Jump to content
Sign in to follow this  
Ro

Bumbo stoel ervaringen?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met de Bumbo stoel?

Ik hoor wisselende berichten, de een vindt het geweldig en de ander vind het niets.

Ikzelf sta haast op het punt om zo'n stoel aan te schaffen, maar hoor graag meningen voordat ik bv verkeerde beslissing neem.

Alvast bedankt voor de reakties.

Groetjes,

Ro

Hoi,

Nou hier een fan van de bumbostoel! wat hebben we dat ding veel gebruikt zeg! Vanaf 3 maanden kon hij er goed inzitten en wat vond hij het stoer om erbij te kunnen zitten. Lekker om zich heen kijken, beetje spelen...in het begin natuurlijk niet te lang. ik heb er ook een tafelblad bij, echt een uitkomst! hij kan nu sinds een week of 3/4 in de kindersteol zitten, maar voor die tijd niet. Dus eten deden we in de bumbo. Kon ik zo stukjes fruit en groente op zijn blad leggen, echtheel handig. Ik weet natuurlijk niet waar je over twijfelt en wat voor negatieve verhalen je hebt gehoord, maar wij hebben er alleen plezier van!

Ik gebruik hem ook onder de douche, zet je hem erin en afspoelen maar! Tip.....zet 'm niet in bad ermee hahahha, dan gaat ie drijven! Zette ik Tygo erin, schiet ie zo omhoog....tja. Wij raden het mensen echt aan. Zelf heb ik hem voor 15 euro op Marktplaats gekocht en nog 10 euro voor een nieuw blad (heb je ook met speelgoed eraan vast!!) We zeggen wel eens tegen elkaar dat die 25 euro erg goed besteedt is, nu konden wij tenminste ook eten!

Hier nog een fan!

Bij mijn eerste had ik de stoel niet, maar bij mijn 2e zoontje nu wel. Ik heb 'm van m'n vriendin gekregen, die had 'm niet meer nodig.

Ik zet 'm afwisselend in de wipstoel of in de bumbo. Te lang is nooit goed, maar aangezien mijn zoontje alles wil zien en beleven, zet ik 'm er telkens eventjes in. Het is ineens zo'n groot manneke nu ie in de stoel kan!

Wat zijn de tegengestelde berichten die je hebt gehoord?

De negatieve ervaringen die ik heb gehoord zijn dat het niet goed zou zijn voor heupen, rug en bekken en dat kids 'gedwongen' worden om te zitten, ook al zijn ze er nog niet aan toe. Een valkuil zou dus kunnen zijn dat ze door de ouders te vroeg in de bumbo gezet worden, oftewel voordat ze goed en wel kunnen zitten. Heb gehoord dat je de bumbo het beste kunt gebruiken vanaf ca. 6 maand.

Dit is wat ik gehoord heb, maar goed; alle ervaringen zijn welkom!

Ro

ah, ja dat heb ik ook gehoord. Tja, ik heb ook een baby Bjorn buikdrager, en daar lees ik ook over dat het niet goed is voor de heupjes enz.

Mijn insteek is dat, zolang je dingen met mate doet, het niet veel kwaad kan. Ik zet mijn zoontje sinds een paar weken in de bumbo, maar telkens een paar minuten. Als je je kind van drie maanden oud er een uur in zet, dat kan volgens mij nooit goed zijn! Maar ik doe een minuut of vijf, en bouw het zo op.

Je merkt vanzelf wel als je kind meer kan, gewoon gezond verstand gebruiken.

Op Marktplaats worden ze regelmatig aangeboden, en aangezien ze van materiaal gemaakt zijn dat niet te slopen is, doe je er geen slechte koop mee.

Ben benieuwd wat je doet!

Maar volgens mij heb je nog even de tijd om te beslissen..van de zomer toch?

Wil inderdaad op marktplaats gaan struinen. Hoeft van mij niet nieuw te zijn.

Ik kende de Bumbo al van het Kinderdagverblijf. Onze zoon Herald heeft er echter nooit ingezeten, omdat hij te oud was om hier in te zitten (bijna 2 toen het Kinderdagverblijf de bumbo ter beschikking had)

Ik heb inderdaad nog wel even om te shoppen, ben net voor de zomervakantie uitgerekend (19 juli)

Groetjes en alle meiden bedankt voor de reakties tot dusver,

Ro

Hoi

Hier ook een fan, wij hebben de bumbo eigenlijk alleen in de douche gebruikt.

Toen onze dochter 3 maanden was hebben wij er 1 aangeschaft en het is zo gemakkelijk onder de douche.

Ik raad hem iedereen aan!

Gr. Anjer

Ja je moet hem inderdaad wel met mate gebruiken! Maar dat is met alles toch?  Je kunt hem vanaf 3 maanden gebruiken tot ze er niet meer goed in zitten. Bij ons was dat tot 7 maanden, toen ging hij er mee omvallen, overhellen..wij hadden hem met eten op de bank tussen ons in. vanaf 7 maanden kunnen de meeste ook wel redelijk zitten (met ondersteuning) dus ga je vaak toch over op de kinderstoel. En ja, marktplaats is ideaal voor de aanschaf. Nieuw kopen is echt zonde hoor, je kunt er zo lang mee doen! Ik verkoop die van ons nog niet. Wie weet ooit nog eens voor een 2de en onze buren verwachten in maart weer een zoontje, dus kan ik hun er ook nog blij mee maken.

Ik had 'm op de opvang gezien, maar toen niet zelf aangeschaft. Daar eigenlijk spijt van gehad, en nu heel blij met m'n lieve vriendinnetje dat die van haar gewoon aan ons heeft gegeven.

Het is gewoon fijn materiaal. M'n oudste loopt er ook voortdurend mee te slepen en hij krijgt alles stuk, behalve de Bumbo stoel!

Ik zou 'm gewoon kopen Ro, voor 15 a 20 euro heb je er een op mp, en je kan 'm voor hetzelfde bedrag weer verkopen.

Leuk hoor, een zomerkindje!

Ik houd marktplaats goed in de gaten, maar daar worden biedingen op gedaan momenteel van boven de 35 Euro. Dit is mij net iets te gortig. Maar goed, ik heb nog tijd genoeg..

Ro

Boven de 35? Da s belachelijk, kun je m net zo goed nieuw kopen. Inderdaad goed in de gaten houden, je hebt tijd genoeg.

De stoel die ik gekocht heb was ook zo duur op marktplaats. Ik heb gewoon gemaild ondanks de biedingen, dat ik er 15 euro voor wilde geven en hem gelijk kon halen. Veel mensen die biden laten niets meer van zich horen...dus misschien het proberen waard?

:@ Imarleen, bedankt voor de tip.

Ik zal gaan bieden, maar als er al zo'n hoog bod staat kan het natuurlijk niet. Dan moet ik maar mailen.

Andere dames, bedankt voor de reakties. IK BEN OM! Ik ga er WEL 1 kopen.

Ro

Dat kan bijna niet anders na al die positieve reacties haha

Ik zou kijken naar de stoel die er het langst op staat, die zijn meestal wel eager om m kwijt te raken. Succes!

goed idee!!!

hier nog een fan! en idd niet stuk te krijgen haha wat wil je nog meer!

fijne zwangerschap en dat jullie wondertje straks maar mooi mag zitten in die bumbo!