Jump to content
Sign in to follow this  
Jonna

Hey hallo

Recommended Posts

Hey hallo,

Ik zal me even voorstellen.

Ik ben Jonna, 33 jaar en ik ga aan mijn eerste IVF beginnen.

Ontzettend spannend allemaal en het is fijn om ervaringen te kunnen lezen op deze site.

Mijn man en ik hebben al een lange tijd een kinderwens, en zijn sinds de zomer van 2013 helaas met regelmaat te vinden op de fertiliteitpoli.

Na de nodige onderzoeken is gebleken dat er (nog) geen oorzaak is dat het nog niet gelukt is, dus gestart met de IUI.

Na 6 pogingen, (waarvan de laatste 3 met Menopur prikken)

Helaas is het met IUI niet gelukt en is er besloten te starten met IVF.

Waarschijnlijk ga ik deze site vaak bekijken en misschien een topic starten om het een beetje van mezelf af te schrijven.

Voor iedereen die in hetzelfde schuitje zitten, ook heel veel succes! :)

Hallo jonna,

Welkom op deze site. Hier kan je al je vragen (en frustraties) kwijt. Genoeg ervaringen met verschillende ziekenhuizen en behandelingen! Onder het kopje wachtbankje zijn de mensen te vinden die momenteel in behandeling zijn.

Veel succes!

Hoi Jonna,

Van harte welkom op het forum!

Je kunt hier altijd al je vragen, ervaringen en onzekerheden delen!! We zijn inderdaad allemaal lotgenoten, dat praat vaak makkelijker dan met buitenstaanders die vaak geen idee hebben wat het inhoudt wanneer het niet vanzelfsprekend is om zwanger te raken.

Ik duim alvast voor je eerste IVF-poging!

Groetjes,

Ditte

Hoihoi. Ik ga nu prikken voor de zesde IUI poging (3ex met hormonen) en nu in gesprek over ivf. Ik voel met je mee en heb behoefte aan ervaringen te lezen en delen. Houd me op de hoogte!

Hoi Carrie,

Bij mij is het inmiddels gelukt!

Als je vragen hebt of gewoon wat wil weten kan je me altijd even een berichtje sturen hoor!

In ieder geval heel veel succes, en ik hoop dat het bij jou ook spoedig zal lukken

grtx

Hoi Jonna,

Is ivf gelukt??? Vertel vertel. Ik ga nu naar 6e x iui. Erna zou ivf zijn.

Hey Carrie,

Als je in het forum onder het onderwerp IVF kijkt, daar heb ik een eigen topic gestart toen ik met mijn 1e IVF ging beginnen. Kan je een beetje lezen hoe het mij vergaan is.

En ik ben zo blij dat ik dat traject gestart ben, ik ben een van de gelukkigen waar het na de eerste keer gelukt is. Er zijn helaas ook genoeg vrouwen waarbij het niet gelijk lukt, maar geef nooit de hoop op!

Hoi Jonna,

Ik ga kijken bij je topic. Hoe vond je de punctie gaan?

Hoeveel strips qua pil heb je gehad?

Morgen de 6e IUI en heb de pil al in huis maar hoop natuurlijk dat de IUI morgen positief zal uitpakken. Hoe voel je je nu?

Groetjes,

Carrie

Hoi Carrie,

De punctie wordt door de ene vrouw als pijnlijk ervaren, door de ander minder pijnlijk.

Ik werd eerst ff naar van de morfine die ik 20 min van te voren in mijn bil gespoten kreeg.

Verder voel je de 2 prikken bij de punctie wel, en de bedoeling is dat je natuurlijk wel met je bips op de stoel blijft liggen ondanks dat je pijn ervaart.

Eenmaal na de prik voelde ik het wegzuigen van de eiblaasjes verder niet, je kan het wel mooi meekijken op het scherm.

Ik heb maar 1 strip geslikt. In combinatie met Menopur. Op de helft van de strip kwam er ook nog een andere spuit bij (ben de naam even vergeten van het goedje) Dus dan zet je elke avond dus 2 spuitjes. In mijn geval eentje met 2x de dosis Menopur en die andere dus.

Ik las ook ergens dat je de Pregnyl rottig vond om te prikken.

Die andere spuitjes waren al kant en klaar gemaakt, en ik vond dat naaldje vervelender prikken.

Bij mij hielp het om met mijn wijsvinger de huid in te drukken bij de  "prikplek" en dan het naaldje op het strak getrokken stukje huid in te steken. Maar ook dat is voor iedereen weer anders.

De een wil liever de naad erin "gooien", ik drukte hem er rustig doorheen.

Hoi Jonna,

Bedankt voor je reactie. Ik heb op you tube filmpjes gekeken van de punctie en ziet er pijnlijk uit maar je krijgt morfine dus volgens mij ben je dan wel goed weg toch? Ik heb morfine gehad bij de mr-hifu en ik werd er goed wazig van. Ook wel goed natuurlijk. Hoeveel prikken voel je? 1 of 2? Hoe lang duurt de procedure?

Tja, ik heb zoveel vragen. Heb jij of anderen ook qua gezondheid nog eea aangepast? Ik drink en rook niet maatpak wel extra foliumzuur en de gewone dagelijkse vitamines.

Groetjes Carrie

Bij de IVF voel je 2 prikken, omdat er aan beide eileiders de eiblaasjes weggehaald worden.

Qua gezondheid inderdaad niet heel veel aangepast, ik rook en drink ook niet en eet gewoon normaal.

Natuurlijk wel foliumzuur!

Op het werk heb ik wel mijn diensten aangepast, omdat ik onregelmatig werkte. Toen ik het hele proces begon heb ik dan ook aangegeven dat ik geen nachtdiensten meer wilde, omdat dat je hele bioritme in de war gooit.

Hoi Jonna,

Ik heb afgelopen woensdag de punctie gehad. Ik vond het allemaal erg mee vallen. Maar dat kwam volgens mij meer door alle medicatie die ik had gekregen. Heb half liggen slapen. Ik had me op erger voorbereid en dus voor mijn gevoel viel het allemaal mee. Moet wel zeggen dat ik nadat de morfine was uitgewerkt thuis ik wel echt buikpijn heb gehad. Maar ja de paracetamol deed goed z'n werk. Afgelopen zaterdag zijn er twee embryo's terug geplaatst en nu dus afwachten. Dit vind ik persoonlijk het ergste deel van de IVF.

Hoe gaat het nu met jou? Hoever zijn jullie?

Groetjes, Mariska

Als het raak is het vervolg na die 2 weken is nog veel erger...je moet dan nog 3 weken wachten of je behalve zwanger, ook een kloppend hartje(s) aantreft.