebt!

Liefs Brenda

Hoi allemaal,

Zo hèhè punctie gehad. Nu lekker geslapen en ben weer bijna het dametje. Punctie ging goed was wel erg pijnlijk. Nu nog een beetje zeurderig gevoel in buik en rug. Helaas zijn er geen zaadcellen bij m'n man gevonden. Dat is een grote teleurstelling voor ons. We zijn allebei een beetje verdrietig. Wel heeft hij meteen weer moeten produceren wie weet zit daar wat bij. Het is dus een dubbel gevoel. Ben blij dat het gebeurd is en dat er 11 mooie bij zitten, maar verdrietig dat het niet ging zoals gehoopt. Donderdag weten we meer. Wij gaan samen heel hard duimen.

Liefs Ger.

Lieve Ger, meid ik begrijp je enorm dubbele gevoel. Tjeemig zeg. Maar ik vind het raar dat je niet hoort of het 2e semen goed is. Wij horen ook altijd de dag erna hoeveel er bevrucht zijn. Lijkt mij dat ze jullie dit toch morgen ook kunnen vertellen. Nu veel drinken en rusten. Liefs brenda

Hoi Allemaal,

Gister is er zoveel gebeurd dat ook het één en ander langs me heen is gegaan. En alsof het nog niet allemaal genoeg was moest ik gister met spoed naar het ziekenhuis omdat ik niet kon plassen. Man man wat een toestand gisteravond om half 10 nog geleerd om mezelf te katheteriseren. Kon kiezen of opgenomen worden of zelf doen. Dan maar zelf doen. Vandaag horen we hoe het verder moet daarmee en ik ga straks gewoon bellen met het cvv hoe het nou zit. Hopelijk na vandaag meer positief nieuws te hebben. We wachten maar weer af. Sorry voor m'n klaagzang, ik moest het even kwijt.

Succes allemaal ik hoop echt dat het jullie een stuk beter af gaat.

Liefs Ger

Brenda, in jet ziekenhuis werd gezegd dat we donderdag ochtend moeten bellen om te horen of de afspraak doorgaat of niet. Raar hè? Dan laten ze je dus zo lang in spanning.

Hoi meiden

Gister terugplaatsing gehad er waren 2 goede over van de 9 bevruchte eicellen

Nu kreeg ik 1 teruggeplaatst.

Is de beste Zei Ze.

Nu werd ik net gebeld dat er helaas geen 1 in de vriezer gaat.

Nu ben ik heel bang dat de gene in me buik het ook nie haalt

Heb al sinds gisteren gelijk menstruatie klachten maar die kunnen ook goed zijn weet ik.

Als je niks voelt is ook nie altijd goed.

En door die uterogestan krijg je geen bloeding toch?

Wat moet ik nu denken.  Als er 8 eitjes niet gehaald hebben is nummer 9 dan wel sterk genoeg.

Pfffff zit nog maar op dag 1. Kan iemand me helpen hierin.

Xxxx esther

Hoi esther, geen probleem meid kan best dat het bij jou in de buik veel beter groeit heb ik nl ook altijd. Altijd achter in groei nooit topkwaliteit maar wordt toch wel zwanger het zegt allemaal niets hoor. Geloof me kan echt alle kanten op. Nu al iets voelen of dat je ongesteld wordt kan volgens mij niet. Klopt wel dat de utrogestan ongesteldheid tegenhoudt. Maar helaas de onzekerheid hoort bij de wachtweken al denk ik dat ik zwanger ben, maar misschien hoop ik het wel teveel. Sterkte met wachten hoor weet hoe het is, voor mij al dag 6. X

Ger, het zit je allemaal niet mee! En dat bij de eerste poging. Hoop dat je hierdoor niet je koppie laat hangen en het hierbij zal later als deze poging niet slaagt. Het hoeft niet altijd zo te gaan.

Brenda het wachten schiet al aardig op! Nu hopen dat je dag 10 doorkomt! Toi toi toi!

Ik spuit nu decapeptyl. Een halve ampul tot de pregnylprik. Morgen menopur, ook tot de pregnylspuit. Is dus ff ietsje anders dan de vorige keren. Ga nu ook, omdat het de lastste poging is, 450 eenheden spuiten van de menopur. Extra veel dus. Het enige wat we nu nog kunnen doen is duimen!!!!!!

@ Brenda, Is het alweer dag 10 na terugplaatsing, wat gaat dat snel zeg...gaan de dagen voor jou een beetje snel voorbij? Ik ga een kaarsje voor je branden voor good luck!

@ Ger, Je wordt inderdaad wel erg lang in spanning gehouden zo. En dan ook nog al dat gedoe erom heen, sterkte meid, ga er voor jou ook gewoon een kaarsje branden.

Iedereen die bezig is of net begonnen is heel veel succes! :D

Hoi Meiden, Laatst ging het over overstimulatie, dit zijn de kenmerken waar je op moet letten:

3.2 (Dreigende) overstimulatie

Bij vrouwen die hormoonpreparaten hebben gehad die de eicelrijping bevorderen is het mogelijk dat de eierstokken dermate opgezet zijn dat zich OHSS (ovarieel hyperstimulatie syndroom) ontwikkelt. Dit betekent dat door bepaalde stoffen uit de eierstok de kleine bloedvaten in de buik meer vocht doorlaten dan normaal. Er komt dan vocht in de buikholte en het bloed wordt dikker. Hierdoor kunnen doorbloedingsstoornissen van bepaalde organen ontstaan. De symptomen van een OHSS zijn:

Opgezette buik

Buikpijn

Misselijkheid of braken

Snelle gewichtstoename

Kortademigheid

Duizelingen

Als men deze symptomen waarneemt is het verstandig om contact op te nemen met de IVF- of fertiliteitsafdeling (beter niet de huisarts!). In geval van duizelingen moet dit zonder uitstel gebeuren. Bij het waarnemen van bovenstaande klachten gelden de volgende adviezen:

Meet iedere dag op een vast tijdstip je gewicht en buikomvang

Drink veel (minimaal 2 à 3 liter per dag)

Let op of je voldoende plast

Neem te allen tijde contact op met je gynaecoloog als je vermoedt dat je een overstimulatie ontwikkelt.

Dank je wel lief en knuffeltje voor de lieve woorden. Hopelijk is morgen de dag met alle antwoorden. Vooral mijn man zit er helemaal doorheen. De lieverd voelt zich bere schuldig. Ik denk steeds als het de 2e keer niet goed was dan zal het zh wel bellen toch? Ik probeer positief te blijven, al gaat dat me steeds minder makkelijk af...

Brenda en Esther, super spannend voor jullie. Ik duim heel hard.

Knuffeltje ook voor jou weer een spannende periode aangebroken. Ik hoop zo voor je dat het lukt.

Succes allemaal, sorry als ik iemand ben vergeten.

Liefs Ger

Sorry dames wat me zojuist is overkomen moet ik echt even delen. Dit verzin je gewoon niet. Wordt net door het zh gebeld dat ik morgen niet hoef te bellen. Het wordt verplaatst naar zaterdag. Dat betekend dat ik vrijdagavond moet bellen of er zaterdag een terugplaatsing zal plaatsvinden of niet. Vanmiddag eindelijk een email bericht gehad na 100x bellen dat het zaad goed was en dan nu dit. Kan het nou nooit is normaal gaan. Het emmertje begint nu een beetje over te stromen. Er kan echt niks meer bij. Ben zo verdrietig. Nog 2 dagen vol in de spanning. Normaal gesproken kan ik best een beetje schakelen. Nu kan ik het niet meer. Ik ben aan de telefoon in janken uitgebarsten en heb alles verteld wat me dwars zat. De arme verpleegkundige kan er ook niets aan doen dat haar collega het verkeerd tegen ons verteld heeft. Dus helaas nog 1 dag langer wachten. Vrijdagmiddag om 16.00 uur mag ik bellen. Ik voel me zo verdrietig. Het blijft mensenwerk dat begrijp ik alleen het is niet zo leuk meer op deze manier.

Zo ik heb weer eens van me afgeschreven en hoop er maar weer het beste van. Gelukkig kunnen mijn man en ik heel goed praten dus straks voel ik me vast weer een stuk beter. Hij ieder geval na de email van vanmiddag.

Liefs Ger

Hoi meiden,

Ester, hoe is het meid lukt het je een beetje?

knuffeltje, ik heb altijd dat schema alleen menopur is wel veel moet je 2 keer per dag spuiten? Voel je al wat? Wanneer heb je fm?

Ger nou slaat alles hoor. Waarom werd het verplaatst? Gelukkig wel goed zaad dat is fijn zeker voor je man. Herstel jezelf verder ook? Het zit jullie niet mee zeg. Pff hopenlijk mooie bevruchtingen

Ik voel me goed doe veel voel van alles voelt goed. Zot trouwens nog niet op wd 10 maar op 7. Dus duurt nog 1 weekje voor ik kan testen. Wanneer mogen jullie testen? Wij 17 dagen na punctie 14 dagen na tp

groetjes brenda

Hallo meiden,

Ger: zoiets heb ik echt nog nooit gehoord. Erg vervelend, dat ze je zo lang in spanning houden.

Brenda: hoe gaat het met je? Het duurt nu niet lang meer, voordat je mag testen. Spannend. Ik blijf duimen voor je!

Knuffeltje: wanneer krijg je waarschijnlijk de punctie?

Mak: echt ontzettend balen, zeg! Ik vind het echt rot voor je. Hoe gaat het nu met je?

Esther: Ik duim ook voor jou!

Precies over een week krijg ik de laparoscopie. Ik begin hem nu behoorlijk te knijpen. Zal blij zijn als het weer voorbij is. Voordeel wel is, dat onze volgende ivf-poging hierdoor ook weer sneller kan gaan plaats vinden. Waarschijnlijk ergens begin september.

Veel liefs,

Susan

Hoi allemaal,

Susan, ik zal je zeggen hoe het zit. Omdat ik onder behandeling ben van het amc kun je ervoor kiezen om mee te doen aan onderzoeken. Ik dacht doordat anderen ook meegedaan hebben aan onderzoeken kunnen wij deze behandeling ondergaan. Dus ben ik ingeloot op een verse terugplaatsing. Wat er niet bij verteld was dat het dan 5 dagen duurt ipv 3 dagen na de punctie. De verpleegkundige heeft het gewoon over het hoofd gezien. Tja ook verpleegkundigen zijn mensen..

Wat spannend ook weer voor jou. Nog1 weekje? Sterkte ermee.

Brenda, nog 5 dagen! Spannend hoor. Hoe voel je je? Ook ik duim voor je hoor!

Knuffeltje hoe is het? Heb je binnenkort een echo?

Esther, gaat het weer een beetje met je?

Hoe is het met de rest van de dames?

Zelf heb ik eindelijk het verlossende woord gehoord! Morgen de terugplaatsing. We zijn ontzettend blij en opgelucht. Wat was het spannend zeg. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Ik heb gehoord dat het geen pijn doet dus dat is een hele geruststelling. Op naar de volgende stap...

Liefs Ger.