Jump to content
Sign in to follow this  
Ditte

Broedkipjes September/Oktober 2014

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Aangezien het vandaag alweer 27 september is maar even een nieuw topic geopend.

Ik hoop dat het voor iedereen geluk mag brengen!!!

Wij zijn vanmorgen weer naar DD geweest en dinsdag is de punctie.

Toch ook wel weer spannend...

Liefs,

Ditte

Mak, hoe is het met je? Een beetje bekomen van de punctie? Vervelend dat het zo tegenviel deze keer. Je hebt ook al een terugplaatsing gehad, denk ik? Wanneer mag je gaan testen? Weer een spannende tijd voor je. Helemaal omdat dit waarschijnlijk je laatste poging word. Ik hoop dat hij/zij nu lekker blijft plakken. Ik duim voor je!

Ditte, veel succes/sterkte met de punctie morgen. Ik hoop dat het mee valt voor je.

Ik heb afgelopen dinsdag dus een maandinjectie decapeptyl gehad. Wel lekker, dat ik nu niet dagelijks hoef te prikken.  :) Ik merk wel dat ik wat minder lekker in mijn vel zit en constant moe ben. Ik zal blij zijn als het de 27e is, dan mag ik weer naar de gyno. En dan maar hopen dat we weer de tweede poging mogen opstarten.

Veel liefs,

Susan

Veel liefs,

Susan

Guest tanja1969

spannende tijden weer meiden

heb de icoontjes er ff weer bijgezet maar vullen jullie die zelf aan? want ik weet niet waar iedereen nu precies mee bezig is,

succes!!!

liefs Tanja

Broedkipjes D-0043.gif

Wachtbankje D-0081.gif

Helaas D-0090.gif

Zwanger B-0015.gif

Guest Mak

Hallo allemaal,

@susan....ik heb inderdaad de terugplaatsing gehad van 2 goede embryo's. Meer was er ook niet. Helaas bij 11 uitjes meer verwacht. Het wachten is begonnen en het denken aan die stomme bolletjes....vies spul. Ik kan me voorstellen dat je niet lekker in je vel zit, als zo lang decapeptyl brrr. Laat het snel de 27e zijn!

@tanja.....volgens mij hoor ik op dit wachtbankje

@ditte....veel sterkte morgen

Groetjes Mak

Susan, ik vind het rot voor je dat je niet lekker in je vel zit. Ook ik hoop voor je dat het gauw de 27ste is.

Ditte, ook al reageer ik niet vaak hier, kon ik het toch niet laten om te reageren. Heel veel sterkte morgen.

Mak, jij ook die bolletjes zijn idd super smerig. Ik hoop echt dat zo voor je dat het blijft zitten. Ik duim voor je.

Alle andere meiden die nog ook in de wachtweken zitten of nog aan het prikken zijn, jullie zijn kanjers echt. Sterkte allemaal.

Liefs Ger

Hi meiden,

Zo langzaamaan ga ik mij ook weer bij jullie aansluiten voor een tweede ronde, nu onze zoon 9,5 maand is. Ik wacht nu tot ik ongesteld wordt en als alles dan meezit ( organisatorische planning) , dan ga ik voor het eerst voor een cryo behandeling (uit de vierde icsi waaruit onze zoon ook geboren is). Ik ga weer terug naar mijn Duitse kliniek (niet DD) hiervoor ook al woon ik weer in Nederland. Ben benieuwd wat mij te wachten staat!

Het is nog vrij snel, maar ja onze zoon heeft vier jaar op zich laten wachten, dus beginnen we nu maar alvast voor een brusje!

@ditte: succes met de punktie vandaag! Heb je in DD ook een volledige narcose? Ik duim voor je! Wordt tijd dat het bij jullie nu gaat lukken! ;)

Hi meiden,

Langzaamaan is toch snel geworden! Ik ben vandaag ongesteld geworden en met progynova begonnen. De eerste echo is op 14 oktober!

@ ditte: hoe is de punktie gegaan?

Guest tanja1969

ooo Conny das lekker snel zeg, op naar 14 oktober!!!

liefs Tanja

Hi meiden,

Wel rustig hier zeg! Dus maar even een overzichtje!

Broedkipjes

Conny (cryo echo op 14 okt)

Wachtbankje

Mak

Ditte

Helaas

Zwanger

Die icoontjes lukken mij nooit....

Guest Mak

Dank Conny voor het overzicht.

Inderdaad stilletjes.

De 14e is een goede datum...mijn dochter wordt dan 3  ;)

X

Hallo meiden,

Voorheen in het overzicht was er ook een plekje voor mensen die op het rustbankje zaten (zoals ik nu). ;)

Ik hoop de 27ste weer te mogen starten, maar dat is wel twijfelachtig!

Het is inderdaad rustig hier. Ik kwam voor het eerst in mrt op het forum. Toen was het veel drukker. Wel jammer! Misschien is het de tijd van het jaar? Starten er veel mensen in het voorjaar?

Veel liefs,

Susan

@ditte, ik als weinig actief maar nu weer actiever meelezend lotgenoot ::) ben nu toch wel zo nieuwsgierig dat ik echt moet reageren.

Hoe is het met je? ! Hoe is de punctie gegaan?  En hoeveel eicellen?  En ondertussen bevruchtingen en terugplaatsingen?!

Groetjes patricia

Guest Mak

Ja, Ditte, vertel....hoe is het gegaan de punctie?

Was er een terugplaatsing? Hoe voel je je nu?

XMak

Hé meiden,

Een beetje trage reactie van mijn kant...

De punctie is goed gegaan, inderdaad onder volledige narcose. Er zijn in totaal 11 eicellen weggehaald.

Daarvan waren er 5 geschikt voor ICSI en daarvan zijn er weer 4 bevrucht.

Dit keer dus een relatief aardige score, al ben ik nog steeds een beetje somber over het grote percentage afvallers... Maar ik zal niet teveel klagen!

Zaterdag hebben we twee mooie embryo's teruggeplaatst gekregen, dus nu is het afwachten of ze zo goed hun best blijven doen!!

De andere twee embryo's lagen achter qua deling, ze deden het wel maar dus beneden verwachting.

Het is dus even afwachten of ze uiteindelijk ingevroren kunnen!

Liefs Ditte

Hoi Ditte,

wat spannend. Je hebt er iig twee teruggeplaatst gekregen, dat is mooi!

Heb je nu betere resultaten nadat dat van die hormonen eruit kwam? Je hebt nogal eens gehad toch dat je twee teruggeplaatst had??

Ik heb vandaag de uitslag gehad van het bloedonderzoek en ook bij mij was het testosteron gehalte en die van die van die vrije testosteron te laag maar niet zo schokkend dat ik er nu al medicijnen voor zou krijgen en mocht ik een poging gaan doen dan op mijn aandringen zou hij het in de groep gooien..

Jij voorlopig fijn spannend en zenuwslopend op het wachtbankje. Ik duim voor je dat het nu gaat lukken!

Groetjes Patricia

Hoi,

@Patricia: we hebben inderdaad bij de 3e poging ook 2 embryo's teruggeplaatst gekregen, maar deze waren toen beiden van matige kwaliteit. Dus dat is dit keer in elk geval al een stuk beter. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat nou het effect van die medicatie is geweest. We hebben wel wat meer GOEDE embryo's, maar er waren nog steeds niet veel RIJPE eicellen.

Ik moet gewoon nog even een berichtje posten. Ik heb al de hele dag zo'n ontzettende last van mijn buik. Onder in mijn buik voel ik steeds steekjes en ik heb ook het idee dat mijn eierstokken nog heel opgezet zijn. Wat overigens zaterdag op de echo voor terugplaatsing ook te zien was. Ik zit op mijn werk, waar ik altijd redelijk veel moet lopen maar ik kan het haast niet volhouden.

Is er iemand die dit herkent? Ik herken het namelijk eigenlijk niet zo van de 5 voorgaande pogingen.

Zou dat dan toch goed nieuws betekenen?  :o

Liefs, Ditte

Hi ditte,

Klinkt bekend. Ik heb ook steekjes gehad (bij mijn zwangerschap) en mijn eierstokken waren ook erg opgezwollen. Ik heb een keer zelfs een hele heftige steek gehad, dat ik krom stond van de pijn....

Lees maar bij wachtbankje maart/april 2013 blz 13... ;) ik heb ook hele gekke dingen gedaan...

Succes!! Ik duim voor je!

Hi meiden,

@ditte: wanneer mag je testen?

Vanacht lekker overgegeven... :odus de progynova misschien ook eruit gekotst... ::)(sorry voor het lekkere verhaal), maar een keer kan toch geen kwaad?  ??? Er zat gelukkig wel zes uur tussen inname en dat het er weer uit kWam.

Conny, volgens mij is 6 uur genoeg voor het inwerken van de progynova. Denk dat het geen kwaad kan. Wel vervelend voor je. Wat verkeerds gegeten?

Ditte, ik hoop dat het positief nieuws voor je is. Spannend!

Mak, hoe gaat het bij jou?

Nog 20 dagen en ik weet of we verder mogen. Ik ben het wachten een beetje moe, maar voor de rest gaat het op zich wel. Ik kan me er wel heel druk over maken, maar ik moet toch afwachten.

Ik heb net een nieuwe baan en zit te twijfelen of ik mijn werkgever niet gewoon moet inlichten. Hoe denken jullie hierover?

Veel liefs,

Susan

Hoi,

@Conny: volgens mij kan overgeven 6uur na inname geen kwaad!

Maar als je t niet vertrouwd zou ik altijd even bellen!

@Susan: heel eerlijk heb ik geen idee wanneer ik mag testen! In elk geval de 18e maar volgens mij kan het al vanaf de 16e!

Dat is 16 dagen na de punctie, dat kan wel toch?

Ik ben gisteren eerder naar huis gegaan en ben vandaag thuisgebleven, zowel pijn. Ik weet niet of het een positief teken is of niet. Ik probeer mezelf daar ook maar niet te gek mee te maken. Want daar ben ik geloof ik nogal goed in

Hi Susan,

Nee, ik denk een buikgriephe van de dagopvang van mij zoon... We zijn de laatste dagen alledrie ziek. Vanacht vechten om een plekje om over te geven! ;D

Ik Ou je werkgever niet in lichten, tenzij het tot problemen op je werk leid. Dit hangt natuurlijk van de werksfeer bij jou af, maar als je op een tijdelijk contract is zou ik het zeker vermijden..je weet nu niet eens of je verder kan...met die informatie zal je werkgever misschien andere afwegingen voor jou maken...

Guest Mak

@ susan: ik zou mijn werkgever wel inlichten, het geeft zo'n rust dat mensen in je omgeving weten wat er speelt...waarom je er soms niet bent of misschien emotioneler reageert enzo. Je kunt dan ook afspraken maken over uren/compensatie. Wellicht krijg je bijzonder verlof. En ik denk maar zo: eerlijkheid duurt het langst. Als je van alles moet verzinnen, voelt ook niet goed denk ik. Ik vond het tenminste een opluchting toen ik het na 'n jaar voor me houden, verteld heb. Had ik echt eerder moeten doen.

Ik mag vrijdag testen. Ben het afwachten ZAT!!

Succes allemaal......

Hoi!

Ik ben vandaag weer naar het z'huis geweest voor mijn eerste echo na 15 dgn decapeptyl te spuiten. 

Wel vreemd om nu te hopen dat er geen eicellen groeien, na 1,5 jaar hopen op een goed celletje.

Maar goed, dat laten we achter ons en kijken naar de toekomst. 

Alles was rustig zoals het hoort te zijn. Dus nu menopur gaan spuiten. Volgende week weer 2 echo's.

Hoorde vandaag trouwens wel dat de gynaecoloog had besloten om me gelijk maar de hoogste dosis te geven.

Word ik daar nog vervelender van? Hoop het niet want ik ben al zo'n draak ;-).

Verder als dit durf ik nog niet te denken of hopen.  Maak mezelf alleen maar gek. Eerst maar eens kijken of mijn lichaam eindelijk een goede eicellen wil gaan maken.

Heel veel succes allemaal,  groetjes Christel.