Jump to content
Sign in to follow this  
Ditte

Broedkipjes September/Oktober 2014

Recommended Posts

Hi christel,

Ik heb goede ervaringen met de eigroei met menopur, maar het beïnvloed wel je emoties...

Nou, ik zat net te denken, dat ik ik tijdens de meeste behandelingen ziek geweest ben en ook dit keer is het zover....hem zou dit een slecht teken zijn? Toen ik zwanger werd, was ik voor het eerst niet ziek....alleen heb ik nu geen punktie, dus misschien kan het niet veel kwaad...hopen dat het snel overgaat. Nu ook last van hoofdpijn...

Hoi meiden,

@Christel: mooi dat de echo er goed uitzag en dat je mag starten met de menopur. Wanneer is je volgende echo?

@Conny: heb jij er ook last van dat je steeds terugdenkt aan eerdere pogingen? Alleen schijn ik in mijn hoofd een control-alt-delete-knop voor de eerdere pogingen te hebben ingebouwd, waardoor ik hier steeds terug moet lezen wanneer ook alweer wat gebeurde...

Zolang je geen koorts hebt, kan het voor een poging volgens mij in elk geval geen kwaad. En je hoeft nu natuurlijk ook geen punctie  ;)  Wanneer vertrek je naar Duitsland?

Een stomme vraag: maar wanneer mochten jullie testen, dus hoeveel dagen na de punctie?

Ik zou nu op dag 19 na de punctie mogen testen, maar dat lijkt me zo laat... De dokter die de terugplaatsing deed kon niet precies aangeven wanneer ik kon testen; "na een week of 2 ofzo, zie maar", zei ze.

Ondertussen is hier de tussenstand: beetje misselijk, zere en opgezette borsten en steekjes bij mijn eierstokken. En ik voel me soms bij het opstaan een beetje draaierig.

Toch eens terugzoeken of ik dat de vorige keren ook had...

Liefs, Ditte

Guest tanja1969

hey ditte,

in principe kan je testen na 14 dagen na de eisprong/punctie, dus je zou gewoon nu kunnen testen als je al op dag 19 zit. je bent dan bijna 4 dagen "overtijd" zeg maar.

in ons ziekenhuis testen ze op dag 8 en dag 12 na de terugplaatsing, wat dus overeenkomt met 14/15 dagen na de punctie.

wij hadden zelf tot 3x toe een positieve test op dag 11 na de terugplaatsing en op dag 12 was de bloedtest ook positief in het ziekenhuis.

dus ik ben wel heel benieuwd of jij 2 streepjes te zien krijgt met jouw verschijnselen, spannend!!!!

gewoon testen dan weet je het zeker meid

liefs Tanja

Hi ditte,

Ik mocht altijd op dag 16 of 17 testen. Bij mijn laatste keer kon ik toch niet wachten en heb op dag 13-14 positief getest. Afhankelijk of je na je punctie nog een keer een ovulatiespuit hebt, kan je vals positief testen als je te vroeg test. Wel vaag dat die dokter geen duidelijk moment aangaf! Ik moet altijd een officiele bloedtest maken, die heb ik nu via mijn huisarts geregeld. Fijn dat die meewerkt!

Ik denk ook aan eerdere pogingen terug, maar lees het vooral terug hier op het forum! Wel handig! Ik rij zondag alvast naar Duitsland. Ik heb net ook mijn logeeradresjes geregeld. Oppas voor onze zoon is ook geregeld, dus langzaam staat alles op groen! Normaal werkte ik tijdens een behandeling, maar nu heb ik dus weinig anders te doen. Dus ik bedacht dat ik misschien nog wel een wandelingetje in de bergen kon maken! ;D misschien een beetje vakantie houden! ;D

Voel mij trouwens weer een stuk beter!! 8)

Tussenstand klinkt trouwens goed....

Hi meiden,

Ik dacht dat zo'n cryo behandeling wel meeviel en dat ik geen last van die progynova zou hebben....nou, vandaag ben ik lekker jankerig! Das effe schrikken  ;D

Nou, de buikgriep en hoofdpijn zijn voorbij, maar nu steek er langzaam een keelpijntje op....ditte dat klinkt voor mij weer zo bekend... Heb ik bijna iedere keer, dus maar net als de vorige keer aan de echinaforce....hopen dat het niet doorzet...

Ik vraag mij echt af of mijn immuumsysteem zo slecht op die hormonen reageren, want het is bijna altijd raak...

He conny, heel herkenbaar hoor! Na de geboorte van ons zoontje pikte ik anderhalf jaar lang echt elk virusje mee wat er maar voorbij kwam, en ook altijd vrij heftig. Ik had dan standaard een dag koorts. Schijnt vaker voor te komen, maar het gaat weer over... Ook reageer ik sinds die zwangerschap veel heftiger op de hormonen van de verschillende behandelingen, terwijl ik daarvoor er eigenlijk nooit zo'n last van had. Je verhaal komt mij dus wel bekend voor hoor. Maar echt, het gaat weer over... Het kan alleen wel eventjes duren...

Beterschap in ieder geval!

He sannie,

Dank je! Florian gaat alleen nog naar de opvang waar ik sport, dus vrij kort.  Verder is hij nog thuis bij mij en dus hebben de virussen nog niet zo heftig toegeslagen!  ::) (Maar dat komt nog, weet ik ook van mijnnichtjes).

Dat je na een zwangerschap heftiger op hirmoonbehandelingen reageert is nieuw voor mij. Zal er eens met de arts over hebben. ;)

He conny,

Onze zoon is ook zelden ziek hoor, ik was veel vaker ziek.... Tja en of hde reactie op de hormonen komt van de zwangerschap weet ik natuurlijk niet, maar het was mij wel opgevallen. :)

Guest Mak

Vanmorgen getest: een vette +

Had het echt niet verwacht, wauw!

Hoi,

@Mak: wauw!!!! Van harte!!! Op naar een echo met kloppend hartje!

Geweldig en geniet ervan

Hier gaat alles ook nog goed. Last van duizeligheid als ik te lang niks eet en zo nu en dan een beetje misselijk.

Vandaag dag 11 na punctie, dus nog even geduld oefenen!

Liefs Ditte

Guest Mak

@ Ditte...nog even volhouden, 3 dagen!

Ik hoop voor jullie ook positief resultaat.

Gefeliciteerd mak!!  :feest3:

Op naar het kloppende hartje! :love2:

@ ditte: spannend, nog even volhouden!

Guest Mak

Dank je Conny.

31 oktober is de eerste echo.....

@Ditte, hoe gaat ie?

Ditte, hoe gaat het?

Ben vandaag voor het eerst weer bij de gyn in Duitsland geweest. We gaan drie Emmy's ontdooien en de beste wordt dan teruggeplaatst. Mijn baarmoederslijnvlies was al op goede dikte en geen eitje ontwikkeld door de progynova. Nu morgen bellen, wanneer de tp is. Ik krijg weer mijn granocyte spuiten ,die ik nu via Frankrijk besteld heb, omdat ze daar een stuk goedkoper zijn.

Ben benieuwd!

Guest tanja1969

@ Mak

yes zwanger, op naar de eerste echo met kloppend hartje, van harte gefeliciteerd

@ Conny,

spannend meid, mijn duimen draaien dat er tenminste een heel goed ontdooid

@ ditte

enne weet je al wat? zo spannend

zet hem op he meiden!!!

liefs Tanja

Hoi allemaal,

Hier nog steeds geen nieuws en dat is dus eigenlijk goed nieuws  ;D

Ik kan het zelfs opbrengen om niet de halve dag te broek loeren, haha!

Nog steeds heb ik bij vlagen last van mijn buik, vooral als ik teveel heb gedaan. Maar echt anders dan ongi-krampen!

Mijn borsten zijn pijnlijk en mijn tepels donkerder dan anders. Verder ben ik als ik opsta vaak een beetje draaierig en soms een beetje misselijk!

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas morgen mag testen!

Ik heb hier thuis nog een test van Kruidvat, maar overweeg om toch een andere te kopen omdat ik vaak het idee heb dat ik die altijd verkeerd doe...

Als ik heb getest dan laat ik het natuurlijk weten!!

Wow Ditte, knap van je dat je het zo vol kan houden! Duim hard voor je, dat je morgen goed bericht hebt!

@Conny: spannend weer!! Ik hoop dat er minimaal 1 cryo supergoed ontdooit!! En natuurlijk dat deze daarna lekker blijft plakken! Zou toch fantastisch zijn?!?!

Wanneer weet je meer?

Liefs Ditte

Ditte wat spannend!! En het klinkt allemaal zo goed!!

Weet jij toevallig ook jou bloedwaardes?? Ik heb die van mij nu ook en die zijn ook lager als gemiddeld maar niet schokkend.. Kijken of het een beetje overeen komt. Belgie laat niks meer van zich horen dus die zal ik eerdaags maar weer mailen >:(

Op naar de positieve test morgen! Het kan haast niet anders ::)

Groetjes Patricia