Jump to content
Brenda38

Onze enige mogelijkheid .....icsi (babyboom)

Recommended Posts

Hoi meiden,

Zo alles even snel beetje door gelezen.

He lieve knuffeltje lees net je berichtje dat de poging weer niet gelukt is !! :'( bah wat verdrietig zeg ! Pfff heffie hoor ! Ik hoop dat het jullie echt ooit lukken mag !!!plekje geven is moeilijk en zwaar en opgeven doe en lukt je echt niet zomaar ! Hou vol lieverd !!!! Hoop echt dat het goed komt ! Ik vind echt heel erg spijtig dat niet is gelukt ! Hoop dat volgende x echt zo mag zijn en dat alle sterren goed mogen staan voor jullie !!!!!! Liefs en sterkte.

Maria ik ben er weer hoor Ti's hier echt mega druk en verdrietig om onze zoom en de situatie zo te zien en beleven, ti's echt een rot gevoel !! Zo jammer. Zijn autisme staat hem erg in de weg, zielig. gelukkig krijgen we nu veel hulp en begeleiding en zijn de uren uitgebreid. TIs een lang verhaal.

Esther ik las dat je zwanger bent ! Gefeliciteerd !! Fijn ! Hoe gaat het met je en hoe voel je je.

Nou meiden alle liefs en we gaan hier pitten .. We zijn erg moe.

Esmee

Hey Bikkel,

Wat leuk jou ook hier te treffen ! En idd ik ben er ook weer  :)

Maar dikke proficiat meis !! Fijn ! En wat heerlijk een mooi kloppend hartje ! Op naar een volgende echo. Blijft altijd leuk, maar ook weer beetje spannend. Nou meis geniet er van ! En ja die misselijkheid is nooit fijn, hoop dat snel over gaat. Ik had er ook last van. Was met week of 14 over. Maar doen eens leiding gemaakt in huis en liep toen al met harde buiken en de misselijkheid kwam weer. Ik kreeg emasefene. Zonder kon ik niet. Geke was ook zo misselijk en Skippy. Heb jij kontact met Skippy ?

Yea Esmee,

Je bent er weer! Welkom haha. Dank je wel. Ik vind het nog steeds erg spannend. Het is nog zo mini. Ik wordt er ieder moment van de dag aan herinnerd dat ik zwanger ben. Dus ik moet het wel geloven. Ik had nooit gedacht dat het in 1x zou lukken. Ik verwonder me er nog iedere dag over en ben er heel erg dankbaar voor. Gister bij de vk geweest. Moet nog 1x terug naar het amc en dan nemen zij het over. Ze zijn heel lief, kundig en direct. Daar voel ik me bijzonder prettig bij. Nu zijn we hard aan het nadenken over de combinatie test. Ik vind het erg lastig. Wat als het niet goed is? Verder heb ik lekker 4 weken vakantie. Zit nu in week 3. We hebben in die weken een hele mooie keuken neergezet. Nou ja mijn man vooral want ik hing meestal boven de pot haha. De keuken zit er nu in en is heeeel erg mooi dus nu lekker aan het boenen geslagen. Want een schoon huis is toch wel lekker ipv stoffende en chaos.

Wat vervelend dat je zoveel zorgen hebt met je dochter. Ik weet niet wat een PEG sonde is maar ik ga ervan uit dat ze niet wil of kan eten? Klopt dat? Het lijkt me zwaar voor je maar ook ontzettend zielig voor je dochter. Sterkte ermee.

Van Skippy heb ik niets vernomen.

Ik ben blij dat je weer gezellig meekletst.

Liefs Ger (bikkel)  ;)

Ger super dat je eerste echo goed was meid! En de keuken er bijna in mooi hoor. En tja die misselijkheid is niet fijn. Gember kan ook helpen zijn ook lolly's van te koop. Verder lekker proberen te genieten het blijft een wonder.

Ik heb gister baarmoederonderzoek gehad en geen poliep te bekennen alles zag er goed uit dus dat is mooi. Ben ik blij mee. Dit kan dus geen reden zijn voor het niet lukken van de pogingen. Nog 1 tegoed maar ben er nog niet aan toe. Nog niet mwe bezig eigenlijk. Zien wel. Krijg nu de rekeningen van vorig jaar en die zou gewoon vergoed worden maar nu had izz geen contract met fkt en moet ik 20% zelf betalen komen we nu achter. Bleh met lege handen en nu ook nog dit. Maar ja geld is maar geld maar wil nog wel een klacht indienen. Inprincipe is het gewoon poging 2 recht op vergoeding maar ja. Verder heerlijke vakantie gehad met super mooi weer. Vandaag weer voor het eerst gewerkt. Ook weer ff wennen na 1 maand vakantie.

Liefs brenda

Brenda, wat een pech van je zorgverzekeraar. Echt balen. Alsof je niet genoeg aan je hoofd hebt! Verstandig dat je even pas op de plaats neemt met de volgende poging.

Zelf ben ik sinds gister opgenomen in zh. Was uitgedroogd en houd echt niets meer binnen. Zelfs gal is teveel. Moet iig tot zondag blijven en mag pas weer naar huis als mijn maag weer iets verdraagt. Ach ja tis voor het goede doel. Het enige leuke van zo'n opname zijn de extra echo's.

Sterkte iedereen met het warme weer.

Liefs Ger

Hallo,

Zit er hier ook iemand in de ww voor icsi, ik mag woensdag testen!

Na 6x iui en 1x icsi is in 2010 ons eerste wonder geboren

Sinds eind 2012 bezig voor een brusje, inmiddels 2x icsi en 3x cryo verder...........

Groetjes Cornelia

Lieve Ger heel veel sterkte meid! Dat is niet zo mooi nu. Hopelijk knap je snel weer op. Beterschap hoor! dikke knuf Brenda

Hoi Cornelia,

Meid heel veel succes hoor!! Duim duim voor je dat het mag lukken. Hoe voel jij je? Wat zegt je gevoel?

Volgens mij is er verder nu niemand bezig die hier actief meeschrijft. Wij hebben net icsi poging 2 gehad voor een brusje maar dus niet gelukt en poging 1 was een miskraam met 8 weken. Wij gaan pas in het najaar weer verder denk ik. Nu ff niet

Liefs Brenda

Hoi allemaal

Hoe gaat het met iedereen

Zo de vakantie zit erop vandaag weer aan het werk

Deze week weer flink bezig met afvallen ik was in 3 weken tijd 1 ons aangekomen dus de schade viel mee

Gr marietje

Hoihoi,

Nou, vanmorgen een negatieve test, again  :'( Begin eraan gewent te raken inmiddels, dat is nog het ergste. Aan de ene kant ben ik er zo klaar mee, maar aan de andere kant wil ik dit ook afmaken. Snappen jullie dit gevoel? Ik ben 35 en mijn man 40....... We worden er dus niet jonger op.......... Hopelijk kan een cryo nog net voor onze vakantie!

Lees dat de meesten hier ook een lange en heftige geschiedenis hebben! Hoe jong zijn jullie allemaal?

Groetjes Cornelia

Sterkte conflict

Ik ben 34 en mijn man 38 ik ben nu 2 jaar aan het afvallen ik heb  voordat we onze dochter kregen 5 jaar in de traject gezeten uur en afvallen en icsikliniek

Gr marietje

Hoi Allemaal,

Cornelia, welkom je gaat vast veel steun vinden bij deze meiden. Balen joh van je 1e poging icsi. Ik duim voor je dat de cryo wel blijft zitten. Ik ben 27 dus over leeftijd kan ik niet met je mee babbelen. Gelukkig zijn er zat anderen die dat wel kunnen haha. Sterkte hoor met alles.

Brenda tnx voor je lieve berichtje.

Ik heb uiteindelijk tot dinsdag in het ziekenhuis gelegen. Ik was erg ver heen dus moet me nu nog steeds heel erg rustig houden en zorgen dat ik voldoende voedingsstoffen binnen krijg/houd zodat ik weer kan aansterken. In het zh hebben ze me ervan overtuigd dat inieminie nergens last van heeft. Dus dat is wel een opluchting. Ik ben erg veel afgevallen en dus ook heel erg moe steeds. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat je zo misselijk en beroerd van de 1e 12 weken kan zijn. Echt niets helpt. Het lijkt wel of mijn maag allergisch is voor alles wat erin komt. Gelukkig heb ik geen ernstige ziekte en is het voor het goede doel. Het komt dus allemaal weer goed, maar leuk is echt anders. Wordt een beetje wereldvreemd zo. Hopelijk nog 2 weken. Dan kan ik het iedereen vertellen en is de misselijkheid over. Wel ben ik nog steeds bang dat het mis gaat. Soms heel veel pijn in mijn buik. Weet niet meer wat van mijn maag is of van wat anders. Onzekere tijden, maar dat kennen jullie vast ook wel. Ik blijf positief want tenslotte ben ik zwanger en zie het nog steeds als een wonder dat het in 1 icsi poging gelukt is.

Ik wens iedereen het allerbeste, ik kruip weer m'n bed in.

Liefs Ger

Sterkte ger ff rustig aan doen en ik bedoelde cornelia ipv conflict ik heb al ruzie met mijn telefoon die geeft de woorden al aan maar soms gaat dat fout :-[

Hoi Cornelia,

Ik ben nu net 36 geworden, en morgen 32 wkn zwanger, na 9.5jaar ellende en 11 mk's.

Juist toen we het hadden opgegeven bleek ik toch zwanger van onze allerlaatste cryo van ICSI 3.

Mijn man wordt volgende mnd 49.

Geen idee, of wij hierna nog voor een brusje gaan...heb wel altijd graag 2 kindjes gewild...maar of het geluk aan onze kant is?

Wens je veel sterkte,

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Hallo meiden,

Cornelia, heel veel sterkte. We duimen voor je, dat de volgende cryo blijft zitten.

Ger, hoe gaat het nu met je? Doe maar rustig aan en laat je lekker verwennen. 

Ik heb gisteren te horen gekregen, dat ik 22 augustus mag beginnen met de volgende poging ivf. Aan de ene kant kan ik niet wachten om te mogen beginnen met prikken, maar aan de andere kant zie ik er ook wel tegenop. Prikken is niet mijn favoriete bezigheid. ;) Maar ja, het is voor een goed doel. Hopen dat het deze keer met een positief einde is!

Vorig jaar moest ik na 14 dagen decapeptyl gaan prikken met puregon, maar dit jaar word dit Gonal-F. Zijn er hier nog meiden die ervaring hebben met Gonal-F? En zijn er nog meiden die ook binnenkort gaan starten?

Veel liefs,

Susan

Hoi allemaal,

Marietje, dank je wel. Hoe gaat het met jou? Lukt het afvallen deze week een beetje? Ik vind het knap hoor dat je zo volhoud! Natuurlijk doe je het wel "ergens" voor dat snap ik maar je moet het toch maar "even" doen. Petje af voor jou en zet um op!

Hey Susan, ben je er weer! Heb je vakantie gehad? Of heb ik gewoon wat gemist? Ik heb ervaring met Gonal-F. Dat is eigenlijk de enige soort die ik gebruikt heb. Puregon heb ik nooit gebruikt dus ik kan het niet vergelijken. Nou ja je weet de uitslag...

Jij start 22 augustus al? Wat fijn zeg ik kan me voorstellen dat je ertegen op ziet. Ik moet je eerlijk zeggen ik vond het geen pretje, maar het is alweer zo lang geleden dat ik het een klein beetje vergeten ben. Misschien scheelt het ook dat je weet wat er komen gaat. Ik hoop echt op een geslaagde poging voor je.

Met mij gaat het vandaag iets beter. Ik heb alles voor het eerst binnen gehouden. Zit dan wel helemaal stijf van de medicatie, maar het zit er nog in. Wel blijf ik vreselijk misselijk ondanks dat ik mijn maag geen gelegenheid geef om trek te krijgen. Ik kan nog steeds weinig tot niks en slaap heel erg veel. Bezoek kost me zoveel inspanning dat ze niet te lang kunnen blijven. Lullig voor m'n man die de hele verbouwing in zijn eentje heeft moeten doen. Hij is erg begripvol en verzorgd me heel goed. Alleen voor hem is het ook wel eens lastig dat ik me zo voel als hij weer even een handje nodig heeft. Soms help ik hem wel maar dan moet ik daarna meteen weer liggen. Ach zo kom je de dag wel aardig door. Nog 2 weken en dan hoop ik echt dat het een stuk minder is. Het is allemaal niet voor niks en dat houd ik me voor ogen.

Hoe gaat het met de rest? Iedereen weer een terug van vakantie?

Liefs Ger

Hoi Susan,

Ik heb gejokt zie ik. Net nog is even opgezocht, maar ik heb Fostimon gebruikt. Haha zo zie je maar als je er niet meer aan het prikken bent dan vergeet je zo welke medicatie je gebruikt. Maar volgens mij komt het allemaal op het zelfde neer. Je hormoonhuishouding wordt plat gelegd en je follikels moeten als een malle gaan groeien. Nogmaals heel veel succes straks de 22ste.

Volgens mij heeft Esther Gonal F gebruikt. Ik heb net nog eens de verhalen terug zitten lezen...

Liefs Ger

Hallo,

Leuk om Esmee weer terug te zien!

Ja, hier gaattie niet echt lekker. Het verdriet is nu pas losgekomen. Tijdens de zes icsi behandelingen heb ik bijna geen traan gelaten. Maar vorige week kwam alles eruit.

We zijn zes icsi pogingen verder en wat mij betreft is het verhaal nig niet afgelopen. Ik denk dat voor vrouwen anders is als voor mannen.

Ik weet niet meer wie het schreef, maar ook wij worden ouder. Dat had ik al toen we begonnnen, vandaar dat ik na elke poging meteen weerdoor wilde gaan. Maar nu ik bijna 38 ben telt dat helemaal.

Het is moeilijk om er met elkaar over te praten. Voor mijn  man hoeft het allemaal niet meer. Voor mij ligt het toch wat anders. Het leven zonder een kind kan ik mij nog steeds niet voorstellen. Er is voor mij geen acceptatie.

Wordt vervolgd.......

Hallo allemaal,

Wat goed om te lezen dat er hier toch veel activiteit is gebleven.

Daarom: Excuus dat ik zo lang al niet meer actief ben geweest. Ik had (gelukkig) veel andere dingen die veel energie kosten te doen.

Maar de realiteit is er: Onze hoop op een zwangerschap zonder 4de icsi behandeling met embryoselectie gaat er dit jaar niet meer van komen.

Ik had hoop op een groot wonder, vorige maand 3 weken over tijd, maar helaas. Noem het stress en schijn of weet ik veel..... helaas.

Ik zie een aantal nieuwe namen, vandaar een korte samenvatting van mijn versie:

Begin 2010 zijn wij gestopt met anticonceptie.

Helaas, na een dik jaar proberen; geen zwangerschap.

Na enkele onderzoeken de conclusie ICSI te horen gekregen.

Eind 2011 gestart met de eerste poging.

1 terugplaatsing gehad, maar helaas.

Kort hierop gebleken dat manlief een genetische afwijking heeft, waardoor embryoselectie nodig is.

Eind 2012 de eerste ICSI met PGD ondergaan. Er was 1 niet aangedaan embryo ( lees alle chromosomen aanwezig in de juiste getalen, dus geen 'foute' embryo).

Deze is terug geplaatst, maar helaas... niet gelukt .

Half 2013 tweede poging met PGD. Wederom 1 niet aangedaan embryo teruggeplaats.

Maar ook deze is niet mogen blijven.

En dan...... de verzekering stopt met vergoeden.... maar.

Er is 1 verzekering ( PNO / ONVZ) die op advies van de ivf-arts, in kan stemmen met vergoeding van een 4de poging.

Na veel bellen, informeren, mailen en uitzoeken begin dit jaar groen licht gekregen.

In overleg met het ziekenhuis uiteindelijk gekozen voor starten in oktober. Dan is de drukke tijd voor ons over en kunnen we ons volledig concentreren op deze 'laatste kans'.

Inmiddels ben ik begonnen met de pil. De andere medicijnen zijn besteld en afspraken staan gepland.

Nu nog even wat afvallen ( tja.. dat blijft volgens mij het zwaarste) en dan gaan we weer.

Een grappig detail is, dat ik van weer een andere stimulatiehormoon krijg. Na Gonal F, Puregon en Fostimon komt nu:

Gonal F...

Ik zie dit positief, omdat voor mijn gevoel, deze het beste resultaat bood.

Verder zie ik dat Knuffeltje al weer een heel stuk verder is. Inderdaad, voor mannen ligt het anders.

Het is dat ik deze poging met overstap naar een andere en duurdere verzekering door heb gezet. Anders was het voor hem wel goed.

Maar ook ik kan deze kans gewoon niet voorbij laten gaan. Ik kan een leven zonder een kind ook nog niet accepteren.

Wel komt er een besef: nog 1 en dat moet lukken, anders is het klaar.

Dan zullen wij het moeten accepteren. Dan gaan wij niet meer verder.

En dan..... ik heb geen idee en ik weet ook nog niet hoe ik het allemaal moet gaan verwerken.

Ik weet wel; Ik wil samen met mijn man oud worden, we zullen samen een oplossing moeten gaan vinden.

Maar eerst maar eens kijken of er een blijvertje komt.

Ik wil zo graag een keer 2 streepjes op een test zien staan........

Groetjes van Pris

Denk idd dat het anders is wanneer je al een kind hebt.......

We hebben toentertijd Lucrin gebruikt, maar dat gebruiken ze niet meet bij ons. Nu is het dus puregon en pregnyl. Voor de cryo gebruik ik progynova en utrogestan.. Het gemene daarvan is dat het de menstruatie tegenhoud en zwangerschapsverschijnselen geeft..........

Ik merk heel erg dat elke verse behandeling zwaarder is, lichamelijk vooral. Zou ook kunnen komen omdat je weet wat je allemaal te wachten staat. De punctie is voor mij echt bijna niet te doen zo pijnlijk doordat mijn baarmoeder scheef ligt, dus mochten de cryootjes niet blijven zitten volgende keer gaan we er nog 1x voor.

Pris, spannend meid. Weer gestart. Ga zoveel duimen voor jullie! Dik verdiend dus dit gaat goedkomen meid!

knuffeltje, niet gek meid dat het er een keer uitkomt. Telkens die teleurstelling en maar weer doorgaan. Het hakt er best in. Dikke digiknuffel! Denk ook inderdaad dat mannen anders reageren dan vrouwen.

ger, meid wat een ellende zo misselijk gevoel steeds. Hopenlijk snel betere tijden

cornelia, meid ik hoop dat jullie laatste cryo blijft plakken

Tuurlijk is het anders als je al een kindje hebt maar toch de wens is hetzelfde. Ik ben 38 jaar mijn man 37. Tja hebben we ook niet zelf voor gekozen. Ook al 6 jaar mee bezig met al die klote behandelingen. Gelukkig hebben we lotte wel. Daar genieten we ook veel van. Ze is nu 5 en we gaan samen shoppen zo leuk. Maar nog een broertje of zusje is onze grootste wens. Ik ga ook eerst wat kilootjes afvallen. Ga weer eens sporten en streng dieet denk ik. Nog geen zin in een volgende behandeling. Wij krijgen er nog 1 vergoed. Misschien einde van het jaar.

Liefs brenda

Hoi brenda,

Zo denken wij er ook over. We hebben lisa van vier, een brusje zou leuk zijn. We hebben haar uitgelegd dat mamas buik een beetje kapot is en dat er misschien geen kindje meer in kan groeien. Ze gaat ook altijd mee naar het zh, dus ze heeft ook vragen........daarbij komt dat iedereen in de klas een broertje of zusje heeft en het buurjongetje heeft ook net een broertje.

Mochten onze twee cryootjes goed ontdooien hebben we die nog en anders wordt het eind dit jaar of volgend jaar......vind het ook wel fijn om eventje medicijnloos te zijn, mijn lichaam ook wel denk ik.

We hebben gezegd dat we volgend jaar de zolder leeghalen......hopelijk om het weer te gebruiken en anders gaat het weg........mijn hoofd is het met die beslissing eens, maar mijn hart............moeilijke keuze

Hoi Ger, Bedankt voor je reactie. Soms is het ook lastig om wijs te worden uit al die verschillende medicijnen en behandelwijzen. ;) Gaat het nog steeds wat beter met de misselijkheid? Fijn dat je zo'n lieve man hebt. Een beetje begrip kan al heel veel helpen! :) Veel sterkte nog en hopen dat die 12 weken gauw om zijn!

De rest van de dames, ook veel sterkte met de behandelingen die jullie krijgen en de keuzes die jullie moeten gaan maken de aankomende tijd.

Veel liefs,

Susan

Hey lieve en beste meiden,

hier weer even een berichtje van mij.

Pfff ja meiden wat is het ook een ongelofelijk takke traject ! bah !! Als je dan weer leest van Knuffeltje en Coneeltje. Pff .. Dan zucht je toch wel weer even. Ik heb met jullie te doen !! meisjes (dames ;)) houd vol ! Als jullie er voor opnen staan, en dat doen jullie zeker. Want het is o zo welkom, dan moet het toch vast en zeker lukken. Ik gun het jullie alle. Ik wens jullie alle geluk,kracht en sterkte toe !! liefs

Pris ik las dat jij ook weer bent gestart ! Ook jullie alle geluk meis !! Mijn duimen draaien voor iedereen ! Sterkte  !!

Ger bah nog steeds zo misselijk !! Blegh ja das om naar van te worden !! Hoop idd nog even en dat dan minder en beter word ! maar je mag je gelukkig prijzen, je bent zwanger. Maar dat doe je vast ;)

En Brenda hoe is het met jou en je mams ? En gaat het goed met je dochter ?

Susan jij ook straks weer all sterkte en geluk  !!

Marietje, Wouww super goed gedaan, dat voor in de vakantie ! Is pluim waard !!

Hoop rest vd meiden alles goed !?

Iemand vroeg nog op tips, toch ? Wij hebben beide laatste Icsi ( vers ook ivm het zaad) omega 3-6 en 9 ( 9 heel belangrijk)

Gebruikt.

En paar behandelingen bij een goede en bekende OSTHEOPAAT  met innestelingen problemen/bevorderingen. ( gaf oom de tip vd omega's ) en ook vlak voor tp. niet op einde vd stimulering, das te pijnlijk. Je merkte echt dat ee wat gebeurde in je lijf en ook mijn cyclus was weer op orde ( na cyclus van alle kanten en vaak 42/44 dagen, terug naar 28 dgn)

Ook zijn we over gestapt naar ander ziekenhuis. (MCA)1ste x in NATUURLIJKE cyclus. Fijnere behandeling, want je spuit ook korter. En ze maakte ook echo met tp , weer in ander ziekenhuis(VU) en 3 x daags de bolletjes ipv 2 x daags

Ik heb wederom weer maansteen gekocht-wel opladen met vollemaan en voor die tijd reinigen met zacht lauw stromend water.

En weer de kinderasprine ( Bayer lage dosis 100 pd) en elke dag glas appelsap troebel.

Nou misschien heeft iemand er nog wat aan. ;) Sommige hebben het al eerder voor bij zien komen op het bb forum.

Sterkte en veel geluk er mee allemaal !

liefs Esmee

Lees iets over tips...

Voor de mannen: zink en selenium en foliumzuur niet geheel onbelangrijk. Iets wat helaas vaak vergeten wordt.

Voor de dames: Rozenkwarts in je zak dragen, een steentje uitzoeken waar je een goed gevoel bij hebt en in je broekzak, zo dicht mogelijk bij....nou ja je begrijpt me wel. ;)

Dit laatste heb ik zelf het laatste half jaar gedaan, zal niet zeggen dat dit het hem is geweest, maar baat het niet....etc.

Zelf ben ik eerst mezelf maar eens goed gaan instellen qua medicatie en ik merkte toen ik er voor mezelf een punt achter had gezet, ik helemaal niet met de tp ben bezig geweest...best vreemd na zoveel jaar.

Maar kennelijk is dat je hersensuitschakelen als het ware mi9sschien wel ons voordeel geweest...

Liefs van mij :love2: