Jump to content
Sign in to follow this  
Susan

Broedkipjes november/december 2014

Recommended Posts

Bij mij zijn ook al mijn vriendinnen al moeder, maar toen ze moeder werden waren wij nog heel kort aan het proberen om zwanger te worden en dan is het ook weer anders. Sinds dat we met ivf bezig zijn, is dit de eerste keer bij een vriendin die erg belangrijk voor mij is. Het komt wel goed, maar het is even een drempel die je over moet. Het scheelt dat ik het hier nu al een beetje van me af kan schrijven en met jullie kan bespreken. Bedankt, meiden!

Veel liefs,

Susan

Hoi Susan (en de rest),

Tja, heel erg herkenbaar: iedereen om je heen wordt (schijnbaar) moeiteloos zwanger en jij moet/mag elke keer op komen draven op kraamvisite.

Voor mij geld dat ik de meeste moeite heb met het moment dat iemand vertelt dat zij zwanger is. Als het kindje er dan eenmaal is, vind ik het persoonlijk weer makkelijker. Al hangt dat er ook vanaf wie het is.

In onze omgeving zijn best veel mensen die weten dat wij in een traject zitten en dat het voor ons niet vanzelfsprekend is om kinderen te krijgen. De meesten houden er ook wel rekening mee; al vind ik dat soms nog vervelender dan dat ze er "normaal" over doen.

Mij is vaak gevraagd hoe het voor ons is als iemand de komst van een kindje aankondigt; ik zeg dan altijd: "Ik misgun een ander niet dat ze een kind krijgen; maar het is voor mij een confrontatie met het feit dat het bij ons (nog) niet lukt".

Veel mensen begrijpen het dan wel...

Liefs Ditte

Ja, herkenbare emoties hoor. Ik vond het altijd vreselijk als mensen belden met de mededeling dat ze een kindje verwachtten en het dan er zelf zo moeilijk mee hadden om het ons te vertellen... Ja hallo! Ik voelde het dan altijd zo dat op het moment dat de telefoon weer neergelegd wordt bellen zij dan weer de volgende met de blijde boodschap en ze hooguit nog een uurtje zich rot voelden voor ons, terwijl wij nog steeds met lege handen stonden en daar steeds weer dat intense verdriet van hadden. Ik had het nog liever als ze het gewoon botweg vertelden zonder die opmerkingen dat ze het moeilijk vonden om te zeggen...

Wij mochten gelukkig uiteindelijk twee kindjes krijgen, maar nog steeds kan ik me boos maken om mensen die er heel gemakkelijk over doen om zwanger te worden, vooral als er meer mensen bij zijn, omdat je gewoon niet weet of er mensen in je gezelschap zijn die dat verdriet op dat moment hebben. Maar dat is natuurlijk absoluut niet te vergelijken met de pijn / angst van het nog steeds met lege handen staan...

Meiden, allemaal veel kracht toegewenst! Ik hoop van harte dat jullie zelf de volgende zijn in jullie vrienden- en familiekring met mooi babynieuws.

Liefs

Ik was nog niets eens bevallen of ze vroegen ons wanneer we voor de 2de gingen want we moesten nu wel gaan opschieten, manlief was immers ook de jongste niet meer en ik zelf was ook al bijna 40...ja hallo...ik heb er 14 jaar in totaal over gedaan...en met mijn huidige man 10 jaar, die tijd heb ik nu niet meer....

Zo jammer hoe mensen denken en praten.

Liefs Pitbull_lady :love2: :love2:

Hallo meiden,

Allemaal de beste wensen voor 2015! Ik hoop dat dit jaar onze dromen uit mogen komen!

De afspraak met mijn beste vriendin ging achteraf gelukkig hartstikke goed. Kon ook zelf wel genieten van de kleine van haar. Had het, denk ik, hier al van me afgeschreven!  ::) Bedankt voor jullie vele reacties.

Inmiddels zelf weer aan het prikken. Sinds 1 januari prik ik iedere avond gonal-f. Woensdag mag ik voor een echo komen. Als alles goed gaat, dan is de verwachting dat ik rond maandag de 12e de punctie krijg. Erg spannend weer. Dit word onze laatste poging, dus we hopen op veel eitjes. Er mogen nu ook 2 embryo's per keer terug geplaatst worden, dus ik kan er wel een paar extra gebruiken. ;) 

Hoe gaat het met jullie?

Veel liefs,

Susan

Hoi iedereen

Iedereen de beste wensen voor 2015 en dat onze dromen mogen uitkomen

Suzan succes

hier gaat alles goed flink misselijk maar dat hoort erbij ben vandaag 11 weken en 2 dagen 20 januari weer heen voor een echo af e  toe ben ik nog wel onzeker

gr marietje