Jump to content
Sign in to follow this  
x_angela_x

Voorstellen....

Recommended Posts

Hoi iedereen,

Ik zou mij even voorstellen ik ben Angela en ben 30 jaar. Ik probeer totaal al ongeveer

3 en een half jaar zwanger te worden. Vorig jaar toch maar eens naar de huisarts geweest

en doorverwezen naar de fertiliteit in het ziekenhuis. Een aantal onderzoeken gedaan ook HSG

onderzoek en er is niks uitgekomen alles is goed ook bij mij vriend maar lukt niet. Wij zijn toen

gestart met hormoon spuiten menopur en IUI behandelingen. Ik heb er nu 3 gehad zonder resultaat.

Ik zelf wil er nog 1 doen zit er nu weer vol in met hormonen spuiten. Heb as maandag een afspraak

met mij arts wil met haar dan bespreken dat ik eigenlijk hierna wil starten met IVF en geen 6 pogingen

iUI wil doen, ik hoop dat ze daar in mee stemt. Hebben jullie ervaring mee om eerder over te stappen met

IVF?

Ik heb al een aantal verhalen hier gelezen op het forum dit help mij wel. Vind het soms erg lastig allemaal

reageer namelijk al vrij heftig op de hormonen (emotioneel snel aangebrand). En voel mij soms zo begrepen

om jullie verhalen te lezen. Als je buitenstaander bent (partner bv) is het soms moeilijk

te begrijpen hoe ik/wij ons voelen.

Hoe vinden jullie het IVF traject erg zwaar ?

Voor iedereen heel veel succes gewenst.....

Hi Angela,

Welkom op het forum! Hier kan je al je vragen en verhalen kwijt!

Wij zijn na vier jaar zwanger geworden en heben nu een prachtige zoon! Ik heb maar 1x iui gehad en ben toen meteen doorverwezen voor icsi, vanwege de sperma kwaliteit. Als je geen volgende iui wilt, zou ik dit duidelijk met de arts bespreken. Ik was vooral van de korte meest kansvolle behandelingen, maar was in Duitsland (omdat wij daar toen woonden). Dus over Nederland kan ik weinig zeggen. Ik vond dat je de meest kansvolle behandeling moest kiezen, omdat hoe langer je in dit soort trajecten zit, hoe meer het psychisch aan je gaat vreten en aan je relatie. Een hormoonbehandeling is niet niets. Ben nu eindelijk na meer dan twee jaar (behandelingen, zwangerschap en borstvoeding) een half jaar van de hormonen af en voel mij weer een stuk beter! Maar het was het wel waard hoor! Ik geniet iedere dag van onze zoon! Daarnaast moet je zo' n traject zien als jouw keuze en niet die van de arts, denk ik. Natuurlijk heeft hij de meeste kennis, maar jij moet doen wat voor jou goed voelt en mocht dat niet mogelijk zijn, kan je altijd eens met een andere arts of ziekenhuis praten. Iedere arts heeft toch weer zijn eigen mening en ervaring en daardoor maken zij allemaal andere keuzes. Er is niet een recept of een waarheid om zwanger te worden.

Veel succes!

Daarom gaan wij nu voor onze tweede ook meteen naar het uz Gent in België. Is meer reistijd en gedoe, maar ik denk dat ik daar betere kansen heb dan in Nederland. Ik verwacht ook niet dat het meteen de eerste poging lukt en zag ons langere termijn traject zoiezo in het uz Gent, dus van we daar eerst maar starten.

Hi Angela,

Wij zijn ruim 10 jaar bezig geweest, vorig jaar na 3x ICSI en 4x IUI en diverse pijnlijke onderzoeken en operaties, in januari afgelopen jaar zwanger geraakt van mijn allerlaatste cryo.

Daar is 26 september een meisje uit geboren, mama's grote trots.

In totaal ben ik 14 jaar bezig geweest om een gezond kindje te krijgen heb ik 11 miskramen gehad, je moet nogal wat doorstaan als er geen medische reden wordt gevonden. Ik bleek een chromosomale afwijking te hebben namelijk triple x.

Dit hoeft overigens niet te betekenen dat je niet zwanger kunt raken en blijven. Dat was bij ons ook zo, ik werd buiten de behandelingen om ook zwanger, alleen bleef het helaas nooit plakken.

Bij ons liep alles anders, wij begonnen met ICSI, de zaad kwaliteit van mijn man veranderde in de loop der jaren en dus kwamen we voor IUI in aanmerking.

Deze trajecten zijn zenuwslopend, je bent mega kwetsbaar en de dan de lange lijdensweg naar het eind resultaat. Wat helaas bij lange na niet altijd goed verloopt ;)

Wens je onwijs veel kracht en wijsheid.

Dit is een leuk forum waar altijd wel iemand is die jou de juiste info kan geven bij vragen. En je kunt hier altijd steun vinden, een luisterend oor etc.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Hey Angela,

Bij mij en mijn man waren er ook geen redenen gevonden waarom het niet lukte.

Ik heb de eerste 3 IUI's zonder Menopur gedaan, de volgende 3 met Menopur.

Alle 6 de keren is het niet gelukt, waarna ik bij de eerste IVF poging zwanger ben geworden. En ik was zo blij, want zoals je kan lezen zijn er vrouwen die VEEL langer bezig zijn en veel meer over zich heen hebben gekregen dan ik.

Mijn man heeft tussentijds wel eens een opmerking gemaakt of we niet konden overstappen naar IVF, maar als antwoord kregen wij bij de fertiliteitspoli te horen dat ze (in het geval zoals ons - geen aanwijsbare reden) altijd 6x de IUI doen. En het heeft allemaal te maken met het kostenplaatje, dat was eigenlijk de strekking van het verhaal. Het wordt te duur als iedereen zo snel naar IVF wordt doorverwezen, terwijl er ook wat meer kans is op een zwangerschap bij IUI... ookal zou het stel misschien wel eerder willen starten.

Tja ik denk er anders over, alles draait altijd om het kostenplaatje, en ik betaal altijd een flink bedrag aan zorgpremie en ik heb nog nooit wat gemankeerd dus mag er aan mij ook eens geld uitgegeven worden?!?!

Trouwens moet je bij IVF ook gewoon Menopur blijven spuiten hoor, ik moest dubbele dosis spuiten en nog Decapeptyl. Van de hormonenspuitjes ben je dan zowiezo nog niet af.

Heel veel succes, en ik ben benieuwd wat ze bij jou gaan aangeven!

Dank jullie wel voor de reacties! Vind dit erg prettig om te lezen allemaal. Ik had afgelopen maandag een afspraak met mij arts. Arts wilt dat ik zowieso nog 2 x iui ga proberen, ze wilt nog niet overstappen omdat ik nog jong ben en er alles goed uit ziet. Arts denkt dat er nog wel een kans is om zwanger te worden via iui. Dus ga er maar weer voor ws vrijdag weer enseminatie.

Goed om te lezen dat het bij jullie uiteindelijk wel allemaal is gelukt. Wat moeten we er allemaal veel over hebben om zwanger te mogen zijn

Guest Mak

Hoi Angela,

Bij ons geen aanwijsbare reden.

4 jaar geleden, na ruim drie jaar onderzoeken en proberen 1 iui die was meteen raak; prachtige dochter.

Eind 2013/2014 10x iui zonder resultaat. Toen was ik er echt klaar mee...telkens de teleurstelling en toch voel je al die hormonen. Toen het advies gekregen om onze omgeving en ook mijn werk op de hoogte te berengen van het feit dat we probeerden in verwachting te raken, iedere keer al die verhalen verzinnen ik was het zat. Mijn man vond het ook prima, dus hebben we vrienden, werk en familie ingelicht. Uiteindelijk nar drie maanden twijfel een eerste ivf gedaan: pittig! Echt de prikken, de hormonen, de bezoeken aan het ziekenhuis en dan die punctie, brrrrr. Het is ff doorbijten. Gedurende de eerste ivf wist ik zeker dat ik het niet nog eens zou doen. Toch een tweede en omdat je een beetje weet wat er gebeurt is het iets minder spannend, maar niet minder vermoeiend en pijnlijk. De tweede en voor ons laatste ivf (eigen keuze) hebben we besloten 2 embryos terug te plaatsen om kansen te verhogen; ben 39. En die zijn blijven zitten. Nu 20 weken in verwachting van een tweeling. Dus het kan!

Het zijn zware trajecten en echt niet leuk dat het zo je leven kan gaan beïnvloeden. Ooit was je niet met kinderen krijgen bezig en ineens, als het dan niet lukt, is het prioriteit nummer 1. Vreemd hoe dat werkt. Logisch ergens, maar toch. Proberen  het niet continu onderwerp van gesprek te laten zijn met je partner en gewoon doorleven, plannen maken met z'n tweeën, lol maken en genieten. Zet de boel niet stop voor het geval dat....

Sterkte. Ik hoop op snel succes met een iui!!

Grtz Mak

Hoi mak

Dankjewel voor je reactie! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat een mazzel dat het bij de eerste met 1 iui behandeling raak was. Ik snap niet dat je voor de tweede 10 iui behandelingen heb gehad, mijn arts gaf aan na 6 keer proberen de kans op een zwangerschap stuk afneemt. Ik heb afgelopen week nummer 4 gehad (iui) dus nu maar weer afwachten. Arts wilt toch dat ik zowieso 5 keer iui ga doen.

Vond je ivf zo pijnlijk? Ik ben er ook wel een beetje bang voor want mij eierstokken zijn al erg gevoelig. HSG onderzoek deed ook super veel pijn.

Geniet van je zwangerschap!

Vervolg:

Ook bij ons weet de familie het en ook mijn collega's. Ik kan niet altijd alles plannen in mijn vrije dagen daarom moesten ze het weten. Ook ivm hormonen ben soms toch wat geïrriteerder/ emotioneler. Ene kant is het fijn dat iedereen het weet maar als het dan weer niet gelukt is moet je het ook weer tegen iedereen zeggen.

Ik probeer het ook beetje los te laten ook al is dit soms moeilijk. Wel een lekker vooruitzicht in juni heerlijk op vakantie zwanger of niet ;)

Hoi Angela,

Ook namens mij welkom op het forum. :)

Wij zijn inmiddels ook een behoorlijk aantal jaren bezig om te proberen zwanger te worden. Doordat ik een ernstige vorm van endometriose heb, mochten wij gelijk beginnen met ivf (na het eerst een jaar geprobeerd te hebben). Inmiddels hebben we 3 pogingen ivf gedaan. Er zitten op dit moment nog 6 embryo's in de vriezer. Ik zit nu in een rustmaand, maar waarschijnlijk mogen we begin mrt weer verder gaan.

Ivf is vooral behoorlijk zwaar door al dat prikken, maar echt pijnlijk is het niet. Mijn eierstokken waren wel wat gevoelig, dat je wat zeurende pijn in je buik hebt, maar niet zo erg dat je er echt ziek van bent. De punctie is een ander verhaal, maar dit verschilt wel heel erg per persoon. Ik hoop voor je dat de volgende iui gewoon raak is!

Veel liefs,

Susan

Hoi iedereen,

4de iui achter de rug en vandaag test mogen doen.... En ja hoor zwanger!! Beetje onwerkelijk nog allemaal en hopen dat het goed gaat!! Iedereen heel veel succes nog!

Guest tanja1969

hey Angela,

van harte gefeliciteerd met 2 streepjes!!

op naar de eerste echo met kloppend hartje

liefs Tanja