Jump to content
Sign in to follow this  
Marjan

ICSI in eigen cyclus

Recommended Posts

Hallo,

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb vanmorgen de 5e poging hierin gehad. Punctie verliep goed maar er is helaas geen ei meegezogen  :'(

Nog 1 poging te gaan en dan over op hyper stimulatie!

Poging 1 zwanger helaas na 2 dagen miskraam

Poging 2 geen bevruchting

Poging 3 geen eicel bij punctie

Poging 4 eisprong was al geweest

Poging 5 geen eicel

Ik ben sinds vandaag op deze site en weet nog niet goed hoe het allemaal werkt

Hey Marjan,

Ten eerste welkom op dit forum waar je met al je vragen terecht kunt.

Waarom doen ze steeds nieuwe pogingen als je geen eicel aantreft?

Dat is mij wat onduidelijk, want als ik het zo bij je lees, is dit helaas al vaker voorgekomen?

Nooit eiceldonatie overwogen?

Ik bedoel, dan heb je in elk geval meer kans, als dat je jezelf steeds zo moet kwellen met prikken en hormonen in je lichaam steken om er vervolgens geen eicel aan te treffen...

Wens je heel veel sterkte, ik zou me eens verdiepen in andere opties, misschien klinkt dit heel hard, zo bedoel ik het absoluut niet...

Liefs Pitbull_Lady :love2:

Hallo Marjan,

Welkom op ons forum! :)

Wat een verhaal, zeg. Je hebt er al een flinke reis op zitten. Ik heb zelf geen ervaring met ICSI, maar er zijn vast meer dames die je hier mee kunnen helpen.

Heel veel sterkte!

Veel liefs,

Susan

Hoi Marjan,

Ik heb geen ervaring met eigen cyclus en icsi, maar ik begrijp dat je of geen eicel hebt of dat je dus te laat bent en er al een ovulatie is geweest. Heb je dit met de arts besproken hoe dit kan? onderdrukken ze ook je ovulatie of moet je testen doen?

Wanneer je niet in eigencyclus doet stimuleer je dat er meer follikels gaan groeien en er dus ook meer eicellen komen waardoor meer kans hebt op bevruchting en een terugplaatsing. En hebben ze al eens je AMH waarde geprikt, dit zegt iets over je eicelvoorraad en ook de kans van slagen dus en ook op cyclus dag 3 je oestradiol en fsh. Dit zijn belangrijke waarden. Lijkt me erg belastend zo, telkens een punctie en dan voor noppes. Sterkte hoor, niet niks allemaal.

Liefs Brenda

Hoi Brenda,

Mijn AMH waarde is nog nooit gemeten, oestradiol en fsh wel. ICSI in eigen cyclus houd eigenlijk in dat je gokt op 1 ei. Als de follikel 14mm is dan kan ik beginnen met hormonen cetrotide en gonal-F meestal de cetrotide 3 dagen en de gonal-f 3 dagen. Als de follikel 18 mm is dan pregnyl en krijg ik een punctie. Die keer dat de eisprong al geweest was, hebben ze me eigenlijk een dag te lang laten lopen en daardoor gemist... 4 dagen cetrotide en 3 dagen gonal-F. Ik vroeg nog of dat niet te lang duurde, nee hoor mevrouw komt goed!!

Toch is de eerste poging goed gelukt en ben ik daar even zwanger van geweest helaas ging het na 2 dagen mis.

Bij de tweede poging was er wel een ei maar is er geen bevruchting geweest.

In eigen cyclus hebben we nu nog 1 kans en dan gaan we over op de volwaardige ICSI.

In het ziekenhuis zeggen ze dat er geen verklaring is voor het geen ei hebben alleen domme pech...

Groetjes Marjan

Nou als je eicelproductie afneemt krijg je geen ei meer, dat is niet zomaar pech...hebben ze dat al onderzocht?

Of gokken ze maar?

Klinkt echt heel vreemd...

Welk ziekenhuis lopen jullie?

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hoi Marjan,

Allereerst: welkom op het forum.

Zelf schrijf ik hier al 2 jaar mee over onze 'reis', ivm de zaadkwaliteit van mijn partner zijn wij ook vanaf het begin aangewezen op icsi. We hebben nu 5 pogingen gedaan, wat helaas niet tot een zwangerschap heeft geleid.

Ik moet zeggen dat het heel vreemd klinkt dat ze maar op 1 eitje gokken, vooral al een aantal keren een eitje is gevonden of geen bevruchting is geweest. Dat maakt mij ook wel nieuwsgierig naar in welk ziekenhuis je onder behandeling bent.

Uiteraard is het maar een advies, maar je hebt gewoon meer kans op bevruchting en dus ook zwangerschap als je meer eitjes hebt.

Al weet ik uit eigen ervaring dat kwantiteit niet altijd iets zegt over kwaliteit; vooral als je eigen eicellen ook niet helemaal van topkwaliteit zijn.

Groetjes, Ditte

Hoi marian, heel raar als ze geen eicel vinden. Zou zeker je amh waarde laten prikken dit zegt iets over je eicelvoorraad en kans van slagen. Anders blijf je maar doorgaan en kun je ook met icsi gewoon pech hebben en geen eicellen. Dat zou zonde zijn. Liefs brenda