Jump to content
Sign in to follow this  
Ger

Zwanger 2015

Recommended Posts

Marietjes, gecondoleerd meid, wat lief dat je je oma een echofoto wilt meegeven. Wens je heel veel sterkte.

Ger, ik heb ook diabetes en ik mag en mocht alles eten. Veel meiden die zwangerschapsdiabetes hebben mogen heel veel dingen niet meer.

Time flies, ook als je kleine er eenmaal is, duizend keer genieten meiden, echt voor je het weet zijn ze 4 maanden, kijk maar naar onze kleine meid, maandag alweer 4 maanden!

Heel veel sterkte iedereen met de kwaaltjes!

Liefs van mij  :love2:

Hoi meiden,

Nou vanmorgen hele ochtend in het ziekenhuis doorgebracht. Weer een hoop wijzer. Zit inmiddels een dikke week aan een dieet. Ik mag geen suiker meer. Tenminste geen fruit, snoep, koek, taart. Alles wat lekker is zeg maar. Dus eet ik braaf sla, brood, crackers met veel hartig beleg en dat soort dingen. Het heeft z'n vruchten afgeworpen want ik hoef geen insuline te spuiten. Wel moet ik bijhouden wat mijn suikerwaarde is. Dus 4x per dag een prikje in m'n vinger. En dat voor max 4 weken. Maar goed, ze vinden het in het ziekenhuis allemaal heel erg belangrijk dus doe ik het maar braaf. Bij de gynaecoloog kreeg ik te horen dat ons meisje aan de grote kant is. Dus blijf ik vanaf nu bij de gynaecoloog lopen. Over 2 weken wordt bepaalt wanneer ik wordt ingeleid. Het zal geen 40 weken worden. Dus het wordt echt een februari kindje. Fijn zo'n deadline. Eerder is altijd prima, maar ik weet nu al dat het iig niet later wordt....

Pitbull_lady, ik heb zwangerschapsdiabetes, dus na m'n zwangerschap verwacht iedereen dat het weer weg is. Wel moet ik 2 maanden na m'n bevalling terug naar de internist. Hopelijk is het de laatste keer. Ze zei wel dat ik door dit een verhoogde kans heb op diabetes in de toekomst. Spuit je ook insuline dan?

Oeh zwangerschapsdiabetes. Altijd moeilijk om je aan een dieet te houden, helemaal nu je er zo'n zin in hebt!

Maar het is voor een goed doel.

Ik heb afgelopen maandag de combi test gedaan (toch maar wel).

Nekplooi was mooi, 1,2 mm.

En het hartje horen kloppen, voorheen alleen zien kloppen dus dat was weer een extraatje  :love2:

Nu afwachten op de uitslag van het bloed, is naar het AMC gestuurd.

Heb al te horen gekregen dat als er een vervolg onderzoek moet plaatsvinden omdat er zorgwekkende uitslagen zijn, dat ik dan een NIPT test krijg, dus dat is ook fijn om te weten. Hoef je niet een vruchtwaterpunctie met een bepaald percentage aan risico te doen.

Maargoed, ik ga er natuurlijk van uit dat alles goed zal gaan....

Gisteren de uitslag binnen gekregen van de bloedtest.

Voor alle 3 de syndromen scoorde ik 1:5000.

Nu heb ik opgezocht dat alles boven de 250 geen verhoogd risico is, maar het klinkt nog niet echt "je bent uit de gevarenzone" op een of andere manier.

Misschien moet ik er anders naar kijken. En ook mensen met een goede score , hebben geen 100% zekerheid.

Ik ga gewoon genieten van de aankomende maanden!

Hi jonna,

Die uitslag betekent: je bent uit de gevarenzone! Niet meer piekeren nu en vooral genieten! Ik had voor down 1:3000 en voor de andere twee 1:11000. Jill hier op het forum had een 1:12. Dan mag je je terecht zorgen maken. 100% zekerheid bestaat niet! ;) mijn zoon is trouwen helemaal gezond.

Ga nu echt van deze bijzondere tijd genieten!!!!

Conny

He Jonna, niet zoveel zorgen proberen te maken hoor. 4999 van de 5000 kindjes met dat risico hebben die syndromen dus niet, de kans is dus echt megaklein. probeer te geloven dat het nu echt jullie beurt is om een prachtig wonder te mogen krijgen (ook al snap ik echt wel dat dat moeilijk te geloven is als je al zo'n lange weg bent gegaan, had ik althans wel...). Dikke knuf,

Sannie

Guest Mak

20-weken echo gehad!

Alles goed...top! Wat een opluchting.

We krijgen een jongen en een meisje. Zo leuk.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Mak wat leuk, een jongen en meisje!

En super dat alles goed gaat.

Ik kan niet wachten tot ik weet of ik een jongen of meisje krijg haha

Mak wat leuk! Gefeliciteerd, een jongen en meisje. Super leuk voor jou! Op naar de volgende echo. Het zal idd een hele opluchting zijn voor je dat alles goed is. Geniet ervan!

Marietje, spannend. Nog een maandje en dan is het al zover. Duim voor je!

Jonna, hoe is het met jou? Heb je het al van je af kunnen zetten? Ik ben het met Conny en Sannie eens. Lekker van je af zetten die uitslag!

Hier gaat het goed. Bijna 37 weken nu. Afgelopen nacht in het ziekenhuis doorgebracht. Ik had gistermiddag flinke buikpijn. Ook voelde ik al de hele middag niets. Daar maakte ik me geen zorgen om want dat gebeurd vaker. Alleen de buikpijn was nieuw. Ik toch maar even bellen om te vragen wat ik eraan kon doen. Moest ik meteen komen. M'n suiker was ook heel erg laag. Meteen aan de CTG gelegd en daar bleek ik flinke weeën te hebben. Ik moest heel rustig blijven liggen. Gelukkig deed de kleine het erg goed. Ze hoopten dat de bevalling niet ging doorzetten. 's Nachts namen de weeën weer af en 's morgens waren ze zo goed als weg. Nu alleen nog harde buiken en 1 cm ontsluiting. Dat zegt niks die 1 cm dus probeer ik maar weer rustig m'n ding te doen. Ik hoop niet dat dit duurt totdat ik ingeleid wordt want lekker is het niet. Wel spannend allemaal. Manlief is helemaal gestrest. Hij wil dat de vluchtkoffer beneden staat en als we ergens naartoe gaan moet de koffer mee. Ik vindt het allemaal onzin haha. Maar hij staat erop. Prima, als hem dat rust geeft. Ik hoop dat hij z'n koppie erbij houdt als er daadwerkelijk wat begint. Anders moet ik hem gaan aansturen haha. Ik heb er alle vertrouwen in. Zeker nu ik even een nachtje daar geweest ben, heb ik nog meer rust over me heen gekregen en ik geloof echt dat het helemaal goed gaat komen.

Hoe is het met de rest? Esther, nog niet bevallen? Gaat het een beetje met de laatste loodjes?

Liefs Ger

Hi Ger,

Bij mij begonnen ze met strippen met 38 weken, dan kort erna had ik lichte weeën en ging het weer over. Volgens mij had ik ook 1 cm ontsluiting, hoeft niets te zeggen. Ik ben uiteindelijk na spontane regelmatige weeën en 3 cm ontsluiting toch verder ingeleid en met 41 weken bevallen...

Toen mijn weeën begonnen, heb ik mijn man lekker laten slapen, pas toen het serieuzer en regelmatiger werd, heb ik hem geïnformeerd. Meer dan een uur later zijn we pas naar het ziekenhuis gereden en daar duurde het nog 11 uur. Meestal heb je met je eerste alle tijd....

Veel succes! Wel spannend!

Hoi Conny,

Ja ik weet het, het zegt ook niks.  :-\ Het rommelt nog steeds. Er zijn dagen dat ik niks voel maar meestal moet ik echt een beetje rustig aan doen en 's nachts zit ik vaak met een kruikje op de bank. Ik hoop echt dat ze gauw komt. Heb er zo'n zin in om dat kleine meisje in m'n armen te sluiten....

Hoe gaat het met de rest? Het is stil hier! Nog max 13 dagen dan wordt ik ingeleid. Best wel spannend allemaal. Ik hoop nog steeds op een spontane bevalling. :)

Liefs Ger

Hi Ger,

Ik ken dat gevoel nog, laat maar komen die kleine! Nu achteraf denk ik, geniet nog even van de rust voor de storm! Slaap veel, doe leuke dingen en als het goed voelt, spreek nog met mensen even af. Na de bevalling kan het wel een tijdje duren voordat je weer wat normale sociale contacten hebt en tijd om te slapen! ;)

Mijn nachten waren trouwens vanaf halverwege de zwangerschap altijd gebroken. Ik kon niet meer doorslapen. De tijd waarop ik altijd wakker werd, werd na de bevalling de voedingstijd! ;D

Succes!

Guest tanja1969

spannend Ger,

hihihi dat met die vluchtkoffer herken ik wel, mijn ex toendertijd had dat ook, we hadden een EHBWtas

(eerste hulp bij waterschade zoals hij onze tas had gedoopt hihihi en die moest overal mee)

maar het kan ook snel gaan met een eerste, bij mijn eerste had ik 's nachts om 3 uur 1cm ontsluiting, de verloskundige zei probeer nog maar te slapen want het kan nog wel uren gaan duren, om 6u 's morgens heeft mijn vriendin de verloskundige gebeld want ik had het gevoel dat ik moest poepen, de verloskundige zei dat het nog niet kon, maar ze kwam om 7u toch maar ff kijken en ik mocht gelijk gaan persen en Maarten is om 08.45u geboren.

dus het kan echt wel snel gaan

maar ik duim voor jullie dat jullie je kleine gauw in jullie armen mogen sluiten

liefs Tanja

EHBW tas  ;D ;D ;D

Nou Ger, zeker spannende dagen voor jullie! Nog even en het wachten is voorbij....

Hier gaat alles goed, gisteren voor het eerst een zwangerschapsbroek gekocht, begint nu toch wel een buikje te komen hoor haha, ik kon er niet meer onderuit.

Ik had nog een heerlijke tregging van 1,5 jaar oud, maar daar zat donderdag opeens een scheur in (niet door de buik overigens hihi) Dus hals over kop op zoek naar een broek.

Prima geslaagd bij de H&M, wat een verademing zo'n broek zeg

Conny, ja dat doe ik ook. Gister nog uitgebreid gekookt voor vrienden. Alle afspraken die ik maak zijn wel gokjes maar ja anders kom ik nergens meer. Ja ik houd er rekening mee dat ik na de bevalling niet zoveel tijd meer heb voor sociale contacten. Maar ach, dan ben ik druk met iemand anders. Ik kan niet wachten... hihihi :love2:

Tanja, Hahaha de EHBW tas. Fantastisch! Manlief lag ook helemaal gevouwen. Hij zat heel hard te knikken toen ik het hem vertelde.

Jonna, leuk hoor H&M heeft superbroeken. Ik heb er heel lang plezier van gehad. Ook leuke skinny jeans hebben ze daar. Nu pas ik niks meer. Ik wil niks straks meer om m'n buik haha. Dat is pas sinds 2 weken hoor dus maak je geen zorgen. Ik vond het ook een verademing toen ik m'n eerste broek kocht. En je ziet er bijna niets van. ;)

Eergisteren naar de pedicure geweest voor het eerst in m'n leven. Wat een genot zeg! Dat had ik veel eerder moeten doen haha. Woensdag weer naar het zkh. Ben benieuwd wat de datum van inleiden wordt...

Guest Mak

Leuke stap Jonna zwangerschapsbroek. Is het weer een beetje echter.

Ze zitten heerlijk.

@Ger het wordt spannend....leuk spannend.

Met mij gaat het minder. Afgelopen week al 3 keer bijna flauw gevallen. Vandaag bij supermarkt, zo gênant. Wilden me niet alleen laten gaan dus bhv-er mee naar ziekenhuis. Daar is alles gecontroleerd. Met baby-tjes gaat het goed....dus wat zeur ik. Maar met mij: dooooooooodmoe en slap. Bij het minste geringste kortademig, hartkloppingen en duizelig. Is akelig en gewoon vervelend. Ben er echt verdrietig van. Heb het gevoel dat ik niet mag klagen omdat ik ' nu toch eindelijk zwanger ben, dat wildé je toch zo graag!!!' . Maar dit...het is ff niet leuk. Volgens verloskundige in zkh kan mijn lichaam de groei van die twee pukjes niet bijbenen. Dus minder doen en alles in een rustiger tempo. Vanmiddag paar uur geslapen, daarna zag ik op mijn werkgsm alle gemiste mail en merk ik dat ook dat me te veel wordt.

Zucht ;-)

Mak

Hi mak,

Zou je dan ook niet met je werk/verloskundige/ bedrijfsarts erover gaan praten om minder te werken? De gezondheid van jullie drietjes gaat voor! Een tweeling kost meer energie!

Ik weet dat men in Nederland zegt: je bent toch niet ziek! Maar in Duitsland meldt iedereen zich in meer en mindere mate ziek tijdens de zwangerschap, sommige al heel vroeg...In Duitsland worden zwangere vrouwen ook beter door de wet beschermd...ik zou zeker voor jullie gezondheid kiezen!

