Jump to content
erik j

Juli/Augustus 2012 Mamma's

Recommended Posts

enkele van de laatste replys post ik in de volgende posts.

gepost door Debbie:

Hey Ro,

Fijn dat je een leuke en goede echo heb gehad. Echt genieten hè als je het ziet, ik mag morgen weer, kan niet wachten.

En natuurlijk iedereen een fijne jaarwisseling en een goed, gezond en dat iedereen zn wensen mag uitkomen in 2012.

Groetjes Debbie

Gepost door Sofie

He meiden,

Wij hadden vrijdag een intake bij de verloskundige en een 12weken echo. We hadden gemeld dat we toch geen combitest wilden omdat we geen kansberekening op down wilden maar nu hebben we de test na overleg toch gedaan maar dan zonder de kansberekening! Fijn dat dat ook kon. En alles was goed tot nu toe!!!

Armpjes, beentjes, blaas en maag, hersentjes, buikje mooi gesloten met darmen erin. Neusbotje aanwezig, dunne nekplooi en lekker beweeglijk EN het hartje gehoord! Echt feestelijk zeg!!

Gisteravond met oud en nieuw hebben we onze eerste drie maanden afgerond, mooi symbolisch moment!

Ik hoop dat het goed gaat met iedereen en de kindjes in wording!

Zijn jullie klachten al minder aan het worden? Die misselijkheid is wel minder maar echt nog niet weg, frisse lucht en bewegen helpen mij het best dus...ik ga even naar het strand fietsen!

liefs!!

Gepost door Debbie

Lijstje mama's:

Debbie 19 juli 2012

Helen 2 augustus

Sofie 14 juli 2012

linfey 6 augustus 2012

Ro 15 juli

Sofie 30dec echo en intake verloskundigepraktijk

linfey 20 december 1e echo

Ro 8 dec 2e echo

Helen 13 dec. 1e echo

Debbie 09 jan. combinatietest

03 februari echo

29 febrauri de 20 weken echo.

Hoi Meiden,

Afgelopen vrijdag hebben wij de 4e echo gehad. En alles was weer helemaal goed. En we hebben nu ook het hartje gehoord, helemaal geweldig.

We hebben het op oudjaarsavond bekend gemaakt was een erg leuk moment. Ook alleen maar leuke reacties gehad. Hoef ik lekker mijn buik niet meer in te houden. Ben 1 kilo aangekomen maar voor het gezicht lijkt het wel 5 kilo. Dus hoef het nu lekker niet meer te verbergen, echt een fijn gevoel. Eindelijk eerlijk zijn tegen iedereen. Heerlijk. Zo lang op dit moment gewacht.

Verder nog iedereen de aller beste wensen voor 2012, dat alle dromen maar uit mogen komen dit jaar.

Groetjes Debbie

Gepost door Linfey

Lijstje mama's:

Debbie 19 juli 2012

Helen 2 augustus

Sofie 14 juli 2012

linfey 6 augustus 2012

Ro 15 juli

Sofie 30dec echo en intake verloskundigepraktijk

linfey 10 jan. intake verloskundige, 12 jan. 2e echo

Ro 8 dec 2e echo

Helen 13 dec. 1e echo

03 februari echo

29 febrauri de 20 weken echo.

Heey Meiden,

Wat fijn, allemaal positieve berichten! Hebben jullie het volgehouden tot 0.00 uur? Ik wel, maar met moeite. Verder gaat het hier goed alles goed. Nog 1 1/2 week dan zien we ons wurpje weer, ben benieuwd.

Dat het voor iedereen maar een schitterend jaar mag worden, waarin onze dromen van een kleine eindelijk uitkomen.

Liefs, linfey

Gepost door Linfey

Heey Meiden,

Gisteravond erg geschrokken. Bij het naar de wc gaan, bloedverlies. Niet heel veel, maar toch, schrok me dood. Gelijk het ziekenhuis gebeld en we mochten langskomen. Op de echo gelukkig alles nog goed en het hartje klopte ook prima. Wat een opluchting zeg.

Heb nu vanochtend nog wat oud bloed wat ik verlies, maar hoop dat het snel op houdt, want ik word er super onzeker van.

Liefs, linfey

Hoi Linfey,

Ben je al een beetje over de schrik heen?

Ik heb dat laatst natuurlijk ook gehad en je schrikt je eigen echt kapot.

Ben heel erg blij voor je dat ook bij jou verder niets aan de hand is.

Het bloedverlies ( oude ) kan nog wel een paar dagen aan houden. Had ik ook maar dat is heel normaal dus

probeer daar niet onzeker van te worden. Ik weet het is moeilijk maar het oude bloed moet eruit en dat heb een paar

dagen nodig.

Moest jij je trouwens ook opnieuw registeren om de dit nieuwe forum te komen? Ik was niet meer bekend hier  :'( :'( :'(.

Groetjes Debbie

@ Linfey, getver Linfey wat een schrik! Gelukkig mocht je meteen kijken en is alles goed!

@ Debbie, ik moest me ook opnieuw aanmelden...ben nu weer Sofie met ie ipv Sofi want dat was vorige keer misgegaan haha.

Ik moet wel weer even m'n weg vinden op het forum....

Hier gaat het goed, voel me steeds beter en niet meer zo moe. Ik krijg al een beetje een buikje!!

Lijstje mama's:

Debbie 19 juli 2012

Helen 2 augustus

Sofie 14 juli 2012

linfey 6 augustus 2012

Ro 15 juli

Sofie 27 januari verloskundige; 27 februari 20wkn echo

linfey 20 december 1e echo

Ro 8 dec 2e echo

Helen 13 dec. 1e echo

03 februari echo

29 februari de 20 weken echo.

He meiden,

ik heb m'n afspraken weer aangepast in het lijstje.... Wel lang wachten hoor...pas eind feb weer een echo. Misschien gaan we stiekem tussendoor nog even voor de lol kijken!

Heey Meiden,

Wat een gepuzzel zeg op dat nieuwe forum! Ik had de vorige reactie maar gewoon via het oude forum gedaan, maar moest me nu inderdaad ook opnieuw aanmelden.

Hier gaat alles weer z'n gangetje. Wel van de week voor het eerst echt ervaren wat ochtendmisselijkheid is. Was wel vaker beetje raar op m'n maag, maar van de week met tandenpoetsen kwam ineens m'n ontbijt er weer uit  :-\ Nou ja, als het bij die ene keer blijft mag ik echt niet klagen ;) Morgen alweer 10 weken, het gaat echt snel! En dan ben ik nog het minst ver van allemaal.

Jullie ook al druk bezig met namen bedenken en kamertje e.d.? Vind het allemaal geweldig om te doen! ;D

Heb mijn afspraken ook weer aangepast trouwens.

UITGEREKENDE DATUM

Debbie 19 juli 2012

Helen 2 augustus

Sofie 14 juli 2012

linfey 6 augustus 2012

Ro 15 juli

AFSPRAKEN

linfey 10 jan verloskundige, 12 jan, 2e echo

Ro 8 dec 2e echo

Helen 13 dec. 1e echo

03 februari echo

29 februari de 20 weken echo

Op naar de volgende mijlpalen en echo's! Succes weer allemaal en GENIETEN!

Liefs, linfey

Volgende week donderdag weer een afspraak bij de verloskundige.

Had verwacht dat ik me vanaf nu (ben nu 12 weken volgens vk; denk zelf langer) beter zou voelen.

Het tegendeel is helaas waar. Sta elke ochtend beroerd op, heb hier vervolgens de hele dag last van. Gewoon een gevoel van, ik moet overgeven, maar er komt niets. Ook heb ik regelmatig last van beide kanten van mijn buik op heuphoogte zeg maar. Ook begin ik nu rugpijn te krijgen.

Hoop dat het met alle andere zwangeren wel zo gaat als zou moeten, oftewel beter voelen vanaf 12 of 13 weken.

Ben benieuwd wat de vk er volgende week van zegt (als het dan nog steeds zo is, hetgeen ik natuurlijk niet hoop!)

Verder hebben we besloten wel de 20-weken echo te doen, maar verder geen polonaise aan mijn lijf, dus verder geen onderzoeken.

Groetjes,

Ro

UITGEREKENDE DATUM

Debbie 19 juli 2012

Helen 2 augustus

Sofie 14 juli 2012

linfey 6 augustus 2012

Ro 15 juli

AFSPRAKEN

linfey 10 jan verloskundige, 12 jan, 2e echo

Ro 8 dec 2e echo

Helen 13 dec. 1e echo

Debbie 03 februari echo

29 februari de 20 weken echo

Hoi meiden,

Ik heb vandaag de combinatietest laten doen. De nekplooimeting was goed. De nekplooi was 1,4 mm. Dus super.

Volgende week maandag de bloeduitslag, spannend spannend spannend maar na vandaag heb ik er een erg goed gevoel over.

Verder heb ik zelf nergens last van, dus voel me helemaal goed.

Ik hoop dat jullie ook snel nergens last meer van hebben.

Willen jullie weten wat het is? Wij niet, vind het toch wel leuk om het als een verrassing te houden.

Groetjes een hele blije Debbie

Heey Meiden,

@ Ro: vervelend dat je je nog niet beter voelt zeg. Hopelijk veranderd dat snel. Bij mij is het net nu allemaal een beetje begonnen en wordt er ook niet echt vrolijk van, maja, het hoort erbij he?! Sterkte!

@ Debbie: wat een goed nieuws zeg! Nog ff die bloeduitslag afwachten dus, maar dat zal dan vast ook wel goed zijn.

Wij willen ook niet weten wat het wordt. We zien het wel begin augustus ;D

Ik ben vanochtend voor het eerst naar de verloskundige geweest. Super aardige vrouw en weer hoop info gehad. Wel even een teleurstelling; ik moet in het ziekenhuis bevallen, omdat mijn bmi te hoog is. Daar had ik niet op gerekend en wilde eigenlijk thuis een waterbevalling. Helaas, maar dat gaat dus niet door. Was wel even van slag, maja, wil het beste voor ons kindje, dus dan gaan we er in het ziekenhuis maar het beste van maken. Ondanks dat het in het ziekenhuis is doet de verloskundige de bevalling gewoon. Alleen als er complicaties zijn komt de gynaecoloog erbij, anders maakt het verder niet zo veel uit.

14 feb. de volgende controle (op manlief's verjaardag) en dan voor het eerst het hartje horen :)

Verder a.s. donderdag de laatste echo in het ziekenhuis, ben weer erg benieuwd naar onze spruit...

Liefs, linfey

Hoi Linfey,

Dat is wel een domper ja als je eigenlijk thuis wil bevallen. Het voordeel is wel ze hebben daar alles bij de hand als het nodig is. Sneller kunnen ze niet handelen. Ik moet zelf ook in het ziekenhuis bevallen/keizersnee, ik vind het zelf niet erg eigenlijk.

Maar als ik het goed begrijp ben je nu bij de verloskundige geweest maar maken ze ook niet gelijk een echo? Of hebben ze dat daar niet moet je echt naar echobureau doorvoor?

Groetjes Debbie

Heey Debbie,

De grootste teleurstelling is wel voorbij inmiddels. Moet gewoon doen wat voor ons kleintje het beste is en dan hoop ik nu maar gewoon dat de verloskundige de hele bevalling gewoon kan begeleiden.

Ze hebben inderdaad geen echo daar. Hier in de omgeving werken ze allemaal met een echobureau, maar heb morgen nog een laatste echo in het ziekenhuis. Ze deden wel moeilijk bij dat echobureau, omdat ik dus al met 10 weken een echo krijg willen ze er waarschijnlijk geen een meer doen. Dan pas met 20 weken weer. Ga nog even kijken hoe ik dat doe, anders vraag ik het mijn verloskundige wel, want die heeft de verwijzing voor de echo gewoon gegeven. Beetje raar, maja...

Groetjes, linfey

Hey Linfey,

Hoe was je echo vandaag? Ik hoop dat alles goed is.

Dat is dan wel een hele lange tijd als je 10 weken geen echo krijg, dat is echt belachelijk. Ik hoop dat ze

in het ziekenhuis je helpen om nog een keer tussen door te mogen.

Groetjes Debbie

He meiden...

Debbie fijn dat de nekplooi zo dun was, dat is goed nieuws!

Linfey dat is jammer maar gelukkig ben je de teleurstelling al bijna voorbij. Ik wil ook nog voor de 20wkn een echo maken want het duurt me veel te lang en ik vind het veel te spannend om nog niks te voelen en dan ook zo lang niet te mogen kijken. Een echo, die je zelf wil en dus niet bij de controles hoort, kost hier 20 euro dus dat is ook prima te doen.

Ro had geloof ik iets geschreven over dat je je nog niet goed voelt...vervelend is dat! ehhh ik ben nu 14 weken maar ehhh voel me ook verre van goed, nog steeds overgeven en op sommige dagen voel ik me nog de hele dag beroerd! Maar de moeheid is veel minder gelukkig...

Ik ben stiekem ook wel klaar met die MvM-plaskannen! nog 2 weken geloof ik. Ik doe het natuurlijk met liefde! Wij weten als geen ander waar je het voor doet maar ik ben wel blij als het er op zit.

Vonden jullie het ook weer even extra spannend toen je het aan iedereen ging vertellen? Bij ons weet nu iedereen het maar nu vond ik het opeens weer spannender...als het maar goed gaat en...zit ie er nog wel??

nou meiden, succes allemaal! En dat we ons maar binnenkort weer goed voelen!

Gelukkig gaat het met mij momenteel iets beter. Heb nog een brok in de keel gevoel, maar dit zet gelukkig niet door.

Er is nog hoop voor iedereen die nu niet een happy gevoel heeft nog qua beroerdheid en zo.

Denk dat ik nu wel het geslacht wil weten trouwens, ik voel me een echte jongensmoeder, maar mijn zoon zegt nu constant dat we een dochter krijgen. Denk dat ik me er op in moet stellen dat mijn gevoel (zegt jongentje) me wel eens in de steek kan laten (of is dit belachelijk?). Neemt niet weg dat ik gewoon errug blij ben met een gezonde baby, jongen of meisje! Mijn man gaat gewoon mee in mijn  mening, als ik het wel wil weten oké, als ik het niet wil weten ook goed.

Willen jullie het geslacht ook weten?

Ro

Hey,

Ik vond het wel spannend toen we het iedereen gingen vertellen maar vond het ook erg leuk. Heb zo veel leuke reacties gehad.

Die kannen van MvM ben ik ook wel zat ja. Heb vanmorgen zelfs mn kan nog omgestoten over mn badkamervloer heen  >:( >:( >:(. Maar goed nog 3 weken en dan ben ik er ook van af.

Wij willen niet weten wat het wordt, vind die spanning zo leuk en het maakt ons ook echt helemaal niets uit wat het wordt.

Groetjes Debbie

Heey Meiden,

Gisteren onze 2e echo gehad. Helemaal super :love2: Al flink gegroeid, alles zit erop en eraan en ons "wurmpje" heeft zelfs naar ons gezwaaid, fantastisch! We zijn nu officieel ontslagen uit het ziekenhuis en worden over ruim een half jaar terug verwacht om de baby te showen ;D

Ga volgende week de echopraktijk nog een keer bellen voor een afspraak, maar ga dan gewoon niks zeggen over het ziekenhuistraject. Ze hebben daar toch verder geen gegevens van me, dus dan weten ze het ook niet. Wil gewoon ook die echo nog. Als ze toch moeilijk doen bel ik m'n verloskundige er wel over op, maar denk dat het zo wel gaat lukken.

Bij ons weten familie en vrienden het al een tijdje dat we een kindje krijgen en over 1 1/2 week mag iedereen het weten. Dan ben ik 12 weken. M'n leidinggevende op mijn werk weten het ook al, want ik voel me af en toe zo beroerd 's ochtends dat ik niet echt lekker functioneer. In de loop van de ochtend gaat het dan wel weer.

Mijn oma vindt het maar flauw dat we niet willen weten wat het wordt (net alsof zij dat vroeger wel wist). Ze wil van alles breien voor de baby, maar het liefst roze of blauw ;) Toch nog maar ff wachten, wordt toch een zomerkindje.

Vind die MvM kannen alleen 's ochtends als ik misselijk ben vervelend, verder valt het nog wel mee. Gelukkig maar, want ik moet nog ff :D

Fijn weekend alvast allemaal!

Liefs, linfey

@:Linfey, wat fijn dat je een mooie echo gehad hebt.

Voor wat betreft de MvM kannen, het valt me nog erg mee. Moet wel telkens achter nieuwe kaartjes en elastiekjes aan. Tja, ik produceer nogal veel ja. Sowieso 2 kratten per week (soms 2 /12)

Verder kijk ik uit naar mijn volgende controle (geen echo of zo). Moet volgende week donderdag 19 januari weer naar de verloskundige.

Groetjes,

Ro

Laatste update van mij: Het gaat met mij al een stuk beter qua beroerdheid. Ik neem totaal GEEN brood meer en moet zeggen dat me dit erg goed bevalt. Voel me nog wel eens wat minder, maar als ik dan een stuk citrusfruit of cracker of zo neem, zakt het vrij snel weer af.

Waar ik momenteel helaas wel last van heb is nachtelijke bloedneuzen, overdag nergens last van, maar wordt er helaas 's nachts wakker van. Hoef gelukkig niet zo vaak meer te plassen, krijg je dit!  >:( Maar goed, nog 6 maandjes dan is alles weer goed ga ik van uit  ;D

Hoop dat het met iedereen nog steeds oké is.

Groetjes,

Ro

Hoi Linfey en Ro,

Wat fijn om te lezen dat het met jullie ook goed gaat.

Alleen die bloedneuzen, das verveld zeg. Komt dat omdat je lichaam beter doorbloed is ofzo?

Ik had gisteren een belafspraak voor de uitslag van mn bloed van de combinatietest, was tie nog niet binnen.

Dus het zou vandaag of morgen worden, vandaag niets gehoord dus hoop morgen meer te weten. Denk dat er niets uitkomt maar het blijft toch spannend en dan wordt het nog 2 dagen uitgesteld ook. Maar ja kan het ziekenhuis niets aan doen het ligt nog bij RIVM.

Groetjes een wachtende Debbie

He debbie, dat is vervelend zeg, ook al ga je uit van een goede uitslag...je wil het gewoon bevestigd hebben! Je had ook dunne nekplooi toch? Dat is heel goed toch??

Ik hoop datje snel goed neiuws krihgt zodat je geen spanning meer hebt van t wachten.

Hier gaat t goed, nog steeds spugen door het tandenpoetsen en moeite met opstarten 's morgens maar verder gaat t goed. Hebben jullie ook dat je wakker ligt als je 's nachts moet plassen? Dan gaan mn gedachten met me aan de haal.....

Ik ben nu regelamtig aan t voelen in de hoop dat ik al wat kan voelen maar in de 15e week is het nog een beetje vroeg maar ik kan niet wachten! Dat lijkt me zoooooo mooi en bijzonder!

Tot snel maar weer....

Hey Sofie, Debbie, Linfey en alle andere meiden.

Ikzelf denk dat de bloedneuzen inderdaad komen van het betere doorbloede lichaam. Hoop dat het snel beter wordt.

Ook ik hoop snel leven te kunnen voelen aan de buitenkant van mijn lichaam. Ik ben ook regelmatig aan het voelen en licht drukken en hoop op tegenreaktie, maar helaas.....

Van mijn eerste zwangerschap kan ik mij herinneren dat het eerste wat ik voelde van binnenuit kwam. Je kunt het vergelijken met een bubbelbad. Ik voelde bubbeltjes in mijn buik, wat dus mijn zoon was. Helaas heb ik hem van de buitenkant nooit goed kunnen voelen, omdat de placenta aan de voorkant lag. Hoop dat ik deze zwangerschap wat dat betreft meer kan delen met mijn mannen, dan wordt het voor hun natuurlijk ook wat tastbaarder.

@:Sofie, kun je niet een ander merk tandpasta proberen, om mijn part tandpasta met een fruitsmaakje of zo?

@:Debbie, zwaar balen dat je de uitslag nog niet hebt. Wilt het zoals Sofie al zei gewoon bevestigd hebben. Hoop dat je morgen meer positief nieuws zult hebben.

Heb vandaag trouwens de eerste kadodoos opgehaald, heb me bij meer gratis dozen aangemeld. Erg leuk. Heb de doos laten uitpakken door mijn zoon, die zag als eerste een knuffeltje -> wilde hij gelijk wel aan de baby geven. Tja jongen je moet nog even geduld hebben. Maar wachten duurt zo lang he, zowel voor de zoon als voor ons.  (nog 26 weken, oef wat klinkt dat lang zeg!)

Lieve groetjes,

Ro