Spring naar bijdragen
jupper

7 weken, geen hartslag

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Mijn vrouw heeft na 6 weken zwangerschap (IVF) een echo laten maken waarop een witte vlek te zien was (waarschijnlijk het hartje).

Nu 1 week later (7 weken) heeft ze weer een echo laten maken en is de witte vlek weg en is er ook geen hartslag te zien.

Het geheel is wel gegroeid in een week tijd van 0,9mm naar 1,6cm.

Is dit mogelijk of moeten we met het ergste rekening houden?

Gr.

Jup

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Jupper,

Dat er nog geen hartje te zien is bij zes weken, is op zich niet iets om van te schrikken, datkomt wel vaker voor. Normaal gesproken zie je volgens mij bij zeven weken wel een hartje volgens mij. Ik hoop voor jullie dat het gewoon een slechte kwaliteit echo is geweest en dat er de volgende keer wel een duidelijk knipperend hartje is te zien. Misschien maakt het ook verschil of er een inwendige (vaginale) of uitwendige echo (op de buik) is gemaakt? Zo vroeg deden ze bij ons namelijk altijd inwendig, omdat je het ander niet goed kunt zien... Heeft de gynaecoloog er verder niks over gezegd dan?  Duim voor jullie dat het goed zit...

Groet,

Sannie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi jupper,

ik had de eerste echo met 6 weken en 3 dagen en dit was een inwendige echo het was heel moeilijk te zien in een heel klein kindje maar de dokter zag heel duidelijk een hartje kloppen.

hij zei toen dat ze het pas kunnen horen met 8 a 9 weken.

ik hoop echt voor jullie dat het goed komt,

wanneer mogen jullie weer voor controle. en wat zeiden ze dan bij de echo.

succes ik duim hier voor jullie

liefs esther

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Jupper,

Bij mij was er met 5 weken en 5 dagen alleen de vruchtzak te zien (zwart ovaaltje zegmaar) . Daarna komt er een wit garnaaltje in wat het kindje is. Met zes weken en vijf dagen de eerste hartslag gezien en toen was hij (het garnaaltje) 5 mm.bij 8 weken en twee dagen was hij 1,7 cm groot. Dus de grootte klinkt goed, maar ik zou echt de gynaecoloog of verloskundige bellen, als je zo twijfelt. Het kan beide zijn denk ik....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Jupper,

Ik heb onlangs mijn verhaal op t wachtbankje van november-december gedaan.

Bij ons was er bij 6 weken een kloppend hartje te zien, bij week 7 ook maar was er een groei-achterstand en in week 8 was er ook geen kloppend hartje meer.

Het schijnt dat in week 7 niet altijd een kloppend hartje te zien is, dus geef de hoop niet op! Maar spannend is het natuurlijk wel!

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt! Veel succes in elk geval!

Groeten Ditte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jupper, is er inmiddels al iets meer bekend?

Ik hoop dat alles goed gaat bij jullie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie