Spring naar bijdragen
Jonna

Jonna's IVF traject

Aanbevolen berichten

Ook ik maak maar even een nieuw topic aan. Mijn vragen/verhalen onder andermans verhalen is niet zo netjes natuurlijk  ;D

Eind september is er besloten dat ik het traject voor een IVF behandeling in ga.

Dit betekende voor mij dat ik 5 oktober moest starten met de pil (die ik sinds 2009 niet meer slikte) en afgelopen zondag de eerste Decapeptyl geprikt.

Eerst maakte ik me druk om de Decapeptyl, ondanks het feit dat ik al 4 maanden Menopur heb moeten prikken. Maar al met al valt het mee. Wel een paar keer een nieuw plekje zoeken (Ik "jas" hem er niet in zeg maar, ik druk altijd lichtjes en merk dan vanzelf of het plekje goed is en of ik de naald door kan prikken. Is misschien niet de beste manier maar voor mij werkt t  ;D)

Wat me vandaag wel opviel, was dat ik wat donkere afscheiding had en ik vroeg mij gelijk af of dat wel goed is? Of kan dat kloppen, omdat je lichaam nu opeens vanalles weer toegediend krijgt?

Verder zijn er momenteel 5 vriendinnen die het weten, 3 van het werk en 2 prive. Mijn ouders weten niet dat ik er mee bezig ben. Ben erg benieuwd of er meer mensen zijn waarvan bijvoorbeeld de ouders het niet weten? Ik zeg altijd tegen iedereen die ernaar vraagt : "als het komt, dan komt het" en hoop er dan vanaf te zijn. Vooral mijn ouders heb ik altijd spontaan willen vertellen dat ik zwanger ben, niet dat ze het hele traject al weten. Eigenlijk kan ik niet goed uitleggen waarom ik het niet vertel....

In mijn vriendinnengroep is bijna iedereen moeder, en sinds vorige maand weet ik dat de een na laatste vriendin ook zwanger is. Dat hakte er bij mij erg in, het besef dat ik de enige was die dat geluk nog niet heeft gehad.

Nou, dit was even mijn verhaal, ben ik het even kwijt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi jonna,

Pff vier maanden menopur?nik heb dat max 10 dagen gespoten. Waarom moet jij dit zo lang spuiten? In jouw geval kan ik niets over de die donkere afscheiding zeggen...sorry.

Mijn ouders, vrienden en een enkele collega weet dat ik een behandelingen gehad heb en nu ook weer bezig ben. Ook omdat ik alle vragen zat was en liever over mogelijkheden wilde praten....ook dat je de laatste bent, dat gevoel dat je dan krijgt, ken ik. Mijn broer en zussen hadden allemaal al kinderen en toen werd ook mijn schoonzus nog zwanger! Ik had altijd gedacht dat ik eerder zwanger zou zijn. Ik ben dagen depressief geweest en heb veel gejankt!

Succes met je behandeling!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien heb ik het een beetje verkeerd geplaatst, maar ik bedoelde dat ik voor 3 x IUI de Menopur moest prikken, dus dat is inderdaad rond de 10 injecties per keer en dan nog een maandje helaas voor niets, ging de IUI niet door.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik de hele strip anticonceptie geslikt, en prik ik alweer wat daagjes de Decapeptyl.

Gaat trouwens helemaal goed, het prikken van de Decapeptyl! Misschien ook omdat ik veranderd ben van "methode". Ik druk nu de huid in met een vinger, zodat het gedeelte waar ik wil prikken strak staat. Werkt bij mij beter dan een huidplooi tussen 2 vingers pakken.

Nu was de schatting volgens het schema dat ik vandaag zou starten met menstrueren, maar dat is nog niet het geval. Dus nog even afwachten, en wanneer dat zover is dan kan ik gelijk bellen voor het maken van een echo.

Toch alweer een maandje voorbij sinds de beslissing tot overgaan op IVF, en dat is toch wel weer snel gegaan (achteraf dan he?!)

Ik ben enorm zenuwachtig voor alles wat komen gaat, aan de ene kant hoop je op een succesvolle IVF, aan de andere kant weet je dat het percentage van slagen niet super hoog is. Maargoed, altijd nog hoger dan wanneer je op de oude manier zou door gaan denk ik dan.

Ook ben ik erg benieuwd hoeveel eiblaasjes ik ga aanmaken die onderzocht worden. Raar eigenlijk, dat in dit proces eigenlijk pas ontdekt wordt of je wel bruikbare eiblaasjes aanmaakt!

Want op de echo zie je wel dat je eiblaasjes aanmaakt, maar niet of ze een inhoud hebben.

Zo, dit was mijn gedachtengang weer eventjes.

Dikke knuffel voor iedereen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag de echo gehad, 6 eiblaasjes links en 5 eiblaasjes rechts te zien tot nu toe.

Ze moeten nog even doorgroeien, en dan woensdag weer een echo.

Zo ontzettend spannend allemaal!

Ook het prikken van de decapeptyl en menopur gaat goed, heb nu een beetje een gestipte buik, maar heb gelukkig geen pijn tijdens het prikken. Ben ik er toch handig in geworden het afgelopen half jaar  ;)

Ben wel een keer vergeten te prikken! Ik prik meestal rond 19.00 uur, maar vorige week was het 22.00 uur, zegt m'n man:"had je al geprikt?" ...... *&%$-piep-

Nou als de echo goed nieuws brengt woensdag, verwachten ze dat ik maandag 17 november de punctie heb.

Denk dat ik die dag vrij neem, zijn er hier vrouwen die diezelfde dag wel naar het werk gegaan zijn? Hoe is dat bevallen?

Succes allemaal!  :-*

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi jonna,

Ik ben op de dag van de punktie (en de twee dagen erna) nooit wezen werken. In Duitsland mocht ik mij zonder problemen ziek melden. De punktie is volgens mij wel pijnlijk (ik heb narcose gehad). Daarna heb je flinke buikpijn van alle wondjes in je buik....dus geen drukke dingen plannen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Jonna,

Mooie score hoor! Hopelijk blijven ze goed groeien en heb je inderdaad 17 november de punctie!

Dapper dat je overweegt te gaan werken na de punctie. Ik zou het je niet aanraden... De punctie is toch een ingreep(je), waar je lijf even van moet herstellen, dus een dagje (of 2...) rustig aan doen is geen overbodige luxe. Bovendien zul je hoogstwaarschijnlijk ook pijnstilling krijgen, waardoor je op de dag zelf niet mag auto rijden, machines bedienen of belangrijke beslissingen mag nemen. In Duitsland ga je zelfs even onder volledige narcose!

Bij mij vielen de puncties over het algemeen mee qua pijn, maar ik had daarna altijd nog wel een paar dagen last van spierpijn.

Nog een paar daagjes! Succes alvast,

Liefs Ditte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He Jonna, klinkt goed! Na de punktie zou ik niet gaan werken als ik jou was. Je weet nooit of je later last hebt van napijn of niet.

Succes in ieder geval!

Liefs,

Sannie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Jonna,

Dat klinkt inderdaad goed. Het duurt nu niet lang meer. Spannend.

Ik ben het eens met de andere dames. Ik zou de eerste dagen gewoon lekker rustig aan doen. Het verschilt heel erg per persoon hoe iemand op de punctie reageert, maar de meesten hebben de eerste dagen wel klachten. Je kunt altijd nog beslissen om wel te gaan werken.

Succes!

Veel liefs,

Susan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hey hallo,

Vandaag de derde echo van deze week gehad. Veel eitjes te zien, en ik mocht bloed laten prikken.

En ja hoor, de waardes waren dermate goed dat ik a.s. maandag voor mijn eerste IVF punctie ga!

Ik wist al een beetje dat het waarschijnlijk maandag of dinsdag ging worden maar als je het dan letterlijk aan de telefoon verteld wordt dan komen de zenuwen weer omhoog.

Dit is allemaal nieuw voor mij, dus hoop dat het goed zal gaan, en dat ik er niet zoveel last van heb.

Maar het is voor een goed doel, dus even op de tanden bijten dan maar  :)

Ben nog naarstig op zoek naar een vriendin die mij op kan halen na de ingreep, aangezien mijn man met de eitjes naar het VU Amsterdam moet rijden en mij voorlopig niet op kan halen.

Niet veel mensen weten dat ik ermee bezig ben, ook mijn familie niet, dus dan is er niet veel keuze uit personen die jou op kunnen halen  :o

Wordt vervolgd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Jonna,

Goed nieuws. Fijn dat de punctie nu zeker is.

Mag ik vragen waarom jouw eitjes naar Amsterdam gebracht moeten worden?

Heel veel succes maandag.

Veel liefs,

Susan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Susan!

Dat komt omdat ons ziekenhuis de bevruchting van de eitjes niet zelf doet...helaas.

De iui en de punctie wel, alleen bij ivf werken ze samen met het VU Amsterdam.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi jonna,

hoe is de punctie gegaan? hebben ze veel eitjes kunnen halen, en ben je nog gaan werken.

ik heb de punctie gehad onder plaatselijke verdoving en heb er heel veel last van gehad ik heb echt 2 dagen niet gewerkt.

maar eerlijk gezegd ben ik alle pijn alweer vergeten van de punctie ik ben nu namelijk 26 weken zwanger van ons eerste wondertje na 6 jaar.

het was onze eerste icsi poging en was ook echt overdonderd dat het gelijk de eerste x gelukt is.

hoop dat het jou ook hoop geeft.

ik ben echt benieuwd me duimen draaien voor je.

liefs esther

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Esther,

Punctie is goed gegaan!

Werd wel super naar van de morfine prik  :o

En natuurlijk was het even pijnlijk, maar de hele ingreep was zo voorbij. Verder merk ik nu - 18.25 uur- dat het gebied bij mijn eierstokken wel pijn gaat doen.

Ik ben benieuwd hoe het morgen zal gaan! Mijn man is dus met het koffertje naar het VU gegaan, en daar kreeg hij na onderzoek te horen dat er 8 goede eitjes zijn. Nu moet ik a.s. donderdag bellen, om het tijdstip te horen voor de terugplaatsing op a.s. vrijdag!

Zo spannend weer!

Was de terugplaatsing bij jou gevoelig? Of valt het in het niet bij de punctie?

Voor de TP moet ik trouwens naar het VU....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Jonna,

Wat fijn dat de punctie meeviel! En wat een mooie score!

Dat zit vast wel snor!

De terugplaatsing is pijnloos! Dus een peuleschil vergeleken met de punctie!

Het enige vervelende vind ik altijd dat je met een volle blaas moet komen... Vooral als je dan ook nog een half uur moet wachten  :o

Maar als dat het ergste is...

Succes alvast voor donderdag!!

Liefs Ditte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Ditte, ik had inderdaad vernomen dat ik maar wat moet drinken voordat ik onderweg ga naar het ziekenhuis  :D

Ga je daar last van hebben bij het inbrengen? Dat ik het niet kan inhouden?....haha.

De punctie was dus dinsdag en ben woensdag wel weer gaan werken. Nou, dat viel soms wel tegen met bepaalde bewegingen en veel prikjes hier en daar. Ben dus gisteravond lekker vroeg op bed gaan liggen.

Vandaag weer gewerkt en het gaat een stukje beter. Toch wel onderschat hoor die punctie!

Ook die morfinespuit...erg leuk als je een wachtkamer in komt en daar ligt een vrouwtje die de spuit al een kwartier daarvoor hebt gekregen en die zich dan zo onwel voelt. Leuk vooruitzicht  :o

Vanmorgen gebeld, blijkt dat ik morgen om 15.00 uur voor de TP mag. Spannend!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi jonna,

De laatste keer moest ik al naar het toilet toen ik de operatiekamer in ging. Toen was de arts nog 45 minuten met iets anders bezig, dus zei op een gegeven moment, wat is handig? Blijf maar hier, hij is er zo. Dus toen kwam de arts (hiervan niet wetend) en maakte een echo en zei: mevrouw gaat het nog? Uw blaas is wel erg vol! ;D maar ging prima, geen ongelukjes en ben zelfs pas ongeveer een uur daarna naar het toilet gegaan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar ben ik weer  :)

Gisteren de terugplaatsing gehad.

Van de 8 eitjes bleken er 6 goed te zijn, degene die gisteren teruggeplaatst is was 6-delig.

Het stelt misschien niet veel voor, maar wat ik erg leuk vond is dat ik een afdruk van de echo mee kreeg na de TP.

Je zag best duidelijk waar in je baarmoederslijmvlies het embryo geplaatst is, dus dat was een mooi bewijsje!

Nu natuurlijk hopen dat de eerstvolgende afdruk komt wanneer ik zwanger ben!

Heb ook gelijk even een foto gemaakt van de embryo, die ze op een computerscherm lieten zien. Allemaal kleine dingetjes maar ik vond het erg fijn, en het maakte zo'n behandeling wat persoonlijker.

Ze helpen daar natuurlijk vrouwen aan de lopende band, en ik ervaarde het als prettig dat er telkens geverifieerd werd wie ik was en waar ik woonde voordat ze iets toonden op het scherm of voordat ze de spuit erbij pakte.

En de foto's zijn een houvast, en toon je toch al trots aan de personen die weten dat je met zo'n spannend en slopend proces bezig bent.

Natuurlijk weet ik dat er 30% kans is, maar ik probeer superpositief te blijven.

Ik vond het de afgelopen 2 weken de meest emotionele weken van de afgelopen 1,5 jaar dat ik bij de fertiliteitspoli loop.

Je weet dat je gaat starten met IVF, en doet veel "voorwerk".

Dan komt het moment dat ze telkens controleren wanneer de punctie kan plaatsvinden. Ik moest op maandag woensdag en vrijdag.

Dan afgelopen week de punctie gehad, veel spanning daarvoor.

Ik was zo blij toen het gisteren DE dag was!

Zelfs mijn man zei het, dat hij de afgelopen 2 weken wel slopend vond. Vond ik wel lief toen hij dat zei, want ik uit dat niet zo snel, dus het is fijn om te weten dat we er beide zo over denken.

Nu staat gepland dat ik 4 december bloed moet prikken, dus we wachten het weer af!

Knuffel van mij

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

OMG, ik kan gewoon niet meer wachten, wat een verschrikkelijke week zeg met dat wachten.

Ik heb 21 november de TP gehad, en morgen moet ik bloed laten prikken.

Ik had dit onder een ander onderwerp ook al verteld, maar ik moet mijn zenuwen momenteel even kwijt!

Het kan alle kanten op. Aan de ene kant merkte ik dat ik menstruatiepijntjes heb, en soms wat lichtgekleurde afscheiding. Sinds dat moment weiger ik nog "te kijken" als ik naar het toilette ga. Gewoon Utrogestan erin en hoppa, weer de wc uit  ;D

Ik wil het zo graag, net als iedereen op dit forum graag wil dat het ooit eens lukt bij zichzelf. Dus ik weet ook dat de teleurstelling erg groot zal zijn. En natuurlijk zal er een maand wachttijd tussen zitten voordat je voor de tweede kans gaat (en dan nog weet je niet of de 2 die bewaard zijn, goed zullen ontdooien)

Dus aan de ene kant denk ik aan de negatieve dingen, maar ik denk ook aan:

Goh, ga ik al vertellen dat de bloedtest positief is? Want helaas gaat het bij sommigen na een aantal weken toch nog mis.

Stiekem ook al wezen struinen voor leuke namen....

Zucht, ik ben het even kwijt, en hou jullie op de hoogte

:-* :-* :-*

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast tanja1969

hey Jonna,

tis en blijft een spannend trajects in al zijn stadia's

wij kregen ook een fotootje mee van het embryootje wat ze tp deden, die zitten allemaal

in onze ivf/icsi map.

en ook onze eerste echo's erin maar bij ons ging het tot 3x toe fout.

spannend morgen de bloedtest, wij testten zelf altijd de dag voor onze bloedtest.

bij ons waren de 3 positieve testen ook positief bij de bloedtesten

mijn duimen draaien voor jullie dat jullie morgen een positieve bloedtest hebben

liefs Tanja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi jonna,

Je kan morgenochtend natuurlijk zelf even een testje doen, dan weet je al zo goed als zeker wat de uitslag van het telefoontje wordt en kan je je daar ook een beetje emotioneel op voorbereiden(zodat je bijvoorbeeld op je werk niet in janken uitbarst..)

Succes!!

P.s. Ik zou de uitslag alleen aan mensen vertellen, die weten dat je in dit traject zit. De rest op zijn vroegst na 8 weken...of 13 weken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast tanja1969

succes Jonna,

mijn duimen draaien , had je overigens zelf al een testje vanmorgen gedaan??

spannend we horen het strakjes wel

liefs Tanja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi hoi,

Nee nog geen testje gedaan, durf het op een of andere manier niet!

Stom he, slaat nergens op maargoed.

Ik mag om 13.00 uur bellen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

;D ;D ;D

Ik ben om 11.00 uur al gebeld, dat ik zwanger ben!!!!!

Kan het nog steeds niet geloven!!!! Daarna gelijk een testje gedaan haha, heb ik zelf ook iets toonbaars.  ;)

Het is natuurlijk nog heel pril, en leef nu toe naar 24 december. Dan moet ik komen voor een echo.

Helaas komt het voor, op welke manier je ook zwanger raakt, dat het nog mis gaat dus het is EN vreugde EN terughoudendheid.

Heb zo gehuild toen ik ophing!!! Was de eerste 10 minuten niet aanspreekbaar voor mijn man, echt, ik kon niet meer stoppen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie