Jump to content
Sign in to follow this  
lovey

Broedkipjes en wachtbankje juli/augustus

Recommended Posts

Hoofdpijn herken ik ook wel, probeer om een beetje rust te pakken na het injecteren. Al is het maar een klein half uurtje.

Wens je onwijs veel succes!

Liefs van mij :love2:

Hallo allen,

Ik word 18 september geopereerd... Ik ben benieuwd... Er wordt ook gelijk een cyste weggehaald.

Vanaf morgen heb ik vakantie, volgende week vrijdag gaan we lekker een weekje weg, even uitrusten. En dan dus de operatie...

groetjes Lovey

Guest Mak

Hoi allemaal,

@susan, wist je dat de deca 7 dagen buiten de koelkast mag. Ik doe dat. Het spuiten van koude vloeistof vond ik echt naar. Kamertemperatuur is prettiger. Ik heb de tweede gezet vandaag, gaat goed. Wel wat meer moe. Vind het deze tweede keer toch minder spannend allemaal omdat ik weet wat me te wachten staat.

@pitbull_lady: fijn dat het goed gaat met je zwangerschap.

@lovey, fijne vakantie en succes met de operatie straks

Grtz mak

Ha Mak, nee dat wist ik inderdaad niet. Ik haal nu meestal de deca een halfuurtje van tevoren uit de koelkast en daardoor voel je inderdaad de koude vloeistof nog een beetje. Bedankt voor de tip!

Waar ik op dit moment het meeste last van heb, is het prikken zelf. De eerste dagen werkte het goed met het ijsklontje, maar de laatste dagen, wil het minder lukken. Dan moet ik 2 tot 3 keer prikken voordat hij er goed in zit. :( Begin me al weer aardig een speldenkussen te voelen en dat al na een weekje. ;)

Ik ben blij, dat je niet zoveel last van bijwerkingen hebt. Bij mij gaat het op zich ook wel, maar net zoals jij zegt, ben ik wat sneller moe. Hoofdpijn gaat ook beter sinds ik wat rustiger aan doe in de avond. (bedankt Pitbull_lady :) )

Lovey, hele fijne vakantie en sterkte op 18 september! Ik hoop voor je, dat het allemaal mee valt en je snel opgeknapt bent!

Veel liefs,

Susan

Hallo meiden,

Hoe gaat het met jullie? Wel erg rustig op deze topic. Iedereen is zeker nog in vakantiestemming. ;)

Mak, hoe gaat het prikken bij jou? Hier gaat het wel goed. Gelukkig bijna geen last van bijwerkingen meer en het prikken gaat ook wel. Sinds gisteren begonnen om naast de deca ook gonal f te spuiten. Donderdag mag ik weer naar het ziekenhuis en dan hoor ik wanneer de punctie ongeveer is. Vorig jr was dit al na 10 dagen puregon, dus als de gonal f ook zo snel gaat, dan is de punctie waarschijnlijk volgend weekend. Wel weer spannend, hoor.

Veel liefs,

Susan

Guest Mak

Dit is een betere plek om te reageren dan in het topic zwanger 2014  ;)

Ik heb veel hoofdpijn, vorige keer veel minder...en moe net als vorige keer.

Dinsdag eerste echo.

Succes!

X

Hoi meiden,

@Mak: die vermoeidheid heb ik ook altijd heel erg tijdens het spuiten. De laatste keer ook nog omdat we toch zo'n twee uur moeten rijden. Ik kan niet goed slapen in de auto, dus ook al mag ik er op mijn gemakje naast zitten: ik ben nog steeds de hele tijd aan het opletten.

Wij hadden afgelopen woensdag een gesprek in Dusseldorf. Het was een erg prettig gesprek, waarbij er toch nog mogelijkheden voor ons blijken te zijn. We hadden ergens een beetje gedacht dat we aan de volgende stap (zaad- of eiceldonor) toe zouden zijn. Uit eerdere bloeduitslagen komt naar voren dat ik wat teveel testosteron aanmaak. In eerste instantie zou dat geen probleem moeten zijn. Echter, met deze poging blijkt maar weer dat het bij mij gewoon langer duurt voordat mijn eicellen rijp zijn. Dus: nieuw bloedonderzoek en als de hypothese klopt dan kan het bijgestuurd worden met medicatie.

Kortom: de hoop is nog niet vervlogen dat er toch een kindje komt dat genetisch gezien ook helemaal van ons is  :D

Dinsdag krijgen we de uitslag. Ik heb nog nooit zo hard gehoopt dat er "gewoon" iets in mijn bloed gevonden wordt en dat het met een pilletje is bij te sturen.

Lieve groeten,

Ditte

Guest Mak

@Ditte: uitslag bekend? Tevreden?

Vraagje aan jullie allemaal.....

Ik ben 39 dus is terugplaatsing twee embryo's standaard om kans te vergroten..met alle risico's van tweeling van dien.

Wat is jullie idee hierover? 1 of 2?

Grtz Mak

Hallo meiden,

Slecht nieuws. Toen ik vanmorgen in het ziekenhuis kwam voor de echo om te kijken hoe ver ik ben voor de punctie, bleek ik weer meerdere cystes te hebben. Daarnaast doet mijn rechtereierstok niets. Er groeit maar 1 eitje aan de linkerkant. Er is nu besloten om met deze poging te stoppen. Als het goed is, kost het me niet mijn 2e poging doordat ik geen punctie heb gehad, maar het is de vraag of ik verder kan gaan. Waarschijnlijk komt het doordat ik 2 operaties aan mijn eierstokken heb gehad, dat mijn rechtereierstok niets doet (littekenweefsel). Daarnaast heb ik natuurlijk ook nog een aantal cystes, waarvan en er 2 van 3,5 cm. Al met al ziet het er voor mijn gevoel niet best uit, ondanks dat het ziekenhuis nog aangeeft dat er wel hoop is. Ik voel me nu echt gebroken en maak me zorgen. 23 september moet ik terug komen, maar ik ben echt bang.  :'( 

Veel liefs,

Susan

Goh Susan,

Ja dat kan ik mij wel indenken zeg, ik hoop voor je dat ze je nog kunnen helpen.

Je kunt altijd eiceldonatie overwegen, maar ook dat is een moeilijke weg.

Kijk eens op de site van Geertgen, misschien kunnen zij iets voor je betekenen.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hoi,

@Susan: wat ontzettend balen zeg! Ik hoop dat ze je de 23e wat gerust kunnen stellen in het ziekenhuis en dat de kansen daarmee voor jullie nog niet verkeken zijn!

Dinsdagmiddag keurig teruggebeld en de uitslag was gunstig... Nog nooit zo blij geweest met "iets" mankeren  ::)

Ik blijk een verhoogde mate van zogenaamd vrij-testosteron te hebben; wat dus is op te lossen met een 1/2 pilletje dexamethason. Aangezien we begin november op vakantie gaan (verlate  huwelijksreis) hebben we toch besloten om direct al te starten met de volgende poging. In de hoop dat we dit keer héél veel (bevruchte) eitjes, een goed embryo, cryo's èn een zwangerschap met een gezond kindje hebben!! Klinkt bijna teveel gevraagd, maar jullie kennen het gevoel denk ik wel!

Wat is het hier rustig, hoe is het met iedereen??

Liefs, Ditte

Hi meiden,

@ditte: wat fijn dat er een oplossing in zicht komt en dat er weer betere kansen zijn. Heel veel succes en ik duim voor je! Ditte , ga je ventielen ook twee Emmy's terug laten plaatsen? Aangezien je in Duitsland in behandeling bent en je volgens mij in Nederland dit nu ook zou mogen toch?

@mak: ik heb mijn vier icsi's in Duitsland gehad en altijd twee Emmy's terug laten plaatsen. Je kan daar zelf kiezen tussen 1,2,3 Emmy's. Vierde keer zwanger en gewoon een kindje. Wij hebben altijd gedacht liever twee dan geen kinderen en voor twee komt wel een oplossing als het zover is. Bij mij in de kliniek kwamen twee Emmy's ook veel voor, met name als er een mogelijkheid was, kozen de meesten daarvoor. Als je door het hele traject kwam en daadwerkelijk zwanger was en de zwangerschap uitdroeg, dan was de kans 1 op 5 dat het een tweeling was met statistieken over 20 jaar. 1 op 5 klinkt voor sommige veel, maar in het traject naar zwanger worden en blijven, vallen er zoveel af, dat het percentage zeer laag is al je het bekijkt van iedereen die daadwerkelijk een punktie  en tp heeft...ik wilde vooral mijn kansen vergroten zonder extreme of grote gezondheidsrisico's te lopen...een heel lang ivf traject sloopt je uiteindelijk ook...

We willen deze herfst voor een tweede beginnen en nu denken we er voor de tweede anders over. Onze zoon is nu bijna negen maanden en als we dan een tweeling daar bovenop zouden krijgen, dan zou dat heel zwaar zijn en we weten niet of ons dat gaat lukken. Dus nu kiezen we voor een Emmy. Mocht het weer vier jaar duren voor we zwanger raken, dan denk ik dat we wel weer naar twee Emmy's gaan. Dus je moet kijken of jullie het financieel en natuurlijk psychisch in je relatie zouden redden met een tweeling....

Dus praat hier samen over....succes! ;)

Susan, ik hoop toch dat ze nog goede mogelijkheden voor jullie zien.

Ditte, voor jullie wer wat beter nieuws. Dan is het toch fijn dat ze iets vinden, wamt dan kan er tenminste ook wat aan gedaan worden. Super. Succes, zou mooi zijn als je tijdens je huwelijksreis je wijntje om een goede reden moet laten staan...

Mak, tja, dat is een heel persoonlijke keuze denk ik. Wij hadden altijd hele slechte ervaringen met cryo's. We hebben enorm veel cryo's gehad, waar er uiteindelijk maar heel weinig van weer op goede kwaliteit uit de ontdooiing kwamen. Ze werden allemaal op goede kwaliteit ingevroren maar goed ontdooien was er bijna niet bij. Dat voelde voor ons op een gegeven moment als het weggooien van een goede kans, omdat de kans met een cryo voor ons wel heel erg minimaal volede. We hebben daarom ervoor gekozen om bij de verse tp's twee terug te laten plaatsen. De eerste zwangerschap is daarmee uitgelopen in een mooie zoon. De tweede zwangeschap was ook van een verse tp met twee embryo's daar ben ik ook zwanger geweest van een tweeling, helaas zijn ze met 8 en 10 weken zwangerschap gestopt met leven. Mijn zwangerschap waar ik nu nog midden in zit was van de enige twee cryo's die goed doordeelden na de ontdooiing van de vijf die we in totala hadden, en van die twee cryo's is er eentje blijven plakken. We konden die ene cryo nog laten invriezen, maar wij hebben bewust gekozen om dat niet te doen.

Maar goed, nu zijn onze ontdooi-successen heel wat kleiner dan wat ze als gemiddeld aanhouden en dan kun je een extra cryo zien als een extra kans op een kindje...

Ditte, fijn dat er wat is gevonden. Succes met jullie poging.

Mak, als ik vorig jaar de keuze had gehad tussen 1 en 2 emmy's, dan was ik ook voor 2 gegaan. Ik heb liever 2 kindjes dan geen.

Meiden, Bedankt voor jullie medeleven. Doet me veel.

Ik dacht ook al aan eiceldonatie, maar ik heb geen zussen of naaste familieleden die ik hiervoor kan vragen en dat een onbekende donor vinden niet bepaald makkelijk is. Ik weet het gewoon niet. Ik wacht eerst even de 23ste af om te horen wat hun ideeën zijn. Nu moeten we vooral de schok nog verwerken. Mijn man heeft er ook ontzettend moeilijk mee. Het is niet 100% zeker, dat ik zelf geen poging meer mag doen, maar het is moeilijk om positief te blijven. 

Veel liefs,

Susan

Hoi Ditte,

wat een fantastisch nieuws!

Ik ga gelijk mijn dossier opvragen en zowel in Gent (al heb ik het idee dat dr Sutter er gewoon geen heil meer in ziet in wat ik ook aandraag...) als in DD vragen als bij mij dit ook het geval is! Duim duim (idd, klinkt heel raar) dat dit ook het geval bij mij is.

Groetjes Patricia

Guest Mak

Allemaal bedankt voor jullie reacties op mijn vraag. Ik kan er wel wat mee  :)

X

Mak, graag gedaan! :)

Hier gaat het het sinds vandaag gelukkig iets beter. Afgelopen 2 dagen met verschrikkelijke buikpijn op de bank gelegen, maar dat is niet vreemd volgens de gyno. Omdat ik endometriose heb, mag ik niet ongesteld worden. Daarom gebruik ik op advies van de dokter nog steeds decapeptyl. Dus nu moet ik mezelf iedere dag nog steeds een spuit geven en ik ben ook nog ziek. Heb een beetje medelijden met mezelf. ;)

Het blijft spannend, maar ik moet volgende week afwachten en dan weet ik meer.

Veel liefs,

Susan

Hoi allemaal,

@Susan: akelig zijn dat die dagen... Ik ken ze, hopelijk knap je snel weer op!

@Patricia: wie weet! Zo kom je soms ook via het forum achter dingen... Ik duim maar voor je dat het bij jou ook zoiets is, want het is echt te simpel hoe het nu opgelost kan worden (althans daar ga ik dan maar vanuit...).

Ik ben ondertussen een bijna-broedkip!! Maandag uitgangsecho gehad, ik zou eigenlijk op dat moment ongesteld moeten worden, maar dat duurde natuurlijk weer enkele dagen langer dan bedacht... Ik hoopte al een beetje dat het hele spuitgebeuren niet nodig was, maar helaas: ik moet er toch weer aan geloven.

Maar wel met goede hoop dit keer. Morgen begin ik weer met spuiten, gisteren al begonnen met de neusspray.

Maandag is er nog een keer bloed afgenomen om te controleren of mijn testosteronwaarde nu wel goed is; ik hoop maar dat het t geval is!

Woensdagochtend mag ik weer een echo maken!

Liefs, Ditte

Hi ditte,

Echt super fijn dat er weer hoop voor je is! Ik duim voor je dat het dit keer gaat lukken!!!

Heeeel veeeel succes! :love2:

@Conny: ik hoop het ook  :D

Ik las trouwens net pas dat je vroeg of wij 1 of 2 embryo's willen laten terugplaatsen. Wij hebben altijd gedacht dat we uiteindelijk een tweeling gaan krijgen, dus het zal je niet verbazen dat wij het liefste 2 embryo's laten terugplaatsen.

Ik zou niet weten waarom ik denk dat we een tweeling krijgen; maar het is vanaf het begin een gevoel geweest.

Helaas is het tot nu toe maar 1 keer gelukt om 2 embryo's terug te plaatsen; en toen waren het beide geen toppertjes. Eén van de 2 was wel een goed embryo maar de ander was van matige kwaliteit.

Ik zou vandaag gebeld worden door Düsseldorf, maar dat is nog niet gebeurd. Dat vind ik dan wel weer jammer, want eigenlijk zit ik er al vanaf dinsdag op te wachten! Dus nu maar morgen of maandag er zelf weer achteraan bellen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik vandaag aan het werk was en zelf ook niet in de gelegenheid was geweest om de telefoon op te nemen, maar goed: ik had aangegeven dat ze mochten inspreken en ik heb ook geen oproepen gemist!

Vanmorgen mijn eerste spuit Gonal-F gehad, mijn buik is al mooi aan het werk...

Liefs, Ditte

Hoi lieverds!

Wauw heb even terug gelezen vanaf pagina 2 daar was ik gebleven maar wat een hoop gebeurd weer, nog wel erg rustig vind ik hier maar de meiden die bezig zijn of in onderzoek zit wel voortgang in!

Wij gisteren in Gent geweest en me dokter volgens mij Schoonenberg, ( Nederlandse arts volgens mij :D ) heeft de hysteroscopie gedaan bij me, wat viel me dat mee zeg, ik vergeleek het met de baarmoeder foto incl vloeistof maar achteraf vond ik het 10 maal minder erg. Prettig is het zeker niet, maar misschien ook omdat ik elke maand 2 dagen krom lig van buikpijn tijdens mij menstruatie viel dit onderzoek me dus reuze mee :D baarmoeder schoon mooi roze van binnen :D en eileiders goed toegankelijk.... Positief. Nu wachten op 6 okt de uitslagen en helaas nog even wachten met starten dan tot uitsluitsel hart. Maar hopelijk komt er iets uit 6 okt betreffende fertiliteit :D of niet en ben ik kern gezond en is het gewoon allemaal stressssss. Ach ja

Wilde alleen even reageren hier en de meiden die bezig zijn heel veel succes wensen.... Denk aan jullie allemaal :D

XXX 

Hoi Mak,

Hoe was de punctie? Viel het deze keer een beetje mee? Ik snap dat je er tegenop zag. Het blijft een rotbehandeling. Daarnaast word je het spuiten ook een keer zat. Ik tenminste wel. ;)

Hier gelukkig positief nieuws. Dinsdagmiddag naar de gyno geweest en er lijkt toch nog wel activiteit in mijn rechtereierstok te zijn. Waarom er geen eitjes groeiden tijdens mijn vorige poging is een raadsel. Het kan nog steeds littekenweefsel zijn, maar het kan ook nog de Lucrin zijn geweest die toch nog in mijn lichaam zat. Kortom de gyno weet het gewoon niet. Goede nieuws is, dat we dus waarschijnlijk toch nog opnieuw voor een 2e poging mogen gaan. De gyno raadde daarom wel aan om even 4 weekjes rustig aan te doen en dan weer een echo te doen. Er zit aan de linkerkant nog steeds een flinke cyste met vocht van 4,5 cm, maar de hoop is dat deze tijdens mijn rustperiode krimpt of zelfs weggaat. Normaal heb ik endometriose cystes met bloed (die zijn bijna niet weg te krijgen), maar deze cyste heeft dus niets met mijn endometriose te maken. Dat heb ik weer, heb ik geen last van endometriose, krijg ik weer een ander soort cyste.  :sm36:  Maar de hoop is nog niet verloren, dus we moeten positief blijven en wie weet mogen we dan over 4 weken weer gonal f gaan prikken. Word een spannende echo!

Veel liefs,

Susan