Succes!

Mak, hoezo mag je niet klagen? Tuurlijk wel. Ook dat kan hier. Niet alle zwangerschappen verlopen nou eenmaal zo soepeltjes. Ik zou zeggen lucht je hart en schroom vooral niet. Er groeien 2 wondertjes in je buik en je lichaam heeft het gewoon zwaar te verduren. Ik ben het helemaal met Conny eens praat erover vooral met je werk. Je moet nu voor jezelf zorgen! Sterkte hoor en niet meer zo gek doen in de supermarkt ;) Rust maar lekker uit.

Hier gaat het vandaag niet super. Ik voel me grieperig en m'n buik doet zeer. Ik hoop met heel m'n hart dat ik geen griep krijg want ik heb m'n energie wel ergens anders voor nodig. Maar m'n temperatuur te voelen denk ik dat het valse hoop is...

Hopelijk is het na vannacht weer beter... :-\

Nou Mak je mag echt wel zeuren hoor!

Ik heb ook de instelling van "zwanger zijn is geen ziekte" maar ik merk af en toe ook al aan mezelf dat ik genoeg gedaan heb op het werk....of dat ik gewoon eerder naar bed moet, of enorme hoofdpijn.

Je lichaam moet zich zo aanpassen aan wat er groeit in je buik, helemaal met 2 kleine ukkies!!!!

He Mak,

Flauwvallen tijdens je zwangerschap lijkt me inderdaad heel vervelend. Ik heb het bij beide zwangerschappen een paar keer bijna gehad, één keer heeft iemand me zelfs opgevangen omdat ik onderuit ging... Gelukkig ben ik nooit helemaal flauwgevallen. Het heeft mij heel erg geholpen om steeds iets te eten bij de hand te hebben. Ik had bij de eerste (waarbij ik het meeste van duizeligheid en bijna flauwvallen last had), overal en altijd van die stroopkoeken bij me. Bij het  minste of geringste als ik ook maar iets voelde aankomen van warm worden/transpireren of duizeligheid at ik zo'n stroopkoek op en zorgde ik dat ik in de buitenlucht kwam. Hielp altijd. Ik had het ook altijd in de auto mee, gewoon voor de zekerheid. En ja, het staat misschien een beetje gek om tijdens een vergadering opeens een koek tevoorschijn te halen en naar buiten te rennen, maar ja, dat zij dan maar zo. Als ik het later uitlegde snapte iedereen het wel... Misschien helpt het jou ook een beetje, als je het tenminste aan voelt komen, anders is het wel heel lastig natuurlijk... Succes meid.

Groetjes,

Sannie

Hi mak,

Nu ik dat verhaal van sannie lees, bedenk ik dat ik ook een keer bijna flauwgevallen ben tijdens een vergadering. Ben snel naar buiten gerend en op mijn eigen stoel gaan zitten met de benen omhoog en in tranen uitgebarsten, omdat ik mij zo ellendig voelde. Gelukkig hebben wat lieve collega's wat te drinken enzo voor mij gehaald.

Guest Mak

Dank allemaal voor jullie reacties en tips.

Flauwvallen/duizelig worden zit bij mij vooral in hoge hartslag en lage bloeddruk...tja rustig doen dus!

Op mijn werk leven ze gelukkig erg mee...ik ga paar uur per dag minderen, waar kan thuis werken en over week of 3 helemaal stoppen. Thuis helpt mijn mannetje een tandje extra en mijn kleine meisie weet dat mama veel moet rusten en leert geduld hebben én zelf spelen...ach ook niet verkeerd  ;)

Ger: beterschap!!!

Hoi meiden.

Hier is het aftellen begonnen! Gisteravond weer flinke weeën gehad. Wilde bijna gaan bellen en toen zakte het af. Vanmiddag weer in zkh geweest blijkt dat ik bijna 3cm ontsluiting heb. Jippie is het toch niet voor niks geweest. Ben ook meteen gestript. Ik hoop zo dat het doorzet vannacht. We hebben ook meteen de datum van inleiden bepaalt. Ineens is het heel spannend. Nog even en ik heb m'n kleine meisje eindelijk in m'n armen.

Mak, bedankt gelukkig ben ik niet ziek geworden haha. Het waren vast hormonen... Fijn dat je op je werk goed begrepen wordt. Nog 3 weekjes. Lekker hoor! Succes nog even dan.

Liefs Ger