Jump to content
Sign in to follow this  
Ditte

Broedkipjes September/Oktober 2014

Recommended Posts

Bedankt! Ik heb er in ieder geval nu een goed gevoel over, dus we zien wel. ::)

Vandaag weer naar huis gereden, dus nu beginnen voor mij echt de wachtweken...

Hi meiden,

Gisteren een beetje last van mijn rug gehad en wat steken in mijn zij gevoeld. Het klinkt als de vorige keer (hè ditte!), maar het hoeft niets te zeggen...

Het is toch wel een beetje vreemd om zegmaar openlijk zwanger te worden. Je krijgt weer van die vreemde en botte vragen...het is voor mij nu minder gestress, maar je zou toch verwachten dat mensen van mijn vorige behandelingen iets opgestoken zouden hebben....alleen voelt dat niet zo. De enige vraag die je krijgt is: wanneer mag je testen? Dat noemen ze meeleven... Niet hoe ging de behandeling? Heb je een transfer gehad? Heb je last van de medicatie? Hoe gaat het met je?....ach dit keer geen tranen alleen lichte irritatie en teleurstelling van mij in mijn omgeving...testdatum dus gewoon niet gezegd, anders hangen ze dan allemaal op de whatsapp en ben ik misschien wel hartstikke depri met negatieve test...dan zit ik niet op die whatsapps te wachten, dan wil ik gewoon lekker een dagje in bed janken...

moest ik effe van mij afschrijven...

He Conny, Hoewel het voor jouw gevoel minder gestress is, het is en blijft toch weer een heel circus van emoties en lichamelijk ongemak tijdens en na zo'n behandeling. Fijn dat er zo'n forum is waar je dat soort dingen ook lekker even kwijt kunt he? In ieder geval, sterkte de komende weken!

Knuffel van hier!

Inderdaad niet leuk als je die reacties krijgt.....ookal bedoelen ze het goed, ze kunnen zich niet echt verplaatsen in jouw situatie.

Voor jou nu weer genoeg spanning in ieder geval, hoop dat het gaat lukken!  :)

Vandaag lichte misselijkheid vanmorgen, of was het mijn verbeelding?  ::) En vanacht was onze zoon vaak wakker vanwege doorkomende tandjes en nu ben ik dus helemaal kapot, terwijl ik mij gisteren zo fit als een hoentje voelde... Misschien teveel gedaan...of zou het.... ;D voelde ik niet een steeje in mijn zij? Als mijn lichaam het nog een keer doet, dan zou het ....maar dat gebeurd dan natuurlijk niet... ;D

Het zou zo fijn zijn als het nu eens in een keer zou lukken, dan ven ik van het de hele mmm af...een derde kindje is voor ons geen must....hoef ik ook niet in Nederland bij een nieuw ziekenhuis te beginnen...peins, peins, peins.... ;D

Wat zijn die wachtweken toch fijn.... ::)

Hoi Conny, snap ik helemaal. Die wachtweken zijn killing. ;) Ik duim voor je dat het nu gelijk raak is!

Jonna, hoe gaat het prikken? Lukt het een beetje? Wanneer is je eerste echo?

Ik ben sinds gisteren ook weer begonnen met zelf deca te prikken. Maandag mag ik weer naar het ziekenhuis. Ben echt heel zenuwachtig. Zullen er nog steeds cystes in mijn eierstokken zitten? En zo ja, mag ik dan toch weer ivf gaan doen of heeft dat geen zin. Daarnaast blijft het de vraag of er bij een volgende poging wel eitjes zullen groeien. Kortom zit weer flink in de spanning.  :crap:

Veel liefs,

Susan

Hi Susan,

Pff zat net jouw tekst te lezen. Heb je iedere keer geen eitjes? Weten Ze ook waarom? Snap dat je heel zenuwachtig bent! Bij mij heeft het eten van eiwitten volgens mij een positieve invloed op de eitjes. Dus veel vlees, vis en (biologische scharrel!) eieren! Je mag tot vier eieren per dag zegt mijn diëtist!

Hoi Conny,

Nee, gelukkig hadden we bij de eerste poging ivf wel eitjes. We hadden uiteindelijk 5 embryo's, dus het kan wel. De gyno kan niet verklaren waarom er bij onze 2e poging geen eitjes groeiden. Het kan littekenweefsel zijn, doordat ik nu 2x een laparoscopie in mijn eierstokken heb gehad, maar het kan ook de Lucrin geweest zijn die nog niet helemaal uitgewerkt was. Het kan ook zonder aanwijsbare reden gebeuren, dus we weten het gewoon niet.

Maandag moeten we afwachten hoe het er uitziet, maar mochten we weer verder mogen, dan zal ik proberen te letten op het eten van eiwitten. Baat het niet, dan schaad het niet! ;) Ik vind het wel lastig wat voor vlees/vis wel mag en wat niet. Wat eet jij hiervan voornamelijk?

Veel liefs,

Susan

Susan, meid, heel veel succes maandag! Ben heel benieuwd. Ik hoop zo voor je op een positieve uitslag.

Conny, o o die vreselijke wachtweken! Voel je je nog steeds moe of heb je al wat meer puf. Ik was ook vreselijk moe in die weken. Die spanning van de wachtkweken hielpen ook niet echt mee toen. Hoelang moet je nog? Ik heb even gemist wanneer het was teruggeplaatst. Ik hoop dat je genoeg afleiding kunt vinden. Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent ik je omgeving. Soms denk ik als je het ook doormaakt dat je het alleen maar kunt begrijpen. Voordat ik begon dacht ik ook dat doe ik wel even, maar wat kwam ik bedrogen uit. Ik heb me er echt zo ongelofelijk hard in vergist. Daardoor heb ik nog meer respect voor iedereen hier gekregen. Sterkte hoor. Ook ik duim voor je!

Jonna, jij bent al begonnen met prikken toch? Lukt het een beetje? Heb je al een echo gehad?

Liefs Ger

Hi meiden,

Ik ben zo nieuwsgierig of het nu in een keer gaat lukken! Ik lees steeds terug in de wachtweken van onze zoon hier op het forum en heb een goed gevoel! Weer steken in mijn linkerzijde, heel af en toe een tikje gevoelige borsten en weer rugklachten onderin mijn rug... Zou het...? ;D ben wel een beetje moe, maar he ik werk momenteel niet en kan dus voldoende uitrusten, dat is wel anders dan de vorige keer!

Ik mag donderdag testen...

Ik eet biologische scharreleieren als ontbijt. Twee stuks. Mag er vier per dag. Verder mager rundvlees, kip en liefst vette vis zoals zalm (omega 3!) , maar ik eet ook witvisjes of tonijn. Eigenlijk mag je tot he positieve test alles (behalve alcohol en teveel cafeïne) zelfs een (medium) biefstukje is dan nog ok, vanwege ook het ijzergehalte. Het biefstukje werd zelfs door mijn arts aangeraden! Maar na een positieve test, mag je geen rauw vlees of rauwe vis meer en liever ook geen tonijn, vanwege de hoeveelheid giftige stoffen uit de zee in de vis. Naast de eieren eet ik twee keer per dag vlees/vis.

Liefs,

Conny

Hey allemaal!

Conny wat spannend!En wat duren de dagen lang dan he tot donderdag....pffff.

En Susan succes morgen he! Hopelijk is alles in orde.

@ Susan en Ger - het prikken van de Decapeptyl gaat heel goed! Ik heb gisteren mijn laatste anticonceptiepil geslikt, en ik moet het ziekenhuis bellen wanneer ik begin met menstrueren. Dan plannen ze de echo. En tot die tijd blijven prikken, en de Menopur gaat er dan ook bij komen.

Maar er gaat geen dag voorbij dat ik er aan denk in welk proces we zitten. Je kan het niet "even" aan de kant zetten. Maar verder gaat het goed  bij ons!

Ja, het duurt lang tot donderdag... ::)

Vannacht een uur wakker gelegen, ben maar wat gaan lezen. Deed mij denken aan mijn zwangerschap...vanmiddag, zeg maar nu, een beetje misselijk...of komt dat omdat ik chips gegeten heb en dat eigenlijk door mijn dieet bijna niet meer eet? Was het te vet?? Verder vanmiddag erg moe....

Ook stiekum vanochtend getest, was natuurlijk negatief...maar was dat omdat het negatief is of omdat ik gewoon veel te vroeg getest heb...wilde vroeg testen ivm bestellen van extra medicatie uit Frankrijk, die ik nodig heb als ik zwanger ben, maar wil niet 300 euro uitgeven voor niets....oh wat hopeloos...

@susan: ik duim voor je dat je gewoon verder mag morgen!

Guest Mak

@ Conny even volhouden nog....

@ Jonna, herkenbaar dat gevoel dat jet het niet even aan de kant kunt zetten...is er continu in je hoofd, hart en lijf. Sterkte!

@ Susan hoe was het vandaag, mag je door?

@Susan,

Dat van die weinig eitjes herken ik...ik had zelf ook altijd heel weinig eitjes.

Bij mij is daar ook geen oorzaak in gevonden.

Zowel voor als na mijn lapro is daar niks in veranderd.

Er was 1 arts, die zei dat mijn voorraad gewoon zo goed als op was en ik in de overgang zou raken.

Ik was toen 29, nu ben ik inmiddels 36 en net bevallen van onze dochter.

Wij zijn ruim 10 jaar bezig geweest.

Juist toen ik het volledig had opgegeven, bleek ik zwanger. :(

Voor alle meiden, die nog met lege handen staan, geef echt NOOIT op.  :love2:

Ik ben het helemaal met Pitbull eens: NOOIT DE HOOP OPGEVEN!!!!

Soms is het t enigste dat je hebt en dan is het goed dat he vertrouwen hebt in de kans die je hebt!

Zo, t orakel heeft gesproken

Vandaag weer getest, weer negatief. Ik denk dat het donderdag ook negatief zal zijn...ik baal ervan...moet ik weer zo'n heel traject in... :'( ik had gehoopt dat we nu gewoon eens veel geluk hadden!

Hallo meiden,

Conny, wat ontzettend balen. Zoals Ditte en Pitbull_lady zeggen is waar. We moeten gewoon doorgaan en hoop blijven hopen, maar ik snap helemaal dat je liever niet weer het traject in hoefde. Sterkte!

Ik heb gelukkig goed nieuws. De grootste cyste is weg! :sm52: Nooit verwacht, maar toch gebeurd. Er zit alleen nog een kleine cyste van 1 cm, maar dat is geen probleem. Baarmoederslijmvlies was ook rustig, dus ik mocht gisteravond al gelijk weer beginnen met gonal f. Als alles mee zit, heb ik over een week of 2/3 een punctie! Nu duimen, dat er eitjes groeien. Het hoeven er niet veel te zijn, als het er maar genoeg zijn om de punctie door te laten gaan! Duimen jullie met me mee?

Veel liefs,

Susan

Guest Mak

@ Conny: wat vreselijk..... Houd moed!

@ Susan: goed nieuws, ik duim mee!

:( Conny, wat rot. Hoop dat het toch echt een keertje gaat lukken voor je!

Susan wat goed om te horen! Ik duim zeker voor je!

He Conny,

Heb je vandaag nog getest? Het was nog aan de vroege kant toch?

Heel veel sterkte in ieder geval. Het leek tochbest gunstig, dus dan hoop je toch wel extra op een positieve test misschien..

Knuffel.