Jump to content
Sign in to follow this  
Ditte

Broedkipjes September/Oktober 2014

Recommended Posts

Oeh ditte, wat spannend! Oh ik hoop het zo voor je! :love2:

Ja, zou fantastisch zijn als het in een keer zou lukken! Dan zou ik toch wel erg verbaasd zijn! ;D

Vandaag met de befaamde bolletjes begonnen en ja hoor, meteen een beetje last van mijn borsten! ;D

Wodd weer spannend  voor je conny,!!

Een achterneef van mij heeft 4! Pogingen zelf betaald.  Dus iig acht ivf's. Geen idee hoeveel cryo pogingen.  De achtse poging eindelijk raak. Daarvan een cryo eb besloten deze te proberen.  Helaas niet gelukt. Daarna nog een ivf poging geprobeerd met het idee dat het toch niet zou lukken na het verleden met acht pogingen en toen gewoon in een keer raak!!

Jij hebt tuurlijk wel cryos maar je weet het nooit....

Wow Ditte, spannend vandaag! Ben het met Sannie eens, knap hoor dat je het zo vol kunt houden! Ik duim voor je!

Liefs Ger

Goedemorgen,

Nog geen nieuws! Ik was vanmorgen om 6.15u al wakker (op mijn vrije dag!!) en heb direct mijn man wakker gemaakt omdat ik enorm nodig moest plassen.

Officieel mag ik natuurlijk pas (op zijn vroegst) morgen testen. En laat ik nou een principiële man hebben die vindt dat ik moet wachten tot het mag! Dan ben ik nog blij dat ik hem heb kunnen overtuigen om niet pas zaterdag te testen.

Na lang gezeur van mijn kant gaan we nu vanavond testen! En dus zit ik hier alvast zenuwachtig te zijn.

Ik laat het jullie natuurlijk weten!!!

Liefs, Ditte

Hoi allemaal,

Ik kon de spanning niet meer aan!!!!

En wat denk je: positief!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben heel blij, maar het is ook zó onwerkelijk!

Liefs Ditte

Oh wat gaaf!!

Van harte meid!! Je hebt het zo verdient!!

Op naar de echo met kloppend hartje!!! :love2:

Hoi Ditte,

Na mijn voorstel-stukje is dit de eerste topic die ik lees, en wat heerlijk om gelijk een positief verhaal te lezen!

Natuurlijk lukt het ook bij veel mensen niet, dus super voor je, gefeliciteerd!  :)

Dat "ik-ga-niet-naar-de-wc-om-alleen-maar-te-kijken dagen heb ik ook gehad met de IUI, frustrerend!

Nu dus een nieuwe fase, heel veel succes!

@ Susan, een maandprik Decapeptyl, wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat iets waar je naar kan vragen, of alleen krijgt bij problemen met dagelijks toedienen?

Jaaa Ditte, wat goed zeg! Gefeliciteerd ben super blij voor je!

Liefs Ger

Vandaag weer gebeld met het laboratorium en moet morgen weer bellen over wanneer de transfer plaatsvind. Ik geloof dat dat goed nieuws is en dat Alledrie de embryo's zich goed ontwikkelen, aangezien ze anders nu wel konden beslissen welke ze teug zouden plaatsen. Ben benieuwd....mijn spuiten zij in ieder geval binnen vanuit Frankrijk en met vijf spuiten granocyte scheelt het met de apotheek hier in Duitsland wel 200 euro!! Dus daar heb ik mij veel geld gespaard! (Nu weer lekker shoppen! ;D).

Hoi,

@conny: oeh.. Spannend weer! Ik ga voor je duimen dat je cryo's het allemaal goed gaan doen!

@Jonna: positieve verhalen zijn heerlijk, ik ben nu geloof ik een jaar of 2-3 actief op het forum en heb me altijd opgetrokken aan de verhalen van anderen! Ik hoop dat het bij jou wat vlekkeloos gaat vanaf nu!!!

Ik heb vandaag een eerste belronde gedaan over hoe nu verder.

En me meteen aangemeld voor Moeders-Voor-Moeders!

Ik ben nog steeds zo blij, maar het is ook heel onwerkelijk!

Ik snap nu wel wat iedereen bedoelde met: dan begint het pas... Maar we blijven natuurlijk positief!!

Liefs Ditte

Hoi Jonna,

Volgens mij is het inderdaad niet gebruikelijk om een maandprik decapeptyl te krijgen, maar mijn situatie is ook niet bepaald gebruikelijk. ;) Ik heb een aandoening die endometriose heet. Mijn grootste probleem door deze aandoening is dat ik bij iedere menstruatie cystes in mijn eierstokken krijg. Toen bleek, dat er tijdens onze 2e poging ivf geen eitjes waren, hebben we deze moeten afbreken. Omdat ik zo weinig mogelijk ongesteld mag worden, moest ik deca door blijven prikken, maar omdat ik inmiddels al 5 weken dagelijks aan het prikken was, heeft de gyno mij deze maandprik aangeboden. Ik mocht namelijk niet gelijk weer verder en moest even een maand rustig aan doen. Anders zou ik nu al bijna 9 weken aan het prikken zijn. En dat wil niemand, denk ik. ;)

In een normale ivf poging is het, denk ik, niet handig om een maandprik te krijgen, omdat je niet precies kunt plannen wanneer hij weer uitgewerkt moet zijn. Bij een dagelijkse injectie kun je er mee op houden wanneer je wilt. Maar je kunt het natuurlijk altijd aan je dokter vragen. Wanneer gaan jullie beginnen met jullie eerste poging ivf?

Veel liefs,

Susan

Hey Susan!

Ik ben nu met de procedure bezig voor de eerste IVF. Dus ben aan de pil, en moet zondag beginnen met Decapeptyl te spuiten.

Ik begrijp jouw situatie inderdaad, wat vervelend zeg  :( hele situatie is al ellendig en dan ook nog endometriose waar je rekening mee moet houden.

Ik ga het allemaal maar over me heen laten komen, maar onbewust maak ik mij stiekem druk over de negatieve berichten over de Decapeptyl prik. Menopur vond ik in ieder geval geen probleem om te prikken en misschien valt het zondag allemaal reuze mee. En het is voor een goed doel!

Tja je gaat je zo in allerlei verhalen verdiepen, je wil je overal op voorbereiden. Alles is gewoon zo spannend wat er gaat gebeuren.  :o

Daarom is het fijn om af en toe een positief verhaal te lezen, net als Ditte zegt, daar kan je je aan optrekken!

Ha Jonna,

Dat snap ik best. Ik blijf het ook iedere keer spannend vinden als ik weer moet gaan beginnen. De 27ste heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis en dan hoor ik of we weer mogen beginnen. Maar je hebt gelijk, alle positieve berichten hier op het forum helpen om hoop te blijven houden.

Menopur heb ik nooit gehad, maar decapeptyl is inderdaad niet altijd een fijne prik. De ene keer gaat het wat makkelijker dan de andere keer. Wat kan helpen is om de spuit van tevoren uit de koelkast te halen en de plek waar je gaat spuiten te koelen met een ijsblokje. De vloeistof is dan niet zo koud en je voelt de prik wat minder. Dit heeft bij mij zeker geholpen.

Heel veel succes en ik hoop op een positief resultaat.

Veel liefs,

Susan

Hoi Jonna,

Ik heb zowel decapeptyl als menopur gespoten! De prikken vond ik persoonlijk wel ongeveer vergelijkbaar!

Waarbij ik menopur misschien nog wel iets pijnlijker vond, maar nog steeds ook wel te doen.

De beste tip is die van Susan: een minuut of 10 voor t spuiten uit de koelkast halen (dan spuit je het niet zo koud je lijf in!)

En ik wrijf altijd even over de spuitplek als t erin zit, dat verlicht ook wel een beetje!

Heel veel succes in ell geval! Wanneer is je eerste echo!

Hi meiden,

vandaag de tp gehad. Van de drie cryo's was er een direkt kapot. Een ontwikkelde zich perfect en een bleef er vanochtend achter. Vanmiddag had deze echter zijn achterstand ingehaald, waardoor mijn gyn erg verbaasd was. Dus heb nu een 8a embryo teruggekregen en bij de andere kijken ze hoe hij zich verder ontwikkeld, als het goed blijft gaan, gaat die weer de vriezer in! Jaja, wist niet dat dat ook nog kan. Maar kans is klein zei de gyn.

Nu dus de wachtweken in. Op 30 oktober mag ik testen.

Heb verder alle medicatie op een paar spuiten na gekoch, zodat ik zeker weet dat ik alles heb, ook als ik zwanger zou zijn, want met Duitse recepten is het moeilijk om in Nederland aan medicatie te komen...ook mijn eerste spuit granocyte laten zetten vandaag. Die moet ik nu twee keer per week zetten. Ben benieuwd,