Jump to content
Sign in to follow this  
lovey

Broedkipjes en wachtbankje juli/augustus

Recommended Posts

En mijn laatste berichtje ook nog even hier:

Hoi hoi

Gisteren gesprek gehad in het ziekenhuis. Op de MRI was een complete baarmoeder te zien, ze konden er redelijk doorheen kijken en ze zagen geen bijzondere afwijkingen... Om het zeker te weten krijg ik in september een kijkoperatie vanuit de buik en tegelijktijd een hysteroscopie. Ze gaan dan vloeistoffen spuiten, andere dan de hysteroscopie, om te kijken of de eilleiders niet verstopt zitten. Dat doen ze met een blauwe vloeistof. Door die camera kunnen ze alles dan precies volgen. Verder spuiten ze de boel weer helemaal door.

Op de MRI was wel een cyste te zien van 35 mm, ze hebben gisteren een echo gedaan en er zat een cyste van +/- 20 mm. Ze zei dat ze in principe niks aan een cyste doen die zo klein is maar mocht hij er nog zitten tijdens de kijkoperatie halen ze hem wel weg.

Ik moet sowieso een nachtje blijven en 3 weken herstel... Ik dacht een paar dagen en ik ben er weer... Blijkbaar dus niet..

Ik hoor 29 juli wanneer ik geopereerd word..

groetjes Lovey

Hoi Lovey,

Een nieuwe topic! Goed idee!  :)

Het ligt er een beetje aan wat ze allemaal doen tijdens zo'n kijkoperatie, maar mijn ervaring is dat 3 weken herstel niet genoeg is. Het is morgen 3 weken geleden dat ik geopereerd ben, maar ben nog steeds niet de oude. Nog steeds redelijk vaak buikpijn en snel moe. Vanmorgen even naar de supermarkt dicht bij huis geweest en daarna moest ik echt even bij komen. Vorig jr had ik dit ook al. Komt waarschijnlijk omdat ze best wel veel gedaan hebben van binnen (hysteroscopie, verklevingen verwijderd, meerdere cystes verwijderd).

Waarschijnlijk zal het bij jou wel beter gaan, omdat ze ook minder gaan doen, dus ik duim voor je dat het mee valt. Daarnaast verschilt het natuurlijk ook per persoon, want je hoort ook wel vrouwen die vrijwel geen problemen hadden. Sterkte alvast!

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Veel liefs,

Susan

Hallo dames!

Heb afgelopen maandag een tp gehad van een,helaas, 2-cellige embryo.

Er is een kansje maar wel een minimale!

Liefs

Hoi hoi

@ Mamamila, je weet het niet... Misschien is hij/zij wel eigenwijs... Was dit een cryo en heb je er nog meer?

Gisteren heb ik een telefonisch consult gehad met mijn gynaecoloog. Zij heeft een soort intake gesprek met mij gedaan voor de kijkoperatie of ik ergens allergisch voor was etc. Zij zou de gegevens door gaan sturen naar de ok-planning en zij zou erbij zetten na week 38 (ivm mijn vakantie). Ze heeft mij uitgelegd hoe de operatie in zijn werk gaat, waar er sneetjes gemaakt worden etc.

Vervolgens kreeg ik te horen dat de kans dat er een afwijking gevonden zal worden heel klein is. Dit omdat er op de MRI niks afwijkends te zien was. Als er al een afwijking wordt gevonden is de kans dat die afwijking te opereren is ook heel klein. Als de afwijking te opereren is, is de kans nihil dat na een operatie de kans op innesteling groter is. Met andere woorden, ik zal er niks mee opschieten.

Ineens raadde ze mij af om een kijkoperatie te doen omdat het herstel van een kijkoperatie na 4 ivf puncties lang gaat duren en de risico’s op complicaties erg hoog zouden zijn. Denk aan bloedingen, infecties etc.  En na een kijkoperatie zou ik een half jaar tot een jaar geen terugplaatsing mogen doen. Dus volgens haar is het tijdsverspilling.

Het ene moment had ik dus een intake gesprek voor de operatie en het volgende moment hoor ik dat ik het beter niet kan doen. Ik heb afgesproken dat ik er over na zal gaan denken en overleggen. Ik was even helemaal in de war en ben dat eigenlijk nog wel. Ik snap ook niet waarom ze dit niet heeft gezegd toen we op spreekuur waren bij haar. Ik krijg binnenkort een nieuw telefonisch consult, maar voorlopig dus mij geen kijkoperatie…

groetjes lovey

Hallo allen,

Ben ik weer. Ik heb toch besloten om wel de kijkoperatie te ondergaan. Een eventuele afwijking zal waarschijnlijk niet te opereren zijn maar is wel van belang voor de terugplaatsingen. Als er wel een afwijking is mag er 1 embryo teruggeplaatst worden en als er geen afwijking is dan 2. Ik vind het wel belangrijk om dit te weten...

In augustus krijg ik brief en als het goed is word ik eind september geholpen.

groetjes Lovey

He lovey, wel een vreemd verhaal dat ze op de intake opeens toch zeggen dat je het net zo goed niet kunt doen.... Groot gelijk dat je je eigen idee volgt. Met een beetje geluk zie je er later ook niks van, dus daar hoef je het dan ook niet om te laten. Ze hebben bij mij toen drie gaatjes gemaakt. Een in de navel (daar is het toch al 'rinmpelig' dus dat littekentje valt niet op, en de andere twee gaatjes in de schaamstreek, hele onopvallende streepjes die i zelf amper kan terugvinden. Dat lijkt net op een heel klein krasje. Ik mocht trouwens wel vrij snel verder met de behandelingen toen. Ik moest alleen eerst herstellen een paar weken en natuurlijk wachten op de uitslagen. Dat laatste duurde nog het langst.

Hey Lovely,

Ik had in totaal 5 kleine wondjes, maar goed ze hebben bij mij ook gelijk mijn eileider weggehaald, plus verklevingen en cystes. Zelfde gyn als die ik nu heb dus. In mn eileider zaten 3 zware ontstekingen.

Ben er 1 dag geweest, als ik kon plassen mocht ik naar huis.

Dat kon ik en ben dus dezelfde dag naar huis gegaan.

Ben zelfs naar de auto gelopen, al moet ik zeggen dat dat nog flink pijn deed ;)

Heb ongeveer 1 week rustig aan gedaan. En 3 dgn op de bank gelegen.

Maar goed dat is bij een ieder anders.

Liefs Pitbull_Lady  :love2:

wat is het hier stil!!

wie zijn er allemaal bezig en wie zitten er op wachtbankje, mis ons overzicht ?!

dames alles goed met jullie ?

hier redelijk,momenteel wachtend op andere lichamelijke problemen en in oktober de uitslagen van alle onderzoeken betreffende miskramen. Daarna hoop ik toch echt weer te mogen starten met IVF.

Toi toi toi voor de dames die aan wachten zijn

X

Het is hier inderdaad erg stil. Iedereen is zeker op vakantie?  ;)

Ik moet nog een paar weken geduld hebben, maar dan mag ik waarschijnlijk begin september weer starten met onze volgende poging. Ben zo goed als hersteld van de kijkoperatie. Alleen af en toe nog een beetje moe, maar ga binnenkort weer beginnen met sporten en dan zal het wel beter gaan. Ik had deze keer 4 sneetjes in mijn onderbuik. De grootste was ongeveer 3 cm. Ik moest ook eerst plassen, voordat ik dezelfde dag nog naar huis mocht. Het herstel heeft, zoals bekend ;), wel behoorlijk lang geduurd bij mij.

Lievie, dat is nog even geduld hebben, maar voordat je het weet is het oktober. Ik duim voor je, dat je dan ook weer mag starten.

Hoe gaat het met de andere meiden?

Veel liefs,

Susan

Fijn dat je weer amg beginnen Susan, alle motivatie weer bij elkaar rapen dus?

Hier gaat alles goed, behalve dan dat ik carpaal tunnelsyndroom blijk te hebben, das even een tegenvaller...maar verder mogen we niet klagen ;)

Liefs Pitbull_lady :love2:

Ha Pitbull_lady,

Ja, aan de ene kant kan ik niet wachten totdat ik weer mag beginnen, maar aan de andere kant zie ik er ook wel weer een beetje tegenop. Dat prikken iedere avond was niet echt mijn favoriete bezigheid.  ;)

Vorig jaar moest ik na 14 dagen decapeptyl gaan prikken met puregon, maar dit jaar word dit Gonal-F. Daar heb jij ook ervaring mee, toch? Weet jij of dit veel verschil maakt met puregon? Ik heb gisteren zelfs te horen gekregen, dat ik al 22 augustus mag beginnen met de decapeptyl. Over 2 weekjes dus al. Duurt nu dus echt niet lang meer. Ik hoop echt, dat het deze keer raak is. Ook omdat ik door mijn endometriose waarschijnlijk geen 3e poging ivf zal kunnen doen. Best wel spannend weer, dus.

Ik las net al in een andere topic dat je carpaal tunnelsyndroom hebt. Je treft het niet, zeg. Ik hoop voor je, dat het na de bevalling over gaat.

Zijn er nog meer meiden die binnenkort gaan starten?

Veel liefs,

Susan

Ik heb idd ook Gonal F gespoten, ik vond het veel fijner als de Deca, ik heb daarnaast puregon gespoten, fijne combi, alleen kwam ik aardig wat kilootjes aan.

Idd, carpaal tunnelsyndroom, een tegenvaller en erg pijnlijk.

Hopelijk binnenkort een oproep van de fysio, ik ga geen 8 wkn afwachten of het over gaat.

Liefs van mij en veel succes, het is zomaar de 22ste ;)

Bij mij gaat het toch weer iets anders. Ik moet beginnen met de decapeptyl, dan ga ik daarnaast na 2 weken de Gonal-F spuiten. De laatste dag voor de punctie moet ik de pregnyl prikken.

Ik kan soms niet wijs worden uit al die verschillende behandelmethoden. :sm36: Ik denk dat ik het maar weer gewoon over me heen moet laten komen en afwachten hoe het deze keer gaat. Ik hoop wel dat het vergelijkbaar/beter is dan vorig jaar, want toen hadden we toch allemaal A-kwaliteit embryo's.

Echt balen voor je. Ik hoop dat de fysio je snel kan helpen. Sterkte.

Veel liefs,

Susan

Hey meid,

Deca heb ik de eerste keer gehad, hier werd ik erg suf/sloom op. Kon alleen maar slapen overdag. En ook hiervan kwam ik enorm aan :(

Ik mag donderdag gelukkig naar de fysio, hopen dat ze me snel kunnen helpen...

Vrij deprimerend.

Wij hadden 4 mooie embryo's, maar er bleef er maar eentje van plakken.

Liefs van mij  :love2:

Hallo meiden,

Ik las, dat sommigen van jullie het overzicht missen. Heb ik daarom maar even gemaakt. Ik heb voornamelijk de meiden uit de actieve topics erin gezet, dus ik zal vast wel wat meiden vergeten zijn. Sorry alvast! ;) Laat het maar weten, dan voeg ik je toe.

Broedkipjes

- Esmee

- Cornelia

- Susan

- Mak  :)

Wachtbankje

- Niemand?

Helaas

- MamaMila

- Gwenn

- Knuffeltje

Zwanger

- Esther

- Sannie

- Mamalou

- Pitbull_lady

- Ger

- Marcella

Pauze

- Ditte (in gesprek met ziekenhuis)

- Lovey (wachten op operatiedatum)

- Lievie

- Brenda38

- Pris1980

- Masja

- Conny

Mocht er iets niet kloppen, dan hoor ik dit natuurlijk ook graag! ;)

Veel liefs,

Susan

Guest Mak

hi susan,

Ik start 28 aug met deca....waar hoor ik dan thuis?  ;)

X

Hoi Mak,

Dan mag je gezellig bij de broedkipjes! ;)

Zitten we redelijk dicht bij elkaar met het starten. Ik start morgen weer met de deca. Ik heb alvast de ijsklontjes in de vriezer liggen, zodat ik vooraf de plek een beetje kan koelen en dan hoop ik dat het prikken deze keer wat makkelijker gaat. Vind het toch best wel spannend weer.

Veel liefs,

Susan

Zo vreemd om jezelf na al die jaren van ellende steeds weer bij de zwangere te zien staan....zaterdag alweer 34wkn.

Dinsdag nog op de SEH geweest omdat ik de kleine niet meer voelde...om half 7 's morgens...

Dames geef ajb nooit op.... :love3:

Dames hoe gaat het hier???

Pff lang geleden voor mij...Helaas onze laatste cryo ook mislukt :'(..

Na vele gesprekken en denken denken....Hebben wij 24 november een afspraak in gent met dokter schoonenberg..

Geertgen is een beetje een puinhoop met overname etc....En Düsseldorf tsja daar heb ik een beetje mijn vraagtekens bij!

Ik vind het heel erg spannend andere dokters ver weg en geen idee hoe het daar in zijn werk gaat...maar hoor om me heen veel positieve geluiden over gent...Meer mensen ervaring? of die de dokters kent??

Pitt bull meid hoe gaat het nu met je en de kleine??

Liefs han

Hai Han,

Ik denk idd dat je ene goede keuze hebt gemaakt om voor Gent te kiezen.

Geertgen is aan het samen gaan met Nij Barrahus...

Een kliniek waar ik zelf zacht gezegd, niet blij van wordt.

Met mij gaat het goed, voel de kleine weer volop, dus dat scheelt de helft...

Was wel erg vroeg van de week in LWD :P

Maar was wel heel blij dat ze het zo serieus namen en me meteen lieten komen en controleerden.

De placenta lag aan de voorkant, dus allemaal wat harder en een flink stootkussen voor Kruumpie.

Hoop echt dat het je nu mee gaat zitten meid, had je lapro nog iets opgeleverd?

Liefs Pitbull_lady :love2: :love2:

Hallo allemaal,

Pitbull_lady: ben blij om te horen dat alles goed gaat met jouw en kruumpie. :) Maakt het eigenlijk nog wat uit als de placenta aan de voor kant ligt?

Gisteren de eerste injectie deca gezet. Moest echt weer even een grens over om mezelf te kunnen prikken. Het blijft tegennatuurlijk voelen. Maar het ging gelukkig redelijk makkelijk. De ijsblokjes helpen goed. Bedankt meiden, voor de tip!

Veel liefs,

Susan

Nee op zich maakt dat niet veel uit, behalve dat je dan idd je kindje minder goed voelt...dat is voornamelijk voor jezelf erg irri ;)

Voor de bevalling maakt het tot dusver geen verschil.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Snap btw best dat je weer een grens over moet, ik moet mezelf elke dag injecteren met insuline, maar ook ik had moeite met de dikkere naalden, de andere vloeistof ....blijft lastig. Veel succes meid!

Gelukkig, dat scheelt. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor jou vervelend is, dat je kruumpie slechter voelt.

Nu 3x de deca gezet, maar ik mag echt niet klagen. Het gaat tot nu toe vrij makkelijk. Ik heb alleen wel vaak hoofdpijn sinds ik de injecties zet. Vooral net nadat ik de injectie heb gezet. Vorig jaar had ik hier geen last van. Dat is nieuw, maar het is op zich wel uit te houden. Vermoeidheid valt tot nu toe mee, niet erger dan tijdens de Lucrin. ;)

Veel liefs,

Susan