Jump to content

van IUI naar ivf eenmaal andermaal

Recommended Posts

Hi carrie,

Menopur hoeft niet in de koelkast, maar moet onder de 25 graden blijven. Dus in de zomer is het bij hoge temperaturen misschien wel zinvol om in de koelkast te doen...maar als je het op een andere koele plek kan bewaren is het ook goed. Deca moet tussen 2-8 graden,dus in de koelkast.

Wanneer mag je beginnen?

• Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoi Conny,

Ik mag eind augustus beginnen en dan zijn ook de vakanties voorbij in het Zkh. Kunnen we er weer tegenaan. Hoe voel jij je? Nog steeds de hoop en positiviteit? Ik balanceer nog erg tussen geen vertrouwen hebben erin en wel hoop hebben. Als ik al die verhalen lees denk ik ook waarom niet? Vleesboom heb ik maar heb ook genoeg plek dus kom maar op.  Wat voor vitamines neem jij nu? Ik neem nu de supradyn en extra foliumzuur. Verder eten en drinken we gezond. Zijn we veel buiten en is alles wel geregeld.

Gr. Carrie

Hi carrie,

Ik focus mij vooral op de organisatie van de behandeling en probeer niet verder dan debolgende stap te kijken. Bij mij is het nu anders door onze zoon. Ik ben al moeder en weet dat het mogelijk is, alleenzijn er geen garanties. Ik heb de arts voorgelegd om te stoppen, maarzij vond 5-6 eitjesvdoende, dus gaan we door.

Ik Heb een jaar bij een natuurdietiste / mesoloog gelopen om zo gezond mogelijk te worden een volgende behandeling. Be nu ook al 9 maanden aan het sporten en totaal 20 kg afgevallen. Zo'n traject heb ik de vorige Keer niet gedaan en had dat ook niet gekund.

Voor mij zijn zink, magnesium, foliumzuur, vitb6, b12 en c belangrijk, maar dat Kan bij jou weer anders liggen. Ik neemnuvrij veel, maar op advies van de diëtiste....

Carrie, het belangrijkste is denk ik dat je lekker in je vel zit, geniet van je leven en positief gestemdben. Dat is een heel belangrijk uitgangspunt!piekeren kost energie, zorg dat je dingen doet waar he energie van krijgt!

Conny

• 2 weeks later...

Hoi dames,

Allereerst Conny hoe gaat het? Genoeg eitjes deze keer? Heb je je punctie al gehad?

Ik heb nu even pauze ivm vakantie Zkh en begin volgende maand rond de 20 ste aan de menopur.

Fijne vakantie iedereen!

Grtjes carrie

Hi carrie,

Ik had 8 eitjes, waarvan er vijf rijp waren en daarvan waten er drie bevrucht. Eentje heeft het tot en met dag vijf volgehouden en is teruggeplaatst. Nu zit ik in de wachtweken. Dinsdag heb ik mijn bloedtest.

Zoë je tegen de behandeling op of kan je niet wachten om te beginnen?

Ja, zeker een eeuwigheid. Overwogen om vanochtend te testen, want is mogelijk ivm medicatie. Maar mijn man zei dat dat niet slim was, dus heb ik het toch maar niet gedaan... Ik neig er nu naar dat het niet gelukt is....

Hoi Conny,

Wat spannend!!!! Ik leef met je mee! Ik kijk er wel naar uit. Kom nu echt even tot rust na die 7x iui en laatste keer spuiten voor ivf zonder resultaat qua hoeveelheid eitjes. Ik ben wel erg benieuwd naar het gebruik van de menopur ook. Hoe dat gaat. Ik hoop ook op goed resultaat. Soms nog wel angstig ach we zien wel. Houd je ons op de hoogte Conny?

Groetjes. Carrie

Conny,

Gefeliciteerd!!!!!! Ik sta perplex. Mooi dat het de eerste x is gelukt dat geeft hoop. Ik hoop dat je me blijft volgen zodat ik als ik vragen heb ze aan je kan stellen ivm menopur???

Geweldig.

Gr. Carrie

Prima, Beetje moe, wat steken in mijn buik zo gedurende dag, hongerig soms licht misselijk, maar alles binnen redelijke grenzen. En ik heb het weer koud, net als aan het begin van mijnvorige zwangerschap. Maar aan het eind was ik een kacheltje! ;D

Conny,

Super om te lezen dat het goed gaat. Ik ben nu de filmpjes aan het kijken van de menopur fabrikant. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen. Ik zal bij de menstruatie eerst decapeptyl moeten gebruiken toch? En de tweede dag menopur is dat ook zo bij jou gegaan?

Gr. Carrie

Hi carrie,

Ieder ziekenhuis heeft andere methodes. Dus de een begint vroeger met deca dan de ander evenzo met menopur en de hoeveelheden wisselen ook.let goed op als ze je get schema geven! Stel vragen als er wat onduidelijk is en vraag evt om prikinstructie. Zorg dat je voldoende medicatie meekrijgt!

Wanneer mag je beginnen?

Hoi Conny,

Dat is spannend. Welke datum?

Ik ben afgelopen week weer tante geworden van mijn neefje. Ik had opvallend genoeg weinig waarom ik niet- gevoelens. Was gewoon blij. Hoop wel dat het nu even rustig blijft. Hebben drie baby's nieuw om ons heen. Lijkt wel een straf maar goed zo mag ik niet denken. Ik krijg weer buikpijn dus ik zal aankomende dagen weer ongesteld worden. Begin dan weer met het spuiten en hoop dat het nu wel gaat lukken.

Jij succes!

18 augustus is de echo, dus nog een weekje wachten...

Die gevoelens zijn heel normaal hoor. Toen mijn schoonzusje van hun eerste zwanger werd, heb ik keihard gejankt en was een week depressief. Ik heb dat haar later ook verteld, maar dat heeft er niets mee te maken dat ik het toch leuk voor hen vindt, maar ik had altijd verwacht dat ik in ieder geval eerder dan haar zwanger zou worden. Bij mijn broer en zussen was ik het al gewend dat het ene na het andere kind kwam...

• 2 weeks later...

Hoi Conny,

Nee nog niet, heel vreemd. Voel wel buikpijn maar nog niet de menstruatie. Maak me een beetje zorgen. Ik ben nog niet in de overgang (mijn moeder was pas met 53 in de overgang en oma pas met 55). Ik denk door stukje stress dat het even op zich laat wachten. Ik ben er klaar voor in ieder geval. Hoe is het met jou? Als de echo gehad?

Gr. Carrie

Hi carrie,

Wat vervelend! Zit je iedere dag te broekloeren??

Kan je zwanger zijn?? Of ben je vaker later?

De echo was goed, we hebben een kloppend hartje gezien! Nu heb ik op 10 september bij de gyn de volgende afspraak. Ik blijf mij onzeker voelen of alles goed gaat, maar het is minder dan tijdens mijn vorige zwangerschap. Ben blij als ik de 13 wekken goed heb doorstaan!