Spring naar bijdragen
mariska310873

Ik ben nieuw

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben Mariska en ben 41 jaar. Aankomende week gaan mijn man en ik beginnen met onze eerste IVF behandeling. Uit een eerder huwelijk heb ik 4 kinderen (10,18,15,10) en nu willen mijn tweede man en ik ook graag samen een kindje. Omdat we nu al 4 jaar bezig zijn hebben we besloten om de volgende stap te nemen. Graag zou ik jullie ervaringen horen over de behandeling.

Groetjes, Mariska

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Mariska,

Welkom op het ivf forum. Je kan hier al he vragen en verhalen kwijt. Helaas moet ik eerlijk zeggen dat het momenteel een beetje rustig is...

Ik ga waarschijnlijk in juli weer een icsi doen. Dit is onze vijfde icsi, maar de eerste voor ons gewenste tweede kindje. Voor onze zoon zijn wij vanaf onze kinderwens tot zwangerschap voer kaar bezig geweest en hopen nu sneller succes te hebben...

Wat wil je over de behandeling weten? Er is trouwens niet een behandeling, maar die varieert per ziekenhuis, arts, per persoon.

Groetjes, conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Conny,

Ik heb nu een terugplaatsing gehad van twee embroy's. Over 1,5 week weten we of we zwanger zijn of niet. Ik vind dit persoonlijk erg spannend en vind de tijd ook super langzaam gaan.

Ik heb nu sinds de punctie iedere keer pijn in mijn rechterzij als ik ga zitten en moet plassen. Had jij dat ook? Kan dat komen door het duwen op de eierstokken tijdens de punctie zodat ze er beter bij konden?

Groetjes, Mariska

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Mariska,

Mag ik vragen waarom jullie 4 jaar gewacht hebben? 37 of 41 jaar maakt neem ik aan toch nog wel iets uit???

Wij hebben 10 jaar in de malle molen gezeten en ik heb helaas 11 miskramen gehad. Vorig jaar is onze dochter geboren.

In totaal ben ik 14 jaar bezig geweest om zwanger te worden.

Dit forum is, wat Conny al schrijft, nogal stil. Vroeger was dit wel anders, maar kennelijk heeft iedereen het razend druk.

Sterkte met je wachtweken.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Mariska,

De wachtweken zijn slopend! Je analyseert eerder pijntje, maar vaak zegt het allemaal niets, omdat je lichaam van slag is door al die hormonen! Heb je pijn in je rechterzijde, zo'n twee cm onder je ribben? Daar zitten je eierstokken, door de stimulatie en daarna de punctie houden zij extra vocht vast en kan dat pijnlijk zijn. Mocht je zwanger zijn, dan duurt dat nog even...

Ik heb ook altijd twee embryo's in de tp gehad. Spannend!

Uiteindelijk zwanger van een zoon en nu gaan we voor nummer twee. Zaterdag begin ik met spuiten....

Fingers crossed dat het lukt! ;)

Groetjes,

Conny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Mariska,

Spannend he die eerste IVF. Heb je ook IUI gehad vooraf?

Ik begrijp heel goed dat je met je nieuwe partner ook graag een kindje samen wil en als het dan al 4 jaar niet lukt is dat enorm frustrerend.

Ik ben een van de gelukkigen waarbij ik na 1 IVF behandeling zwanger werd (daarvoor 6 x IUI gehad met hormonen spuiten)

Maar telkens als ik bv zo'n verhaal van Pitbull_lady lees, besef ik maar al te goed dat het dus het compleet tegenovergestelde verhaal had kunnen worden.

Ik heb onder het onderwerp IVF een eigen topic(je) gemaakt, waarin ik mijn stappen heb verwoord hoe het bij mij is gegaan. Misschien heb je daar wat aan?

In ieder geval heel veel succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pitbull_lady de reden dat wij vier jaar gewacht hebben voordat we aan een IVF begonnen heeft vooral te maken met keuzes van de gynaecologen die wij gezien hebben. Eerst heb ik hormonen geslikt en ben twee keer overtijd geweest en een keer echt zwanger maar heb toen een miskraam gehad. Vorig jaar oktober heeft mijn duitse gynaecoloog mij toen door gestuurd naar een ivf kliniek in duitsland. Daar zou ik in Januari beginnen met spuiten. Had alle uitleg gekregen en alle recepten toen ze ineens vertelde dat wij de medicijnen eerst moesten voorschieten. Dat waren ze vergeten te vertellen al die andere keren. Het was een bedrag van 1600 euro die ik niet onder mijn matras had liggen. Dus na overleg met mijn nederlandse zorgverzekering toen naar het UMC in Nijmegen gegaan en die moesten natuurlijk ook weer het een en ander onderzoeken en dus daarom zijn wij nu dan eindelijk begonnen. Wij hadden dit liever natuurlijk ook allemaal eerder gedaan want ja ik wordt er niet jonger op.

Jonna ik ga zeker jou topic even lezen.

Groetjes, Mariska

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie