Jump to content
Sign in to follow this  
christel1703

decapeptyl bijwerkingen

Recommended Posts

Hoi dames,

Ik ben sinds 21-09-2014 decapeptyl aan het spuiten.  Het spuiten op zich valt me reuse mee.

En dat voor iemand die spuiten dood eng vond! Best wel trots op mezelf al zzg ik het zelf, mijn vriend ook gelukkig.

Ook ben ik gestopt met roken, ben van mening dat ik er zelf alles aan moet doen om deze kans optimaal te benutten.  En dat doe je niet naar mijn mening door vrolijk door te roken. Dubbel trots dus op mezelf!

Waar ik niet trots op ben is dat ik mezelf gedraag als een draak van een vrouw. Ben op het moment niet echt aardig en vrolijk tegen mijn mannetjr. Hij kan maar weinig tot niets goed doen. Ook ben ik moe, moe en nog eens moe. Afgelopen  zaterdagavond bijvoorbeeld ben ik om 19.00 uur al in slaap gevallen op de bank.  Niet echt gezellig dus.

Het ontbreekt me aan lust om iets te doen. Lachen is soms al te veel moeite. 

De zin in seks is ook naar een dieptepunt gekelderd.  Echt lekker voel ik me er dus niet bij.

De dingen waar ik "last" van heb komt dit jullie bekend voor?

Mijn vriend is overigens mega begripvol,  heel lief en zorgzaam en vooral apetrots dat ik iedere avond weer die spuit in mijn buik zet en elka dag weer rookvrij mijn bedje in kruip.

Liefs, Christel

Hallo Christel,

Welkom op ons forum. Je kunt ons alles vragen, geen vraag is ons te gek.

De bijwerkingen die je noemt, zijn heel normaal. De één heeft de klachten wat meer dan de ander, maar de klachten die je noemt zijn heel herkenbaar. Vermoeidheid, hoofdpijn, stemmingswisselingen, geen seksleven ;), het hoort er helaas allemaal bij. Zul je doorheen moeten. Fijn dat je man zo begripvol is, dat scheelt een hoop, want je kunt er gewoon echt niets aan doen. Ik vind inderdaad ook dat je best trots op jezelf mag zijn, want het is niet makkelijk om iedere avond weer zo'n naald in je buik te prikken. En ook nog gestopt met roken.  :sm5:

Veel liefs,

Susan

Guest Mak

Hi Christel.....kan heel kort zijn: toppertje!

Stoppen met roken en prikken...zeker iets om trots op te zijn.

Helemaal eens met susan. Alles heel herkenbaar.

Sterkte

Grtz Mak

Hey Christel,

Ben het ook helemaal eens met Susan en Mak. Het is ook niet niks al die hormonen gieren door je lijf dus vindt het maar niet gek dat je je zo voelt. Ik was ook heel erg moe. Sterkte en succes met alles. Schrijf hier maar lekker van je af, heb ik ook gedaan  ;) Trots blijven op jezelf hoor! Dat verdien je!

Liefs Ger

Hi christel,

Heel herkenbaar. Op de eerste dag dat ik voor mijn eerste behandeling ben gaan spuiten, ben ik ook gestopt met roken. Dat is nu meer dan twee jaar geleden. Even pittig, zeker samen met het spuiten, maar doorzetten hoor!

Mijn hormoonhuishouding is net weer normaal, na twee jaar (vier behandelingen in acht maanden, daarna zwangerschap en lange tijd borstvoeding) hierdoor geleefd te zijn. Maar het is het waard hoor! Ik ga nu weer aan de volgende behandeling beginnen, dus mijn man kan je er alles van vertellen! >:(

Hoi!

Inmiddels spuit ik 15 dagen decapeptyl.  En ik heb het idee dat mijn stemmingswisselingen beter worden sinds een paar dagen. Heb niet meer zo de neiging om "kattig" te doen ;-)

Kwestie van gewenning?

Morgen eerste echo,  ben zo benieuwd hoe we er voor staan. 

Heb nu ook pas echt het gevoel dat we aan de ivf "begonnen" zijn. Denk dat nu pas het besef komt. 

Groetjes Christel

Hoi Christel,

Wat kan je lijf raar doen vanwege die hormonen he?!

Ik ben ook een heks thuis, bij vlagen. Mijn man lacht er alleen maar om, wat het er niet altijd beter op maakt  >:(

Hihi.

Bij de 1e drie pogingen heb ik ook deca gebruikt en was ik ook altijd erg moe. In DD spuit ik menopur daarmee heb ik er minder last van.

Hopelijk heb je vandaag een goede echo en mag je verder!

Succes!!

Groetjes Ditte