Spring naar bijdragen
Stef en Merel

weer in de molen.

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zo dat is heeel lang geleden dat ik op het forum geweest ben. Besloot het even los te laten, soms wordt je ook wat onzeker van alle verhalen.

Inmiddels zijn we wel weer verder gegaan, hetzij op een laag pitje. In de zomer van 2013 nog een verse IVF met TP gehad. Dit was een hele mooie "oogst". Van de 8 eicellen waren er maar liefst 5 bevrucht. Hiervan een TP en 2 cryo's. Helaas van geen van deze een zwangerschap. De TP van de cryo's zijn eind 2013 en begin zomer 2014 geweest.

In de tussentijd naar een orthomoleculair arts geweest, acupunctuur gedaan en mijn lijf tot rust laten komen en in balans.

Ook zijn we afgelopen september getrouwd, dat gaf ook de nodige positieve afleiding. Het was een geweldige dag.

Intussen, ik word dit jaar 42, begon het toch ook weer te kriebelen om verder te gaan. Dit keer zijn we geheel over gegaan naar het Erasmus MC in Rotterdam.

Eind januari begonnen met spuiten Decapeptyl en 12 februari gestart met Menopur erbij. Afgelopen zaterdag de Pregnyl moeten spuiten, er waren zo'n 8-10 follikels te zien. Maandag hebben we een punctie gehad.

Gelukkig wat is deze meegevallen zeg!!!!!!! Ik was stik zenuwachtig na een rampzalige 2e punctie.

Uiteindelijk zijn er nu 5 eicellen goed genoeg. (het minste aantal tot nu toe, maar ja wie weet......worden er wel veel van bevrucht?)

Morgen is het wachten op een telefoontje, wel of geen TP! Spannend!!!!

Ik heb nog niet veel berichten gelezen, zie nog niet veel "oude" bekende. Ik hoop dat er veel goed nieuws is intussen.

Dit zal onze laatste IVF zijn, hierna wordt het niet meer vergoed. Geeft ook weer extra beetje spanning.

Maar eerlijk ik voel me heel goed. Ook tijdens het spuiten is het erg goed gegaan met de hormonen.  ;D

Nu wel wat last van mijn buik, eierstokken. Dit is waarschijnlijk nog wel van de punctie. Het is ook heel wat voor je lijf!

Ik hoop morgen met goed nieuws te komen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast tanja1969

ooo spannend Merel,

ik ga hard duimen dat dit hem/haar wordt, en dat jullie eind van het jaar eindelijk jullie kleintje

in jullie armen mogen houden

van de oude bekenden hebben er nu een aantal eindelijk hun kleintje(s) gehad

succes morgen meid!!

liefs Tanja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo.

Gisteren een terugplaatsing gehad van 1 topper!  We zijn erg blij!

In totaal zijn er 3 bevrucht. Of de andere 2 het halen om ingevroren te worden moeten weer afwachten. Erasmus heeft aan dat dit vaker niet als wel zo is. (We hebben al 3 cryo's  terug geplaatst gehad. Dat geluk hadden we)

Nu.........wachten!

Ik voel me goed en erg rustig. (Nog :P)

Wat leuk weer wat te lezen van jullie.

Liefs Merel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast tanja1969

das mooi Merel!!

en wanneer mag je testen?

spannend maar weer, mijn duimen draaien meid, zet hem op he

liefs Tanja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Tanja,

Ik zou 10 maart mogen testen! Hoop dat ik dat haal. Meestal al eerder ongesteld geworden.

Even tanden bijten nog.

Het is vrij rustig hier. Het wachtbankje is ook al even niet meer geschreven.......

Liefs Merel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even beetje dipje. Gisteravond kreeg ik hoofdpijn. Dat heb ik meestal voordat ik ongesteld word. Ook wat gerommel in mn buik, maar dat voelde ik wel eens vaker......misschien door de hormonen?!

Vannacht ook veel gezweten. Oef ben best bang dat ik weer ongesteld ga worden. Nog geen bloedverlies en afscheiding is nog normaal.

Mochten vandaag evt wel testen, maar Stef en ik hebben afgesproken om dit donderdag te doen. Stond ook in de formulieren dat als je 1e keer test negatief is en je bent nog niet ongesteld geworden,  je dan 2 dagen later nogmaals moet testen. Dus dachten wij......dan wachten we meteen maar tot donderdag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast tanja1969

ooo spannend merel.....

ik hoop zo dat het donderdag positief is

succes nog ff met wachten dan, das wel killing denk ik

liefs Tanja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas.......Vanmorgen dus toch ongesteld geworden. Ooohhhh wat baal ik. Verdorie om het nog zachtjes uit te drukken.

Had al weer wat buikpijn....en ja hoor, later ook bloed verlies 

Al mn hoop zakt als een pudding in elkaar....

:'(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast tanja1969

aaa nee dat wilden we niet horen, echt minder zeg, je was er al bang voor

en gaan jullie nog verder?? je had toch nog een cryo??

sterkte meid, ik denk aan je

liefs Tanja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi

Ja Tanya, we hebben nog 1 cryo. Zal wel gelijk verder willen, maar eigenlijk ook eerst een gesprek.

Heb vanmorgen toch nog een test gedaan, maar negatief. Ik heb ook flink buikkrampen, dus had niet het idee.

Het Erasmus gebeld en het doorgegeven.

Ik ben zoooo verdrietig. Zie dit als echt onze laatste kans om ooit een klein wondertje van ons samen te hebben en voor mij om ooit mama te mogen worden.

Ik raak ook meer en meer gefrustreerd over hoe het gaat in het zh. Alles volgens protocol. Wat heb ik nu voor onderzoeken gehad??? Na 1e IVF een hysteroscopie, toen bleek BMS erg fluffy. Daar gooide ze het helemaal daarop dat dat de oorzaak zou kunnen zijn van niet innestelen. Terwijl het bij meten toch mooi 3 lagig is en voldoende dikte.

Van ZH veranderd en daar hebben ze hier totaal niets mee gedaan. Vlg de metingen ziet het er toch goed uit, zelfs keer ruim 7cm dik. Dus alleen standaard bloed prikken op evt. HIV of clamydia enzo.....

Omdat we in dit zh de TP steeds in het erasmus hadden, wilden we bij de 3e IVF helemaal over naar Erasmus.

Ook hier niets als standaard bloed prikken.

Op de vraag of ze mijn eileiders willen controleren op doorgankelijkheid, doen ze dit liever niet, zien er geen reden toe en met IVF heb je "die weg" toch niet nodig.

Als we klaar zijn in het zh en met lege handen staan willen ze wel de bubbel proef doen......dan blazen ze via de baarmoedermond met een spuit soort vloeistof in met belletjes en kunnen ze een redelijke schatting maken of de eileiders doorgankelijk zijn. 100% garantie is dit niet, voor dat zou je n.l. een ingreep onder narcose moeten??? 9(buik/ kijk operatie)

Verder hebben we steeds mooie resultaten, bevruchting gaat altijd nog goed, meestal 1 en zelfs een keer 2 cryo's over! Alleen verder komen we niet.

Ben nog nooit zwanger geweest, waarom niet? Waarom nestelt het niet?

Ik heb ook nog nooit bloed hoeven prikken (FSH) of er echt niet een kleine innesteling is geweest evt.

Misschien vind mijn lichaam dit wel een vreemd "object"?!

Ik ben nooit erg ongesteld, nauwelijks last van mijn buik. Alleen na een verse IVF heb ik meer last van buikkrampen en ben ik veel meer ongesteld.

Als ik geen behandeling heb, dan krijg ik meestal dag of 5/6 voordat ik ongesteld moet worden al donkere afscheiding en weet ik al hoe laat het is. Daarom is bij een cryo tp bij mij de grote vraag of het wel tijd genoeg heeft...... de embryo's zijn nl al een dag ouder bij invriezen, dan nog dag ontdooien en als ze goed zijn de dag erna tp.

De laatste keer was ik na 6 dagen al weer donkere afscheiding aan het verliezen. Voor je gevoel is de tp dan te kort ervoor geweest.

Nu opperde ze bij de intake om dan evt. bij cryo tp toch met hormonenen te gaan werken.....Utrogestan waarschijnlijk!

Vandaar dat we nu eerst een gesprek willen....dit is echt onze allerlaatste kans. Zelf betalen zit er eigenlijk niet in. We hebben het niet. Daarnaast....hoe groot wordt de druk dan? Als je na zoveel geld te moeten betalen nog met lege handen staat?

Wat vreselijk moeilijk allemaal.

Geen verzekering die het meer dekt deze tijd denk ik, zo'n 4e poging.  :'(

Ik zou anders wel eens progynova willen proberen. Misschien dat dit bij mij wel beter aanslaat?

Pffff, ik zou wel helemaal door de molen willen. Ik kan het niet los laten dat ze verder niets vinden. Waarom word ik ook maar niet 1x zwanger????  :-\

Liefs, Merel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast tanja1969

das wel balen Merel

dat je dus nog nooit zwanger bent geweest , klopt dan ook niet echt he, dan zou je idd denken dat het aan je innesteling ligt, kan je niet eens goed naar voren brengen dat je altijd heel snel ongi word?

je bent zelf de ervaringsdeskundige van je eigen lichaam.

er moet dan toch iets niet goed zitten waarom het niet wilt lukken?

ik heb in totaal 8 behandelingen gehad, (2 in Nederland omdat ik daar toen nog woonde en 6 in België omdat ik samen ging wonen met Koen), ben zelf 3x zwanger geweest van de verse pogingen, van de cryo's nooit maar bij ons is het tot 3x toe in een miskraam gekomen.

maar helaas was het voor Koen en mij niet weggelegd, en hebben we besloten om te stoppen, ik heb wel 2 zonen uit vorige relatie, maar ook die zijn met hormonen tot stand gekomen, nog net geen IUI maar wel het voortraject daarvan.

maar mijn advies is voordat je jullie laatste cryo gaan doen, eerst goed bespreken wat je nog kan doen om dat te laten slagen, want anders heb je dikke kans dat je ook met die laatste cryo hetzelfde overkomt met alle andere tp's

hou ons op de hoogte meid, en sterkte iig

liefs Tanja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi merel,

Ik zou dat ook aankaarten dat je altijd al zo vroeg donkere afscheiding hebt, klinkt niet logisch. Bij mij hebben ze in de beginfase twee maanden net regelmaat bloed afgenomen en echo's gemaakt om mijn cyclus te bekijken. Geen afwijkingen. Misschien zou je dat nog voor kunnen leggen voor de cryo....

Verder heb ik ook innestelingsproblemen. Wij hebben vier icsi's van twee embryo's gehad in duitsland (wij woonden daar toen) en werden toen gelukkig zwanger. Nu onder behandeling in Gent voor een brusje en checken ze mijn bloed en heb ik een hysteroscopie (voor het eerst) en ben ik benieuwd wat zij als oplossing zien. Ik heb ook nooit miskramen gehad...

In Duitsland vonden ze mijn niet innestelen een auto immuunsysteem problemen. In België geloven ze daar niet in...

Heel veeeeeel succes!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha meiden,

Ik heb vandaag naar Erasmus gebeld om het resultaat door te geven. De vraag was of we meteen door wilden voor een cryo. Ik gaf aan van ja, maar dat we eerst een gesprek wilden. Er werd wel aangegeven dat de tp van een cryo in natuurlijke cyclus gedaan werd, dus er meestal geen gesprek plaats vind.

Ik heb verteld dat ik eerder bij een intake al aangegeven had dat ik erg snel na een tp van een cryo merk dat ik ongesteld ga worden en er toen gedacht werd om het evt. anders te proberen mbv bv Utrogestan. Ik werd op de telefonische terugbel lijst geplaatst.

Ik ben terug gebeld, mijn verhaal gedaan.........vraagt ze of er ooit bij mij bloed geprikt is op Progesteron gehalte!!!!

Tjonge....euh nee dus. (jemig, na 3x IVF en 3x cryo tp!!!!!!)

Dat leek haar nu een wijs besluit dit te doen in een normale cyclus. Nou graag, worden we niet dommer van he!

Over het verhaal van gebruik van Progynova of Utrogestan, werd er gemeld dat dit niet bewezen is dat dit echt helpt.

(nou vraag ik je, waarom wordt het dan vaak wel gebruikt?????)

Maar goed, eerst over 3 weken bloed prikken voor het progesteron gehalte. Dan telefonisch consult met de gyneacoloog.

Ze gaf aan als de waarde van mijn progesteron normaal is of zelfs wat hoger, dat ze dan de meerwaarde van het gebruik van middelen niet ziet.  :'(

Ik snap er soms geen bal van. Al die verschillende akties.

En mijn frustratie word ook groter, nu n.l. weer een aktie NA een poging. Is al eerder gebeurt na IVF 1 ow, laten we eens kijken, misschien is je bms wel niet goed. Wat? Heb net een poging gehad, doen we dat niet eerst dan?! Verbazing verbazing........ Nog 1 cryo he....dan is het over met onze kansen.

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik zet mijn tanden er wel in!!!

Liefs, Merel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Merel,

Wat ontzettend jammer dat je toch ongesteld bent geworden :(. Hoop dat het met jullie volgende cryo poging beter zal gaan. Dwz als ze bij het emc eruit zijn wat ze gaan doen. Soms heb ik echt een beetje het gevoel alsof het natte vingerwerk is daar. Eigenlijk schandalig om te zeggen maar het is wel zo. Na de eerste tp van een vers embryo werd mijn cyclus ineens erg onregelmatig en omdat ze niet wisten wat ze ermee moesten werd er toen maar ineens vanalles uit de kast getrokken en moesten er onderzoeken hier en onderzoeken daar. Nou, ik had er geen zin in en heb gezegd dat ik wilde wachten tot mijn cyclus vanzelf weer wat bij zou trekken, en na een periode van rust.. Tadaaa! Nog niet precies 28 dagen, maar in ieder geval een stuk regelmatiger. Luister vooral naar je eigen gevoel zou ik zeggen en blijf gewoon op je punt staan. Het is jouw lichaam en jullie kindje uiteindelijk dus wat jij/jullie willen is het belangrijkste. Ik ben inmiddels met de ovulatietesten aan de gang en verwacht morgen of overmorgen een duidelijk positieve test. Spannend!

Groetjes, Mimi

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi merel,

Het lijkt me verschrikkelijk dat het niet zo lukt. Meer onderzoeken lijken ook nodig. Ik ga nog naar ivf vermoedelijk na ons gesprek op 23-3. Ik heb wel hysteriscopie gehad, kijkoperatie in buik vanwege vleesboom maar daar keek hij wel goed naar de eileiders die dan ook goed waren en door. Niet verkleefd. De echo's laten ook veel zien maar wie weet wat ze door zo'n kijkoperatie nog even kunnen checken. Ik hoop dat het voor je lukt allemaal.

Succes!

Carrie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Afspraak was vandaag zwaar.  Na een hele uitleg: Ik moet nu kiezen tussen 6e x iui met 10% kan of ivf met 20% kans. Tegelijkertijd zegt de Gyn dat het geen zin heeft om een kansberekening te doen. Ik twijfel enorm. Heb de papieren voor de pil en bloedprikken al gekregen. Mijn man is moe van dit hele traject (heb ervoor ook al mr-hifu gedaan ivm vleesboom die niet geheel weg is:( en hij doet het voor mij zegt hij. Vanavond veel gehuild en ruzie gehad. Nu weer goed maar ik zit nu met de keuze of ik volgende week begin met spuiten voor iui nummer 6 of begin met de pil voor ivf. Hebben jullie een advies? Ik wil en moet alle kansen benutten volgens de Gyn maar ivm dat ik net 39 ben geworden dringt de tijd. Ik weet dat ik me niet moet laten opjagen en ik lees jullie verhalen en ben trots op jullie dat je er allemaal zo hard voor werkt!! Het is alleen zo verdrietig dat het bij sommige en bij mij ook tot nu toe niet beloond wordt. Ik word boos en verdrietig tegelijk. Ik word ook onaardig dat is voor mij het teken dat het niet goed met me gaat. Ik probeer nu wat te gaan slapen en schrijf later meer.

X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Carry,

zoals de arts al zei  zou ook ik idd alle kansen pakken die je aangereikt krijgt! Vanwege je leeftijd kun je idd niet even een break nemen om weer tot jezelf te komen en zal je door moeten gaan.

Ik zou starten met de pil voor een IVF poging. De slagingskansen zijn iets groter. Je krijgt idd (als er eentje is) een bevrucht eicelletje terug. Dat is alweer een stapje verder als met IUI. Ook kun je dan bekijken hoe een ivf poging bij jou verloopt. Zijn er voldoende eitjes, raken ze bevrucht, delen ze goed en hieruit kun je dan weer conclusies trekken voor een eventueel volgende poging al hoop ik voor je dat die niet nodig zal zijn.

Succes!

Groetjes Patricia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie