Jump to content
Sign in to follow this  
Susan

Broedkipjes november/december 2014

Recommended Posts

He Ditte,

Herkenbaar die gevoelens hoor... Laat je vooral goed informeren door de gyn wat de voor- en nadelen zijn van beide mogelijkheden. En bedenk dan dat iedereen voelt het weer anders. De ene persoon vindt het het beste om de miskraam op te wekken of af te wachten waardoor je lijf het zelf 'afstoot', sommigen helpt dat bij de verwerking van toch een hele nare ervaring. Ook onze verloskundige vindt dat de beste manier bleek later toen we er weer kwamen in verband met deze zwangerschap. Maar niet iedereen zit hetzelfde in elkaar wat dat betreft. Persoonlijk leek mij dat toen echt heel verschrikkelijk en was (en ben) ik blij dat ons door de gyn ook meteen de optie voor een curretage werd gegeven. (Hoewel bij ons de keuze was om af te wachten tot het spontaan gebeuren zou of een curretage en het dus net weer even anders ging dan de opties die jullie worden geboden lijkt het)... Bij afwachten weet je namelijk niet wanneer het gaat gebeuren.

Bij ons in het ziekenhuis deden ze trouwens niet aan het opwekken met die pillen, omdat dat volgens hen wel eens niet in een keer volledig lukt. Ik moest die pillen wel nemen ter voorbereiding op de curretage en ze begonnen op het moment dat ik naar de ok ging wel al te werken...

Hoe dan ook, luister naar jezelf en heel veel sterkte de komende dagen!

Dikke knuffel!

Hoi ditte

Ik heb zelf ook een miskraam gehad ze noemen het anders

we hebben toen 2 keer het hartje zien kloppen de derde keer was het stil

ik had ook zoiets van er zit iets doods in mijn buik

ik ben gecuriteerd ik vond het ideaal zal ik niet al dat bloed rnz mijn zus heeft tabletten gedaan die kon als nog nog als over kop naar het ziekenhuis om gecuriteerd te worden

Gr marietje

Vandaag de punctie gehad.

Maar we begonnen met een echo, om te kijken of het er allemaal nog goed uit zag gezien het afgelopen weekend.

Gelukkig zat alles nog op z'n plekje en kreeg ik een morfine spuit in mijn bil  :o

Daarna werd ik naar een andere kamer gebracht waar ik moest wachten. Daar bleek ook een stel te zitten, en die vrouw lag erbij alsof ze onwel was. Nou, dat is voor je gemoedstoestand niet heel positief  ???

En inderdaad, na 5 minuten werd ik me toch een partij naar op die stoel, het zweet stond overal. Heb ook totaal geen ervaring met morfine en de werking ervan. Na 2x zo'n vlaag van onwel worden te hebben gehad trok het weg gelukkig.

Verder ging de punctie daarna goed, en natuurlijk zijn het nare prikken die je voelt, maar al met al is het te doen.

Mijn man is vervolgens naar het VU gegaan met een koffer met daarin mijn eitjes. Op de afdeling vertelden ze dat wanneer er een man met het openbaar vervoer moet dat ze de koffer dan in een sporttas doen. Anders zou je wel eens mensen kunnen krijgen die denken dat je met een bomkoffer in de trein zit  ;D 

Zo supersonisch ziet het eruit.

Ik werd opgehaald door een vriendin, echt top, want die andere vrouw moest wachten op haar man in het ziekenhuis. Vond het heerlijk om gelijk naar huis te gaan!

Er blijken 7 goede eitjes te zijn, dus daar ben ik heel blij mee.

Donderdag even bellen voor het tijdstip van de terugplaatsing, die vrijdag zal gaan plaatsvinden.

Alles komt zo dichtbij nu!

Knuffel van mij

Hoi Jonna,

Blij voor je dat het goed is gegaan. Rust maar lekker uit en laat je maar goed verwennen ;)

Hallo meiden,

Helaas onze poging is weer mislukt. :'( Ik ben maandag ongesteld geworden. Gisteren wel moeten testen, maar zoals verwacht. Negatief. Over 2 weken moet ik weer naar het ziekenhuis voor een echo, want doordat ik nu ongesteld ben kunnen er weer cystes in mijn eierstokken zitten. We moeten dus even afwachten hoe de echo dan is en dan weten we of we in januari verder kunnen gaan voor de volgende poging. Ik hoop natuurlijk van wel, want dan mogen er 2 embryo's teruggeplaatst worden en daardoor maken we natuurlijk meer kans.

Maar al met al was het het toch wel weer even flink slikken. We hoeven geen groot gezin, maar we zouden zo graag tenminste 1 kindje willen. Het voelt gewoon niet compleet zo met z'n tweetjes. :'(

Veel liefs,

Susan

Hi susan,

Wat vervelend! Je het iedere keer die hoop en wordt dan weer teleurgesteld...laat je even lekker verwennen en huil het er allemaal uit, dat lucht op en dan kan je je weer opladen voor de volgende poging!

Dikke knuffel,

Conny

Hi meiden,

In ben vorige week naar de intake geweest in het voor ons nieuwe ziekenhuis. Gesprek was prettig open, maar de arts moest van alles nog in het team bespreken, omdat wij in Duitsland vier high tech icsi's gehad hebben en zij waarschijnlijk niet een zelfde behandeling als onze succesvolle behandeling kunnen geven. Een week later ook deze terugkoppeling gehad en eigenlijk zegt de arts dat ze ons aanraadt om niet in dat ziekenhuis te beginnen om teleurstelling te voorkomen.

Nu gaat dus langzaam Gent een realistische keuze worden voor onze eerste icsi voor een brusje. Had toch niet echt verwacht dat we zo snel al uit zouden kijken naar een behandeling weer in het buitenland. Verzekeringstechnisch is België nu voor ons goedkoper denk ik, omdat ik in Nederland en België een volledige vergoeding krijg en doordat ik al in Duitsland verzekerd ben, daar maar de helft (Duitse verzekering)...dus nu naar mijn zorgverzekering bellen en kijken wat de mogelijkheden zijn....

Hey Susan,

Wat klote zeg, zo dat mag ik best even zeggen.

Inderdaad, je hoopt gewoon op n klein wondertje en dan toch weer menstrueren :-(

Sterkte en hou hoop!

Ik ben nu ook aan het wachten, 4 dec zou ik bloed mogen laten prikken. Maar ik merk dat ik wat krampjes krijg en last van mijn onderrug, dus ik ben ook wel bang om ongesteld te worden... Ik kan niet anders dan afwachten

Dank je, Jonna. Gisteren moest ik alweer terug naar het ziekenhuis om een injectie te krijgen om mijn cyclus weer tot rust te brengen. Ik heb nu weer een maanddeposito Decapeptyl gekregen, omdat ik hier de vorige keer ook goed op reageerde. Over 2 weken terug komen en dan hopen dat het mee valt met de cystes. Ik voel me gelukkig al iets beter dan begin van de week, maar het blijft natuurlijk moeilijk.

Krampjes/last van de onderrug hoeven trouwens echt niets te zeggen, hoor. Het kan gewoon raak zijn. Ik blijf voor je duimen en hoop dat jij meer geluk hebt.

Veel liefs,

Susan

@Susan, mag jij (wanneer je 2 weken verder bent met de Decapeptyl) gelijk weer voor een TP, als er geen cystes zijn?

Of heb je een rust periode ertussen?

Hier gaat het zijn gangetje. Ben af en toe gewoon doodmoe van de spanning. Al wel wat lichtgekleurde afscheiding geconstateerd  :(  Dus ik vrees het ergste.

Maar ik kan alleen maar wachten op 4 december, dan heb je pas zekerheid

Hoi Jonna,

Er moet inderdaad een rustperiode van een maand tussen zitten. Dit is altijd zo na een punctie. Omdat een punctie een behoorlijke impact op je lichaam heeft, moet je een verplichte rustpauze nemen van een maand. Tenminste dat was bij mij in ieder geval wel elke keer het geval, ondanks of er weer cystes waren.

Toen ik bij mijn vorige poging van de ene cryo-tp naar de volgende cryo-tp ging zat hier wel minder tijd tussen.

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Niets vervelenders dan die rotwachtweken. >:( Vooral als je een beetje twijfels begint te krijgen, maar geef de hoop niet op. Zolang je nog niet echt bloed verliest, kan alles nog. Bij mijn laatste poging gaf de assistente zelfs aan, dat ze weleens mee gemaakt had, dat vrouwen echt aan het vloeien waren en toch nog zwanger. Je weet het pas echt zeker op de 4e. Sterkte en ik blijf voor je duimen!

Veel liefs,

Susan

Hallo meiden,

Goed nieuws!  :D Vandaag weer voor een echo in het ziekenhuis geweest en het aantal cystes valt mee. Het zijn 2 kleintjes die misschien bij mijn volgende controle al wel weer weg zijn, dus we mogen eind van de maand poging nr 3 starten! Als alles er dan goed uitziet, dan mag ik begin januari weer met de gonal f starten en heb ik halverwege januari de punctie. Ik hoop dat alles er dan goed uitziet, maar voor nu is het in ieder geval positief en mogen we weer een poging wagen!

Hoe is het met jullie? Zijn er nog meiden die ook binnenkort (weer) gaan starten?

Veel liefs,

Susan

Hoi

We hebben vanmorgen onze eerste echo gehad het zag er goed uit ben nu 7 weken en 5 dagen zwanger

22 dec naar de verloskundige

Succes iedereen

Gr marietje

Susan, goed nieuws! Dus 2015 gaat weer positief van start.

Is toch NOG een extra ding waar jij je druk om moet maken, die cystes, dus fijn dat ze klein zijn en waarschijnlijk weggaan!

Marietje, wat leuk, alweer ruim 7 weken zwanger! Ik kan ook niet wachten tot 24 december, dan ben ik ook 7 weken. Hoop enorm dat alles goed blijft gaan.

Ja erg postitief :D, maar ik ben ook wel weer zenuwachtig. De 30ste mag ik weer voor een echo naar het ziekenhuis.

Aankomende zaterdag heb ik een afspraak staan met een vriendin die net bevallen is. Super natuurlijk, maar ik moest wel even slikken. Ze is 1 van mijn beste vriendinnen, dus ik ga zeker, maar heb er wel erg veel moeite mee. Ik ben echt heel erg blij voor haar en ik moet hier even doorheen. Hoe gaan jullie hier mee om?

Veel liefs,

Susan

Hey Susan,

Ik ben altijd naar alle bevallen vrienden en familie gegaan.

Mn gevoel voor de kindjes was er nooit anders om.

Nu ik zelf mama ben geworden, merk ik dat het heel bijzonder is....want heel veel andere vinden het zo normaal om een kindje te krijgen, dat ik ze nu dus bij mij niet zie.

Ik kan je vertellen dat dat nog veel meer pijn doet, dan dat ik steeds zelf met lege handen stond en naar iedereen toe ging.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hi Susan,

Ik ben altijd wel gegaan. Gelukkig kwam get niet zo vaak voor. Mijn gevoel was heel verschillend. Hing er vanaf hoe mijn relatie met die persoon was en hoe zij tot een zwangerschap was gekomen. Als het met veel moeite was, kon ik ook oprecht blij zijn, als het binnen no time was en het iemand was waarvan ik altijd gedacht had dat die na mij zwanger zou worden, dan deed het veel pijn. Ik denk dat je zulke bezoeken niet kan vermijden, zonder dat get een issue gaat worden en er rondom jou niet meer over kinderen gesproken wordt. Maar je hoeft natuurlijk ook niet als eerste bij get kraambed te staan...als het een hele goede vriendin is kan je ook uitleggen dat het veel pijn doet omdat je zelf ook geaag wilt, maar dat je in je hoofd het wel heel leuk voor haar vindt. Zo heb ik dat met mijn schoonzus gedaan, due dat wel begreep.

Hey Susan,

Ik ken het gevoel, al mijn vriendinnen zijn inmiddels moeder, en heb dus heel wat kraambezoekjes afgelegd.

Ook ik ben altijd gegaan, ookal vond ik het moeilijk.

Wat ik merkte was dat ik het achteraf vooral moeilijk had, onderweg naar huis.

En toen het zoontje van mijn beste vriendin laatst 1 werd, en voor mijn gevoel echt iedereen met kleine kinderen naar zijn verjaardag kwam, werd het even te veel. Ik ben toen vroeger dan gepland weggegaan, dat ik me niet zo lekker voelde.

Eenmaal in de auto een potje zitten janken, want het lijkt inderdaad alsof het iedereen komt "aanwaaien". Tijdens het rijden met mijn man gebeld en een ander vriendinnetje. Toen ging het wel weer.

De ene keer kan ik er gewoon makkelijker mee omgaan dan de andere keer.